Passat 3c:n stailaus kesäksi 2010
Passat 3c:n stailaus kesäksi 2010
Eli perus pasuuna pitäisi saada stailattua vanteiden, alustan, kalvojen jne. osalta tulevaksi kesäksi.
Kyseessä 2.0FSI variant, musta comfortline passat 2006.
-VANTEET:
Vanteet pitäisi olla 18"-19", väriltään musta/kromi + gummit:
1. OZ canova 8.00x18" 5x112 ET48 KR75.0, epäilyttää hiukan toi et? Onko kokemuksia?
2. Tomason TN6 8.5x18 jako: 5x112 ET: 40. Minkä laatuisia Tomasonin vanteet ovat?
-ALUSTA:
Alusta mielellään coilover, mutta olen huomannut muutamaan otteeseen palstoilla maininnan coilien talvi kestävyydestä. Kestävätkö mm. tälläistä talvea joka nyt on ollut? Eli olisiko mahdollisesti pelkät madallusjouset riittävät? Haluan ehdottomasti, että etupää ei jää keulimaan:
1. KW-coilover Variant 1 basic
2. Weitec Hicon GT
3. Cobra coilover EVO-1
- Kalvot etusivulaseihin asti
- Merkit pois
Eli takaluukusta passat ja 2.0FSI merkinnät pois, lähteekö siimalla vai onko alla vielä tapit ja reiät pellissä?
-Maskin vaihto R-Line etumaskiin (kallis) tai Highline maskiin ("edullinen")
Eli sellaista projektia. Jos joltain löytyy vinkkejä/neuvoja TAI käytettynä kyseisiä osia niin kiitos etukäteen.
Kyseessä 2.0FSI variant, musta comfortline passat 2006.
-VANTEET:
Vanteet pitäisi olla 18"-19", väriltään musta/kromi + gummit:
1. OZ canova 8.00x18" 5x112 ET48 KR75.0, epäilyttää hiukan toi et? Onko kokemuksia?
2. Tomason TN6 8.5x18 jako: 5x112 ET: 40. Minkä laatuisia Tomasonin vanteet ovat?
-ALUSTA:
Alusta mielellään coilover, mutta olen huomannut muutamaan otteeseen palstoilla maininnan coilien talvi kestävyydestä. Kestävätkö mm. tälläistä talvea joka nyt on ollut? Eli olisiko mahdollisesti pelkät madallusjouset riittävät? Haluan ehdottomasti, että etupää ei jää keulimaan:
1. KW-coilover Variant 1 basic
2. Weitec Hicon GT
3. Cobra coilover EVO-1
- Kalvot etusivulaseihin asti
- Merkit pois
Eli takaluukusta passat ja 2.0FSI merkinnät pois, lähteekö siimalla vai onko alla vielä tapit ja reiät pellissä?
-Maskin vaihto R-Line etumaskiin (kallis) tai Highline maskiin ("edullinen")
Eli sellaista projektia. Jos joltain löytyy vinkkejä/neuvoja TAI käytettynä kyseisiä osia niin kiitos etukäteen.
Viimeksi muokannut ronaldo09, 9.3.2010 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Mulla passatissa kesällä alla Tomason TN4 koossa 9x20 ET45 eikä mitään ongelmaa.. Että eiköhän se ET48 oo ihan sopiva 8" vanteella. Ja ihan tyytyväinen oon noihin omiin vanteisiin laadulta, painavat malmikasathan ne on mut ei haittaa mua.
Alustavaihtoehdoista itse valkkaisin KW:n sarjan. Mielessä on ollu myös ->
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ugfbmq7to5
Nimenomaa tuo köningsport-malli KONIn iskarin ja sinkityksen takia. Samaa hintaluokkaa tuon KW:n sarjan kanssa.
Takaluukun merkit on ihan kakspuoliteipillä kii. Vähä lämpöö niille ni lähtee ihan kynsillä irti. Puhdistavaa vahaa teipin lopuille jotka jää pellille.
Laitahan vielä kuva kyseisestä autosta. =)
Alustavaihtoehdoista itse valkkaisin KW:n sarjan. Mielessä on ollu myös ->
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ugfbmq7to5
Nimenomaa tuo köningsport-malli KONIn iskarin ja sinkityksen takia. Samaa hintaluokkaa tuon KW:n sarjan kanssa.
