Sivu 1/11

Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista

Lähetetty: 2.5.2004 16:43
Kirjoittaja Snadeli
Minkä hintanen tuo eibachin alustasarja noilla konin iskareilla suurinpiirtein on?
Entä muilla iskareilla?

Lähetetty: 2.5.2004 21:23
Kirjoittaja jmr
Snadeli:
Eibach Pro-Kit -jouset (Golf 3 Variant) 215 eur.
Koni Special (punaiset) -iskunvaimentimet 422 eur (4 kpl) tai
Koni Sport (keltaiset) -iskinvaimentimet ~680 eur (4 kpl).

Lähetetty: 19.5.2004 15:17
Kirjoittaja samip
Kyllä mulle tulee tästä lähin autoon aina kynätolpat, jos madaltaa pitää. Kieräytin noin viikko sitten autoo vielä jokusen sentin entisestä alaspäin ja tuntu vaan että parmmaks meni. Esim. mukavuus ei tuntunut kärsivän lainkaan. Ihmetyttää vaan se, että kuinkahan tonttiin Passatin lahna menis jos kierittäis tolpat alimpaan asentoon 8)

Pitänee ottaa jokunen foto kunhan ehtii.

Lähetetty: 22.5.2004 12:48
Kirjoittaja jmr
Jouset on eibachin, mutta iskarit eri. Tuntuu että perä on nykyisin korkeammalla ja sen näkeekin.

Lainaan vähän topikkia...

Lähetetty: 9.6.2005 13:32
Kirjoittaja riisseli
Kaveri oli käynyt kysymässä jossain päin Helsinkiä eibachin jousia autoonsa. Myyjä oli sanonut jotenkin näin: "jos ajaa paljon niin ei kannate laittaa laskusarjaa. Jos ajomukavuutta haluaa niin ei laskusarjalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Huonontaa vaan enemmän mitä vakio jousilla." :shock:
Onkohan myyjällä ollut pahakin päivä ennen vierailua.
Olen käsittänyt että laskusarja toisi juuri parempaa ajomukavuutta kun poistaa ylimääräisen heijaamisen mitä yleensä on vakiojousilla.

Lähetetty: 9.6.2005 13:47
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
No tuolla myyjällä on ollut kyllä paha päivä. Alustasarjan tarkoitushan on juuri parantaa ajo-ominaisuuksia. Kaikkihan ei tosin tykkää jämäkämmästä jousituksesta.

Lähetetty: 9.6.2005 16:39
Kirjoittaja jmr
riisseli: toisille ajomukavuus on sitä sitikoiden ja jenkkien pehmeyttä, jokaisen töyssyn jälkeen ohjelmassa seuraa kamelimaista huojuntaa.
Tavallaan myyjä sanoi ihan oikein, ei madaltamalla mukavuutta saa vaan jämäkkyyttä, hallittavuutta. Laittamalla vielä matalaprofiiliset renkaat, saa sellasen kelkan että huomaa pienet epätasaisuudet. En sano että hampaista paikat lähtee (ei ole koskaan ollut), mutta huomaat kyllä sitten kun löytyy sitä tasaista asfalttia, jota on ilo ajaa, vrt. joka keväinen kynnöspelto.
Monesti kalliimmissa autoissa (kuin Golf-luokan), on hieman parempi alusta jo vakiona ja tehtaan madallussarja on jo matkalla oikeaan suuntaan, kauemmaksi kompromissista.

Jos ei halua pientä kovuutta (lue: jämäkkyyttä) niin ei madalla, thats it. Tehtaat tekee ihmisille kompromisseja, jotta mummot voisivat käydä kaupassa ja ne jotka haluavat parempaa, valitsevat palikat auton alle itse.
Useimmiten ihmiset, jotka madaltavat autonsa (en yleistä =), haluavat ottaa mutkat täysillä, nauttien, ajavat ehkä useammin ylinopeuden rajamailla ja ihmettelevät kun se edellä ajava ei saa sitä autoaan kiihtymään edes 35 km/h (kaupungissa, 50kph raj.).

Kuka allekirjoittaa ylläolevan? _o/

Lähetetty: 9.6.2005 20:54
Kirjoittaja Spetke
Sen verran lisäisin, että ulkonäkökin on yksi merkittävä tekijä, joka saa porukkaa madaltamaan autojaan. Itse ainakin pidän matalaa autoa hienona. Täällä maalla asuessa se käytännöllisyys joskus kärsii, mutta sen kestää...

