VW Golf IV Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Musti
VCF Member
Viestit: 789
Liittynyt: 12.6.2005 21:22
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Musti »

Kyllä sitä ihan "kunnolla" käynnistettiin...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Avatar
Alkaline
Viestit: 320
Liittynyt: 20.4.2008 9:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alkaline »

no enhän mä SITÄ epäilekkään vaan että tällaista huomiota olen ainakin itte huomannut
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
Avatar
Musti
VCF Member
Viestit: 789
Liittynyt: 12.6.2005 21:22
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Musti »

Juu en mä sillä sanonukkaan... Siinä oli jotain todella jännää... :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Avatar
Alkaline
Viestit: 320
Liittynyt: 20.4.2008 9:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alkaline »

olihan se kansanauto golf. Siksi minäkin sillä ajan! ;)
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
vwismowv
Viestit: 6
Liittynyt: 29.5.2009 8:47
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja vwismowv »

vwismowv kirjoitti:Minä ostin syksyllä 2008 farkun jossa on alusta asti ollut kaksi vikaa. Hidas ajonesto eli jouduin hehkuttamaan muutaman sekuntin ennen kuin ajonesto kytkeytyi pois päältä (hehku oli nopeampi kuin ajonesto). Vika korjaantui kun purin ratin, airbagin ja ym osat pois ja puhdistin kaikki liittimet virtalukon lähettyviltä. Enää ei tarvitse hehkutella vaan suoraan sisään ja käyntiin. Toisena vikana on ollut etupään kolina joka ei Laakkosen opeilla ole poistunut, tätä vikaa aloin nyt itse paikantamaan ja annan korjausvinkin kolinaan kun olen sen saanut pois. Kyseessä siis golf variant 1.9tdi 4motion.

No, voin siitä kolinasta sen verran tarkentaa että epäilen sen johtuvan kiinnytyshelan rakenteesta. Kallistuksenvakaajan ja kumihelan välissä on muoviholkki ja holkki mahdollistaa vakaajan liikkumis sivusuunnassa (n.1,5cm) kuin laakereilla. Varaosaluettelo ei tunne ko. muoviholkkia. Voisi olla että kolina poistuisi jos holkin poistaisi ja kumi olisi suoraan vakaajan pinnassa. Kyllästyin kolinaan ja tilasin kokonaan uuden vakaajan niin näkee mitä sieltä nyt tulee ja miltä se rakenne näyttää. Ja uudet kumihelat on jo aikaisemmin vaihdettu.

kuva helasta:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/156.JPG

kuva holkista:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/149.JPG

Muuten auto on ollut hyvä
Nyt vakaaja on vaihdettu uuteen ja kolina hävinnyt. Laitan vielä kuvia kuinka uusi ja vanha vakaajan kiinnitys eroaa toisistaan. Ilmeisesti tuo holkkimallinen kiinnitystyyli on ollut susi jo syntyessään.

http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/036.JPG

http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/041.JPG
T.K.K
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2007 15:33
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T.K.K »

terz1 kirjoitti:just just... alkuviikosta katellaan sit vähän vikakoodeja ja suihkutetaan taika- ainetta turbon siipiin...
katsotaan mikä tulee tuomioksi...
Mulla tehnyt muutaman kerran samanlailla, vikamuistissa oli tieto että ahtopaine noussut liian korkealle. Joko olet saanut vian tietoon?
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

^N75 vaihtoon.. Paljon ajettu?
T.K.K
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2007 15:33
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T.K.K »

Sami Jalonen kirjoitti:^N75 vaihtoon.. Paljon ajettu?
170000km. Auto on Golf variant tdi 96kw vm.2002
vw_g1
Viestit: 6
Liittynyt: 11.9.2009 16:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vw_g1 »

Variant on ollut tossa jo hyvän aikaa ennenkuin tänne tajusin liittyä..
Golf Variant 1.6l 16v BCB koneella, mv.2004, 103tkm, ollut noin 2vuotta / n.30tkm, kulutus sekalaisessa ajossa jotain 7,35l.

