T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Käykö tuo Slamitin vakionopeudensäädin kaikkiin T5 vehkeisiin vai täytyykö jostain tarkistaa valmius tuolle vakkarille? Boxeja tms...
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Kahta eri versioo.
Kahta eri viiksi versioo on olemassa. Ajotietokoneellisessa omansa ja muissa vissiin muuten ihan samat johtosarjaa myöten ja se kannattaakin ostaa samassa paketissa, se on aikas suolainen ostaa erikseen.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Sain aikanaan tuon oman transun oston yhteydessä laakkoselta
Sellaisen cruise setin siihen mukaan. Laatikossa oli todella täydelliset asennusohjeet mukana, kuvien kera. Yksi johto pitää saatella konehuomeen puolelle. Akun kun ottaa pois sieltä paljastuu vapaa läpivientipaikka. Ja muut piuhat on kuvien kera kerrottu mihin liitellään kojelaudan alla ja lopuksi vag comilla aktivointi. Ja ennenkaikkea ennen kuin mitään alkaa purkaileen rattiakselilta, pitää airbag aktivoida pois asennuksen ajaksi.MarkusR wrote:Kyllähän se johtosarja tulee kaiketi mukana tuossa, mutta onko kaikissa se valmius tai paikka mihin ne johdot liitetään?
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Miksi?Kleinbus_führer wrote:Ja ennenkaikkea ennen kuin mitään alkaa purkaileen rattiakselilta, pitää airbag aktivoida pois asennuksen ajaksi.
Jos akunkin kerran jo irrottaa niin mikä airbagin disabloimista vaatisi?
Toinen, ei aiheeseen liittyvä. Älkää kirjoittako otsikko-kenttään mitään näissä jatkovastauksissa. Se on joku Suomi24 tapa, mutta vaikeuttaa pirusti viestin lukemista, varsinkin kun ensin hetken koittaa varsinaisen viestin alkua kelata ja vasta sitten hokaa alottaa otsikon lukemisella. Kiitos.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Niin ehkä olin liian varovainen ehdottaessani sen airbagin aktivoimista päältä pois. Mutta kuitenkin se pirssi on piuhoihin laitettava ja vag comilla aktivoitava se cruise päälle kun sen on sinne jollain konstein asentanut. Ja akun joutuu joka tapauksessa ainakin tossa omassa irrottaan yksinkertaisimman läpivientireitin käyttämiseksi, ja on myös hyvä muistaa että tutustuu autoonsa sen verran että onko kuskin penkin alla toinen akku . Eli ei riitä että konehuoneessa olevasta akusta asennuksen ajaksi ottaa piuhat irti koska toinen akku ruokkii vielä virtaa auton sähkö järjestelmään.AjH wrote:Miksi?Kleinbus_führer wrote:Ja ennenkaikkea ennen kuin mitään alkaa purkaileen rattiakselilta, pitää airbag aktivoida pois asennuksen ajaksi.
Jos akunkin kerran jo irrottaa niin mikä airbagin disabloimista vaatisi?
Toinen, ei aiheeseen liittyvä. Älkää kirjoittako otsikko-kenttään mitään näissä jatkovastauksissa. Se on joku Suomi24 tapa, mutta vaikeuttaa pirusti viestin lukemista, varsinkin kun ensin hetken koittaa varsinaisen viestin alkua kelata ja vasta sitten hokaa alottaa otsikon lukemisella. Kiitos.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Tarttis saada T5:een vakionopeudensäädin, Laakkosella 530€ asennettuna (ei raaskis).
Slamitilla 107€ säädin, siihen asennus paikallisella korjaamolla n.1h 70€... korjaamolla sanoivat etteivät pysty sopeuttamaan sitä, tarvittavat laitteet löytyvät vain Laakkoselta.
No soitto Laakkosen huoltoon, Slamitin vakkari tarvitsee ehkä uuden sähkökeskuksen, eivät olleee 100% varma meneekö pelkällä koodauksella, jos menee niin koodaus maksaa 120€. Koodauksen hinta kuulostaa aika suolaiselta jos kyseessä on muutaman minuutin juttu.