Joskus jotkut madaltavat jopa laadun kustannuksella. Tosin enää ei taida kukaan katkoa orkkisjousia madallussarjaksi.

Lähetetty: 9.6.2005 22:12
Kirjoittaja jmr
Spetke: se ulkonäkö unohtui, auto johon mahtuu nyrkki tai kaksi renkaan ja lokasuojan väliin, näyttää "todella sporttiselta".

Joihinkin vanhempiin harvinaisempiin autoihin on vaikea löytää sopivia madallusjousia, joten jotkut niihin katkovat alkuperäisistä jousista kierroksen tai pari pois.

Lähetetty: 14.6.2005 11:52
Kirjoittaja riisseli
Tällä hetkellä auto tuntuu just tuola kamelimaiselta huojumiselta sellasen ison ja loivan heiton jälkeen.
Jos joku tykkää tuosta huojumisesta ja sanoo sitä vielä ajomukavuudeksi niin sanokoon vaan (makuja on monenlaisia), mutta minä olen asiasta ainakin eri mieltä.

Siksi onkin ollut suunnitelmissa laittaa madallussarja, että sais vähän jämäkämmäksi alustaa.
Sitten on vielä tuo ulkonäkö. Ei minunkaan silmään näytä kovin hyvälle, että lokasuojan ja renkaan väliin jää niin kammottavan paljon tilaa.
jmr kirjoitti:Kuka allekirjoittaa ylläolevan?
\o/

Eibach

Lähetetty: 15.6.2005 10:07
Kirjoittaja finnhopper
8) Itse sain viikonloppuna juuri Eibachin jouset ja Bilsteinin iskarit alle. On vähän toinen auto kuin vanhoilla lötköillä orggisiskareilla/jousilla. Ei varmaan madaltunut kuin joku ~30mm(en muistanut mitata) mutta sitä hainkin kun maalla asuu...

Onko kellään ollut penkin kiinnitykset löysällä? Tuntuu että kuskin penkki jotenkin olisi osittain "irti" -> töyssyissä kolisee/liikkuu(vanhalla jousituksella tuo oli sen verran pientä ettei kiinnittänyt huomiota). Toinen vaihtoehto on kait sitten se että kiskoon on tullut väljää.

Lähetetty: 1.8.2005 8:00
Kirjoittaja Kale
Mistäs hommasit eibachit ja bilsteinit?

Lähetetty: 14.9.2005 20:08
Kirjoittaja finnhopper
Kale kirjoitti:Mistäs hommasit eibachit ja bilsteinit?
Sorry, enpä oo vähään aikaan kerinnyt palstoja seuraileen... mutta ostin yhdestä Ebay putiikista, Erwin Weber GmbH, on puljun nimi. Tuli muistaakseni hinnaksi posteineen sen 540 euroa. Toimitus oli aika kohtuullinen eli alle viikossa tuli Saksasta paketti.

http://stores.ebay.com/Erwin-Weber-GmbH ... inksQQtZkm?

Nyt on tullu sen 3 kk ja 12tkm ajeltua eikä valittamista.

Lähetetty: 15.10.2005 23:26
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Löytyykös keltään Eibachin korkeussäädettävää alustaa autostaan?

Lähetetty: 16.10.2005 14:29
Kirjoittaja onlyvw
itsellä eibach -30 jouset, mutta nyt tekis mieli ostaa fk highsportit edullinen korkeus-säädettävä, mutta mikähän on kesto? kokemuksia?

nuo eibachit (puolivuotta vanhat) on myynnissä sit jos ostan sen fk:n tossa vuoden vaihteessa

Lähetetty: 20.10.2005 23:12
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Tilattu Eibach Pro-Street korkeussäädettävä...

Lähetetty: 20.10.2005 23:34
Kirjoittaja onlyvw
on tullu niin paljon sanottavaa noista fk:n alustoista, että...

mitä muita korkeus-säädettäviä on?
kw variante 1
eibach
mistä lähtee halvimmalla esim. kw variante 1????