Kaiken kaikkiaan hyvin toi on toiminut teknisesti, alavääntöä sais 16v:ssä olla tunnetusti enemmän. ( 1.6l 8v oli mukavampi moottori.)
2 x LL huoltoväli ja 2 x 15tkm huoltoväli on ajettu, nyt on menossa 3. LL huoltoväli.

- 2 kertaa lähekkäin on tässä moottorin ohjauksen merkkivalo syttynyt ja paloivat jokusen päivän kunnes sammuivat itsekseen. Muistissa jokin ulkoilma / imusarjan painetunnistimen vika, ei uusiutunut toistaiseksi yli vuoteen.

- Hanskalokeron kannessa edellisestä G4 tuttu vika, rämähtää alas kerralla, jarrun rattaat ei pysy kohikkain, liukukiskot vissi tässäkin antautuneet.
- 1. j 2. vaiheet sais mennä vähän paremmin sisään.
- Kytkin toimii välillä vähän epäjohdonmukaisesti ottaessa kiinni.

- Nyt jostain alkanut kuulua vähän kummallista ääntä, alkoi yllättäen, ei minkään selkeen asian seurauksena.
Jotain vastaavaa kurinaa, jurinaa ja jurnumista on tässä ketjussa joku vähän kertonut näissä olevan, mut niihin ei ole tullut selvityksiä.
Kuvailisin ääntä ehkä kurinaksi, ei mitenkään erityisen kova ääni, mutta kuultavissa ja kuuluu selkeemmin sisälle kuin ulkona konepelti auki kuunnellen.
Ääni kuuluu koneen ollessa käynnissä ja vain n.900...1000rpm ja 1700..2000rpm alueilla.
Auton ei tarvi liikkua, mutta kuuluu myös liikkeessä, kun rpm sattuu noille alueille.
Kytkimen painaminen, vaihteen päälläolo tai esim ilmastointi ON tai OFF asennossa ei vaikuta ääneen.
Kylmällä koneella ei ääntä kuulu juurikaan. Alkaa kuulumaan jossain vaiheessa kun moottori alkaa olla noin puolilämmin.
Mutta toisaalta kun moottori on lämmin ja sammuttaa ja lähtee liikeelle uudestaan esim 5..15min päästä, ei ääntä kuulu, kunnes on ajettu jonkin aikaa, esim 3km.
Mikään merkkivalo ei pala, tehot tuntuu olevan tallella ja kulutus normaalia n. 7,3l ja kaikki toimii normaalisti eikä ääni ole muuttunut.
Jakohihna + kaikki sen normaalit roippeet ja moniurahihna ( mutta ilmeisesti ei sen kiristintä ) vaihdettu 97000km kohdalla.

Mistä ääni mahtaa kuulua?
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

vw_g1 kirjoitti: - 1. j 2. vaiheet sais mennä vähän paremmin sisään.
Tuohon auttaa vaihteistoöljyn vaihto. Esim. Castrol TAF-X. 2kpl litran purkkia riittää.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Section6
Viestit: 65
Liittynyt: 13.6.2008 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Section6 »

TomBa kirjoitti:Päivää vaan kaikille tasapuolisesti.
Ostin tuossa tammikuussa tuollaisen -02 1.6 Golf variantin (130tkm)

Tähän mennessä vikoja ollut tasan kaksi:

- Jarruvalokatkaisija jonka sain helposti korjattua (Kiitos tämän foorumin)
- Auto ei suostu lähtemään aina käyntiin ja jos lähtee niin kierrokset on n. 300-500rpm eikä nouse kaasua painamalla.
Sammuttaa auton ja yrittää hetken kuluttua uudelleen niin lähtee käyntiin ja toimii täysin normaalisti.
Tämä toistuu sillon tällöin. Jos joku tietää mistä voisi olla kysymys niin ohjeita ja apuja otetaan mielellään vastaan.

