3b passat varianttiin vanteita.

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

3b passat varianttiin vanteita.

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Moro! Ostin sitten tällä viikolla passat variant 1.9 TDI 81kW -99. Onneksi löysin tämän hienon sivuston ja näin ensisilmäyksellä vaikuttaa erittäin asialliselta.
Autoon pitäisi alkaa katsomaan kesävanteita ja kaipaisinkin nyt teidän kokemuksia!
Olen ajatellut hankkia A8 replicat koossa 17"x7.5. Ei vaan osaa päässä hahmotella miltä näyttää auton alla, joten oliskos kuvia kyseisellä vanteilla varustettuna. Autossa on siis täysin vakiokuntoinen alusta ja eniten mietityttääkin miten korkealle auto jää tuon kokoisilla vanteilla. Osaattekos suositella minkäkokoisia renkaita laittas noille vanteille lähinnä millä profiililla.
Kaikki kuvat kiinnostavat missä alla 17 tuuman vanteet vakioalustalla.
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Käy katsomassa vaikkapa ultimatevw.com sivustolta, autot galleriasta, Passat kohdasta. Sieltä luulisi joitain kuvia löytyvän Passateista 17" pyörillä.
Myös tuosta allekirjoituksesta löytyvästä linkistä löytyy yksi 3BG Sedan, vakio alustalla ja 17" vanteilla
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Jo ennen linkin klikkausta vilahti mielessä "traktori" mutta onhan se vähän sitä. Jonkinlainen, edes muutama sentti pudotusta pitäisi kyllä olla.

Renkaiksi 7,5" vanteelle sopii ainakin 205-235 väliltä leveyttä ja 50/45 profiilina. Ts. 205/50, 215/50, 225/45, 235/45 esimerkiksi ainakin löytyy rengaskaupasta.

Omassa pirssissä kesäkumit on 205/50-17 ja vanne taisi olla sen 7,5" juurikin. Vähän kapean puolella alkaa olla omaan makuun mutta toimii vielä ihan hyvin.

Kuvien haussa kannattaa käyttää myös Googlen kuvahakua erilaisilla hakuyhdistelmillä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Ajattelin juurikin noita 205/45 kokoisia renkaita vanteille. Onko kokemuksia alkaako esimerkiksi seuraava koko 215 vetelemään tiellä?

Onko kellään kokemuksia replica vanteiden laaadusta? Vannetukussa oli hyvinkin edullisen hintaisia A8 replicoita.

Jos jollain sattu olemaan ylimääräisenä aidot vastaavat niin olen kiinnostunut ostamaan. Aidot taitaa olla 18" tuumaisia?
Kannattaako 18" harkita edes vakio alustalle?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

vinDIESEL kirjoitti:Ajattelin juurikin noita 205/45 kokoisia renkaita vanteille. Onko kokemuksia alkaako esimerkiksi seuraava koko 215 vetelemään tiellä?

Onko kellään kokemuksia replica vanteiden laaadusta? Vannetukussa oli hyvinkin edullisen hintaisia A8 replicoita.

Jos jollain sattu olemaan ylimääräisenä aidot vastaavat niin olen kiinnostunut ostamaan. Aidot taitaa olla 18" tuumaisia?
Kannattaako 18" harkita edes vakio alustalle?
205/45 on jo "liian pieni" koko. 205/50 on oikea. 18" koossa 205/45 rengasta et taida löytää ihan heti.
Sentin tai kahdenkaan leveys muutos ei välttämättä vaikuta mitään mutta toisaalta rengasmallin vaihto samassa saattaa muuttaa käytöksen totaalisesti, eli enempi taitaa rengas vaikuttaa.
Miksei 18" voisi vakioalustalla laittaa, voihan se jonkun mielestä olla ihan hyvän näkönen, semmonen Allroad juttu :wink:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Minun mielestä kannattis laitaa kans alusta kuntoon.Minusta on aika hassun näkönen jos laitat vakioalustan alle isompaa kiekkoa.Minun mielipide vaan ei saa suuttua :D Itse teen niin että madallan auton ja sit katon vanteet siihen.
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Mikäs on 3B Passatin alkuperäinen ET?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
HarriV
Viestit: 339
Liittynyt: 18.3.2005 16:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja HarriV »