Lähetetty: 21.10.2005 7:44
Kirjoittaja james potkukelkka
Noista Fk:sta tosiaan tuntuu olevan niin monta erilaista kommenttia ku on omistajaankin.
Itselläni on ollut Fk:n Königsport säädettävä sarja Audissa ja se oli kyllä ihan hyvä paketti.
Nyt on passatissa alla Fk:n 40/35mm laskeva jousisarja kun asennusliike/maahantuoja kämmäs oikein urakalla tilauksen kanssa ja ei tullut iskareita lainkaan. Ei voi hirveästi kehua pelkkiä jousia, tai no, vakioiskareillahan ei kovin paljoa tee madallusjousien kanssa.

Tähän voi taas todeta, "köyhällä ei oo vara ostaa halpaa"! Eli keväällä joutuu alle vaihtaa ihan jotain muuta kuin mitä nyt on. Listalla kärjessä on tällä hetkellä Konin keltaset ja H&R:n 40mm tiputtavat jouset.

Lähetetty: 21.10.2005 11:43
Kirjoittaja jopo
Tossa pientä spekulaatiota KW:sta http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1257

Lähetetty: 21.10.2005 15:48
Kirjoittaja Arska
Mulla oli ne säätörenkaat niin jumissa,ettei auttanu ku vaihtaa uudet...Nykyiset ovat muovia joissa on metallivahvikerengas ulkoreunassa,että enää ei varmaankaan hapetu jumiin...

Lähetetty: 21.10.2005 17:42
Kirjoittaja MarkusK

Lähetetty: 21.10.2005 19:27
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Niin lisäksi tilasin Weitecin säädettävät hauvanluut.

Lähetetty: 27.10.2005 16:34
Kirjoittaja onlyvw
soitin juuri alavuden käyttöautoon eibach pro.street.s:stä, niin lupas aika kilpailukykyiseen hintaan kyseisen alustan. -20% OVH:sta -> h.900€

nyt unohtu se fk highsport viimein mielestä ja pitää lähteä käymään naapurikunnassa ostoksilla... suosittelen kaikille jotka harkitsee eibachia :D

Lähetetty: 27.10.2005 21:14
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Milloin saat sarjan alle?

Lähetetty: 28.10.2005 18:54
Kirjoittaja onlyvw
tuossa vuoden vaihteen aikana olisi tarkoitus asennella ja kokeilla että mitenkä tonttiin pasuunan saa :D :D :D

Lähetetty: 11.11.2005 10:16
Kirjoittaja MIKU
Onko amideus jo laittanu eibach pro street alle?

Lähetetty: 11.11.2005 10:55
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
En ole sarjaa vielä saanut.

Lähetetty: 22.11.2005 14:40
Kirjoittaja jarivi
Asensin alle Eibach Pro Systemin. Onko teillä ollut samoja "ongelmia" kuin minulla? Pompottaa ajettaessa tietynlaisissa ajo-olosuhteissa. Muuten kyllä hyvä, eli ei mikäään sairaan kova.

Lähetetty: 22.11.2005 15:21
Kirjoittaja jmr
jarivi: Todellako pompottaa? Ettei vain paljon nopeammin palaudu töyssystä? Johtuisiko iskareista? Seuraile miten muuttuu seuraavan muutaman tuhannen aikana.

Lähetetty: 21.12.2005 9:30
Kirjoittaja james potkukelkka
Eilen vaihtui alle Konin sportit. Jousina siis Fk:n 40/35 tiputtava satsi. Auto muuttui kyllä ihan täysin kun vertaa vakioiskareihin.
On todella jämäkkä, ei kuitenkaan liian jäykkä.

Sinänsä ihmetyttää, että samassa kaupungissa voi hinnat heitellä eri liikkeillä 160e halvimman ja kalleimman välillä!

Lähetetty: 21.12.2005 9:55
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Mitähän mahtaa Powerflexin puslat maksaa suunnilleen?

Lähetetty: 21.12.2005 11:55
Kirjoittaja jmr
Amideus:
Powerflex.co.uk,
Valuuttakurssit.

Sitten vaan kyselemään dealereilta tarjouksia. Riippuu että mitä jätät pois, niin 100-300 euroa todella pyöreästi.

Lähetetty: 23.12.2005 8:47
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Juu kiitos vinkistä. Mitkähän puslat ne on tärkeimmät vaihtaa jämäkämpiin?

Lähetetty: 25.12.2005 22:36
Kirjoittaja Apok
Kannataa kysella saisko sun vw:seen kw variantte 3:sta tuntuu olevan suosiossa

Lähetetty: 28.12.2005 20:57
Kirjoittaja MIKU
Onko amideus saanut eibach alustaa? Ite taidan tässä pikapuolin ostaa kw variante 1

Lähetetty: 28.12.2005 21:04
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Alusta odottaa vielä firmassa pari viikkoa kun tuli noita ylimääräisiä lääkärimenoja...