Takaluukun merkit on ihan kakspuoliteipillä kii. Vähä lämpöö niille ni lähtee ihan kynsillä irti. Puhdistavaa vahaa teipin lopuille jotka jää pellille.
Laitahan vielä kuva kyseisestä autosta. =)
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
ihan ehdottomasti säädettävälle tulee täältä ääni. Eipä tule pettymyksiä korkeuden suhteen, tosin kuin 95%:lla kiinteistä sarjoista
Itelläni ei ainakaan tuon talvikestävyyden puolesta ole ollut ikinä ongelmia coilien kanssa, ja miksi edes olisi?
Itelläni ei ainakaan tuon talvikestävyyden puolesta ole ollut ikinä ongelmia coilien kanssa, ja miksi edes olisi?
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Jossain oli mainittu, että kovat pakkaset saa ne liian jäykäksi tai jotain. Onko jotain suosituksia coileista? Mitä edullisempi, niin sitä parempi minulle. Tosissaan en halua kyläkään huono ja halpaa vaan hinta/laatusuhde täytyy olla kunnossa.Johny Kidd kirjoitti:Itelläni ei ainakaan tuon talvikestävyyden puolesta ole ollut ikinä ongelmia coilien kanssa, ja miksi edes olisi?
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Pia-> Olitko asentanut xenonit jälkiasennuksena? Oliko millainen homma, hinta jne? Tekis mieli itsekkin kuin myös sumareita, kun nekään ei hirveästi maksa. Asennukset varmaan on niin vaikeita tumpelolle, että asentaja täytyy erikseen hommata joka sitten tietysti maksaa.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Ihan helppo juttu. Tilasin xenon setin jostakin nettikaupasta (ei pysty muistaan et mikä pulju se oli) hintaa oli n.100€. Ballastien telineelle porattiin reikä maskin ruuvien viereen. Umpioiden kumisiin taustalätkiin tehtiin reiät että saatiin johdot siitä sisään. Katsastukseen noi pitää ottaa pois kun ei oo xenon-hyväksyttyjä umpioita.ronaldo09 kirjoitti:Pia-> Olitko asentanut xenonit jälkiasennuksena? Oliko millainen homma, hinta jne? Tekis mieli itsekkin kuin myös sumareita, kun nekään ei hirveästi maksa. Asennukset varmaan on niin vaikeita tumpelolle, että asentaja täytyy erikseen hommata joka sitten tietysti maksaa.
Tuossa sopivat xenonit, mutta jos tilaat ni ota tietty noilla canbus ballasteilla. Tai tietenki jos löydät jostaki muualta canbus-yhteensopivat xenonit.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
Ps. Voisin yrittää muistaa ottaa huomenna kuvan niiden asennuksesta...
Aijjooo ihan unohin siitä värilämpötilasta sanoo että ite ainaki oon todennu tuon 4300K parhaaks. 5000K oli liian sininen syyspimeillä, talvella tuo sinertävä sitte taas näyttiki pitkälle.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
^Kyllä ne on jälkiasennus xenonit.
Sarja pitää vaa olla semmonen et sopii noihin can-väylä vehkeisiin.
Muutamia kertoja alussa teki sitä et ilmotti palaneesta polttimosta jos starttas ajovalot päällä. Enää ei ole moista herjannu ku vag-comilla vaihettiin valojen ohjaukseen xenon-valot käyttöön.
Asennus ei ollu kummonenkaa juttu, onnistu pienessä räntäsateessakin.
Lukkopeltiin tehtiin paikat ballasteille ja johtojen läpivientiä varten tehtiin reikä siihen lampun takana olevaan kumilirvuun.
Kannattaa vaa hommata sellaset polttimonpidikkeet mihin saa xenon-polttimon paikalleen ilman pidikkeen katkaisua. Ainakin Piritekiltä on saanu niitä. Orkkis pidikkeelläkin ne xenonit saa paikalleen, tosin silloon joutuu alkuperääsen kiinnikkeen rikkomaan.
Edit: Akka näköjää kerkes ensi...
Sarja pitää vaa olla semmonen et sopii noihin can-väylä vehkeisiin.