No soitin toiseen paikalliseen korjaamoon joka tekee vw lastutuksia (ajattelin että heillä varmaan on tarvittavat vehkeet myös tuon ohjelmointiin) sähkäri oli syömässä, lupasivat soitella kun ruokkis on ohi, nyt sähkäri on ollut syömässä reilun vuorokauden.
Eli kertokaapa minulle tarvitseeko sähkökeskus uusia ja missä asennus ja ohjelmointi olisi paras tehdä (Lahdessa tai jossakin järkevän matkan päässä, mainostakaa reilusti jos on jokin liike johon kannattaa ottaa yhteyttä). Auto on siis T5 1,9 63kw vm.2007 ajotietokoneella.
Slamitilla 107€ säädin, siihen asennus paikallisella korjaamolla n.1h 70€... korjaamolla sanoivat etteivät pysty sopeuttamaan sitä, tarvittavat laitteet löytyvät vain Laakkoselta.
No soitto Laakkosen huoltoon, Slamitin vakkari tarvitsee ehkä uuden sähkökeskuksen, eivät olleee 100% varma meneekö pelkällä koodauksella, jos menee niin koodaus maksaa 120€. Koodauksen hinta kuulostaa aika suolaiselta jos kyseessä on muutaman minuutin juttu.
No soitin toiseen paikalliseen korjaamoon joka tekee vw lastutuksia (ajattelin että heillä varmaan on tarvittavat vehkeet myös tuon ohjelmointiin) sähkäri oli syömässä, lupasivat soitella kun ruokkis on ohi, nyt sähkäri on ollut syömässä reilun vuorokauden.
Eli kertokaapa minulle tarvitseeko sähkökeskus uusia ja missä asennus ja ohjelmointi olisi paras tehdä (Lahdessa tai jossakin järkevän matkan päässä, mainostakaa reilusti jos on jokin liike johon kannattaa ottaa yhteyttä). Auto on siis T5 1,9 63kw vm.2007 ajotietokoneella.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
En nyt muista ihan tarkkaan miten homma meni mutta oletan että kaikissa T5 on sähköinen kaasupoljin ja vakkariin tarvittava äly olemassa. Itse tein mekaanisen asennuksen -05 transportteriin itse vakkarin mukana tulleen ohjeen ja jonkun tekemien suomenkielisten ohjeiden perusteella. Nuo kaksi ohjetta yhdistelin, luin läpi niin että ymmärsin jokaisen kohdan ja sitten itse asennus. Aikaa meni muistaakseni 4-5h. Tämän jälkeen koodaus testerillä (Bosch). Eikähän tuo koodaus onnistu monellakin testerillä, joita taitaa nykyään olla useilla pajoilla. VAg-Comilla ainakin.Niin, en uusinut mitään sähkökeskusta. Vain tuo Slamitin sarja.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Vakkarin viiksi on helppo asentaa, mutta kettumainen vetää nopeussensori-johto
sahköboxilta alimmaiseen liittimeen sähkökeskukseen akun alle.
Valmius vakkariin on, jos autossa on sähköikkunat ja muita "mukavuusvarusteita".
Itselläni oli vain sähköikkunat, ja boxi oli sopiva (muistaakseni boxin liitin E:ssä pinnit, en ole varma).
Vag-Com-piuhalla onnistuu vakkarin sopeutus muutamassa minuutissa.
sahköboxilta alimmaiseen liittimeen sähkökeskukseen akun alle.
Valmius vakkariin on, jos autossa on sähköikkunat ja muita "mukavuusvarusteita".
Itselläni oli vain sähköikkunat, ja boxi oli sopiva (muistaakseni boxin liitin E:ssä pinnit, en ole varma).
Vag-Com-piuhalla onnistuu vakkarin sopeutus muutamassa minuutissa.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Toi kyllä kummastuttaa etteivät Laakkosella tiedä pitääkö sähkökeskus vaihtaa... selitteli että on muuttunut jotenkin T5:n sähkösysteemit 2006 puolessa välissä, mun auto ilmeisesti valmistettu loppuvuodesta.
Tarvii varmaan maanantaina soitella tuonne toiselle korjaamolle ja kysellä onko sähkärin ruokkis ohi ja tietääkö ne siellä enemmän kuin Laakkonen.