Lähetetty: 29.12.2005 13:08
Kirjoittaja MIKU
Miten amideus päädyit eibach sarjaan? saitko halvemmalla kuin kw?
Tilasin Kw variante 1 omaani.

Lähetetty: 7.1.2006 11:13
Kirjoittaja MIKU
Kw variante 1 tuli aamulla. Saa nähä milloin kerkiän asentamaan.Näissä on nykyään jotain muovia nuo säätörenkaat
etutolpissa joten ei ainakaan pitäis hapettua kiinni.

Lähetetty: 7.1.2006 13:17
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Eibachista hyvät kokemukset aikaisemmin.

vielä..

Lähetetty: 7.1.2006 16:34
Kirjoittaja Golfkärry
Kyselin jossain muuallakin, mut laitetaan kyssäri nyt tähänki triidiin. Eli Onko teillä menny madalluksen jälkeen aurauskulmat persiilleen, niin ettei niitä saa enään säädettyä? Mulla IV variantti etuveto ja takaa loppu säätövara. Madallus Einbach 30mm. Voiko sille tehä mitään?

Lähetetty: 7.1.2006 23:36
Kirjoittaja Masentaja
Jäykkää taka-akselia ei pysty aurausta säätämään.Tosin sitä pystyy hieman liikuttamaan ja siten tasaamaan arvoja.

Lähetetty: 18.1.2006 10:11
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
No niin, eilen kävin hakemassa alustan ja luut. Nyt pitäisi löytää hyvä ja edullinen asennuspaikka.

Lähetetty: 23.1.2006 12:58
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Näkyy olevan tuossakin sarjassa KW:n rosteriset iskarit. Ennen ne oli kai Sachsin tekeleet.

Lähetetty: 26.1.2006 14:35
Kirjoittaja MIKU
Amideus: Milloin saat sarjan alle? Onko tossa eibach sarjassa paljon säätövaraa takana?
Mun kw variante 1 perä on aika alhaalla vaikka säädetty yläasentoon.
Sopivan jäykkä tuntuu olevan.

Lähetetty: 26.1.2006 15:19
Kirjoittaja jmr
Ensimmäinen 1000 km kovin. Useampi tkm ajoa niin pehmenee, sitten on mukavaa.

Lähetetty: 26.1.2006 15:41
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
En vielä tiedä milloin ehdin viedä asennukseen mutta toivottavasti ensi viikolla. säätöjä en ole tutkinut vielä.

Lähetetty: 29.1.2006 18:40
Kirjoittaja MIKU
Nyt viikonlopun ajettuani annan kw variante 1 alustalle arvosanaksi 10. On kyllä tosi mahtava alusta!
Kw insinööreille täys 10!

Lähetetty: 27.2.2006 23:23
Kirjoittaja HarriV
Nyt ajattelin itsekkin laittattaa 35-40mm madalluksen alle, mutta kertokaapa kun minua vähän hirvittää ensikesä ja mökkitie että pystyyköhän tuommoisella enää ajamaan pienehköjen kivien yli? Tarkoitan vaan sitä että minusta kolmoskoppainen on sen verran korkea että ei kait tuommoisella sarjalla autosta vielä tule semmoinen vaan "asfaltilla ajettava".

Lähetetty: 28.2.2006 1:18
Kirjoittaja onlyvw
no nuo alustan ilmoittamat luvut ei ainakaan mun kohdalla pitäny mk3 kutiinsa, ku laitoin -40mm tiputtavan kw:n sarjan. niin oikea tiputus oli -50 - -60mm, mutta nois eibachin jousis, mitkä o pasuunas niin piti aikalailla paikkaansa tuo ilmoitettu tiputus.

mutta kyllä -40 sarjalla vielä mökkitiellä pärjää, ku vähän ajaa tarkemmin.

Lähetetty: 28.2.2006 14:19
Kirjoittaja DJisotela
Mulla oli 3 kopassa eibachin madallus jouset jotka pudotti sem 35-40mm ja ei sen kanssa ollu koskaan mitn. onkelmia, tosin alla oli myös 17" renkaat.
Pirun hyvat oli ajaa, ei pintakovat.