T. Tommi
Mulla on ollut tuota käynnistymisvikaa kanssa eikä ole vieläkään selvinnyt mistä johtuu.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Polttoainepumpussa yhdistyshäikkää?
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
TomBa
Viestit: 40
Liittynyt: 6.2.2009 19:31

Viesti Kirjoittaja TomBa »

Section6 kirjoitti:
TomBa kirjoitti:Päivää vaan kaikille tasapuolisesti.
Ostin tuossa tammikuussa tuollaisen -02 1.6 Golf variantin (130tkm)

Tähän mennessä vikoja ollut tasan kaksi:

- Jarruvalokatkaisija jonka sain helposti korjattua (Kiitos tämän foorumin)
- Auto ei suostu lähtemään aina käyntiin ja jos lähtee niin kierrokset on n. 300-500rpm eikä nouse kaasua painamalla.
Sammuttaa auton ja yrittää hetken kuluttua uudelleen niin lähtee käyntiin ja toimii täysin normaalisti.
Tämä toistuu sillon tällöin. Jos joku tietää mistä voisi olla kysymys niin ohjeita ja apuja otetaan mielellään vastaan.

T. Tommi
Mulla on ollut tuota käynnistymisvikaa kanssa eikä ole vieläkään selvinnyt mistä johtuu.
Ei ole vika vielä selvinnyt, mutta epäilys olisi ajonestoon tai kipinäpuolen vikaan. Bensan haju tulee sen verran läpi
et luulisin liittyvän ennemmin kipinään.
tämä ns. nykyautojen sähkön määrä ja muut hienoudet hieman hankaloittaa vian etsintää.
Hitaat elävät kuolleet eivät

- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Avatar
Rave
Viestit: 85
Liittynyt: 2.7.2009 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Rave »

Ajonestosta jää sitten vikakoodi muistiin. Sen lukemalla voi vahvistaa/eliminoida kyseisen vian.
Mulla valitteli ajonestoa tasaisesti muutaman kerran viikossa, vaihdoin patterin kaukosäätimeen ja hypistelin johtoja niin ei ole enää tullut kolmeen viikkoon.
En kylläkään ymmärrä miten tuo patteri vaikuttaa ajonestosiruun mutta oli tuosta maininta ross tecin sivuilla.
TomBa
Viestit: 40
Liittynyt: 6.2.2009 19:31

Viesti Kirjoittaja TomBa »

Noh eipä ole sit ainakaa ajonesto. Ei ilmota mitään vikakoodeja. Pitää tutkia joskus kun kerkiää meinaa olla vaan motivaatio ongelmia etsiä tota vikaa kun toi on käyttis ja pitäs rojektiauton kimpussa keretä olee.
Hitaat elävät kuolleet eivät

- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Rave kirjoitti:En kylläkään ymmärrä miten tuo patteri vaikuttaa ajonestosiruun
Ei se kyllä vaikutakkaan, ei sitten millään lailla. :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Rave
Viestit: 85
Liittynyt: 2.7.2009 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Rave »

Pasi Häkli kirjoitti:
Rave kirjoitti:En kylläkään ymmärrä miten tuo patteri vaikuttaa ajonestosiruun
Ei se kyllä vaikutakkaan, ei sitten millään lailla. :lol:
Sitä mäkin mutta lähinnä ihmetytti ross tecin sivuilla maininta asiasta.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Nooo, ei kaikkee kannata uskoa mitä netissä lukee :P
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Rave
Viestit: 85
Liittynyt: 2.7.2009 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Rave »

Pasi Häkli kirjoitti:Nooo, ei kaikkee kannata uskoa mitä netissä lukee :P
TÄH? Mä kun oon luullu... 8)
NF78
Viestit: 14
Liittynyt: 15.7.2009 21:57

Viesti Kirjoittaja NF78 »

Tänään katsasti -02 variantin, läpi meni ilman huomautuksia. 85900 mittarissa.
Ei muuten näkynyt merkintää OBD testissä siitä kun moottorin merkkivalo heinäkuussa paloi, ehkä aika oli tyhjännyt vikamuistin tms.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Vinkkinä kaikille golffin omistajille, että jos ovenlukko alkaa temppuilemaan niin että sitä ei saa auki sisältä eikä ulkoa niin kannattaa vaihdattaa se lukko sillon kun sen vielä saa auki. Eikä sitten vasta kun se on kiinni ja pysyy :?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
JK
Viestit: 1
Liittynyt: 10.10.2009 20:16

Viesti Kirjoittaja JK »

vw_g1 kirjoitti:Variant on ollut tossa jo hyvän aikaa ennenkuin tänne tajusin liittyä..
Golf Variant 1.6l 16v BCB koneella, mv.2004, 103tkm, ollut noin 2vuotta / n.30tkm, kulutus sekalaisessa ajossa jotain 7,35l...

