VW Passat Variant 3C vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Pari oudompaa tapausta on nyt tullut vastaan 3C Passateista, tänään viimeksi 2.0 TDI 170hv BMR moottorilla varustettu auto, josta oli kampiakseli poikki. Aivan jäätävä kolina kun pisti käymään. Tällä oli ajettu noin 160tkm, tuontiauto ei vielä kilvissäkään. Öljytikku hädintuskin kastui, että oliskohan sillä vaikutusta asiaan.

Toinen tapaus jossa oli kampiakseli poikki, oli noin 400tkm ajettu taksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Aamulla (Passat -06 Tdi)auto lähti käyntiin, mut sammui sit jonkin aikaa käytyään eikä sen jälkeen lähde enää käyntiin.
Epäilin polttoaine suodatinta mut ei tainnut vika olla siinä koska lämmitin sitä eikä se kuitenkaan suostu lähteen käyntiin
Kävin testerilla läpi ja se moitti tähän tapaan:

VCDS Version: Release 805.0
Data version: 20080529
Tuesday,01,November,2011,08:23:39:46862
Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 76 7D
VIN: WVWZZZ3CZ6E161438 Mileage: 215170km/133700miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
76-Park Assist -- Status: OK 0000
7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095.lbl
Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P
Component: ESP 440 C2 H015 0003
Revision: H015 Serial number: 0658574442
Coding: 0013569
Shop #: WSC 05311 000 00000

2 Faults Found:00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 250
Mileage: 214743 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:37:26

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 250
Mileage: 214743 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:37:26

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl
Part No SW: 3C0 907 044 AC HW: 3C0 907 044 AC
Component: ClimatronicPQ46 050 0404
Revision: 00050005 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000

1 Fault Found:01273 - Fresh Air Blower (V2)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 13
Mileage: 215171 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:49:56

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 H HW: 3C0 937 049 H
Component: Bordnetz-SG H37 1301
Revision: 00H37000 Serial number: 00000005216859
Coding: 00888F0700041A00000A00000F000000000959435C0000
Shop #: WSC 05311 000 00000

Part No: 3C1 955 119
Component: Wischer VW461 012 0503
Coding: 00063445
Shop #: WSC 05311

004461 Fault Found:- Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 13
Mileage: 215171 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
OFF
Voltage: 11.45 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF

Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl
Part No SW: 3C0 909 605 J HW: 3C0 909 605 J
Component: 04 AIRBAG VW8 029 2521
Revision: 09029000 Serial number: 003A2PRXLT5Q
Coding: 0012340
Shop #: WSC 05311 000 00000

1 Fault Found:01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
Part No SW: 3C0 920 851 D HW: 3C0 920 851 D
Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 3840
Revision: X0040000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0007105
Shop #: WSC 50008 123 97718

1 Fault Found:00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 26
Reset counter: 13
Mileage: 215171 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:07:16

Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: IMMO 038 0367
Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
Shop #: WSC 76500 205 89775
Part No: 3C0 905 861 J
Component: ELV 029 0380
3C0905861J ELV 029 0380

1 Fault Found:02812 - Supply Voltage (Terminal 30) for Electronic Steering Column Lock
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 3
Reset counter: 13
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
Part No: 1K0 959 701 K
Component: Tuer-SG 024 2365
Coding: 0000181
Shop #: WSC 05311 000 00000

1 Fault Found:00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 K
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
Shop #: WSC 00000 000 00000

1 Fault Found:00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.lbl
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: KSG PQ46 ELV 038 0455
Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 0091020851030E763804941570084B0B603C80
Shop #: WSC 76500 205 89775

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

1 Fault Found:00896 - Trunk Lock Unit (F256)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 13
Mileage: 209401 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:57:36


-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
Part No: 1K0 959 702 K
Component: Tuer-SG 024 2365
Coding: 0000180
Shop #: WSC 05311 000 00000

1 Fault Found:00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 186 P
Component: Radio GR0 015 0019
Revision: 0001503S Serial number: VWZ2Z2E3324530
Coding: 0020200
Shop #: WSC 05311 000 00000

1 Fault Found:00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Taitaa olla aika huono akku kun noin paljon alijännitevikoja on. Omana veikkauksena sammumiseen on jään tukkimat ahtoputket. Onko maskipeitot käytössä? Jos ei ole niin mars laittamaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Pasi Häkli kirjoitti:Taitaa olla aika huono akku kun noin paljon alijännitevikoja on. Omana veikkauksena sammumiseen on jään tukkimat ahtoputket. Onko maskipeitot käytössä? Jos ei ole niin mars laittamaan.
Joo, akku siinä tyhjeni kun koitin saada autoa käyntiin. Pystýykö polttoainetta lorauttamaan esim. polttoainesuodattimen kautta? Tuntuu että vika on polttoaine puolella, jäätynyt kentis. Tankissa jotain 10 litraa löpöä.


Käytin polttoainesuodattimen irti ja koko kammio oli tyhjä, laitoin virran päälle ja mitään ei tapahtunut. Vaikuttaa siltä että siirtopumppu on sökö tai sitten rele. Mistä löydän releen?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Jos naftaputsarin säiliö on kokonaan tyhjä niin haiskahtaa vialliselta tankkipumpulta. Ellei sit polttoaine ole hyhmääntynyt tankkiin, on sellasiakin tullut nähtyä.