Muutamia kertoja alussa teki sitä et ilmotti palaneesta polttimosta jos starttas ajovalot päällä. Enää ei ole moista herjannu ku vag-comilla vaihettiin valojen ohjaukseen xenon-valot käyttöön.
Asennus ei ollu kummonenkaa juttu, onnistu pienessä räntäsateessakin.
Lukkopeltiin tehtiin paikat ballasteille ja johtojen läpivientiä varten tehtiin reikä siihen lampun takana olevaan kumilirvuun.
Kannattaa vaa hommata sellaset polttimonpidikkeet mihin saa xenon-polttimon paikalleen ilman pidikkeen katkaisua. Ainakin Piritekiltä on saanu niitä. Orkkis pidikkeelläkin ne xenonit saa paikalleen, tosin silloon joutuu alkuperääsen kiinnikkeen rikkomaan.
Edit: Akka näköjää kerkes ensi...
Akka
Kiva jos homma onnistuu "helpolla". Onko umpion irroittaminen hankala homma (ohjeet)?
Haluan, että valo ei olisi mitään yliampuvan sinistä vaan sellaista kuin se on "aidoissa xenon" valoissa.
Olit Pia sitä mieltä että tuo 5000K on liian sinertävä?
EDIT: On kyllä edullisia paketteja!
Tuolta saa myös parkki ledejä joista ei ilmeisesti tule vikailmoituksia. Tälläkin hetkellä omat parkkini on todella keltaiset verrattuna ajovaloihin joten ne on myös pakko vaihtaa.[/url]
Kiva jos homma onnistuu "helpolla". Onko umpion irroittaminen hankala homma (ohjeet)?
Haluan, että valo ei olisi mitään yliampuvan sinistä vaan sellaista kuin se on "aidoissa xenon" valoissa.
Olit Pia sitä mieltä että tuo 5000K on liian sinertävä?
EDIT: On kyllä edullisia paketteja!
Tuolta saa myös parkki ledejä joista ei ilmeisesti tule vikailmoituksia. Tälläkin hetkellä omat parkkini on todella keltaiset verrattuna ajovaloihin joten ne on myös pakko vaihtaa.[/url]
Viimeksi muokannut ronaldo09, 10.3.2010 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä nuo kovat pakkaset jähmettää yhtälailla kiinteitä sarjoja kuin coileija eipä niissä iskunvaimentimissa juuri rakenteellisia eroja ole! Itselläni on passatissa todella halpa TA-technics ja olen kyllä tyyytyväinen ollut.. ei ole kivireki, ja toista vuotta on nyt ongelmitta alla. Kierrettä on senverran että pohjapanssarista maahan oli viime kesänä n. 7cm ja kierrettä tolpissa oli vielä 8cm alaspäin
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Joo, varmaan ihan totta. Pikaisella googletuksella ei tullut vastaan Ta-technicsin coileja 06- passatille. Mistäs ostit ja mihin hintaan?Johny Kidd kirjoitti:Kyllä nuo kovat pakkaset jähmettää yhtälailla kiinteitä sarjoja kuin coileija eipä niissä iskunvaimentimissa juuri rakenteellisia eroja ole! Itselläni on passatissa todella halpa TA-technics ja olen kyllä tyyytyväinen ollut.. ei ole kivireki, ja toista vuotta on nyt ongelmitta alla. Kierrettä on senverran että pohjapanssarista maahan oli viime kesänä n. 7cm ja kierrettä tolpissa oli vielä 8cm alaspäin
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Onko näin? Pystyykö passattiin vaihtamaan polttimot kivuttomasti konehuoneen puolelta? Muistaakseni jostain joskus luin ohjeita, että parkitkin piti vaihtaa jotenkin alakautta. Alkoi noi xenonit houkuttamaan kans, tätä stailaus menoa alkaa kesälomarahat käymään vähiin ennenkuin on maksettukkaan.Tero Paalanen kirjoitti:^^^Umpioita ei tartte irrottaa xenonien asennuksen takia, onneks.
Umpioiden irrottaminen vaatii puskurin irrottamisen joka on mielestäni suht. vittumainen irrotettava, ainaki jos on vertaa kolmos ja neloskoppasiin golffeihin.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Oisko tossa hyvä?
http://www.slamit.net/product_info.php? ... to7so0s1k4
http://www.slamit.net/product_info.php? ... to7so0s1k4
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Saisi olla kyllä edukkaampi..Osku.T kirjoitti:Oisko tossa hyvä?
http://www.slamit.net/product_info.php? ... to7so0s1k4
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
http://www.slamit.net/product_info.php? ... to7so0s1k4
FK:lta nimenomaa tuo köningsport. KONIn sinkityt iskarit sekä paluuvaimennuksen säätö.