- Nyt jostain alkanut kuulua vähän kummallista ääntä, alkoi yllättäen, ei minkään selkeen asian seurauksena.
Jotain vastaavaa kurinaa, jurinaa ja jurnumista on tässä ketjussa joku vähän kertonut näissä olevan, mut niihin ei ole tullut selvityksiä.
Kuvailisin ääntä ehkä kurinaksi, ei mitenkään erityisen kova ääni, mutta kuultavissa ja kuuluu selkeemmin sisälle kuin ulkona konepelti auki kuunnellen.
Ääni kuuluu koneen ollessa käynnissä ja vain n.900...1000rpm ja 1700..2000rpm alueilla.
Auton ei tarvi liikkua, mutta kuuluu myös liikkeessä, kun rpm sattuu noille alueille.
Kytkimen painaminen, vaihteen päälläolo tai esim ilmastointi ON tai OFF asennossa ei vaikuta ääneen.
Kylmällä koneella ei ääntä kuulu juurikaan. Alkaa kuulumaan jossain vaiheessa kun moottori alkaa olla noin puolilämmin.
Mutta toisaalta kun moottori on lämmin ja sammuttaa ja lähtee liikeelle uudestaan esim 5..15min päästä, ei ääntä kuulu, kunnes on ajettu jonkin aikaa, esim 3km.
Mikään merkkivalo ei pala, tehot tuntuu olevan tallella ja kulutus normaalia n. 7,3l ja kaikki toimii normaalisti eikä ääni ole muuttunut.
Jakohihna + kaikki sen normaalit roippeet ja moniurahihna ( mutta ilmeisesti ei sen kiristintä ) vaihdettu 97000km kohdalla.

Mistä ääni mahtaa kuulua?
Morjesta!

Minulla on täysin vastaava peli ja vastaava ongelma. Itse olen epäillyt, että yksi pytty olisi ajoittain pois pelistä mahdollisesti tulppa, puola tai moottorinohjausyksikön häiriöistä johtuen. Ääni ei kuitenkaan ole aivan samanlainen mitä vanha nissani piti käynnistyessään kolmelle pytylle.

Havaitsin epätavallisen käyntiäänen ensimmäistä kertaa n. pari kuukautta sitten. Olin silloin ajelemassa pitkää rupeamaa pohjoisessa ja keli oli helteinen. Epäilin ensin, että ilmastointi rasitti konetta jostain syystä normaalia enemmän, mutta ääntä on kuulunut senkin jälkeen vaikka ilmastointia ei ole pitkään aikaan tarvinnut käyttää.

Konehuoneessa ei silloin näkynyt mitään erikoista, eikä pelti auki ääntä havainnutkaan selkeästi. Nyt hiljattain huomasin moottoria peittävässä muovikannessa olevan kilven (logo ja tilavuusmerkintä yms.?) irronneen ja tipahtaneen jäähdyttimen eteen. (Onneksi se ei ollut mennyt tuulettimen väliin.) Epäilen muovisten kiinnityshakasten katkenneen tärinästä, joka viittaisi epätasapainoiseen käyntiin.

En ole vielä tehnyt mitään kunnollisia testauksia ja arviot vaivan syystä ovat tällaisia maallikon mietteitä. Kuulisin mieluusti, jos jollain olisi varmaa tietoa mistä moinen johtuu.
golffikuski
Viestit: 8
Liittynyt: 18.10.2009 22:12

Terve

Viesti Kirjoittaja golffikuski »