Ei oo vielä ikinä tullut viallista siirtopumpun relettä vastaan 3c passatissa. Eli kyllä mä siihen siirtopumppuun kallistuisin. voit vielä tarkastaa että sinne tankille asti tulee jännite. Jos tulee, niin kyllä sen pitäs tuntea/kuulla kun siirtopumppu pyörii. Jos ei pyöri niin se on rikki.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

^Mulla pari kertaa tehny saman. Ja epäiltiin tosiaan sitä pumppua tankkivarusteessa. Virrat kun laittaa päälle niin heti pitäis kuulua takapenkin alta murinaa, silloin pumppu toimii normaalisti. Jos mitään ei kuulu niin sielä se vika lymyilee. sitä voi myös kokeilla koputella että lähteekö sitte pumppaan.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Pia kirjoitti:sitä voi myös kokeilla koputella että lähteekö sitte pumppaan.
Jep, ei vaan oo kovin pitkäikäinen korjaus.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Siirtopumppu tilattu, testasin vähän vanhaa ja välille se toimi ja välillä taas ei. 320€+rahti, jostain olisi varmaan saanut halvemmalla mut ajattelin tilata jo alkuperäisen pumpun. Mistä muuten kannattaa VW tilata varaosia ja tarvikkeita?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja AjH »

http://www.speed-autoteile.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.slamit.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Noista nyt ainakin saa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Joo emmä Pasi meinannu että se sillai korjataan. :lol: Testata vaan sillai et sieläkö se vika on.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Ai niin, sellainen juttu vielä. Kun testailin pumppua niin huomasin sen että kun laitat virran päälle niin virta tuli 2-3 sek ajan pumpulle jonka jälkeen se loppui, mutta sitten kun starttasin niin silloin taas tuli virtaa pumpulle. Onkohan tää ihan normaalia?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ihan normaalia on. Eihän siinä olis mitään järkeä että pumppu pyörii(turhaan) aina kun virta päällä jos moottori ei käy. Se tekee esipaineen sinne kun virrat kytketään, ennen käynnistystä.

Joissakin malleissa sama tapahtuu kun kuskin ovi avataan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Vaihdoin pumpun ja nyt kaikki toimii. Luin jostain että tandenpumppu kannattaisi myös vaihtaa samaan aikaan, missä sellainen on ja mitä yhteyttä sillä on siirtopumppuun?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Edestä päin katsottuna koneen oikeassa kyljessä kiinni, ainakin 1.9tdi:ssä. Sellanenn musta kämmentä isompi mokkula.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei sitä kannata vaihtaa jos siinä ei vikaa ole. Jos se vuotaa(sisäisesti) niin sitten se kannattaa/täytyy vaihtaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
erik.loka
Viestit: 18
Liittynyt: 16.11.2009 19:45
Paikkakunta: Kuggisby/Hollola

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja erik.loka »

Pasi Häkli kirjoitti:Ihan normaalia on. Eihän siinä olis mitään järkeä että pumppu pyörii(turhaan) aina kun virta päällä jos moottori ei käy. Se tekee esipaineen sinne kun virrat kytketään, ennen käynnistystä.

Joissakin malleissa sama tapahtuu kun kuskin ovi avataan.
Ainakin 2.0 FSI pyöräyttää pumppua kun oven avaa.
Heimo Vesa
Viestit: 4
Liittynyt: 14.2.2012 12:48

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Heimo Vesa »

Ex - Passat 1,9TDI ´08 vikalistaa (mittarissa myytäessä alle 150tkm):

- takaluukku ruostui, samoin kattokaiteen vieressä pieni alku
- vaaleaa savutusta ja kylmänä "rytkyttävää" käyntiä -> kansi halki, vaihdettiin uuteen
- em. viasta johtuen myös kietokanki + mäntä + kangen alapään laakeri vaihtoon
- tehdas-webasto oikutteli -> vaihdettiin IPCU-rele + palopesä
- kaksoismassavauhtipyörä

Eli aika huono yksilö, seuraaja on ollut parempi, vaikkei ihan viaton sekään.
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Leroy kirjoitti:
Leroy kirjoitti:Tänne voi jo jotain laittaa..

1.9tdi Passat Variant Comfortline 2006

Ostaessa 7.6.2011 ajettu 137tkm, nyt 21.9.2011 144tkm

Huoletonta, lukuunottamatta seuraavia

*Runsas öljyvuoto EGR -venttiilistä. Sotkenut moottoritilan. Venttiili vaihtoon takuuseen ja moottoritilan pesu myös. Ei kustannuksia minulle.

Muuten ihan perushuolto vain teetetty. Ilmastoinnin huolto samalla. Edellinen omistaja on tähän vaihtanut 10tkm välein non-longlife öljyt uudesta asti ja ajattelin piruuttani jatkaa samalla linjauksella.
@149 567km:

*Startatessa airbagin merkkivalo jää palamaan ja näyttöön tietty "Airbag Fault" -ilmoitus

- kuljettajan istuimen alla viallinen liitin (korjattu lisätakuun piikkiin)
@ 153 051km:

*Startatessa ratti jää lukkoon ja punainen ratinkuva mittaristoon. Uudelleenkäynnistys poistaa ongelman. Pakkasta -36,5C tapahtumahetkellä, niin pistän sen piikkiin. Seuraaana päivä alle parikymppiä pakkasta ja em. uusinta. Vika poistuu jälleen uudelleenkäynnistyksellä.

Koodit lukuun: Ohjaustehostimen virtakatkos (satunnainen). Nollataan ja jäädään seurailemaan. Pari viikkoa menty ilman oireilua.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Kokeile hidasta käynnistystä eli kun laitat avaimen paikalleen ja virrat päälle niin odota että ratin merkkivalo muuttuu keltaiseksi ja sitten vasta kokeilet käynnistää.
Lisää informaatiota löytyy tuolta streering column defective-ketjusta.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Juu, niin mä aina käynnistänkin, eli odotan aina, kunnes ratinkuvat poistuvat. :) Tämä ei ole vielä tuota Steering lock...-litaniaa antanut. Rattiakseli(?) vaihdettu 113tkm kohdalla.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Leroy »

@154 113 km: käsijarrumurheita. Piippausta ja ilmoa toimintahäiriöstä. Hinuri oli jo paikalle soitettu kun kolmen tunnin lämpöpuhaltimen käytön, metallitangolla naputtelun ja edestakaisin nytkyttelyn jälkeen antautui...Olen pyrkinyt tuota koko ajan käyttämään, jotta mahdolliset viat paljastuisi lisätakuun aikana. En tiedä tohtiiko enää, kun joutuu aikatauluttamaan päivät uudelleen...

