Sivu 1/10

VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista

Lähetetty: 5.11.2004 11:46
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Tähän topikkiin kerätään 3B ja 3BG Passat Variantin vikoja.

Lähetetty: 5.11.2004 16:50
Kirjoittaja Rampe
1998 TDI 180000 km vikalistaa:

- Etutukivarsijenkkaa on harrastettu
- Boschin ilmamassa-anturi 1 kpl
- Ahtopaineensäätimen mankkuventtiili 1 kpl
- Takaoviin menevistä johtosarjoista hapertu eristeet kumihaitarin kohdalta. Keskuslukitus temppuili tämän takia pitemmän aikaa ennen kuin löysin syyn. Poltti jo välillä sulaketta.
- Kuskin penkin lämmittimessä johtokatkos, sain korjattua
- Ovien lukitusmekanismi jäätyy talvella. Vaikka niitä voiteleekin.
- Etujarruletkut vaihdettu
- Takimmainen äänenvaimennin vaihdettu kertaalleen
- Muuta normaaliin huoltoon kuuluvaa tilpehööriä vaihdettu

Silti minusta ihan OK peli.

Lähetetty: 6.12.2004 20:07
Kirjoittaja WagenVagon
Passat V6 4-motion 2000 125tkm

-Jäähdytysveden lämpötila-anturi (hukkasi signaalin aina välillä)
-Kuskin istuinlämmittimen kytkin (antoi virtaa läpi kokoajan ja tyhjensi akun)
-Alatukivarret takuuna
-Lämmitettävät sivupeilit (oli pidetty päällä koko ajan ja vastukset oli palanu)

Tässä kaikki jotka nyt tulee mieleen. Todella pikkujuttuja eikä kertaakaan ole jättänyt tielle. Samanlaisen ostan jos löydän sopivilla kilometreillä...

Lähetetty: 14.12.2004 10:00
Kirjoittaja PassatTDI
TDI 81kw/110hv, -98.

Joo, jotain on vaihdettu:

-tehdasuusi moottori
-turbo
-ilmastoinnin kompura
-visko
-puhaltimen moottori
-melkein kaikki tukivarret
-kuskin penkinlämmitin
-kuskinoven lukkopesä
-vänkärin puolelta vettä sisään
-hälytin sekoilee

siinä kait tärkeimmät...

Lähetetty: 28.1.2005 17:30
Kirjoittaja Dalton
1.8T, 2000 vikalistaa:

- kuskinpenkinlämmitin lakkasi toimimasta 40tkm kohdalla
- peilinlasit vaihdettu molemmin puolin vastusten palamisen vuoksi
- etutukivarret vaihdettu takuuseen 70tkm kohdalla
- MAF vaihdettu 90tkm kohdalla
- vuotava vesipumppu vaihdettu 90tkm kohdalla
- ovien lukot jäätyy pakkasella välillä kiinni ja välillä auki asentoon

Kaikinpuolin olen autoon erittäin tyytyväinen, suhteellisen vaivattomia kilometrejä takana!

Lähetetty: 12.3.2005 22:41
Kirjoittaja mako
Passat Variant 1.8T
-Etutukivarret on vaihdettu
-OVIEN LUKOT OVAT OLLEET VAILLA ONGELMIA

Lähetetty: 30.5.2005 23:41
Kirjoittaja onlyvw
- etu tukivarret vaihdettu (130tkm kohdalla)
- ilmamassamittari vaihdettu (vaihto-osa)
- akun alla olevat vedenpoisto reijät täyteen lehtiä ja 10l vettä kapiiniin (x 2)
- peräluukku ruostu rek.valo listan alta/reunoista ja eikun maalaukseen
- n75 vaihdettu
- lämpötila-anturi vaihdettu

kaikinpuolin olen tyytyväinen autoon...

