Onkos näissä jotain vakio paikkaa mistä rupeaa hiukan tiputtamaan kun tässä olen huomannut että pikkuhiljaa säiliö tyhjenee eikä ulkoista vuotoa äkkiseltään löydy Öljyä näkyi kyllä hiukan vuotaneen pohjasta päätellen mutta ei tikusta päätellen paljon ole karannut..(propun tiivisteen voisi vaihtaakkin joskus)
Kannentiivistettä en vielä halua edes ajatella
Tai onko tuo kansihommeli kuinka helppo todeta jossain korjaamolla nesteistä tai jostain?, silmämääräisesti oikean värisiä ovat ainakin.. 208 tkm, 2,5tdi vm 99
Omassani vuoti lohkolämmittimen tiiviste. Selvisi ainoastaan painekokeessa, kun vuoto oli suhteellisen pieni.
Mutta oli ajansaatossa vuotanut tarpeeksi, että nesteen taso painesäiliössä laski aiheuttaen piipityksen mittarissa.
Tosin epäilivät kyllä myös kannentiivistettä ennen painekoetta....
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
2.4D-kone laski alleen öljypohjan tiivisteestä, tähän vaivaan auttoi pulttien kiristäminen. Alipainepumpun tiiviste vuoti seuraavaksi, silikonia väliin.
Jäähdytysnestettä vajuttelee hiljalleen, vaivaan auttoi aluksi nestemäinen tiivistysaine. Nyt tekee alle selkeän pienen merkin ja näyttäisi syyllinen olevan moninapainen anturi vesiletkun laipassa. Meinasin vaihtaa jäähdytysnesteet ja samalla voisi tuonkin tutkia.
Hyvin monessa vag-konsernin autossani on ollut samanlaista pientä jäähdytysnestehävikkiä.
Kiitosia vinkeistä, täytyy koittaa katsella. Eilen laitoin täyteen ja 50km jälkeen ei ainakaan vielä ole vajentunut näkyvästi. Tuo painekoe ei varmaan kauhean kallis ole? Samalla laittais uudet nesteet sisään jos vuoto löytyy..
Tossa nyt on tullut about kahden kuukauden sisällä lisättyä pari kertaa kun on puoleeen väliin merkkejä vajonnut pinta.
^ Painekoe tehtiin merkkiliikkeessä pikahuollossa, tais olla pari kolme kymppiä kustannukset.
Lohkolämmittimen tiivisteen vaihto olikin sitten jo 300€....
Muuten, oletkos samaa nestettä lisänny? Nimittäin, jos punaseen (G12) jäähdytysnesteeseen sekoittaa vihreää tai sinistä nestettä, voi alkaa alumiiniosat syöpyä ja neste alkaa hyytelitymään.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
mulla vuoti vähän sieltä edestä katsoen koneen oikealta missä menee letku vissiinkin takaosan lämmityskennolle. Kumiletku vaihtuu muoviseen. Tiristeli letkunkiristimen alta.. ei sitä päältäpäin nähny yhtään. Sillä..kokeilusormella tutkimaan
Omassa rakkineessa oli molemmat kannen letkulähdöt (muovia) halki. Halkeamat tosin vuosivat vasta kun kone oli lämmin, ja varsinkin kun sen kuumana sammutti parkkiin. Toinen minimaalinen vuoto oli lisävesipumppu (tämäkin muovia). Loppui ruuvit kiristämällä. Nykyään ei jäähdytysnestettä tarvitse lisäillä kun kerran vuoteen.
yksi tarkistuspaikka T4 ACV-pannussa on lohkolämppärin ja sen vierestä kulkevan vesiletkun tilanne. Kaverin vehje meinasi palaa johtuen ko. lerssin vaurioitumisesta ajanmyötä. Nykyisellään se ei ainakaan siitä kohti hajoa.