Laittelin tuonne toisellekin foorumille tämän linkin:

http://sites.google.com/site/1810martin ... park-brake" onclick="window.open(this.href);return false;

Voisi päästä Saunalahden mainokseen: "Eihän tässä oo mitään järkee" :shocked
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Passat -06 Tdi ajettu 225000km, on ilmennyt sellainen vika että vaihde ei mene nelosesta kolmoseen ja muutenkin tuntuu joskus vaihteet takkuaa. Vaikuttaa siltä että ongelma pahenee mitä pitempään ajaa, lyhkäsillä matkoilla ei niinkään.
Kuinka usein vaihteistoöljyt pitää vaihtaa?
Onko tässä mallissa ollut kytkinongelmia?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Et kerro millä laatikolla autosi on. Itsellä samaa vikaa (laatikkona 5-vaihteinen HNV) mutta ei pitäis olla kytkimestä kiinni koska kytkinremppa tehty hiljattain. Ja teki tuota samaa jo ennen kytkinremppaa. Omassa autossa vaihteensiirrin tornissa on aika paljon väljää ja ollaan tuumattu, että saattaa johtua siitä.

Myös ne öljyt olis hyvä vaihtaa. Volkkarihan sanoo että ainaistäyttö eli ei tarttis vaihtaa, mutta taksiautoihin vaihdetaan 60tkm välein. Että otappa siitä ny selvää. :D
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Vaihdelaatikko mallia en tiedä, mistä sen voi tarkistaa? Olen juuri nyt lähdössä reissuun eikä ole mahdollista juuri nyt selvittää sitä kun en pääse autoon käsiksi.
Onko 3C mallissa ollut vaihdelaatikkovikoja tai muita vaihteestoon liittyvä ongelmia? Epäilin itse ensin paineasetelmaa, voisko se johtua siitä? Missä vaiheessa kytkin menee uusiksi?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tarkotin nyt lähinnä että onko se 5- vai 6-vaihteinen. Jos 6-vaihteinen niin tuskin on laatikko vikaa. Eli vikaa vois etsiä muualta. Jos 5-vaihteinen niin noista on menny kolmosvaihteita, niistä pettää rattaat laatikon sisältä kolmosen kohalta.

Kannattais myös tehä niille vaihteensiirtovaijereille perussäätö, seki voi helpottaa vaihteen vaihtoa.

Se vaihteistokoodi löytyy huoltokirjan ekalta sivulta. Siinä on sellanen tarra missä on pirusta kaikkia kirjain koodeja. Ensin on vähä isommalla moottorikoodi vasemmassa laidassa ja sen perässä oikeella on vaihteistonkoodi.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Ilhenu
Viestit: 2
Liittynyt: 11.5.2012 12:30

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Ilhenu »

Ostin Passatin ja luulin saavani laadukkaan auton, kuten aikaisemmat volkkarit olikin..
Auto Passat 3C vm 2006 1.9 tdi, nyt ajettu 124 000 tkm, pääasiassa kilometrit on ajettu motarilla.

Viat tähän mennessä:
- Kattokaiteiden kiinnitysten ympäristöt ruostuu.
- Takaluukun pumput alitehoiset
- Sisävalot reistailee
- Pari viikkoa sitten tuli joku laakeri varoittamatta kytkinkopasta läpi, se tuhosi siinä samalla koko vaihteiston (5-vaihteinen HNV)
Auto ei ole enää uusi, mutta kyllä vaihteiston pitäisi enemmän kestää kuin kyseisen auton kilometrit.
Maahantuoja ei tule vastaan, koska en ole ensimmäinen omistaja. Muistutin, että takuu on vapaaehtoinen, mutta virhevastuuta ei voi paeta ja se ei omistajan vaihdoksesta raukea. Esimerkkitapauksia on http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/vi ... f32ceea676 joten aion ensi viikolla soitella lisää, kun eivät lupauksista huolimatta soittaneet takaisin. Kustannusarvio korjauksista ilman töitä 2800€.
-Kaksoismassavauhtipyörä on korjaamon mukaan myös kohta sanomassa sopimuksensa irti. Kytkin siinä varmaan menee samalla vaihtoon, eli ainakin 1000€ lisää. Tästäkin maahantuoja yrittää keplotella, vaikka tämä on ihan tyyppivika http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailP ... spx?id=572. Auto on huollettu ohjelman mukaan merkkikorjaamolla, mutta siitä ei lisäpisteitä heru.
Eli tässä voi parhaimmillaan olla sellainen lähes 5000€ menoerä tiedossa. Ajattelin kyllä hankkia vaihtolaatikon, mutta kaksoismassavauhtipyörän kustannuksiin aion maahantuojan saada osallistumaan. Loppupeleissä hekään eivät ole vastuussa, vaan valmistaja joka syytää epäkuranttia tavaraa markkinoille. Oli siinä sitten suunnittelu- tai materiaalivika.

Pidän autosta muuten, mutta tämä VAG-konsernin laadun ja asiakaspalvelun alasajo pistää rauhallisenkin kaverin näkemään jo punaista. En silti haluaisi vaihtaa autoa japanilaiseen, mutta ei mun kukkaro kestä tätä. Toinen perheen VAG-vehkeistä lähtikin jo vaihtoon kun sen korjauskulut nousi vuodessa 3000€. Auto oli 3,5 vuotta vanha ja 70 000tkm ajettu, eikä hajoamisille näyttänyt tulevan loppua :evil:
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Pia kirjoitti:Tarkotin nyt lähinnä että onko se 5- vai 6-vaihteinen. Jos 6-vaihteinen niin tuskin on laatikko vikaa. Eli vikaa vois etsiä muualta. Jos 5-vaihteinen niin noista on menny kolmosvaihteita, niistä pettää rattaat laatikon sisältä kolmosen kohalta.