Lähetetty: 7.6.2005 13:42
Kirjoittaja passatPD
..Passat Variant PD -03 130hv+


-Takakontin lukon moottori
-Kytkin ongelma (joku paineasetelman jousi tms. uusiks)
-EGR-venttiili vaihdettiin koska vuoti
-vetarin suojakumit
-polttimoita menny perkeleesti

..Lukko meni takuuseen,maahantuoja makso kytkinremontin.kytkin meni onneksi ennen lastutusta.

Lähetetty: 9.6.2005 11:45
Kirjoittaja Ripa
Onko kellään ollut ongelmia kromiosien kanssa?
'02 malli ja kattokaiteissa "kuplintaa" kromin alla.

Lähetetty: 9.6.2005 19:09
Kirjoittaja Micco
Ripa, mulla -01 ja kaiteet on kuplinu. Hankasin ne autoglymin metal polishilla. Eihän ne kuplat mihinkään hävinneet, mutta värilaikut katosivat aika hyvin. Ei näy ne pikkukuplat enää kuin vartavasten kattomalla.

Mahtaakohan olla miten kalliit uusia koko kaiteet jos kupliminen jatkuu/pahenee...?

Lähetetty: 9.6.2005 21:28
Kirjoittaja V6 TDI
Täälä myös -01 hiukan kaiteet hikoilee....metal polish :D

Lähetetty: 16.6.2005 11:10
Kirjoittaja Ripa
Micco kirjoitti:Ripa, mulla -01 ja kaiteet on kuplinu. Hankasin ne autoglymin metal polishilla. Eihän ne kuplat mihinkään hävinneet, mutta värilaikut katosivat aika hyvin. Ei näy ne pikkukuplat enää kuin vartavasten kattomalla.
No mulla on suurimmat kuplat kokoluokkaa 1 euron kolikko, et ei voi olla huomaamatta.
Mut toi metal polish on hyvä idea, täytyy kokeilla. Ainakin nuo ikkunalistat on hieman sumentuneet.

Lähetetty: 10.7.2005 17:48
Kirjoittaja kimanton
-Bensamittarin anturi temppuilee aina välillä. Jäin kerran jo tiellekin kun kakku loppui vaikka piti olla melkein puoli tankkia jäljellä. Nyt muistan seurata trippimittaria aina välillä (korjattu)
-Vas. takaoven ja -ikkunan sähkötoiminnnot ei pelanneet, piuhat oli poikki liittimen kohdalta (korjattu).
-Peräluukun lukko sökö, ei toimi edes keskuslukosta (lukko täynnä hiekkaa ja muuta paskaa, vaihdettu)

Muuten hyvä peli, takana miellyttäviä kilometrejä :)

Lähetetty: 16.9.2005 12:18
Kirjoittaja kahe
-01 Passat 96kW 6-v. 93tkm ajettuna
- moniurahihnan kiristinrulla jumissa (uus 84 eur Autokuviolla). Kaverilla -98:ssa oli laturin vapaakytkin rikki ja se kuulemma voi aiheuttaa kiristinrullan jumittumisen ja hihnan hyppäämisen paikaltaan. Hänellä jäi auto tien päälle tuon takia.
- takajarrut laahaavat/palat jumissa, onneksi helppo vaihtaa ja putsata.

Update 24.8.2006 114tkm:
- etujarrupalat vaihdettu jumittumisen takia, kuluneet epätasasesti
- moottorinlämpötila-anturi vaihdettu, kun mittari näytti omiaan
- 6-vaihteinen laatikko vaihdettu 102 tkm kohdalla
- maf ilmeisesti jo vaihtokunnossa huonon moottorivasteen takia kiihdyttäessä

Lähetetty: 26.9.2005 16:37
Kirjoittaja Jouk
1998 manuaali V6 Syncro Variant, viat tähän mennessä omassa käytössä (97-137tkm):
- ruiskun suuttimet tukkeessa (auto tärisi kuin olisi ollut kummatkin etuvetarit rikki, oma vika - ei näköjään kestä kaupunkiajoa 1500-1600rpm jatkuvasti :roll:)
- kummankin etuvetarin suojakumit uusiksi (halki/murtumia)
- vesipumpun laakeri vaihtoon hihnan ja pumpun vaihdon yhteydessä
- bensatankin anturi(t, niitähän on 3kpl) toimivat kesällä miten sattuu, mutta onneksi ajotietokone on pirun tarkka ;)
- vakaajan päät uusittu kun etupää kolisi (~130tkm)

Tuossahan nuo taisivat ollakin...

