Nightbreaker-polttimot ja niiden käyttöikä

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Nightbreaker-polttimot ja niiden käyttöikä

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Alkanu kyrsimään... monet puhuu että Nightbreakerit on hyvät ja näyttää pitkälle. Itse muutaman satsin käyttänyt nytten noita polttimoita vanhoissa edesmenneissä vakioumpioissa ja nykyisissä Depon umpioissa ja viimeisimmän satsin jälkeen pistänyt kyllä vähän miettimään.

Tuntus että noissa käyttöikä ei oo kovin pitkä... vanhoista umpioista siirsin uusiin H7 parin pitkille ja vaihdoin nämä lampunvaihdossa mokaillessani vähän etukäteen vaikka eivät olleet palaneet mutta lanka oli kyllä melkoisesti korventunu. Umpioita vaihtaessa vaihtui pitkien kanta muistaakseni H1 kannasta H7 joihin hommasin uudet Nightbreakerit. Nämä ei kestäny American Car Showsta tälle viikolle eli ei kovin pitkään ja kun kilsatkin on vähentyny tuolla ajankohdalla aikaisemmasta ja paljon.

Myös se pisti ihmetyttämään että kun nappasin jotkut muistaakseni Osramin polttimot paikalliselta ABC:ltä kun iltamyöhään ei muualta polttimoita saanut niin näissäkin luki joku +30% eli pitäisi olla enemmän valotehoa niin huomattava ero kun vertaa Nightbreakereihin. Depon umpioiden pitkät näyttää oikein säädettynä muutenkin vähän liian alas niin nämä uudet polttimot näyttää selvästi pidemmälle sekä lyhyillä että pitkillä kun vertaa Nightbreakereihin.

Itsellä nyt toki vanhat umpiot oli surkeassa kunnossa että nuo Nightbreakerit toi ehkä tuolloin kivan lisäyksen valotehoon mutta uusilla umpioilla tosiaan kun vertas niin jäi kyl peruspolttimoon verraten Nightbreakerit toiseksi sekä valokuviossa että mahd. kestoiässä. Itsellä noi Nightbreakerit ei ikinä ollu mitkään kovin pitkäikäiset niin voisko muut noita käyttävät kertoa käyttökokemuksiaan noista polttimoista. Noitten käyttöikä vaan ihmetyttää ja se että vaikka lanka ei vielä olisi poikki niin aika äkkiä noista menee lanka sellaiseksi tummuneeksi metallimössöksi vai miten tuota ilmiötä nyt kuvaisi.

Sanokaa te muut tosiaan mitä mieltä itse olette kys. polttimoista? :roll:

EDIT:Melkein unohtui... mulla oli vanhoissa umpioissa koko sen ajan mitä auto mulla oli vanhoilla umpioilla (Lokakuu 2008 ja American Car Show 2011 välisen ajan) jotkut Osramin tekemät H1 kantaiset polttimot pitkillä joita en kertaakaan joutunut vaihtamaan mutta vasta silloin kun umpioitten myötä kanta vaihtui. Että kun noita auton mukana tulleita polttimoita vertaa Nightbreakereihin niin käyttöikä on huomattava vaikka onkin kyse pitkien polttimosta. Nämä polttimot oli jonkun aikaisemman omistajan laittamat (edellisellä omistajalla lähinnä auto seisoi tallissa) niin tiedä häntä kuinka kauan nuo edellisillä omistajilla on olleet käytössä.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Avatar
kovonen
Viestit: 148
Liittynyt: 12.9.2010 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kovonen »

Onkos sulla ollut Nightbreaker plussat vai tavalliset? Tietääkseni noissa plus mallisissa on tuohon kestävyys ongelmaan tullut jotain parannusta.
Itselläni ollut nyt keväästä asti Nightbreaker plussat ja olen kyllä valo tehoon ihan tyytyväinen. Ei tosin ole tullut verrattua muihin polttimoihin juuri noissa tämän hetkisissä umpioissa. Edellisissä umpioissa oli jotkut xenon lookki polttimot ja ne ainakin oli todella huonot valoteholtaan, vaikka olisi pitänyt olla joku +30% tms.
Exä VW Bora Variant 1.9TDi -1999
Audi a6 -11
Golf 1 avo
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

kovonen kirjoitti:Onkos sulla ollut Nightbreaker plussat vai tavalliset? Tietääkseni noissa plus mallisissa on tuohon kestävyys ongelmaan tullut jotain parannusta.
Itselläni ollut nyt keväästä asti Nightbreaker plussat ja olen kyllä valo tehoon ihan tyytyväinen. Ei tosin ole tullut verrattua muihin polttimoihin juuri noissa tämän hetkisissä umpioissa. Edellisissä umpioissa oli jotkut xenon lookki polttimot ja ne ainakin oli todella huonot valoteholtaan, vaikka olisi pitänyt olla joku +30% tms.
Tuosta plussasta en osaa sanoa... luulin että noita on vain yhdenlaisia. Nykyiset ABC:n polttimot ei oo mitään Xenon-lookkeja eikä itsel oo sellasia kertaakaa ollu ees autossa.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Jonsekki
Viestit: 65
Liittynyt: 17.5.2011 12:08
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jonsekki »

Oma kokemus Night Breakereistä on ollu positiivinen, tosin vain lisäpitkien kohalla ja eri merkkisessä autossa. Eli laitoin tuohon mun aiempaan autoon lisäpitkiin ne vanhan malliset night breakerit (ei plussa) ja ne kesti aikavälin 10/2008 - 5/2011 Eli aika hyvin kun toukokuussa auto meni myyntiin ja vielä polttimot pelas.

Nykyiseen varianttiin laitoin lisäpitkiin kans night breakerit ja nyt testissä tuo paranneltu versio (plus).

Lähivaloissa ei taida oikein mikään prosenttipoltin kestää, jos valoautomatiikka on käytössä startissa.

Edit: Täytyypä itsekin kokeilla auton omiin pitkiin laittaa kunhan nuo Vision plussat on ensin kokeiltu.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Ei pitäisi enää saada Night Breakereita ilman plussaa, jos jostain löytyy niin ovat sitten vanhaa varastoa.
En ole myöskään isännän autossa (Golf IV) huomannut mitään ongelmaa ajovalojen kestämisen suhteen, reilusti yli vuoden toimi normaalit Night Breakerit. Harvoin se lanka ajaessa palaa poikki, vaan ne käynnistyksen yhteydessä tulevat jännitepiikit ovat suurempi syyllinen.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Vastaa Viestiin