Taispa olla 45. Mulla on noissa omissa et 35 ja saattaa tullu puolisen senttiä kaarista ulos.
Viimeksi muokannut HarriV, 6.3.2008 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

osku kirjoitti:Minun mielestä kannattis laitaa kans alusta kuntoon.Minusta on aika hassun näkönen jos laitat vakioalustan alle isompaa kiekkoa.Minun mielipide vaan ei saa suuttua :D Itse teen niin että madallan auton ja sit katon vanteet siihen.
Tuo on oikea asenne,ensin alusta niin alas kun saa ja sit kahtoo vasta mitkä vanteet mahtuu :D
Golf iv variant 1.6 -03
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Taidan sitten päätyä tuohon 205/50 rengaskokoon 17" vanteille. Ei tuo madallus ole oikein minun juttuni. Autolla pitäisi päästä kuitenkin liikkumaan huonommillakin teillä.
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Mitä tarkoittaa huonommat tiet? Itsellä ei ole vielä koskaan ollut ongelmia ja on tullut ajettua routavaurioista hiekkatietä, metsäautotietä ja maantietä. Ainoa ongelma tuli kun maanalla olevaan parkkipaikkaan oli liian terävä luiskan alku, otti vähän pohja keskeltä kiinni.
Jos ajaa madalletulla autolla, pitää se madallus vaan muistaa ja ennakoida vähän ettei surutta päästele joka töyssyn ja röykyn yli. Ei se kyllä hyvää tee vakio autollekaan tietysti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

HarriV kirjoitti:Taispa olla 45. Mulla on noissa omissa et 35 ja saattaa tullu puolisen senttiä kaarista ulos.
Galleriasta löytyy allekirjoittaneen kuva 17" vanteista 225/45 kumeista ja vanteen ET35.. Ja kumi on aika tasan kaaren tasolla..
Tuossa kuvassa löytyy myös madallusta, jota ilman auto näyttää traktorista..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Huonoilla teillä tulee silloin tällöin ajeltua ja vielä vene perässä joka antaa vielä oman madalluksen.
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Vähän tyhmä kysymys mutta onko 2 osaisissa vanteissa osat irroitettavissa toisistaan?
Ajattelin BBS:n valmistamia VW alkuperäisiä vanteita jotka ovat 2 osaiset, vois saada aika nätit jos maalauttaisi puolat. Helpottaisi ja parantaisi maalauksen lopputulosta jos osat sais irrotettua.
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kyllä ne on irrotettavissa jos on maininta, että vanne on 2-osainen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Mites "Kotka" siunulla noilla kesärenkailla veteleekö paljon matka ajossa tai kaupungissa?
Tuo rengaskokohan on alkuperäisesti W8 passatissa.
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

vinDIESEL kirjoitti:Mites "Kotka" siunulla noilla kesärenkailla veteleekö paljon matka ajossa tai kaupungissa?
Tuo rengaskokohan on alkuperäisesti W8 passatissa.
Melkein väittäisin että ei vetele jos vaan on alustan rakenteet kunnossa ja renkaat sekä vanteet kunnossa sekä mitat (et, vanteen leveys, renkaan leveys) autoon sopivia.

Toisaalta jos on syviä tai teräviä uria niin varmasti vetelee oli renkaat mikkä hyvänsä.