Lähetetty: 9.12.2005 21:41
Kirjoittaja finnbar
1999 1.9TDI 66kw manuaali (267tkm):

-tukivarsijenkkaa tullu harrastettua täälläkin. kohta kaikki vaihdettu.
-lukkojen sähköt temppuilevat hieman, mutta ei mitään aivan fatalia (vielä?)
-vettä päästi sisään akun alaisten poistoreikien tukkeuduttua. Oikealle puolelle sekä eteen että taakse. Kymmenen litran saavillinen sitä taidettiin ottaa ihan kauhalla pelkästään takaa (yöllinen rankkasade toi vian ilmi paremmin kuin olisi ollut tarvetta)
-kuskin penkinlämmitin oli edellisellä omistajalla kärähtänyt. Ei ole jaksanut pistää vielä kuntoon, mutta eiköhän sitä viimeistään sen jälkeen, kun jäätyy ensimmäistä kertaa penkkiin kiinni :lol:
-edellinen omistaja kertoili vaihtaneensa kannen takuuseen, mutta se vika lienee johtunut ennemmin kuskista kun autosta.
-takalasin pissapojasta oli irronnut letkujen liitos --> lorotti nesteet lokasuojan sisään. Pieni vaiva, mutta kiusallinen paikallistaa.

Eipä ole muuta ollut, mainio auto tukivarsiongelmista huolimatta.

Lähetetty: 9.12.2005 22:09
Kirjoittaja Mika Viinikka
Tähän mennessä ollutta vikaa V6 syncro -98

-Paikallaan käydessä ikävät öljy käryt sisään. Vaihdatettu venttiilikoppien tiivisteet
-Kesk.lukko ei toimi jos avaimella kääntää kuskin ovesta, mutta repsikan puolelta toimii ja kauko ohjaimesta.
-Kuskin lukossa muutakin häikkää, koska ei mene hälytin päälle ja ei ala valo vilkkumaan nupin vieressä

Lähetetty: 11.3.2006 7:27
Kirjoittaja mm101
2004 TDI 92000 KM

Tähän mennessä uusittua :
-maf
-turbo
-egr
-polttoaineen siirtopumppu
-antureita

Lähetetty: 25.3.2006 12:46
Kirjoittaja suorja
Mittarissa nyt 275 tkm ja rapiat

-kolme ilmamassamittaria
-kaikki tukivarret, osa kahteen kertaan
-1 kpl raidetangonpää
-taakse jarruletkut
-katalysaattori
-etupyöränlaakeri
-lukot jumittelee talvella
-kuskin ovesta joku mikrokytkin mäsä kun ei laita hälyäpäälle/sytytä sisävaloa/lyö lukot päälle kun ovi AUKI...
-peilin lämppärit sökö
-kuskin penkinlämppäri toimii joskus
-takalasinpyyhkimen vedet menee luukun sisälle

muuten hyvä ja neliveto talvella poikaa ;) , korjaukset alkaa kun ilmat lämpiää...

Vasta vaihdettu jakohihna +apuhihnat +vesipumppu hintaan 395. Ihan tiedoksi kun on kuulemma kallista....

Lähetetty: 15.7.2006 22:54
Kirjoittaja suorja
Elikkä Kouvolassa AD-autokorjaamo Korjalantiellä (vastapäätä nyt palanutta Puuharria). Hinta sisälsi kaikki hihnat + reteleet + vaihtotyön + vesipumpun. Kysyin etukäteen hinnan ilman vesipumppua, tarjous oli 150 osat + 150 työ. Loput tuli vesipumpusta ja nesteistä etc. Kaveri ei varmaan päässyt hyville katteille kun aikaa meni kaikkiaan liki 7 tuntia.. ja ALV on mukana.

