2.0tdi CBAB moottorin irroitus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Sipowitz
Viestit: 57
Liittynyt: 6.5.2011 16:22

2.0tdi CBAB moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja Sipowitz »

Syttypäs tuossa Tiguaniin öljynpainevalo ja tehot hävisi. Tarkastin öljyt yms. ja kaikki kunnossa. Sammutin auton ja starttasin uudelleen. Antoi nostaa kierroksia n.2000rpm ja taas sama setti, eli valo syttyi ja tehot katosi. Rullasin auton kytkin pohjassa alamäessä ollessani lähimmälle P paikalle ja jarruttaessa myös hehkuvalo ja Emission workshop syttyi. Myöskin jarrupoljin jäykistyi. Tottakai vaihdan tuon öljynpaine anturin ensiksi, mutta kiinnostavaa on se, että onko nuo jarrujen ongelma jotenki yhteydessä öljynpainesiin? tai alipaineeseen. Pikaisella googlettelulla voisi vika olla alipainepumpussa ainakin jarrujen suhteen, mutta onko tällä kytköksiä öljynpaineeseen.

Ps. Jarruvalot palaa takana, joten jarruvalokytkin pois sulettu.
Viimeksi muokannut Sipowitz, 7.10.2020 8:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
muppis
Viestit: 951
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Akaa - Tampere
Viesti:

Re: 2.0tdi CBAB öljynpaine

Viesti Kirjoittaja muppis »

Minkä vuoden auto kyseessä? Alkupään CBAB koneissa on öljypumpun kanssa ollut pientä ongelmaa, kun akselina käytetty kuusiokoloakseli kuluu ajansaatossa pyöreäksi. Uudempiin koneiseen se on vahvistettu, mutta senkään ikuisuudesta ei ole takeita.

Vikakoodit olisi hyvä selvittää.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Sipowitz
Viestit: 57
Liittynyt: 6.5.2011 16:22

Re: 2.0tdi CBAB moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja Sipowitz »

Öljypumpun siirtoakselihan siellä oli sileä, ja kerkesi sen verran hallaa jo tehdä moottoriin, että edullisin vaihtoehto on vaihtaa moottori. Samanlainen moottori jo tilattu, tosin parivuotta uudempi.

Autona siis 08 tiguan.
Tarkoitus olisi moottori nostaa yläkautta pois ottamalla aluksi konepelti tieltä. Lähteekö nämä 2.0tdi:t kuinka kätevästi irrottamatta vaihdelaatikkoa? Sivulla näyttäisi sen verran olevan tilaa, että saattaisi onnistaa pönkkäämällä hanttarin puolelle hiukan vaihdelaatikon ollessa paikallaan, mutta kuitenkin tuoettuna.
Muutamassa videossa näkyvät ottaneen alakautta, mutta kun ei nosturia ole käytössä, niin täytyy yläkautta nostaa. Entä tarviiko keulan maskia ja syyläreitä yms. Irroittaa vaihtamisessa?
Sipowitz
Viestit: 57
Liittynyt: 6.5.2011 16:22

Re: 2.0tdi CBAB moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja Sipowitz »

Öljypumpun siirtoakselihan siellä oli sileä, ja kerkesi sen verran hallaa jo tehdä moottoriin, että edullisin vaihtoehto on vaihtaa moottori. Samanlainen moottori jo tilattu, tosin parivuotta uudempi.

Autona siis 08 tiguan.
Tarkoitus olisi moottori nostaa yläkautta pois ottamalla aluksi konepelti tieltä. Lähteekö nämä 2.0tdi:t kuinka kätevästi irrottamatta vaihdelaatikkoa? Sivulla näyttäisi sen verran olevan tilaa, että saattaisi onnistaa pönkkäämällä hanttarin puolelle hiukan vaihdelaatikon ollessa paikallaan, mutta kuitenkin tuoettuna.
Muutamassa videossa näkyvät ottaneen alakautta, mutta kun ei nosturia ole käytössä, niin täytyy yläkautta nostaa. Entä tarviiko keulan maskia ja syyläreitä yms. Irroittaa vaihtamisessa?
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: 2.0tdi CBAB moottorin irroitus

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Kyllä minä itse purkaisin mahd. paljon tavaraa pois tieltä, keulapalan / syylärin irroitus ei pitäisi kovin montaa ruuvia vaatia, ilmastoinnin kenno tietysti jää vielä ongelmaksi mutta yleensä kennon saa taiteltua sopivasti syrjään.
Vastaa Viestiin