Täm väite siis useamman erimerkkisen auton ja erilaisten matala ja korkea profiilisten renkaiden ajokokemukseen pohjautuen. On myös kokemusta siitä miten auto käyttäytyy kun ohjauskulmat on pielessä = vetelee ja paljon.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

MIKU kirjoitti:
osku kirjoitti:Minun mielestä kannattis laitaa kans alusta kuntoon.Minusta on aika hassun näkönen jos laitat vakioalustan alle isompaa kiekkoa.Minun mielipide vaan ei saa suuttua :D Itse teen niin että madallan auton ja sit katon vanteet siihen.
Tuo on oikea asenne,ensin alusta niin alas kun saa ja sit kahtoo vasta mitkä vanteet mahtuu :D
Näin se mulla tuppaa oleen :D
Avatar
vakio
Viestit: 41
Liittynyt: 2.7.2007 23:45
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja vakio »

Itselläni on Passatissa 225/45-17 rengastus alla ja eivät ne mielestäni mitenkään ihmeellisemmin vetele. Itse asiassa ovat oikein mukavat ajaa. Myöskään melu ei juurikaan muuttunut verrattuna vakiorengastukseen.
Passat Variant TDI 4Motion Highline -05
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

vinDIESEL kirjoitti:Mites "Kotka" siunulla noilla kesärenkailla veteleekö paljon matka ajossa tai kaupungissa?
Tuo rengaskokohan on alkuperäisesti W8 passatissa.
Ei tuo erikoisemmin vetele.. Osittain anteeksi antaa renkaan pyöreäolkaisuus, mutta eihän tuo ole kovin ulospäin levittäväkään vielä, tuo 35 Et-luku
Alustakin on kesällä normaalia matalampi ja kaikki säädöt pitäisi olla kohdillaan.. Uskallan minä ratista irti päästää vaikka 120 km/h:n vauhdissa, tai kiihdytettäessä. Eikä tuo "vakiokuskikaan" huonoa tykkää.
Muistan liiankin hyvin corollan levittävillä mangelseilla, joka seilasi tiellä kännikalaa enemmänkin <- ei yhtään kiinnostaisi enää
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

Mites ET:llä 30 varustettu 16" vanne sopii passatin alle 205 leveillä kumeilla. Tuleeko jo kaarista ulos vai kestääkö sisällä?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
-V-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.7.2007 10:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -V- »

vinDIESEL kirjoitti:Mites ET:llä 30 varustettu 16" vanne sopii passatin alle 205 leveillä kumeilla. Tuleeko jo kaarista ulos vai kestääkö sisällä?
Kysymykseen on vaikea vastata ilman tietoa vanteen leveydestä.
vinDIESEL
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja vinDIESEL »

leveys 7,5"
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ei pysty uskomaan että 5mm eroa esim meikäläisen autoon estäisi sopivuutta, kun muistin mukaan ei olisi meillä noin pienestä kiinni että sopii. Mutta onkos 4motionissa takana sitten erilainen raideväli/napojen offset, aiheuttaako ongelmaa?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Lainataanpa topiccia...eli onko täällä kenelläkän kokemusta oikeasti leveistä vanteista 3b farkku passatissa.
Itselläni tuossa kiillotuksen alla 17" Oz Futurat koossa 8,5x17 et20 ja 10x17" et19.....renkaiksi tulee 215/45 ja 235/45.

Kysymys siis oli että onko kenelläkään ollut alla vastaavanlaista settiä?
En ole vielä sovitellut alle...joutuukohan sitä taas kaaria rullailemaan :?
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Mun veljen passatissa on muistaakseni 18" ja 245/35 tai 40 takana. Eturenkaat on kapeammat mutta en mene vannomaan kokoa. Takana niin leveät tassut, että ei sellasia paljoa näy.

Muutaman kerran autolla kesällä ajaneena voin sanoa, että toisaalta pirumainen ajaa kun renkaat ei "mahdu" ajouriin. Koko ajan "haki", tai sitten piti ajaa oikeaa tai vasenta laitaa omalla kaistalla.

