IV Golf Variant TDi PD - alustasarja hakusessa.

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Avatar
tyrvis
Viestit: 127
Liittynyt: 29.7.2008 10:36
Paikkakunta: Etelä-Savo, Joroinen

IV Golf Variant TDi PD - alustasarja hakusessa.

Viesti Kirjoittaja tyrvis »

Orkinaalialusta sanoi YYA-sopimuksen irti ja takapää keinuu kauniisti jousien varassa, ainakin toiselta kulmalta.
Nyt kaivattaisiin hieman tietoutta/ehdotuksia, että minkälaista sopuhintaista (~500e) alustasarjaa kannattaisi alkaa harkitsemaan..
Autona Golf Variant vm. 2000 PowerDiesel 85kw.

Ja hakua käytettiin, löytyi niin monta erilaista keskustelua ko. aiheesta että toivoisin saavani vastauksia tällä tapaa.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Eibachin Pro-system:in laittaisin ehkä itse tuohon hintaan.
Tuolta noin 500€ + postikulut.
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
Avatar
tyrvis
Viestit: 127
Liittynyt: 29.7.2008 10:36
Paikkakunta: Etelä-Savo, Joroinen

Viesti Kirjoittaja tyrvis »

"onks se hyvä?" - eli onko kokemusta? :)
Kannattaako edes harkita jotain erimerkkisien iskari + madallusjousi - räpellystä?
Avatar
A.Leskelä
Viestit: 151
Liittynyt: 12.12.2008 12:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja A.Leskelä »

autovaruste.net

Tuolta tilasin Vmaxx korkeussäädettävän alustan (säätö 30-60mm mutta putoaa enemmänkin tarvittaessa). Hinta jää reilusti alle budjettisi ja on hyvä sarja. Suosittelen!

Leroy saitko jo saman sarjasi, voitko kehua myös?
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Nope. En vielä. 8)
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
timpsula
Viestit: 68
Liittynyt: 30.3.2006 12:02
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja timpsula »

Kyselen samaa kuin topicin aloittaja. Golf IV variant 1,9 tdi 74 kw tarvitsee uutta alustaa, madallusta saa tulla, mutta korkeintaan tuon -30 mm, kun alla ei ole aina tasainen tie. Hintaluokka maksimissaan 600 euroa. Street comfort kuulostaa lupaavalta pitkän matkan ajajalle, mutta hintaa on liikaa. Mikä siis vaihtoehdoksi? Mitenkäs on, tuleeko tuommoisella madaltamisella eteen muiden osien vaihtamista, vai ovatko ne vain todella paljon madaltavien riesana? :D
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
janssoni
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2009 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janssoni »

Eibach ehdottomasti, 130tkm toisella ja nyt 60tkm toisella autolla ajettuna. Uudet boge turbot / sachs advantage iskarit (sama vaimennin) pro-kit -30mm jousien kaverina, eikä parempaa oo vielä vastaan tullu. Jotku väittää ettei "vakioiskarit" kestä madallus jousien kans, ei varmaan jos vanhojen pumppujen kans laittaa alustan, mutta uuden setin kans pelaa varmasti. Muita osia ei tarvi vaihtaa kunhan puslat, helat ja nivelet on kunnossa.
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

Eibach Pro System -30mm (suosittelen)
VW Golf Variant 2.0TDI -08
janssoni
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2009 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janssoni »

Tuo pro-system on muuten sachs:in iskareilla, en tiiä sitte mitä ovat tai ovatko muutelleet mitään ominaisuuksia niistä. Mutta jos ajatellaan että joku iskari särkyy esim. kuoppaan ajettaessa niin kannattaa varmaan selvittää saako niitä erillään, ja mihin hintaan.
timpsula
Viestit: 68
Liittynyt: 30.3.2006 12:02
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja timpsula »

Olen itsekin miettinyt juuri takuun kannalta, että kannattaisiko laittaa madallusjouset ja iskarit erikseen, eikä ostaa valmista alustasarjaa. Muut varmasti tietävät, saavutetaanko näin yhtä hyvää lopputulosta kuin valmiilla sarjalla? Se on kuitenkin pääasia.

H&R -sarjoista löytyy vähänlaisesti käyttäjäkokemuksia, vaikka monet yritykset pitävätkin sitä hyvänä vaihtoehtona muun muassa Eibachille. H&R Cup Kit näyttäisi olevan huomattavasti esimerkiksi Eibachin Pro Systemiä edullisempi.
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

Eibach Pro System sarjan iskareissa näyttäs lukevan kw
VW Golf Variant 2.0TDI -08
janssoni
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2009 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janssoni »

Ilmeisesti niitä sitte tulee useammalta valmistajalta, 1M leonin system oli sachsin vaimentimilla.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kyllä uskoisin että kaikkiin merkkialustoihin saa iskareita ja jousiakin yksittäisinä osina myös.
Iskarin hajoaminen on kyllä melkosen harvinaista, omalle kohdalle on nyt yksi sattunut ja sekin laatuvika enempi. Jos kuoppaan niin kovaa tai syvälle losauttaa että iskarista tulee mehut ulos niin varmaan on muutakin romuna jo siinä kohtaa :lol:

H&R on kyllä laatumerkin maineessa, tuskin huonompi kuin Eibach, jonkun mielestä huonompi ja toisen mielestä parempi ;) Ostat sen mihin rahat riittää ja miellyttää omaa ajatusmaailmaa, laatuun kannattaa alustassa kuitenkin sijoittaa ainakin jos autolla meinaa pidempään ajella.