Lähetetty: 24.7.2006 19:08
Kirjoittaja Highline TDI
2003 vm tdi

hankittu 07/05 oli ajettu 120tkm, nyt mittarissa 160tkm

tällävälin vaihdettu:
- takalasinpyyhkimen moottori (akseli toimii pissapojanletkuna, joten vuosi konttiin nestettä)
- ohjausvaihde ja samalla raidetangonpäät
- ilmastoinnin hihnaa kiristetty kolmesti

Lähetetty: 14.11.2006 22:49
Kirjoittaja Sami Mäkinen
1998 412 tkm 1.9 TDi automaatti

-Kattovalojen +johto nirhautunut poikki
-Kuskin persgrilli ei pelaa
-Oikea takasivulasi sanoi Poks :?: :?: :shock: :shock:
-Oikean takaovensisäkahva sanoi naks :evil:

Lähetetty: 15.11.2006 0:04
Kirjoittaja AjH
1.8T 2001, ml 67tkm

Ohjausvaihde vaihdettu takuuna (oli ohjauspyöräklappia), etutukivarsistosta kuuluu lonksahdus sopivassa kurvi-töyssyssä, olisikohan tukivarsijumppaa tiedossa.

Takavalon polttimo oli palanut, vaihtoivat Laakkosella ohjausvaihteen vaihdon yhteydessä. Nyt palaa niinkuin olis sumuvalo päällä, väärä polttimotyyppi?
Ja saivat Lakosella em rempassa jonkin lämpöpellin tms rämiseväksi.

"Vika": Eukko narisee kun ei 20km ajomatkalla kulutus ajotietokoneessa tipu alle seiskan millään :lol:

Edit: takaluukun lukossa sama homma kuin Kahe ja PasiH, eli ei aukea _joka kerralla_ ensimmäisellä painalluksella, mutta toinen painallus avaa? Onkohan tämä joku ominaisuus?

Lähetetty: 15.11.2006 6:54
Kirjoittaja Pasi Häkli
Voi olla väärä polttimotyyppi, tai sitten on kakslankanen polttimo laitettu väärinpäin paikalleen.

-01 1.9TDI 96kW 6-V manuaali ajettu 198tkm. Auto ollut mulla ajossa muutama tuhannen kilsaa.
Itellä tämmöstä...

- Lasinpesunestesäiliö vuotaa jostain, parin päivän vuotamisen jälkeen sytyttää mittariston merkkivalon, että neste vähissä.
Tosin ton voi ehkä pistää kolarin piikkiin, saa nähdä sitten kun ehtii tutkia, että mistä vuotaa.
Edittiä sen verran että kyllä se pumppu kusi nesteet läpi. Se nyt korjattu.
- Yksi takaparkkipolttimo uusittu
- Takaluukku ei joka kerta aukea ekalla kaukosäätimen painauksella keskuslukkoa käytettäessä, viimeistään toisella kuitenkin.
- Joskus tuntuu, että jarruja ei olisi, kun on ajanut pitkään vesiloskapaskakelillä jarruttelematta.
Pari kolme kertaa kun jarruttaa kunnolla, niin tunto jarruihin palaa.

Oon kyllä tosi tyytyväinen autoon, nuo on pikkuvikoja mitä tossa ylempänä on. Kaikki sähkövempeleet on toiminu hyvin.

