Ratin vaihto T5 portteriin
Ratin vaihto T5 portteriin
Ulkomaan pojat ovat tehneet aikä tyylikkäitä modeja T5 porttereihin vaihtamalla alkuperäisen kauhtuneen rinkulan tilalle R32 alareunasta litistetyn nahkaruorin. Tekisi mieli kokeilla mokomaa itsekin, mutta onko tietoa miten katsastusmies suhtautuu airbägin ja ratin vaihtamiseen (turvatyynyt johtosarjan saa nähtävästi rakennettua yhteensopivaksi pienin muutoksin)?
Myös kunnolliset kuvat johtosarjan muuttamisesta tai jopa kytkentäkaaviot aiheesta kiinnostavat. Turvatyynyn liitin sopii suoraa vanhasta johtosarjasta, mutta töötin osalta joutuu ilmeisesti tuusaamaan jotain pientä...
Myös kunnolliset kuvat johtosarjan muuttamisesta tai jopa kytkentäkaaviot aiheesta kiinnostavat. Turvatyynyn liitin sopii suoraa vanhasta johtosarjasta, mutta töötin osalta joutuu ilmeisesti tuusaamaan jotain pientä...
-
- Posts: 7
- Joined: 3.11.2011 12:30
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuo sama heppu on noita myynyt jo satoja Ebayssa palautteen perusteella, joten aika monta Sciroccoa on Portugalissa ilman rattiaPasi Häkli wrote:Suorastaan hämmästyttävän edullinen. Palaako näpit kun rattia kääntää?
Leikit sikseen, tosi hyvännäkönen on.
No joo, kyllä tuo ihan omalla nimellä operoi ja hyvää palautetta on saanut Ebayssa. Tiedä vetääkö välistä jostakin alihankkijalta joka noita ompelee. Ratti oli kyllä pakattu muoveihin ja airbagin alla oli monenlaisia sarjanumerotarroja (länsimaalaisin kirjaimin). Myyjä nosti hetki sitten hintaa muutamalla kympillä, nyt näyttää olevan 300€ + 35€ tk.
(Jos Portugalissa paikallisen lain mukaan ratin täytyy olla pyöreä niin nämä "flat bottomit" heitetään sielä roskikseen tai myydään Suomalaisille edullisesti )
-
- Posts: 7
- Joined: 3.11.2011 12:30
Tämä konsti toimii uudessa ja vanhassa ratissa:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 45685.html
Paljonko sulle tuli hintaa kuluineen?
http://www.brick-yard.co.uk/forum/how-t ... 45685.html
Paljonko sulle tuli hintaa kuluineen?
Muista sitte hommata etukäteen M12 XZN (tähti) avain esim Motonetistä. Ainakaan omaan työkaluvalikoimaan tuo ei kuulunut.
EDIT: Tuon bägin kanssa kannattaa olla sitten varovainen eli jos et tiedä mitä teet niin älä pura sitä! Akun kengät ainakin ensin irti ja anna huilata riittävästi ennen asennuksia.
EDIT: Tuon bägin kanssa kannattaa olla sitten varovainen eli jos et tiedä mitä teet niin älä pura sitä! Akun kengät ainakin ensin irti ja anna huilata riittävästi ennen asennuksia.
-
- Posts: 7
- Joined: 3.11.2011 12:30
Joo aloin kans metsästää netistä noita ohjeita ja niiden avulla uusi ratti paikoillaan ja hieno on.
Ratti taisi maksaa 319 euroa ja postikulut oli jotai 29 siihen päälle että ei mielestäni paha hinta ollenkaa.
Reilu tunti meni kun muutin sen orkkis johtosarjan ja nakkasin uuden ruorin paikoilleen...
Ratti taisi maksaa 319 euroa ja postikulut oli jotai 29 siihen päälle että ei mielestäni paha hinta ollenkaa.
Reilu tunti meni kun muutin sen orkkis johtosarjan ja nakkasin uuden ruorin paikoilleen...
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Nyt on Golf V GTI ratti hankittu mutta airbagin johtosarjan liitin on erilainen kuin orkkiksessa. Miten olette ratkaisseet ongelman? Onko tarkoitus korvata uuden ratin johtosarja orkkiksen johtosarjalla? Taitaa olla sama määrä johtimiakin.
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Rupesin tutkimaan johtosarjoja sillä oletuksella että orkkis pitää muokata sopimaan uuteen rattiin.
Airbagin 2-napaiset liittimet ovat ulkonäöstä huolimatta molemmissa samat, joten jäljelle jää kaksi johdinta tööttiä varten ja ilmeisesti sillä periaatteella että nämä yhdistettäessä rupeaa torvi huutamaan (mielellään ei niin että tööttiä painettaessa airbag räjähtää ja käsi menee poikki).
Orkkisratissa toinen näistä johtimista yhdistyy myös airbagin metallirunkoon.
Kummin päin olette näitä johtimia kytkeneet suhteessa airbagin runkoon, onkohan asialla merkitystä?
Airbagin 2-napaiset liittimet ovat ulkonäöstä huolimatta molemmissa samat, joten jäljelle jää kaksi johdinta tööttiä varten ja ilmeisesti sillä periaatteella että nämä yhdistettäessä rupeaa torvi huutamaan (mielellään ei niin että tööttiä painettaessa airbag räjähtää ja käsi menee poikki).
Orkkisratissa toinen näistä johtimista yhdistyy myös airbagin metallirunkoon.
Kummin päin olette näitä johtimia kytkeneet suhteessa airbagin runkoon, onkohan asialla merkitystä?
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Ja itse itselleni vastaten ja siltä varalta että seuraavia ratin vaihtajia tieto hyödyttää, kokeilin ja kytkin töötin johtimet samalla logiikalla kuin orkkiksessa sen suhteen, kumpi meni tööttikytkimen airbagin puoleiseen ja kumpi keulan puoleiseen puoliskoon. Abikot vaan olivat eri kokoisia uudessa ratissa joten menivät uusiksi. Airbag ei anna vikakoodia ja tööttikin toimii eli homma onnistui niinkuin pitikin.
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Mahtaako golf IV kolmepuolaista rattia saada sopimaan vw T5:seen vm 05?
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Mulla olis muuten nyt entisen portterin Golf V flat bottom ratti myynnissä jos joku on kiinnostunut.
EDIT: MYYTY JO
EDIT: MYYTY JO
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
Re: Ratin vaihto T5 portteriin
Morjens
Nostellaanpa vanhaa keskustelua ylös.
Mistä malleista siis sopii ratti t5 vm-06 orkkiksen tilalle?
Golf v ratti ainakin johtosarjan siirtämällä vanhasta ratista.
Mitäs muita vaihtoehtoja on? Perus ratti haussa ilman nappuloita, mielellään flat bottom kuten ruoste on aikoinaan retrofitannut omaansa.
Nostellaanpa vanhaa keskustelua ylös.
Mistä malleista siis sopii ratti t5 vm-06 orkkiksen tilalle?
Golf v ratti ainakin johtosarjan siirtämällä vanhasta ratista.
Mitäs muita vaihtoehtoja on? Perus ratti haussa ilman nappuloita, mielellään flat bottom kuten ruoste on aikoinaan retrofitannut omaansa.