Mulla ollu golffi 2kk 6tkm tullu ajeltua seuraavia vikoja ilmaantunut moottorin häiriövalo palaa ajoittain joskus saattaa sammua mutta suurimman osan ajeluista palaa, toinen vika vikko sitten alkoi jarrujen häiriövalo palamaan syttyy liikkelle lähdettäessä, sitte vielä on sellanen vika että ei meinaa välillä lähtä käymään saa startata todella pitkään sitte kun lähtee niin käy jollain 400rpm ja ei anna kaasuu 30 sekuntiin aika inhottava vika. jos joku osaisi kertoa näihin ongelmiin jotain korjaus vinkkejä niin kiitoksia jo etukäteen. kyseessä olis siis golf variant 1.6 16v 2001 ajettu 156tkm
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Katoppa noihin käyntihäiriöihin ensin vikakoodit ja sitten miten likanen kaasuläppä on.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
TomBa
Viestit: 40
Liittynyt: 6.2.2009 19:31

Re: Terve

Viesti Kirjoittaja TomBa »

golffikuski kirjoitti:Mulla ollu golffi 2kk 6tkm tullu ajeltua seuraavia vikoja ilmaantunut moottorin häiriövalo palaa ajoittain joskus saattaa sammua mutta suurimman osan ajeluista palaa, toinen vika vikko sitten alkoi jarrujen häiriövalo palamaan syttyy liikkelle lähdettäessä, sitte vielä on sellanen vika että ei meinaa välillä lähtä käymään saa startata todella pitkään sitte kun lähtee niin käy jollain 400rpm ja ei anna kaasuu 30 sekuntiin aika inhottava vika. jos joku osaisi kertoa näihin ongelmiin jotain korjaus vinkkejä niin kiitoksia jo etukäteen. kyseessä olis siis golf variant 1.6 16v 2001 ajettu 156tkm
Itsellä sama vika tuo käyntihäiriö. eipä se mitään vikakoodeja itsellä anna. Mut ton kaasuläpän vois tietenki putsata.
Sellasen oon huomannu et jos on liian hätäne starttaamisen kanssa ni tekee tot paljo herkemmin.
Tuolla on jo aikaisemmin spekuloitu tota starttaamis hommaa. Omassa golfissa on vielä vapari ja epäilin sitäkin jo jossain välissä mut eipä ollu vaikutusta sillä. Toivottavasti vika löytyy kun ei olla ensimmäisiä ton vian kanssa.
T. TomBa
Hitaat elävät kuolleet eivät

- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Noissa moottoreissa käyntihäiriöt yms johtuu kyllä pääasiassa likaisesta kaasuläpästä. Eli sen kimppuun, mars :lol:
Muita vaihtoehtoja esim käyntiinlähtemiseen on jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sekä EGR-venttiili.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
golffikuski
Viestit: 8
Liittynyt: 18.10.2009 22:12

Nonni

Viesti Kirjoittaja golffikuski »

nyt on kaasuläppä putsattu ei ollut kovin likainen mut putsasin kuitenkin. Ei ainakaan ole toistaiseksi ilmennyt ongelmia. Jarrujen häiriö on korjaantunut itsestään ei ole valo enää syttynyt pariin päivään eikä ole lämpömittarikaan heitelehtinyt omiaan, mut moottorin häiriö valo palaa edelleen ja yhteys opd järjestelmään ei toimi kun lyöpi piuhan kii. viimekatsastukses meni korvaavalla testillä läpi kun mittasivat pakokaasujen co arvon tyhjäkäynnillä.
Avatar
Rave
Viestit: 85
Liittynyt: 2.7.2009 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Rave »

MIssähän PD koneessa sijaitsee polttoaineen lämpötila-anturi?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ahtoputken alla siinä paisuntasäiliön vieressä.. Sitten jo silmällä näkee kun tietää mistä etsii.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Liukkis
Viestit: 3
Liittynyt: 11.12.2009 20:13

Viesti Kirjoittaja Liukkis »

Onkohan kellään muulla ollut Golf Variantissa seuraavanlaista häikkää kuskin oven lukossa/ ovessa: Ajotietokone herjaa, että kuskin ovi on auki, vaikka se onkin kiinni varsin tanakasti. Varoitusvalo siis möllöttää mittaristossa, mutta ikävämpi vaiva os se, että luonnollisestikaan ovia ei saa lukkoon kauko-ohjaimella (avaimellakin lukkoon menee vain kuskin ovi). Osana probleemaan voi olla se, että käytin sen pesussa viime viikonloppuna, mutta sen jälkeen se on ollut yhden päivän kuivumassa lämpimässä tallissa.
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