Kannattais myös tehä niille vaihteensiirtovaijereille perussäätö, seki voi helpottaa vaihteen vaihtoa.

Se vaihteistokoodi löytyy huoltokirjan ekalta sivulta. Siinä on sellanen tarra missä on pirusta kaikkia kirjain koodeja. Ensin on vähä isommalla moottorikoodi vasemmassa laidassa ja sen perässä oikeella on vaihteistonkoodi.
HNV vaihteisto näkyy olevan eli 5 vaihteinen, eli vaihteistoremontti on kohta edessä? Jumankekka, tulee kallis remontti.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Meillä olis täysin käyttämätön kytkinpaketti myynnissä. Asetelma, levy ja kaksoismassa vauhtipyörä. ;) Jäi käyttämättä kun laitettiinkin vähä järeempi tilalle. Hintaa paketilla 500€. Käyttiksellä pelkkä vauhtis olis maksanu 560€.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Ilhenu
Viestit: 2
Liittynyt: 11.5.2012 12:30

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Ilhenu »

Pia kirjoitti:Meillä olis täysin käyttämätön kytkinpaketti myynnissä. Asetelma, levy ja kaksoismassa vauhtipyörä. ;) Jäi käyttämättä kun laitettiinkin vähä järeempi tilalle. Hintaa paketilla 500€. Käyttiksellä pelkkä vauhtis olis maksanu 560€.
Sorry, menee vähän aiheen vierestä, mutta millaisen setin laitoitte tilalle? Tarjoamasi settikin kiinnostaa kyllä.
Onkohan noihin kaksoimassavauhtipyöriin tullut parannusta laatuun, vai meneekö se taas 100 000tkm päästä vaihtoon?

Virhevastuu näemmä katkeaa jos ostaa yksityiseltä > kohta 7. http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Mutta juuri tuo kaksoismassavauhtipyörä on yleinen tyyppivika, joten siitä virheestä ei pysty maahantuojakaan venkoilemaan.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Laitoin ko.asiasta privalla sulle lisäinfoa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
sp81
Viestit: 1
Liittynyt: 23.7.2012 11:43

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja sp81 »

Passat -07 1.9Tdi ajettu 116tkm, auto ollut nyt itsellä 2kk.
Tähän mennessä on tullut korjattua äänitorvi ja käsijarrun käyttökytkin.
Hilleri
Viestit: 187
Liittynyt: 7.3.2010 17:51

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Hilleri »

Passat 3C Variant Highline.

Tässä esiintymisjärjestyksessä viat ja omat kulut (muistin mukaan):

- Katon valokytkin ei mene automaattiasentoon = korjattu heti myyjäliikkeessä, 0€
- Yksi hehku rikki, talvikäynnistys vaikea = hehkun vaihto, n. 60€
- Akku huonossa kunnossa, talvikäynnistys vaikea = akun vaihto, 100€
- Apparin vetarin sisempi kumi = uusi kumi, 150e
- Apparin vetarin ulompu kumi = uusi kumi, 150e

Tähän sitten lisäksi vuosihuollot, jotka per kerta vähintään 400€ riippuen toki mitä tehdään. Kuluina toki vielä dieselvero 600€, itse diesel, vakuutukset, sekä tietenkin uskomaton ällistys kuluista ja vitutus kun auto tuli alunperin hommattua. Huoltokirja on onneksi täydellinen kaikilta osin ja autosta on aina pidetty huolta.
Viimeksi muokannut Hilleri, 29.7.2014 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Hilleri kirjoitti:

- Yksi hehku rikki, talvikäynnistys vaikea = hehkun vaihto, n. 60€
- Akku huonossa kunnossa, talvikäynnistys vaikea = akun vaihto, 100€
- Apparin vetarin sisempi kumi = uusi kumi, 150e
- Apparin vetarin ulompu kumi = uusi kumi, 150e
- Takakontin kaasujouset ampui nesteet pihalle ja kontti ei pysynyt ylhäällä = uudet jouset, 200e
Nuo on ihan tavallisia kuluvia osia. Vai meinasikko että esim. vetarit kestää hamaan loppuu asti? Eipä ne hehkutkaan ikuisia oo, missään diisseli autossa. Ei edes niissä varmatoimisissa autoissa.

Nuo muut listaamasi viat on joo inhottavia lapsenvikoja. Mutta löytyypä niitä niistä muistakin autoista. Täällä kun lukee pelkistä volkkareista vikoja niin ne muut autot tuntuu äkkiä viattomilta ja varmatoimisilta.
Hilleri kirjoitti:
Tähän sitten lisäksi vuosihuollot, jotka per kerta vähintään 400€ riippuen toki mitä tehdään. Kuluina toki vielä dieselvero 600€, itse diesel, vakuutukset, sekä tietenkin uskomaton ällistys kuluista ja vitutus kun auto tuli alunperin hommattua. Huoltokirja on onneksi täydellinen kaikilta osin ja autosta on aina pidetty huolta.
Se että käyttää vuosihuollossa kalliissa merkkiliikkeessä on omaa typeryyttä tai haluttomuutta korjata itse tai kilpailuttaa valtuutettuja korjaamoja. Voihan sitä tietty ajaa samoilla öljyillä sinne hamaan tulevaisuuten asti. Ja eihän niitä jarrunesteitä kannata vaihdella, kyllä sillä vedelläkin mitä sinne sekaan on kertyny, ni ajelee vaikka miten pitkään. Jakoremmin vaihdonkin voi jättää tekemättä jos se tuntuu kalliilta investoinnilta. Turhaa itkee kun se menee poikki ja koko kone menee paskaks siinä samalla. Nää on näitä omia valintoja. Samat jakoremmit ja myös ne nykyaikaiset ketjutkin, jarrunesteet ja öljyt kun pitää vaihtaa joka autoon, oli merkki mikä hyvänsä.