Tarvii varmaan maanantaina soitella tuonne toiselle korjaamolle ja kysellä onko sähkärin ruokkis ohi ja tietääkö ne siellä enemmän kuin Laakkonen.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Slamitin säädin saapui, linja-autokuskit ilmeisesti pelannut jalkapalloa assanbaarissa paketilla, oli pahvilaatikko alkuperäistä puolta lyhyempi ja kulmat mukavasti pyöristetty, onneksi sisältö ei ollut vaurioitunut.
Kävin kyselemässä korjaamolla jossa oli tarkoitus tehdä tuo ohjelmointi että josko asentaisivat myös laitteen, sähkäri ylityöllistetty joten eivät ottaneet työtä vastaan, ohjelmoinnin tekevät mikäli se on mahdollista heidän laitteilla, ei osaa kertoa ennenkuin johto kiinni, rippuu siitä ovatko asetukset ns. mukavuuspuolella.
Tänään sitten vein auton viiksien asennukseen, arvioitu asennusaika ylittyi aikas reilusti, aikaa kului 4h. arvioidun n.1h:n sijasta.
Ensiviikolla sitten yritetään ohjelmoida sitä, saapi nähdä kuinka siinä käy.
Ihmettelen kuinka noita vakkareita porukka asentelee itse ja ohjelmointikin hoituu tuosta vaan, kun ei korjaamoillakaan löydy laitteita ja oikein tiedetä kuinka homma hoidetaan.
Tietääko kukkaan onko tuo ohjelmointi juttu siellä mukavuuspuolella? Ja onko Lahden seudulla joku kuka voi tehdä tuon ohjelmoinnin asialliseen hintaan.
Offtopic: Tilasin samalla Slamitilta vaihdekepin pussin kromikehällä, tuli normimalli, ei ole kulemma enää saatavilla tuota kromirinkulamallia... Oiskohan saatavalla muualta, en ole löytänyt?
Sellainen on ollut joissain teevitosissa jo tehtaalla asenettuna, kyselin saisiko Laakkoselta, ei vastausta s.postiin.
Kaipaisivat varmaan varaosanumeroa tai tarkempaa tietoa missä mallissa ollut, ei siellä kiinnostusta etsiä?
Kävin kyselemässä korjaamolla jossa oli tarkoitus tehdä tuo ohjelmointi että josko asentaisivat myös laitteen, sähkäri ylityöllistetty joten eivät ottaneet työtä vastaan, ohjelmoinnin tekevät mikäli se on mahdollista heidän laitteilla, ei osaa kertoa ennenkuin johto kiinni, rippuu siitä ovatko asetukset ns. mukavuuspuolella.
Tänään sitten vein auton viiksien asennukseen, arvioitu asennusaika ylittyi aikas reilusti, aikaa kului 4h. arvioidun n.1h:n sijasta.
Ensiviikolla sitten yritetään ohjelmoida sitä, saapi nähdä kuinka siinä käy.
Ihmettelen kuinka noita vakkareita porukka asentelee itse ja ohjelmointikin hoituu tuosta vaan, kun ei korjaamoillakaan löydy laitteita ja oikein tiedetä kuinka homma hoidetaan.
Tietääko kukkaan onko tuo ohjelmointi juttu siellä mukavuuspuolella? Ja onko Lahden seudulla joku kuka voi tehdä tuon ohjelmoinnin asialliseen hintaan.
Offtopic: Tilasin samalla Slamitilta vaihdekepin pussin kromikehällä, tuli normimalli, ei ole kulemma enää saatavilla tuota kromirinkulamallia... Oiskohan saatavalla muualta, en ole löytänyt?
Sellainen on ollut joissain teevitosissa jo tehtaalla asenettuna, kyselin saisiko Laakkoselta, ei vastausta s.postiin.
Kaipaisivat varmaan varaosanumeroa tai tarkempaa tietoa missä mallissa ollut, ei siellä kiinnostusta etsiä?
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Yksinpuhelu jatkuu...
Nyt sitten ei toimi pyyhkijöiden viiksi ja vettä sataa, no voihan viiksi.
