Vaihdettiinpa jarrukamat taakse, oli kuskin puolelta sisäpala poistunut ja melkein jo se peltikin. Toisella puolella vähän paremmassa kunnossa oli osat vielä.
Rohina loppui ja pitoakin ehkä vähän enempi taas on mutta yksi ongelma jäi. Käsijarru ei ota kuskin puolelta ollenkaan. Vaijeri liikkuun mutta vetää kuskin puolta sentin vähemmän kun toista puolta. Toinen puoli myös pitää.
Kattelin sitä hässäkkää maassa maaten ja totesin että tietoa pitäis olla.
Mitenkä siis pitäisi säätää ja mistä, vai onko joku osa rikki ja pitäisi vaihtaa?
Jaa tarkennetaas vähän auton mallia, kai se T4 mallia on kun on joku 90 lukulainen, etuveto ja 2.4d koneella.
Kattelin tänään parin päivän ajojen jäljiltä levyjen pintoja niin selkeästi kuskin puoli myös hioutuu vähempi normijarrun käytössä, mutta johtunee myös siitä ettei käsijarru ole kiristänyt sitä männän säätöä?
Käsijarrun säätö
Käsijarrun säätö
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Viestit: 1726
- Liittynyt: 23.5.2006 2:24
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
säätö siä vaan varmaan kaukana on, ei muista ulkoo minkä näkönen viritys sielä on ota kuva
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo että semmosta se. Säätökin toki oli, se on siinä samassa kun kahvalta tuleva vaijeri jakautuu kahtia. Ei siis vaikuta yksittäin vaan molempiin samalla.
Vika olikin simppeli, kun säätö oli tommonen niin rupesin katteleen että miten se huonon puolen vaijeri on 3-4cm pidempi levossa kuin paremman puolen. Ja paremman puolen vaijeri liikkui jarrua vetäessä ton ~5cm.
Siitä sitten jarrusatulalle siiryin ihmettelemään ja siellähän oli käkkärin vipu jumissa. Hiukka CRC ja papukaijapihti yhdistelmää sekä käkkärin nykimistä ja johan alkoi vipu heilua taas.
Ja jarrut pelaa niinkun uudet, ja uudet osathan siellä onkin.
Jälkiviisaana voi todeta että olishan ton vivun voinu tarkistaa kun satula oli kädessä paloja vaihtaessa
Vika olikin simppeli, kun säätö oli tommonen niin rupesin katteleen että miten se huonon puolen vaijeri on 3-4cm pidempi levossa kuin paremman puolen. Ja paremman puolen vaijeri liikkui jarrua vetäessä ton ~5cm.
Siitä sitten jarrusatulalle siiryin ihmettelemään ja siellähän oli käkkärin vipu jumissa. Hiukka CRC ja papukaijapihti yhdistelmää sekä käkkärin nykimistä ja johan alkoi vipu heilua taas.
Ja jarrut pelaa niinkun uudet, ja uudet osathan siellä onkin.
Jälkiviisaana voi todeta että olishan ton vivun voinu tarkistaa kun satula oli kädessä paloja vaihtaessa
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.