Ja mitä käyttökuluihin tulee niin ainakin dieselin kulutukseen voi itse vaikuttaa. Verot nyt on mitä on, niille kun ei voi mitään jos mielii diisselillä ajaa. Vakuutuksetkin on aikalailla samanlaiset verrattuna saman vuosimallin ja saman konekokoluokan autoihin. Myös sillä omalla asuinpaikkakunnallakin on omat vaikutuksensa.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Hilleri
Viestit: 187
Liittynyt: 7.3.2010 17:51

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Hilleri »

Koko kirjoituksellani olikin tarkoituksena esittää Passatin typerien "lapsenvikojen" lisäksi se, kuinka paljon minulla on rahaa kulunut Passatin ylläpitoon ihan mukaanlukien kaikki kuluvat osat kuten vetarien kumit jne. ja lopulta päästä siihen viimeisimpään kysymykseen teiltä muilta, että mitä luulette.. paraneeko vaihtamalla...

Jep käytän Passattia pääosin merkkikorjaamolla koska saan huollot tuttavan kautta halvemmalla, ja silti huoltohinnat ovat mielestäni poskettomia. Olen siltikin sitä mieltä, että kaikkineen kuluineen kyseinen Passat on suhteellisen kallis auto ylläpitää.
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Voisi kuitenkin aina välillä muistaa senkin, että Passat on "vanhan luokkajaon" mukaan "ylemmän keskiluokan auto". Eli ei siis samassa kastissa kuin corollat ja avensikset, jotka ehkä huoltojen hintojen ja määrien suhteen ovat paljon halvempia. Toki ne ovat myös hankintahinnaltaan aivan eri planeetalta kuin aikansa 3C highline. Uutena tuon Highlinen hinnalla olisi saanut (ja saa muuten edelleenkin) kaksi toyotaa, vaikkapa nuo molemmat, avensiksen ja corollan. Joskus tuntuu siltä, että vaihtoautojen hintojen laskiessa ihmiset välillä unohtavat millaista autoa ovat katselemassa. Jos aiempi auto on ollut joku 90-luvun helmi halpoine huoltoineen, käytännössä siis oljynvaihto kerran vuodessa ja pyyhkijänsulat + pissapoika täyteen aina katsastukseen mennessä, niin siihen verrattuna uudemmat autot ovat huomattavasti kalliimpia huoltaa ja ylläpitää. Enkä nyt tällä viittaa mitenkään aiempaan kirjoittajaan, vaan puhun enemmän yleisellä tasolla ja tapauksiin joihin olen itse törmännyt.

Käytännössä voisi melkein yleistää, että uutena kalliilla hinnalla hankittu auto on myös melko kallis huoltaa ja ylläpitää. Esimerkiksi passat. 3C:n vakuutukset ovat huomattavasti kalliimmat kuin esimerkiksi 4 golfin, vaikka autoilla ei ole aivan yhtä suurta käytännön eroa. Okei, passat on huomattavasti uudempi, suurempi ja edustavampi, mutta 1-3 hengelle melkein se ja sama. Molempia on myös liikenteessä melko paljon ja sitä kautta muodostuva vakuutuksmaksu on melko yhtenevä. Passatin kolarivahingot ovat vaan huomattavasti kalliimpia kuin golfin. Toisaalta 3C higlinen hinnalla saisi myös sen kaksi 1.6 bensagolfia. Kun sitten sen 3C:n alkaa saamaan n. 15t€ hintalapulla, niin alkaa jo ehkä unohtua mistä autosta on todellisuudessa kyse. Käytännössä se 15t€ hintalapun highline on sen yli 200t ajettu, joka tarkoittaa autossa kuin autossa enemmän tai vähemmän huolto ja korjaustarvetta. 3C:ssä on aika reippaasti sähkövarusteita joiden toivoisi toimivan, mutta niiden korjauttaminen on usein hulppean hintaista. Esimerkiksi tuo viereinen marmori veloittaa sähkökorjauksista 140€/tunti. Siis 100€/tunti enemmän mitä se perinteinen nyrkkipaja siitä vanhan astran tai corollan korjaamisesta.

En nyt tietenkään halua pahoittaa kenenkään mieltä, enkä karkoittaa potentiaalisia 3C.n ostajia. Totuus on vain se, että sellaista autoa jota ei tarvitse koskan huoltaa tai korjata, ei ole olemassakaan. Mutta niiden huolto- ja käyttökustannuksiin voi itse vaikuttaa hyvinkin paljon omilla valinnoilla. Voisin myös yleistää sen verran, että samaa luokkaa kustannuksiltaan on myös hieman uudemmat BMW:n 3 ja 5-sarja, MB:n C ja E-sarja, Audin A4, A5 ja A6-sarja. Kaikki ovat hieman eri kastissa astrojen ja picantojen kanssa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
trsqr
Viestit: 31
Liittynyt: 28.9.2010 14:13
Paikkakunta: K-nummi

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja trsqr »

2006 2.0 TDI 103 kw alla, talossa 2009 lähtien. Ostaessa kilometrejä 90tkm, nyt 150 tkm. Tämän 60 tkm aikana on:

- Airbagin johdot oli kolvattava yhteen penkin alla, kuluja 0 eur
- EGR-venttiili tukossa, osa Saksasta 85 eur, vaihto itse
- Takaluukun sähkölukko antautui, osa 55 eur, vaihto itse
- öljypumpputasapainoakselisto hajosi, öljypumppu muutettu hammaspyörävetoiseksi, osat 1200 eur, vaihto 700 eur (+jakopää kannatti tehdä tässä samalla, sitä en laske erikseen)
- molempien takapyörien laakerit, osat 400 eur, vaihto 200 eur
- virtalukko vaihdettu, osat+työ ulkomailla 170 eur

Nämä on diagnosoitu, mutta vielä ei tehty mitään
- katalysaattori vuotaa, uusi katti on tonnin verran, taidan hakea/tilata purkukatin jostain ja vaihtaa itse
- etualatukivarsien puslat finaalissa, osat 120 eur, työ tekemättä vielä
- ilmastoinnin läpät naksuvat, olkoon
- maalin päällä oleva lakka kuoriutunut katolta kämmenen kokoiselta alueelta
- ihmeellinen kolina ja rahina kun käynnistää kylmänä, joka katoaa kun kytkintä painaa tai kun auto lämpiää (kaksoismassavauhtipyöräkö?)
- turbo viheltää enemmän kuin aiemmin...