Lähetetty: 15.11.2006 9:14
Kirjoittaja kahe
Mulla toimii takaluukunlukko samoin. Jarrut ovat myös samanlaiset, loskakeleillä ei tapahdu aluksi mitään. Ekoilla kerroilla tuo ominaisuus hirvitti ja yllättikin pari kertaa motarin rampissa, mutta tuohonkin on jo tottunut. Pidän sitä kylläkin vakavana vikana, johon ei taida olla pysyvää korjausta. Tuo kun saattaa aiheuttaa vaikka turhan peräänajon sopivan tiukassa tilanteessa. Ei tuo nyt kuitenkaan mikään ilmajarruauto ole.

Lähetetty: 26.11.2006 12:31
Kirjoittaja Micco
Edit: takaluukun lukossa sama homma kuin Kahe ja PasiH, eli ei aukea _joka kerralla_ ensimmäisellä painalluksella, mutta toinen painallus avaa? Onkohan tämä joku ominaisuus?
Tuota olen itsekin ihmetellyt... Joskus taitaa aueta ekalla, useimmiten ei.

Lähetetty: 5.1.2007 23:53
Kirjoittaja kimanton
Viinikka kirjoitti: Kuskin lukossa muutakin häikkää, koska ei mene hälytin päälle ja ei ala valo vilkkumaan nupin vieressä
Mulla menee hälytin päälle vasta painettuani kaukosäätimestä 2 kertaa..sitten vilkut välähtävät ja alkaa ledi vilkkua..

Lähetetty: 6.1.2007 0:16
Kirjoittaja AjH
Lisätäänpä tänne vikalistaan myös viimeisin, koska näin märkänä talvena aika oleellinen.
Eli vettä tulee autoon sisään ovien sisäpellin ja ovirungon saumasta, tiivistenauha siellä on mutta vuotaa silti.
Helppo todeta, avaa ovi, kaada vettä lasille josta se valuu oven sisään lasilistojen päistä. Jos vesi tulee valumarei'istä mutta ei muualta on homma kunnossa.
Jos taasen vettä alkaa tihkua ovipahvin alta tippa kerrallaan niin ovipahvi irti ja massaa pellin ja rungon väliin.

Lähetetty: 6.1.2007 11:17
Kirjoittaja Pasi Häkli
Juu ja tuo ovipeltien tiivisteiden vuotaminen koskee myös nelosgolffia.

Lähetetty: 19.4.2007 9:21
Kirjoittaja Outi
1998 1.8T 155 tkm
Kaikki ala- ja ylätukivarret vaihdettu etupään paukkumisen/kolinan takia.

Lähetetty: 17.7.2007 21:58
Kirjoittaja Pasi Häkli
Vähän myöhässä, mutta:
Kuskin ovenlukko uusittu. Ei sytyttänyt sisävaloa jne..
Etujarruletkut yllättäen vaihtokunnossa. Murteilla siis. Katsastus olisi pian edessä.

Edelleen vähän hämää tuo takaluukku, kun se ei aukea kaukosäätimen ekalla painalluksella, joskus ei toisellakaan, mutta useimmiten.
Täytyis oikeen ottaa selvää tosta.

Lähetetty: 18.7.2007 12:42
Kirjoittaja Pasi Häkli
No nyt löyty tekninen tiedote, että miksi se takaluukku ei avaudu kerralla kaukosäädintä käyttäessä.

Syy: Tavaratilan valoon menevästä johdinsarjasta puuttuu diodi. Niin loogista kuin se onkin.

Sulkudiodilla varustettu johdinsarja: 3B0 971 371 (38.80€)

- Irrota tavaratilan valo kattoverhouksesta.
- Poista puna/musta johdin liitinkotelosta (kammiosta 3) ja kiinnitä se mukana seuraavaan liitinkoteloon 535 972 701.
- Kiinnitä sulkudiodin kosketin liitinkotelon vapaaseen kammioon 3.
- Yhdistä sulkudiodin pistoke tavaratilanvalon johdinsarjan asennettuun liitinkoteloon.
- Suojaa sulkudiodi ja liitinkotelo vaahtomuovilla, jotta ne eivät pääse kolisemaan.
- Kiinnitä tavaratilan valo ja tarkasta sen toiminta.