Nyt sitten ei toimi pyyhkijöiden viiksi ja vettä sataa, no voihan viiksi.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Pistä ensiapuna, 5 sateesta nimistä ainetta! Toimii aivan uskomattoman hyvin, itsekkin eilen taas laitoin, niin tänään ei töihin mennessä tarvinnut kun 2 kertaa (liikennevaloissa) käyttää pyyhkijöitä
Kun auto liikkuu, niin vesi häviää lasilta itsestään.
Voin suositella, itse käyttänyt jo varmaan 5v.
Kun auto liikkuu, niin vesi häviää lasilta itsestään.
Voin suositella, itse käyttänyt jo varmaan 5v.
Multivan -04 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Viallinen lyhdynpesurinpumppu polttaa sulakkeen, jonka takaa myös lasinpyyhkijät saa virtansa. Eli kannattaa sulakkeet käydä läpi. Ja Jos se sulake on rikki niin testaappa pistää uusi ja sen jälkeen käyttää ajovalonpesureita. Jos napsahtaa heti uusiksi rikki niin uutta pumppua kehiin. Tai jos sitä ei muutenkaan tarvitse, niin vaikka liitin irti sieltä pumpulta. Sijaitsee siinä kuskin eturenkaan etupuolella sisälokarin takana. Riittää kun raottaa sitä lokaria etureunasta, ei tarvi edes pyörää irrottaa kun kääntää renkaat oikealle linkkuun.
Itse tuosta vakkarin asennuksesta sanoisin että aika jeesus saa olla jos sen tunnissa asentaa alusta loppuun, kaikkine kasauksineen ja koodauksineen. Itse kun viimeksi tuollaisen asensin, niin siihen aikaan ei saanut edes valmista johtosarjaa. Sekin oli tehtävä itse. Nykyään taitaa saada valmiin johtosarjan eli se kyllä nopeuttaa asennusta huomattavasti.
Itse tuosta vakkarin asennuksesta sanoisin että aika jeesus saa olla jos sen tunnissa asentaa alusta loppuun, kaikkine kasauksineen ja koodauksineen. Itse kun viimeksi tuollaisen asensin, niin siihen aikaan ei saanut edes valmista johtosarjaa. Sekin oli tehtävä itse. Nykyään taitaa saada valmiin johtosarjan eli se kyllä nopeuttaa asennusta huomattavasti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Testailin mikä polttaa sulakkeen.
Eli pyyhkijät toimii normaalisti, sulake palaa kun ruiskii lasille eli pissapoika polttaa sulakkeen, autossa ei ole lampunpesureita... Vika liittynee viiksien vaihtoon joten takaisin huoltooon...
Nyt on auto jätetty huoltoon, lupasivat huomenna katella mikä mättää.
Juttelin sähkärin kanssa, kertoili ettei tuo vakkarin asennus ollut mitenkään helppo juttu, johtosarjan uusiminen ja liittäminen helevetin vaikeisiin ja ahtaisiin paikkoihin vie yllättävän paljon aikaa... varsinkin kun asensi ensikertaa tähän malliin, todellisuudessa melkein työpäivä oli mennyt auton kanssa askarrellessa.
Eli pyyhkijät toimii normaalisti, sulake palaa kun ruiskii lasille eli pissapoika polttaa sulakkeen, autossa ei ole lampunpesureita... Vika liittynee viiksien vaihtoon joten takaisin huoltooon...
Nyt on auto jätetty huoltoon, lupasivat huomenna katella mikä mättää.
Juttelin sähkärin kanssa, kertoili ettei tuo vakkarin asennus ollut mitenkään helppo juttu, johtosarjan uusiminen ja liittäminen helevetin vaikeisiin ja ahtaisiin paikkoihin vie yllättävän paljon aikaa... varsinkin kun asensi ensikertaa tähän malliin, todellisuudessa melkein työpäivä oli mennyt auton kanssa askarrellessa.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Nyt on sitten tutkailtu korjaamolla, johdotukset ja asennukset pitäis olla kaikki kunnossa, kokeiltu alkuperäistä vilkunviikseä, myös se polttaa sulakkeen.