+ erilaisia satunnaisia vikavaloja ja virheilmoituksia...

Suutinvikoja ei vielä ole ollut, mutta muuten on vissiin kutakuinkin kaikki tyyppiviat kaluttu jo, jos tuo kaksoismassavauhtipyörä vielä menee vaihtoon. Tässä romussa on tosiaan hajonnut enemmän asioita kolmessa vuodessa kuin kahdessa edellisessä Fiatissa kymmenen aiemman vuoden aikana. Minusta selittely ylemmän keskiluokan auton korjauskuluista ei oikein uppoa, kyllä sitä ylemmän keskiluokan autolta olettaisi myös jonkinlaista parempaa kestävyyttä. Highline-varustuksen sähköheebelit sinänsä ovat toimineet hyvin, viat on ollut enemmän tuollaisia perusjuttuja (lukkoja, öljympumppua, vauhtipyörää, kattia jne.), jotka pysyivät Fiateissa kasassa kyllä.

Kun nuo olemassaolevat ongelmat on saatu korjailtua, kannattanee tällä vielä vuosi pari ajaa. Erinomainen auto ajaa, mutta oli kyllä minun ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen VW-konsernin tuote. Ehkäpä seuraavaksi on syytä kokeilla, josko japanilaiset osaisivat tehdä luotettavaa kärryä.
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Tässäpä päivitystä. Puolitoista vuotta ja 138 000km-172 000km periodi:
Leroy kirjoitti:
@144tkm: Runsas öljyvuoto EGR -venttiilistä. Sotkenut moottoritilan. Venttiili vaihtoon takuuseen ja moottoritilan pesu myös. Ei kustannuksia minulle.

@149 567km:Startatessa airbagin merkkivalo jää palamaan ja näyttöön tietty "Airbag Fault" -ilmoitus

Kuljettajan istuimen alla viallinen liitin (korjattu lisätakuun piikkiin)

@ 153 051km:Startatessa ratti jää lukkoon ja punainen ratinkuva mittaristoon. Uudelleenkäynnistys poistaa ongelman. Pakkasta -36,5C tapahtumahetkellä, niin pistän sen piikkiin. Seuraaana päivä alle parikymppiä pakkasta ja em. uusinta. Vika poistuu jälleen uudelleenkäynnistyksellä.

Koodit lukuun: Ohjaustehostimen virtakatkos (satunnainen). Nollataan ja jäädään seurailemaan. Pari viikkoa menty ilman oireilua.

@154 113 km: käsijarrumurheita. Piippausta ja ilmoa toimintahäiriöstä. Hinuri oli jo paikalle soitettu kun kolmen tunnin lämpöpuhaltimen käytön, metallitangolla naputtelun ja edestakaisin nytkyttelyn jälkeen antautui.
@ 171 359km: Laturin seutuvilta alkoi kylminä aamuina kuulua epäsäännöllistä ripsettä. Laturin vapaakytkin, hihna ja hihnapyörä vaihtoon. Parin sadan "set back" mulle. Pientä piian pissimistä, tyytyväisenä ajellaan edelleen... :buttrock
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Leroy »

@ 172 488km: Eka kunnon pakkasaamu ja näppään kakella ovet auki. Autoon istuessa kiinnitän huomiota kontista tulevaan tasaiseen surinaan. Takaluukun avausmekanismi itsekseen siellä supsuttaa konemaisesti, eli aukoo luukkua koko ajan. Auto käyntiin, ajelua ja asianhoitoa kylillä. Koko ajan luukun lukko surraa itsekseen. :lol: Takaluukun kahva on jäässä/ei toimi, joten luukku jää siihen "tuulihaka" asentoon lonksumaan ja moottori sätkimään. Ryömintä takakonttiin ja luukun manuaalinen avaus sieltä käsin. Luukku ylhäällä sama sätke käy lukossa. Prkl. Omaa sulaketta ei kait tuolle ole, keskuslukituksen sulake pois ja tuon sai vaikenemaan. Seuraavana aamuna hirveellä kiireellä ti -halliin sulattelemaan ja hätäpäissään tutkimaan. Verhoiluja irroittelin takakontista ja ränkläsin liittimiä mitä siellä silmiin osu, ei vaikutusta tilanteeseen sama säpse jatkui. Auton saa nyt lukkoon kuitenkin ilman, että takaluukku jää imuroimaan akkua tyhjäksi. Menee kytikselle takaluukulle käsi kahvalle, ripeästi luukku auki moottori sätkähdyksen kohdalla, ja sitten samoin tein kiinni ja heti auto lukkoon. :mrgreen:

No maanantaina viisaampi. Toivottavasti.

edit 10.12.: Takaluukun kahva oli varmaankin ottanut kosteutta ja oli näin ollen entinen. Nyt on avausmoduuli rekkarikilven valoineen kaikkineen uusittu ja koko kuljetuskapasiteetti on taas hieman helpommin käytettävissä. -200€ mulle.

Niin ja suht samoilla kilometreillä Webaston palopesä/hehkut alkaa olla vaihtoa vaille valmiit. Webbanen lähtee käyntiin, jos lähtee. "No Flame" ja "Malfunction" tulee sitten jos tulee. No onneksi on lohkis, niin käyntiin lähtee. Kattoo sitten keväämmällä, kun autoon saatu uutta maalia pintaan ja taloutta elvytettyä, ottaako tuon sitten kaverin tuutoroinnissa itse työn alle tuon Webaston huollon.