On ollult, paitsi potilaana oli apukuskin ovi.
Lukkokoneiston vaihdolla korjaantuu. Siellä on hyvin todennäköisesti aukiolon tunnistava mikrokytkin tullut tiensä päähän.
Polttaakos se sitä oven alavaloa vaikka ovi on kiinni?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Liukkis
Viestit: 3
Liittynyt: 11.12.2009 20:13

Viesti Kirjoittaja Liukkis »

Polttaapa hyvinkin. Nappasin lampun pois, jotta ei tyhjennä pakkasilla akkua. Itse asiassa vaiva poistuikin taas vaihteeksi yösn aikana, mutta luultavimminkin palailee taas. Paljonkohan lukkokoneistolla mahtaa olla hintaa?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Olisko noin 170€-180€... ?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Alkaline
Viestit: 320
Liittynyt: 20.4.2008 9:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alkaline »

jostain romarilta vois löytyä ihan kohtuuhintaan varaosa?
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Se nyt on nähty että nuo lukot alkaa olemaan kulutustavaraa niin kannattaako sinne käytettyä laittaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Alkaline
Viestit: 320
Liittynyt: 20.4.2008 9:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alkaline »

nooo tapansa kaikilla, rahamiehet porskuttaa!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
veturi78
Viestit: 3
Liittynyt: 13.1.2010 0:53

Viesti Kirjoittaja veturi78 »

Moi,aattelin nyt tännekin rekisteröityä, oon omistanu iv variant golffin 2vuotta ja sinä aikana on takaluukun lukkomoottori vaihdettu 3kertaa,tyyppivikako?
Vw Golf 1.6 variant -03
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

kyl niitä menee...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Liukkis
Viestit: 3
Liittynyt: 11.12.2009 20:13

Viesti Kirjoittaja Liukkis »

Se tunnistinhan siitä oli rikki. Eli uusi lukko paikoilleen ja toimii taas mukavasti (a´200€). Samalla huoltomies vaihtoi vetoakseliin stefan, kun auto on ostosta saakka tiputellut vaihteistoöljyä. Selvisikin, että laatikko on paskana (perälaakerit tahi vastaavaa). Mietiskelinkin, että onko golffin laatikon käyttöikä oikeasti 150000km, vai voiko myyjää vaatia osallistumaan kustannuksiin. Auton ostin kuitenkin isosta liikkestä ja vika ilmeni saman tien?
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Ettei olis DUU merkinnällä oleva laatikko? Selviää huoltokirjan tarrasta. Siinä on n. puolivälin kohdalla isolla ensin moottorikoodi ja sitten vaihteiston koodi. Esim. AKL DUU, AZD ERT, jne...
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

veturi78 kirjoitti:Moi,aattelin nyt tännekin rekisteröityä, oon omistanu iv variant golffin 2vuotta ja sinä aikana on takaluukun lukkomoottori vaihdettu 3kertaa,tyyppivikako?
Vuotaako takalasinpesuri? Jos vuotaa niin se ainakin hajottaa niitä moottoreita ja vähän kaikkea muutakin sieltä luukun sisältä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
terz1
Viestit: 13
Liittynyt: 1.4.2009 15:37

Viesti Kirjoittaja terz1 »

T.K.K kirjoitti:
terz1 kirjoitti:just just... alkuviikosta katellaan sit vähän vikakoodeja ja suihkutetaan taika- ainetta turbon siipiin...
katsotaan mikä tulee tuomioksi...
Mulla tehnyt muutaman kerran samanlailla, vikamuistissa oli tieto että ahtopaine noussut liian korkealle. Joko olet saanut vian tietoon?
äh, sori... ei o tullu käytyy foorumilla miesmuistiin!
en sitä vikaa oo sitte hoitanu ku ei se oo enää oireillu. liekö viileemmät ilmat vai mikä kun ei temppuile?
taitaa autoki mennä piakkoin vaihtoon... pari päivää sitte hajos laturi ja kilometrei alkaa olla jo se 300 tkm.
Ville.P
Viestit: 43
Liittynyt: 15.1.2008 22:26

Viesti Kirjoittaja Ville.P »