Nostivat kädet pystyyn kun ei vikaa tunnu löytyvän, korjaamolla muutenkin kiirettä ja kun vikaa ei löydy niin sovittiin että vien auton Laakkoselle ja laskutetaan heitä.
Varaan huomenna ajan Laakkoselle...
Niin ja sen vaihdekepin pussi lähtee takaisin Slamitille.
Nostivat kädet pystyyn kun ei vikaa tunnu löytyvän, korjaamolla muutenkin kiirettä ja kun vikaa ei löydy niin sovittiin että vien auton Laakkoselle ja laskutetaan heitä.
Varaan huomenna ajan Laakkoselle...
Niin ja sen vaihdekepin pussi lähtee takaisin Slamitille.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Tänään sitten yritettiin ohjelmoida vakkaria korjaamolla joka tekee moottorioptimointeja ja sieltä löytyy vagcomit ja ohjelmistot, mutta silti niiltä ei onnistunut vakkarin ohjelmointi, ohjelmointi sijaitsee sillä puolella johon ei ole pääsyä kuin maahantuojan vehkeillä.
Edelleenkin kiinnostaisi tietää miten "kotitallissa" on mahdollista ohjelmoida näitä kun Laakkonen tuntuu olevan ainoa paikka jossa tää onnistuu.
Huomenna sitten mennään Laakkoselle etsimään pissapojan vikaa, samalla täytyy varmaan suorittaa se vakkarin ohjelmointi kun ei siihen muita tekijöitä ilmeisesti löydy.
Edelleenkin kiinnostaisi tietää miten "kotitallissa" on mahdollista ohjelmoida näitä kun Laakkonen tuntuu olevan ainoa paikka jossa tää onnistuu.
Huomenna sitten mennään Laakkoselle etsimään pissapojan vikaa, samalla täytyy varmaan suorittaa se vakkarin ohjelmointi kun ei siihen muita tekijöitä ilmeisesti löydy.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Pissapojan vika korjattu ja viiksi koodattu, sulakkeen polttajaksi paljastui viallinen pesurinmoottori, moottorin rikkojaksi osoittautui viiksi, viiksessä on takalasin pyyhkijälle ja pesijälle toiminnot, mikäli autossa ei ole takalasinpesuria niin moottori palaa kun yrittää ruikkia takalasille.
Takalasinpesurilla varustetuissa autoissa moottori pyörii molempiin suuntiin, toiseen suuntaan pyöriessään ruikkii eteen ja toiseen pyöriessään taakse, mikäli autossa ei ole takalasinpesuria niin mottori ei ole molempiinsuuntiin pyörivä.
Laakkosella koodasivat viiksen niin että pyörittää moottoria vain yhteen suuntaan.
Alkuperäisessä viiksessä ei ollut takalasi asentoa ollenkaan, eli ei pykälää eteenpäin kuten nyt uudessa viiksessä, olsikohan niin että Slamitilla ei osata kysyä (eli ei tiedetä tuosta eroavaisudesta) tilatessa onko takalasinpyyhintä ja pesuria, vai onko aina vakkarilla varustetussa autossa pesurinviiksessä tuo osassa autoja tarpeeton pykälä eteenpäin.
Niin ja piti autoon myös asentaa jokin anturi kytkinpolkimeen.
Ei sitten olut ihan "läpihuutojuttu" tää vakkarin asennus.
Takalasinpesurilla varustetuissa autoissa moottori pyörii molempiin suuntiin, toiseen suuntaan pyöriessään ruikkii eteen ja toiseen pyöriessään taakse, mikäli autossa ei ole takalasinpesuria niin mottori ei ole molempiinsuuntiin pyörivä.
Laakkosella koodasivat viiksen niin että pyörittää moottoria vain yhteen suuntaan.
Alkuperäisessä viiksessä ei ollut takalasi asentoa ollenkaan, eli ei pykälää eteenpäin kuten nyt uudessa viiksessä, olsikohan niin että Slamitilla ei osata kysyä (eli ei tiedetä tuosta eroavaisudesta) tilatessa onko takalasinpyyhintä ja pesuria, vai onko aina vakkarilla varustetussa autossa pesurinviiksessä tuo osassa autoja tarpeeton pykälä eteenpäin.