Jatkan uskossa, toivossa ja rakkaudessa lujana, mutta hieman raskaammin sydämmin. :shocked
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Hei Lajitoverit!
Nyt olisi pikainen apu tarpeen, katsastus painaa päälle ja airbag valo palaa. Viikko sitten kävin merkkiliikkeessa korjauttamassa samanlaisen vian. Valo syttyi muutama päivä huollon jälkeen, minusta tuntuu että nyt on eri vika. Ennen joulua korjattiin kuljettajan puoleinen penkin alla olevat liitännät..Nyt en saa aikaa ennen katsastusta millään. Missä mahtaa olla vika ja miten sen korjaan ja miten sen ohjelmalla "nollaan" tai mikä se termi sit onkaan?


VAG-COM Version: Release 704.1

Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 76 7D

VIN: WVWZZZ3CZ6E161438 Mileage: 247860km/154013miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.LBL
Part No SW: 3C0 909 605 J HW: 3C0 909 605 J
Component: 04 AIRBAG VW8 029 2521
Coding: 0012340
Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.LBL
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: KSG PQ46 ELV 038 0455
Coding: 0091020851030E763804941570084B0B603C80
Shop #: WSC 76500

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

1 Fault Found:
00896 - Trunk Lock Unit (F256)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 133
Mileage: 247077 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:34:12
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Tuolla rosstech:n sivulla tuosta airbagistä sanotaan aiheesta googlen kääntäjällä.

01217 - Side Airbag sytytysjärjestelmä; Front Kuljettajan Side (N199)
01217 - Side Airbag sytytysjärjestelmä; Front Kuljettajan Side (N199): vastus liian korkea
01217 - Side Airbag sytytysjärjestelmä; Front Kuljettajan Side (N199): Upper ylitetty
01217 - Side Airbag sytytysjärjestelmä; Front Kuljettajan Side (N199): Short positiiviseen
01217 - Side Airbag sytytysjärjestelmä; Front Kuljettajan Side (N199): Short maahan
Mahdolliset oireet

Häiriö merkkivalo (MIL) aktiivinen

Mahdolliset syyt

Johdotus / liittimet / Side Airbag sytytysjärjestelmä, Front Kuljettajan Side (N199) viallinen
Sivuturvatyyny sytytyksen, Front Kuljettajan Side (N199) viallinen

Mahdolliset ratkaisut

Tarkista johdotus / liittimet / Side Airbag sytytysjärjestelmä, Front Kuljettajan Side (N199)
Tarkista sivuturvatyyny sytytysjärjestelmä, Front Kuljettajan Side (N199) viallinen
Tarkista mittausarvo Blocks (MVB)

Special Notes

Kun löytyy NAR '05 -> '07 Jetta, Kani, Eos ja Passat, katso TSB 69-08-02 / 2011271.
Kun "Short on positiivinen" tai "Short maahan" löytyy, Älä poista DTC. Tämä voi aiheuttaa turvatyyny käyttöönottoa. Katso Korjausopas lisätietoja.

Eli onkohan se liittimen poistaminen onnistunut kunnolla tai muistatko mikä oli vikakoodi ennen liittimen poistoa?

Tuo peräkontin keskuslukon koodi


00896 - Trunk Lock Unit (F256)
00896 - Trunk Lock Unit (F256): epäuskottavaksi Signal
Mahdolliset oireet

Keskuslukitus ei toimi kunnolla

Mahdolliset syyt

Johdotus / liittimet / trunk Lock Unit (F256) viallinen
Trunk Lock Unit (F256) viallinen

Mahdolliset ratkaisut

Tarkista johdotus / liittimet / trunk Lock Unit (F256)
Tarkista Trunk Lock Unit (F256)
Katso Mittaus Value Blocks (MVB)
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Kilroy56
Viestit: 49
Liittynyt: 22.9.2010 11:18

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Kilroy56 »

Kiitos tiedosta!
Ei ole tietoa mikä oli koodi ennen liittimien poistoa, volkkari huollossa tekivät rempan ja jo tulo matkalla alkoi palaan sama valo. Nyt tilasin ajan taas merkkiliikkeeseen ja vika on sama mitä ennen huoltoa, eli luulisin että eiköhän tämä mene takuun piiriin. Kait nyt merkkiliikkeissä on jonkin lainen takuu, varsinkin kun kuljettajan puoleinen airbag oli epäkunnossa ja ne vaihtoi siihen piuhat+liittimet.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Jos edelleen jättivät ne liittimet sinne niin käske poistaa ne ja tinata johdot yhteen. Näin tein itse kun tuli vastaava vika omaan. Sanoivat huollossa tekevän ihan samanlailla ja on ihan normaalia poistella niitä kun vikaantuvat herkästi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Meillä kolisee alustassa edessä jokin mikä häiritsee.
Alatukivarren etu/taka puslat vaihdettu jo uusiin, KW:n alusta vaihdettu vakion tilalle ja samalla myöskin yläpään laakerit. Tällä parani suuntavakavuus maantiellä ja tuli paljon jämäkämpi ajettava.
Tämän jälkeen pari pari päivää oli hiljaista, mutta nyt alkoi kolina uudestaan.
Ääni kuuluu vain terävissä koloissa ja hiljaisessa vauhdissa. Aivan kuin metalli hyppisi 2 kappaleen välissä.

Tarviiko muuten vaihtaa lyhemmät koiranluut madalluksen yhteydessä ettei vakaaja osu alatukivarteen?
Olin alustaa vaihtaessa katsovinani että jää kyllä todella lähelle.
Eilen kokeiltu ilman koiranluita niin kolisee samanlailla kun vakaaja kiinni.
Vakaaja on kyllä kuskin puolella todella lähellä alatukivartta. Väliä ehkä 1,5cm ja apukuskinpuolella n.3,5cm.
Onkohan tämä normaalia? Vai onkohan vakaaja vääntyny?
Voiko joku mitata omasta molemmat puolet ja kirjoittaa tänne.