Osaako kukaan neuvoja mikä voisi olla vikana, kun Golffin ovet eivät meinaa mennä kaukosäätimellä lukkoon? Ovet kyllä avautuvat ihan normaalisti joka kerta napista painamalla. Pari päivää sitten ongelma alkoi, kun en meinannut saada ovia mitenkään kiinni napilla. Pitää kokeilla vaihtaa molempiin avaimiin patterit, mutta luulisi ettei ovet huonoilla pattereilla edes aukene...
A4 B8 3.0TDIQA CCWA -09
ex.G4 ALH -01
TomBa
Viestit: 40
Liittynyt: 6.2.2009 19:31

Viesti Kirjoittaja TomBa »

Onkos muilla ollu paljon noita lambda ongelmia BCB moottoreiden kanssa? Ittellä meni etummaisen lambdan "lämmityspiiri" ja mikä hauskinta niin kirjojen mukaan on 4-johtoinen mut kyl siel ihan 5-johtoinen laajakaista näyttäs olevan. Ihanan kallista :D

OT: Tosin tänään sain yhden kappaleen relluja kylkeen et seuraava episodi ennen lambdaa on: etuovi takaovi ja takakylkipalan vaihto sekä takapuskurin vaihto uuteen (Onneksi oli vastapuolen vika)
Hitaat elävät kuolleet eivät

- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Mulla aina välillä herjaa AZD:ssä (joka on siis BCB:n sisarmoottori) takimmaista lambdaa. Vikakoodin nollaamalla valo sammuu ja kaikki on taas ok. Ilmeisesti kosteus saa aikaan jonkin oikosulun anturissa ja aiheuttaa vikailmoituksen. Päästöt on leimalla aina ok ja vikaa ei ilmene kuin kostealla ilmalla.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
T.K.K
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2007 15:33
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T.K.K »

terz1 kirjoitti:
T.K.K kirjoitti:
terz1 kirjoitti:just just... alkuviikosta katellaan sit vähän vikakoodeja ja suihkutetaan taika- ainetta turbon siipiin...
katsotaan mikä tulee tuomioksi...
Mulla tehnyt muutaman kerran samanlailla, vikamuistissa oli tieto että ahtopaine noussut liian korkealle. Joko olet saanut vian tietoon?
äh, sori... ei o tullu käytyy foorumilla miesmuistiin!
en sitä vikaa oo sitte hoitanu ku ei se oo enää oireillu. liekö viileemmät ilmat vai mikä kun ei temppuile?
taitaa autoki mennä piakkoin vaihtoon... pari päivää sitte hajos laturi ja kilometrei alkaa olla jo se 300 tkm.
Ei mitään, ei oo mullakaan temppuillut enää, niin en ole itsekään selvittänyt asiaa sen enempää.
uki
Viestit: 3
Liittynyt: 5.4.2010 20:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja uki »

Itelläki 03 variantti ajettu 276000. Ollut pari vuotta minulla ja vikalistaakin on vähän kertyny eli taannoin meni peruutusvalo eli ei pala vika ilmeisesti peruutusvalon katkaisiassa. Webastoremppa oli syksyllä ja nyt se on käytännössä uusi.. Pyyhkijöiden mekanismit jumitti myös viime syksynä. 1 ja 2 ainakin kylmänä kanittaa. Ja yksi ilmamäärämittari on mennyt, mutta ei minun aikana.
him1998
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 13:00
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja him1998 »

-06 Golfvi (88tkm) jätti emännän keskelle risteystä -> hinurilla Laakkosen pihaan. Ja kaksi päivää etsivät vikaa. Vikakoodien perusteella EGR- venttiili, mutta vaikka se ja ilmamäärämittari putsattiin, ei vielä käy. Vika paikantui lopulta akun alla olevaan johtosarjaan, josta joku johto oli nirhaantunut.
Golf IV Variant -06
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Akun alla on iso maadotusjohto joka menee poikki siittä liittimen juuresta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
him1998
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 13:00
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja him1998 »

En ole vielä itse nähnyt kun vaimo haki auton aamulla. Mutta kuulostaa että johto on alunperin jo liian lyhyt ja huonosti suojattu?
Golf IV Variant -06
Vastaa Viestiin