Siinäpä se ratkaisu. En tosin tiedä, että sisältääkö tuo uusi johdinsarja tuon liitinkotelon. (535 972 701)
Noh, pistin tilaten pelkän tuon johdosarjan, niin eiköhän se sitten selviä, kun se on hyppysissä..

Meiltä on viimeksi viisi vuotta sitten sellanen johtosarja myyty, että ilmeisesti ihmiset ei oo vaivautunut paneutua tohon "vikaan" niin paljon että viitsisi ottaa selvää miksi näin on.

Lähetetty: 18.7.2007 16:27
Kirjoittaja Pasi Häkli
Joo mulla on tosta yks kuva, ja se tosiaan onnistuu pelkällä diodilla, tuo johtosarja vaan sisältää johdot ja liittimet valmiina, ettei tarvi kolvailla.
Eli puna/mustan(paikassa 3) johdon väliin diodi kiinni kolvaamalla. Lähinnä sen takia ton sarjan tilasin, että tulee varmasti oikeanlainen diodi.

Joo ei ihan heti munkaan päähän mahdu, että miten tommonen diodi tavaratilanvalon johdon väliin auttaa asiaa, mutta tämmönen korjausohje oli juuri tuohon takaluukun häiriöön. Huoltoneuvoja muisti että yhteen autoon tollanen on ainakin laitettu ja se tuli kuntoon. Se riittää mulle.
Voin pistää tosiaan kuvan sitten kun saan sen paikalleen, niin selventää hieman.

Ja tuo diodi löytyy alustanumerosta 3B 2E 004 195 alkaen. Eli 2002 ja uudemmissa on jo se diodi. Mulla 2001 niin sitä ei vielä ole.

Ps. Jos se jarruletkujen kimppatilaus tulee niin oon mukana, mikäli se saadaan äkkiä aikaiseksi.

Lähetetty: 18.7.2007 17:37
Kirjoittaja Pasi Häkli
Joo ei tosiaan oo mikään vaikee homma. Se liitin mikä tulee tavaratilan valon perään, ja siitä paikka 3, ne on numeroitu, ei voi pistää väärään siis.
Sitä en nyt heti tiedä, että kuinkapäin se diodi kuuluu pistää, koska ei muutenkaan oo mun tajunnassa että miten se diodi vaikuttaa siihen takaluukun aukeamiseen. No se selviää sitten kun saan sen käsiini.

Lähetetty: 19.7.2007 23:40
Kirjoittaja AjH
Pasi H. kirjoitti:Joo ei tosiaan oo mikään vaikee homma. Se liitin mikä tulee tavaratilan valon perään, ja siitä paikka 3, ne on numeroitu, ei voi pistää väärään siis.
Sitä en nyt heti tiedä, että kuinkapäin se diodi kuuluu pistää, koska ei muutenkaan oo mun tajunnassa että miten se diodi vaikuttaa siihen takaluukun aukeamiseen. No se selviää sitten kun saan sen käsiini.
Koitin Heynesiä referoida mutta sen mukaan tavaratilan valossa ei oo kuin kaks nastaa. Niitä taas ei oo numeroitu/kaavioon merkitty vaan 1 ja 2. Ja toisaalta muuta yhteistä kontin valolla, katkasijalla ja takaluukun lukon moottorilla tai kytkimellä ei ole kuin maapiste. Mysteerio mutta selvinnee kun saat sen piuhan käsiisi.

Lähetetty: 20.7.2007 12:14
Kirjoittaja Pasi Häkli
No niin, eli ihan yksinkertanen juttu. Ja se, että se tulee liitinpaikkaan 3, on ihan oikein. Siinä tavaratilan valossa on kolmenapainen liitin, missä on johdot vaan 2 ja 3 paikassa. Ja 3 paikassa just se musta/punainen johto.
Se, että vaikuttaako tuo sitten siihen takaluukun aukeamiseen, selviää tässä ajan myötä kun sitä tulee käytettyä.