Edit: hajoamisella tarkotin tossa siis jotain muuta kuin stefojen pettämistä, ts. mäntä/varsi hajoaa tai vaikka halkeaa koko patruuna. ;) Öljythän karkaa väliin turhankin pian, erityisesti edullisemmissa seteissä missä voi stefat kärsiä laadun puutteesta, työstövioista tai -jäänteistä yms.
Viimeksi muokannut AjH, 13.7.2010 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Mulla on 70tkm ajetusta kw v1 sarjasta tullu molemmista takaiskareista mömmöt ulos. Kenelle voin soittaa? :lol:
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

DJDH kirjoitti:Mulla on 70tkm ajetusta kw v1 sarjasta tullu molemmista takaiskareista mömmöt ulos. Kenelle voin soittaa? :lol:
Tarkensin, sori :) Siis öljyjen pääseminen ulos ei ollut se mitä meinasin hajoamisella, tuskin yhteen (syväänkään) kuoppaan ajamisella öljyt alkaa vuotamaan hiljaksiin, eriasia sitten jos mäntä halkeaa tai varsi katkeaa :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Wescu
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2010 12:20

Viesti Kirjoittaja Wescu »

Lainaampa aihetta törkeästi.

Olen itse suunnitellut alkuperäisen alustan vaihtoa Eibach Pro Systemiin, kun maltillista madallusta haetaan käyttöautoon. Auto on n. 77 000km ajettu 2005-mallinen Golf IV Variant. Mitähän muuta olisi järkevää vaihtaa samalla kertaa, kun kerran hommiin ryhdytään? Olen ymmärtänyt, että alkuperäiset puslat lopahtavat melko nopeaan madaltamisen jälkeen? Millaisia kokemuksia on eri puslista, kannattaako laittaa alkuperäiset vai suosiolla Powerflexin uretaanit? Saa suositella myös edullisia paikkoja nuiden hankintaan. Onko joku ajellut ilman ongelmia alkuperäisten puslien kanssa madalluksen jälkeen? Tuo 30mm ei kuitenkaan hirveän suuri pudotus ole. :roll:

Sattuukohan kellään olemaan kokemuksia tai jopa kuviakin, putoaako kolopallo tasaisesti tuolla eibachin setillä? Kyseessä on siis 1.6 litrainen BCB-koneellinen kulkine.
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

Wescu kirjoitti:Lainaampa aihetta törkeästi.

Olen itse suunnitellut alkuperäisen alustan vaihtoa Eibach Pro Systemiin, kun maltillista madallusta haetaan käyttöautoon. Auto on n. 77 000km ajettu 2005-mallinen Golf IV Variant. Mitähän muuta olisi järkevää vaihtaa samalla kertaa, kun kerran hommiin ryhdytään? Olen ymmärtänyt, että alkuperäiset puslat lopahtavat melko nopeaan madaltamisen jälkeen? Millaisia kokemuksia on eri puslista, kannattaako laittaa alkuperäiset vai suosiolla Powerflexin uretaanit? Saa suositella myös edullisia paikkoja nuiden hankintaan. Onko joku ajellut ilman ongelmia alkuperäisten puslien kanssa madalluksen jälkeen? Tuo 30mm ei kuitenkaan hirveän suuri pudotus ole. :roll:

Sattuukohan kellään olemaan kokemuksia tai jopa kuviakin, putoaako kolopallo tasaisesti tuolla eibachin setillä? Kyseessä on siis 1.6 litrainen BCB-koneellinen kulkine.

Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Wescu
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2010 12:20

Viesti Kirjoittaja Wescu »

okram83 kirjoitti: Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Mites nää eroaa Golfin alkuperäisistä?

Taitaa kyllä jäädä powerflexit laittamatta, juurikin mainitusta syystä. Tällä tietoa mennään alkuperäisillä puslilla ja jos alkaa kolisemaan, niin sitten vaan uutta kumia tilalle. Madallusta tulee kuitenkin vain maltilliset 30mm, joten eiköhän näillä pärjätä. :?
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

helat

Viesti Kirjoittaja okram83 »

tossa vähän osviittaa eroavaisuudesta. ja ajossa huomaa suuren eron...
http://media.photobucket.com/image/Golf ... 7_x600.jpg
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

okram83 kirjoitti:Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Paskanmarjat ne mitkää liian kovat oo.
Itte oon moittinu noita powerflexejä et antavat turhanki paljo myöten ja senpä takia nuo taaemmat puslat ovatkin vaihtumassa powerlexin valmistamiin uniball pusliin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

Tero Paalanen kirjoitti:
okram83 kirjoitti:Suositten TT audin alatukivarren takkimaisia puslia. (umpi kumia), powerflex omasta mielestä liian jäykkä käyttökulkineessa. Edelliseen golffiin laitoin kaikki powerflexiä, mutta mielestäni liian jäykkä.
Paskanmarjat ne mitkää liian kovat oo.
Itte oon moittinu noita powerflexejä et antavat turhanki paljo myöten ja senpä takia nuo taaemmat puslat ovatkin vaihtumassa powerlexin valmistamiin uniball pusliin.
No makuasiahan tuo on! :)
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Vastaa Viestiin