Tuossa asiaa taas tutkittuna auton alla ja ajamalla niin ääni kuuluu vain kun ajetaan suoraan tai todella hitaasti kääntyessä. Jos nopeutta vähänkään että auto kallistuu niin ei kuulu mitään vaikka kuinka pomputtaa.
Kallistuksenvakaajan koripuslat päästää vakaajan liikkumaan jonkin verran pitkittäissuunnassa kun vääntää lenkillä alatukivartta vasten.

Entä mahdollisesti alapallonivel, sehän on ensimmäinen mikä navassa liikkuu ylös-alas koloissa.
Onko niitä mahdollisesti paljon vaihdeltu?

Parillakin pajalla etsineet väljää keulasta eikä löydy mitään.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Voiskohan tässä olla apu keulan kolinaan?

Onko kukaan laittanut näitä omaan autoonsa, levyt apurungon väliin x2 7M3499349A ?

FFP:llä oli kirjoitettu että kannattaa samalla laittaa pulteiksi Audin pultit apurunkoon x4 N90823501 kun eivät kuulemma veny niin paljoa kuin VW:n.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Tänään tuli kokeiltua kiristellä apurungon pultteja ja kiristyivät vähän kaikki. Korissa näkyi kirkas jälki apurungon etupuolella kaikkien kiinnityspisteiden edessä.
Ihan kuin kolina olisi vähän vähentyny, mutt edelleen kuskin puolelta kuuluu hitaassa nopeudessa terävää kolinaa.
Kokeilin liikutella vetoakseleita ja niissä tuntui lievää välystä olevan ja pientä kolinaa kuului kun käsillä rynkytti --> voisiko tästä johtua keulan kolina?
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Avatar
Wili
Viestit: 115
Liittynyt: 2.2.2010 20:07
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Wili »

Killer kirjoitti:Tänään tuli kokeiltua kiristellä apurungon pultteja ja kiristyivät vähän kaikki. Korissa näkyi kirkas jälki apurungon etupuolella kaikkien kiinnityspisteiden edessä.
Ihan kuin kolina olisi vähän vähentyny, mutt edelleen kuskin puolelta kuuluu hitaassa nopeudessa terävää kolinaa.
Kokeilin liikutella vetoakseleita ja niissä tuntui lievää välystä olevan ja pientä kolinaa kuului kun käsillä rynkytti --> voisiko tästä johtua keulan kolina?
Vetareissa kuuluukin olla välystä pituussuunnassa mutta ei pystysuunnassa. Kummin päin oli?
Passat -08 1,9PD variant
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Killer »

Pystysuunnassa ja eteentaakse suunnissa kolisi. Myöhemmin lisää tutkiessa huomasin että kun rattia käänsi puolelta toiselle nopeasti niin kuului kolaus olikohan se vasemmalle käännettäessä. Kuskin puolelle piti talvella vaihtaa uusi ulomman nivelen suojakumi ku oli vähän haljennut. Onkohan tuo sisemmässä sekä ulommassa nivelessä välys, ainakin ulomman nivelen juuressa tuntui "löysää".....
Täytyy varmaan katella ebaystä "uutta" vetoakselia kokonaan kuskinpuolelle.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Samii-
Viestit: 451
Liittynyt: 7.11.2009 22:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Samii- »

Menee hermo tohon savuttamiseen eli savuttaa lämpimällä käynnistäessä ja vain lämpimällä säällä.. Ajoin päivällä 30km kotiin parkkiin no lähdin noin 2 tunnin päästä hakee muksua hoidosta niin jumalaton savupilvi käynnistäessä ja tehny nyt läpimällä säällä tuota koko ajan.. Suuttimethan oli vaihettu pasi katsoi eli voiko sielä olla taas jääny auki suutin kun luin noista paskoista? Meneekö merkkarin piikkii jos kerran on 65tkm sitten vaihettu kerran suuttimet? :roll:

Sitten kytkin paketti vaihdettu painelaakerin kera ja veto päällä kuuluu jurnutus plus moottorijarrutuksessa pauke jurnutus varsinki kääntäessä oikealle mutta kysymys kuuluu paikallaan vapaalla kuuluu jurnutus ääni ja loppuu kytkin kun on pohjassa niin voiko se olla vetoakseli?
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Äänestä on mahdoton sanoa netin välityksellä, että mitä/millaista jurnutusta se pitää. Mutta paikoillaan jos painat kytkimen pohjaan ja ääni häipyy niin silloin vaihteiston kytkinakseli lakkaa pyörimästä. Eli mahdollisesti sieltä suunnalta voi vikaa lähteä hakemaan. Jos kerta vauhtipyörä, kytkin ja painelaakeri on jo uutta, niin ne voi poissulkea.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Samii-
Viestit: 451
Liittynyt: 7.11.2009 22:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: VW Passat Variant 3C vikalista

Viesti Kirjoittaja Samii- »

Pasi Häkli kirjoitti:Äänestä on mahdoton sanoa netin välityksellä, että mitä/millaista jurnutusta se pitää. Mutta paikoillaan jos painat kytkimen pohjaan ja ääni häipyy niin silloin vaihteiston kytkinakseli lakkaa pyörimästä. Eli mahdollisesti sieltä suunnalta voi vikaa lähteä hakemaan. Jos kerta vauhtipyörä, kytkin ja painelaakeri on jo uutta, niin ne voi poissulkea.
Aamulla kun lähdin töihi niin ei taas savuttanu ja kuuntelin niin kuuluu vain kuskin pyörän kohdalla se metallinen jurina pyrimis ääni kun taas apparin renkaan luona kuuluu nätti moottorin käynti ääni.. Sen huomasin että vähä aikaa joutu ajaa ennen kuin rupesi ääntää kuskin puolelta eli heti ei äännä jos on seissy.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Vastaa Viestiin