Lähetetty: 20.7.2007 12:38
Kirjoittaja AjH
No ei tosta kuvasta kyllä itseasiassa tajua vielä mitään ;)

Pystytkö yleismittarilla mittaan kuinka se diodi siinä on?

Hitto kun ei ole ulkomuistia että muistais kumpi johto oli ny se plus ja kumpi maa :?

Lähetetty: 20.7.2007 18:40
Kirjoittaja Pasi Häkli
Olis varmaan täytynyt kuvata tuo "johtosarja" irrallaan, se olis ehkä selvempi. Tuon kattovalon alkuperäinen puna/musta(paikasta 3) johto tulee siis tohon kuvan ylimpänä näkyvään liittimeen, ja se liitin siis tulee ton uuden johtosarjan mukana. Ei se periaatteessa tarvisi mitään noita liitinkoteloita, mutta tuossa sarjassa sellaset tulee mukana. Eli ihan plug and play ilman mitään kolvaamisia yms. Jos tuon johtosarjan ostaa, niin sen asennusta helpottais se liitintyökalu. Se voi kyllä onnistua parilla neulallakin.

Kolvaamalla sen diodin asennus toki onnistuu ihan helposti, eikä tuu noita ylimääräsiä johdonpätkiä jne. Kunhan vaan tietää millasen diodin sinne laittaa.

Lähetetty: 20.7.2007 22:05
Kirjoittaja AjH
Haynesin mukaan pluspiuhaan tulisi eli jos siellä diodi on niin se vaan ohjaa jännitteen valolle mutta estää toiseen suuntaa kulkevan.
Erikoista jos toi tosiaan auttaa mutta voihan sitä kokeilla. Tuskin on diodin laadulla mitään merkitystä kunhan tuon valon verran kestää virtaa.

Lähetetty: 28.7.2007 11:26
Kirjoittaja Pasi Häkli
Lisätään nyt sen verran että on joka kerta auennut takaluukku kerralla tuon diodin asennuksen jälkeen, eli kyllä se vaan toimii.

Lähetetty: 6.8.2007 18:13
Kirjoittaja arihy
Minä olen kärsinyt samasta ongelmasta ja tinailin diodin paikoilleen. Luukku on auennut sen jälkeen ihan oikein. Tarkkaa diodin tyyppiä en katsonut, mutta pyysin spekseillä 12V/5W. Hintaa harjoittelukappaleen kanssa 40 senttiä ja aikaa meni vajaa vartti. Asennuksen tein kokonaan kutistesukan sisään.

Lähetetty: 2.11.2007 14:37
Kirjoittaja VW-Bastard
Törmäsin itse tähän huomioon diodin "puuttumisesta" edeltävien juttujen tiimoilta ja kävin hakemassa 2A diodin korjausta varten. DI kun olen, niin ei tuo kolvi pysy käsissä - sen sijaan ostin sokeripalan (ruuviliitosriman) ja väänsin diodin siltaan kahden liitoksen välille. Liitin tähän sitten katkaistun virtajohdon. Diodikin sattui kerralla oikein päin ja nyt ei lukko enää takertele. Kiitos vinkistä/ratkaisusta! :D

Lähetetty: 21.1.2008 23:17
Kirjoittaja AjH
Perhanan snadisti johtoa siellä katossa, VW-Bastardin konsti on varmasti helpoin tapa. Itse tein kolvaten ja sukalla suojaten.

Lamppu on 10W kokoa maksimissaan, eli virtaa menee liki 1A jos on tehokkain polttimo laitettuna. Tästä voidaan johtaa että diodi pitäisi olla 1A virrankestolla minimissään. Esimerkiksi 1N4001 tekee tehtävän.

Lähetetty: 6.2.2008 6:44
Kirjoittaja Pia
3bg -02 automaatti

-Molemmat vetonivelet
-Kuskin puolen laakeri
-Kasa H7:n polttimoita :!:
-Tukivarret menee seuraavaks vaihtoon

Siinä ny muutama mitä jouduttu vaihtaan. Jakohihnan vaihtoon vielä n.40tkm.