Alustasta en mene sanomaan mitään kun en ole varma, että mitä siellä on. Joissakin tavallisimmissa "ottaa kiinni kaariin" paikoissa, niin ottaa kaariin kiinni :wink:
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Joo, tarkistin velikullalta että minkälainen paketti sillä on kesällä auton alla.
Viimeksi muokannut Riikka, 9.5.2008 18:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
* Passat Variant 1.8T -98
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Hmmm...Minkähänlaisia Et-lukuja veljesi vanteista löytyy?
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Yritin tavoittaa veljeä, mutta se tekee työtä maansiirtokoneiden kanssa ja välillä on jumalan selän takana, montussa, missä ei kuulu puhelin...
Laitan het tietoa kun sellaista saan.
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

taippa, laitan sulle yksäriä tästä...
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Kuva


vai


Kuva
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Itse olen tuota ylempää katsellut, eikä ole pahan hintainenkaan, ei mulla kyllä vielä hetkiin ole varaakaan, kun tuo alustan tilaus on käsillä. Tässä olis kokoa ainakin kohtuu edullisesti, kuinkahan pyöris?
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1760
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ylempiä itekki ajatellu, noi rs4:t vaan iski eilen ku kattelin.. 20" on vaan kumit jo niin kalliit :) muuten vois olla siistit :)
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Äääh,unohtakaa nuo replikat ym. jokanurkalla vastaantulevat kiekot...kyllä autossa pitää "huulivanteet" olla 8)

Takana 10x18" et25 ja 245/35/18
Edessä 8,5x18" et30 ja 225/40/18
Kuva

Kuva
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

kuhan niissä "huulivanteissa" on kokoa enemmän ku 18".Siksi itekki nyt etsimässä 20" kiekkoa ja noi mun 18" menee talvivanteiksi.Makuasia :?:
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

taippa kirjoitti:kyllä autossa pitää "huulivanteet" olla 8)
Heh, rajansa kaikella :lol: Itse olisin ehkä vähän maltillisemman levyset vanteet pistänyt taakse. Anna mä arvaan, raapii töyssyissä ihan vitusti :lol: Ei siinä mitään, ihan reteen näköset on kyllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Pasi Häkli kirjoitti:
taippa kirjoitti:kyllä autossa pitää "huulivanteet" olla 8)
Heh, rajansa kaikella :lol: Itse olisin ehkä vähän maltillisemman levyset vanteet pistänyt taakse. Anna mä arvaan, raapii töyssyissä ihan vitusti :lol: Ei siinä mitään, ihan reteen näköset on kyllä.
Olen samaa mieltä!KUNHAN "HUULIVANTEESSA"ON HUULTA JA KOKOA
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Oliko taipalla auto muuten myynnissä nettiautossa?
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Kuva


Siinä ehkä tulevaa lookkia..
Avatar
narri
Viestit: 197
Liittynyt: 22.3.2009 9:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja narri »

Noniin pitää se omakin asia tuoda esille.. Omaan pasuunaan olen renkaita ja vanteita hankkimassa..
tällä hetkellä alla on 225/45-17 kitkat mutta ei ole niin kesärenkaita kuin vanteita niille..
Alusta asia on vielä mietintä myssyn alla ja pussin nyörit ei oikein anna varaa kw:lle ja muille..
Joten vakio alustalla mennään nyt ainakin toistaiseksi.. mietinnän alla on joko 18" tai 19" vanteet..
mutta nyt olen pikku hiljaa ruvennut taipumaan tuon 18" puoleen.. siihen kun sais vähä kummia enemmän
niin uskaltaisi emännänkin antaa ajaa :D 19" vanteena olisi Alutec onko vanteesta jotai pahaa sanottavaa?
halpoja ainakin ovat..
Liekkis
Viestit: 68
Liittynyt: 17.9.2010 1:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Liekkis »

Kirjoitellaanpa vähän tännekkin taas juttua..

Eli eli tuli hommattua käytetty vannesetti A8 replicat jossa 215/40 kumit. Kokona 17" ET35 ja onkohan 7,5 leveys?
Alusta on täysin vakio ja tuli käytettyä yhtä rengasta paikallaan ja aika karmealtahan se tuolla profiililla näytti. Vanteen ulkoreunakin jää vähän "paljaaksi" nuin kapealla kumilla.

Alustaa ei ole ollut tarkoitus madaltaa sen käyttötarpeen vuoksi.
Eli mikähän olisi sopiva rengastus tämmöiselle vanteelle? 225/50, 225/55, 235/50 ??
1.8T Passat variant -99
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^225/45R17
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vastaa Viestiin