Niin ja piti autoon myös asentaa jokin anturi kytkinpolkimeen.
Ei sitten olut ihan "läpihuutojuttu" tää vakkarin asennus.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Keskustelua eli yksin puhelu jatkuu...
Yritin tuossa edellisessä viestissä kysellä: Onko vakkarilla varustetussa autossa aina tuo "etuasento" viiksessä vaikka siinä ei olisikaan takalasilla pyyhkijöitä.
Kas kun kukaan ei ole viitsinyt kertoa tuosta pesuriongelmasta täällä tai muillakaan palstoilla, vai oisko niin että ei oo kukaan koskaan asentanut vakkaria autoon jossa ei ole takalasinpesuria? Tohdin epäillä.
Yritin tuossa edellisessä viestissä kysellä: Onko vakkarilla varustetussa autossa aina tuo "etuasento" viiksessä vaikka siinä ei olisikaan takalasilla pyyhkijöitä.
Kas kun kukaan ei ole viitsinyt kertoa tuosta pesuriongelmasta täällä tai muillakaan palstoilla, vai oisko niin että ei oo kukaan koskaan asentanut vakkaria autoon jossa ei ole takalasinpesuria? Tohdin epäillä.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Ajattelin itsekkin asennuttaa tuon vakkarin omaan T5:seen, mutta taidan sittekki jättää laittamatta.
Omassa autossa ei myöskään ole sitä takalasin pesuria, joten taitaa mennä liian hankalaksi tuo asennus.
Omassa autossa ei myöskään ole sitä takalasin pesuria, joten taitaa mennä liian hankalaksi tuo asennus.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Ei se oikiasti oo niin vaikiaa se vakkarin laitto itse. mckc:n tapaus lienee sattumien summa. epäilen että se kytkinpolkimen anturi on ollut rikki ja siksi sinne on se pitänyt vaihtaa. tuntuu jotenkin oudolta että sitä ei olisi ollut lainkaan. merkkiliikkeessä väittivät että ilman keskusyksikön vaihtoa ei minunkaan autoon saa vakkaria laitettua.niimpä tuolla vain oli sille paikka ja meni heittämällä.
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Nooh, kyllä siihen voi minkä tahansa noista paremmista viiksistä laittaa,
mutta pitää muistaa koodata vastaamaan autoa.
Itselläni on ajotietokoneella varustetun auton viikset, ja toimii ongelmitta.
(Eli vivussa on napit ja vivut, mutta luonnollisesti ei tee mitään)
mutta pitää muistaa koodata vastaamaan autoa.
Itselläni on ajotietokoneella varustetun auton viikset, ja toimii ongelmitta.
(Eli vivussa on napit ja vivut, mutta luonnollisesti ei tee mitään)
Re: T5 ja vakionopeuden säädin sopivuus?
Ongelma olisi semmoinen, että asensin 2010 portteriin vakkarin.
Kaikki meni niinkuin pitikin, mutta jos sammutan auton sillain että vakkarin on/off kytkin on ON asennossa ja auto sammuksissa yli 10min (arvio) niin vakkari ei toimi.
Auton kun käynnistää kytkimen ollessa OFF asennossa tai et seisota autoa virrattomana pitkään niin toimii.
Onko tuo sulake mikä lisätään, niin tarkoitus mennä sähköttömäksi kun auto sammutetaan? Sen ohjeen releen ettiminen on aika mahdotonta, enkä tiedä onko se sähkö ryöstetty oikean releen kautta.
Kaikki meni niinkuin pitikin, mutta jos sammutan auton sillain että vakkarin on/off kytkin on ON asennossa ja auto sammuksissa yli 10min (arvio) niin vakkari ei toimi.
Auton kun käynnistää kytkimen ollessa OFF asennossa tai et seisota autoa virrattomana pitkään niin toimii.
Onko tuo sulake mikä lisätään, niin tarkoitus mennä sähköttömäksi kun auto sammutetaan? Sen ohjeen releen ettiminen on aika mahdotonta, enkä tiedä onko se sähkö ryöstetty oikean releen kautta.