Autossa on menossa jo kolmas tuulilasi. Ei ny ihan tyyppivika kuitenkaan mutta kallis tapaus sekin.

Jarrunestevuoto

Lähetetty: 23.3.2008 15:25
Kirjoittaja Passatti
Minulla vuotaa Passatissa takajarrut nestettä sylinteriin tulevien letkujen banjoliittimistä. Ruuvit on kyllä kireällä, mutta olisko prikat syöpynyt, vai onko siellä sellaiset? Auto on -99 tdi Variant.

Lähetetty: 23.3.2008 16:38
Kirjoittaja Kari Salo
Eikös tuo ole hyvin yleistä. Mulla teki kans entisessä sitä ja ei ainakaan tän kylän liikkeistä löytyny suoraan sopiaa prikkaa sinne, mut viilalla modaamalla sai sopivan. Siis siellä on banjon molemminpuolin ne prikat.

Lähetetty: 23.3.2008 22:11
Kirjoittaja AjH
Eikös ne "prikat" ole yleensä kuparia tai messinkiä tai jotain muuta pehmeää metallia ja ovat tiivisteen virassa.
Sopivia löytyy jostain hydrauliikkaliikkeestä vaikkapa, Hi-flex tai semmonen. Ei siis mistään Red Lightsista ;)

Lähetetty: 24.3.2008 16:55
Kirjoittaja Hartsa
Laturi sanoi sopimuksensa irti. Uusi tilalle 270€, itse vaihdettuna.

Lähetetty: 13.5.2008 7:07
Kirjoittaja Martix
-01 74kW tdi

Nyt taulussa 359tkm, viime talvena hajosi kaksoismassavauhtipyörä, piti pari terävää pamausta niin että koko auto tuntui heilahtavan. Liikkeessä vaihtoivat vauhtipyörän, kytkimen ja asetelman, hinta 1350 Eur. Kahden päivän päästä vaihteisto meni jumiin, hinaus liikkeeseen öljyt alas vaihteistosta ja öljyjen mukana kourallinen hampaan palasia. Oli ilmeisesti rikkonut vaihteiston jollain keinolla tuo vauhtipyörä rikkoutuessaan. Kuopiosta löytyi vastaava 5v. manuaalilaatikko jossa 78tkm ajettuna, laatikko 850 Eur + , työt + öljyt 350 Eur.
Viimeisen vuoden sisään vaihdettu koko kierros jarruja, yksi tukivarsi sekä yksi lämpötila-anturi joka sekoitti tyhjäkäynnin.
Alkaa pikkuhiljaa kori ruostumaan saumoista, takaoven tiiviste hiertänyt maalipinnan rikki vastepinnasta ja ruostetta pukkaa sinnekin.
Auto ollut meillä pari vuotta, ajettu 90tkm tuona aikana. Kokonaishinta/ kilometri edelleen siedettävä tuosta vaihdelaatikkoepisodista huolimatta. Vertailukohtana edellinen auto joka siis -98 vuosimallin tojota korolla 1.6 bensakoneella. Olen ottanut laskuissa huomioon kaiken muun paitsi vakuutukset.

Lähetetty: 17.9.2008 9:21
Kirjoittaja Pasi Häkli
Oikea taka-akselin pusla alkaa olemaan vaihtokunnossa, sopivasti katsastuskin edessä.

Katsoin että slamit väittää puslan marmoritiskihinnaksi 161€/kpl mikä on kyllä melkosta puppua. Oikea hinta jää alle sadan euron. (Toki nuo hinnatkin voi muuttua päivittäin, ja tuo ilmoitus on 9.1.2008.) Motonettikin antoi puslille hintaa 60€/kpl, ja itse saan OEM-osan noin 80€/kpl niin ei oikein innosta tarvikeosat.