FK:lta nimenomaa tuo köningsport. KONIn sinkityt iskarit sekä paluuvaimennuksen säätö.
Nyt on vanteet ostettu... madallus on saatava ja pian. Tuttu tuo noita Ta-technicsin coileja maahan ja korkeus/jäykkyys säädettävän sarjan hinnaksi tulisi 700€. Entä toimisiko mahdolllisesti pelkät jouset, pitää kyllä tippua auto niin, että keula ei keuli. Onko kuvia 3C:stä vakio iskareilla ja madallusjousilla? Kalvotukset ikkunoihin tulee ihan näinä viikkoina. Slamitista tarkoitus tilata R-line lippa alas ja R-line maski. Himmottaisi myös tuo R36 spoikka taakse.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Sama vanha tarina madallukseen liittyen, coiloverit on varma valinta kun pystyt säätämään korkeuden halutuksi.
Madallusjouset vakioiskareilla on varmasti huonommat ajo-ominaisuuksiltaan, ne vakioiskarit on kuitenkin suunniteltu toimimaan 30-40mm korkeammalla makaavan korin ja pehmeämpien jousien kanssa.
Eikä se hintaero nyt niin suuri kuitenkaan ole
Madallusjouset vakioiskareilla on varmasti huonommat ajo-ominaisuuksiltaan, ne vakioiskarit on kuitenkin suunniteltu toimimaan 30-40mm korkeammalla makaavan korin ja pehmeämpien jousien kanssa.
Eikä se hintaero nyt niin suuri kuitenkaan ole
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES248674/ Tuossa olis kivempi takalippi ku toi mikä slamitilla on tarjolla. Tokihan tuon hintaan tulee vielä alv lisäks. Ihan luotettava firma, pari kertaa tilattu tavaraa.
Paljon muutaki OEM-kamaa aika edullisesti...
Paljon muutaki OEM-kamaa aika edullisesti...
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
Ilmeisesti heitetään alk.peräisen spoikan päälle ja jarruvalo näkyy alk.peräiseltä paikalta? Ihan jees...Pia kirjoitti:http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES248674/ Tuossa olis kivempi takalippi ku toi mikä slamitilla on tarjolla. Tokihan tuon hintaan tulee vielä alv lisäks. Ihan luotettava firma, pari kertaa tilattu tavaraa.
Paljon muutaki OEM-kamaa aika edullisesti...
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Onkos Ta Technixin alusta toiminut hyvin? Siinä on ainakin säätövaraa 20-70mm ja 70mm ylikin menee jos tarve mutta sit ei katastus miehet tykkää. Se olis tosiaan korkeus ja jäykkyys säädettävä. Aika vähän juttua siitä merkistä.Joni Sairanen kirjoitti:Noniin! Tuosta vielä vähän stuukkia alaspäin niin siisti ku sika pienenä!
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Itsellä on TA-Technics alusta Golfissa, hirveästi en ole sillä kerinnyt asfalttitietä rullaamaan enkä kesärenkailla vielä metriäkään, mutta ihan jees on toiminut mutkissa noilla nastagummeilla. Onhan se ehkä vähän pintakova mutta eipähän niiaile liikoja. Jospa ens viikonloppuna tulisi kokemusta kesärenkailla...
Hyvä vannevalinta tuohon autoon, täytyy myöntää.
Hyvä vannevalinta tuohon autoon, täytyy myöntää.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Juu siihen piälle se tuloo.ronaldo09 kirjoitti:Ilmeisesti heitetään alk.peräisen spoikan päälle ja jarruvalo näkyy alk.peräiseltä paikalta? Ihan jees...Pia kirjoitti:http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES248674/ Tuossa olis kivempi takalippi ku toi mikä slamitilla on tarjolla. Tokihan tuon hintaan tulee vielä alv lisäks. Ihan luotettava firma, pari kertaa tilattu tavaraa.
Paljon muutaki OEM-kamaa aika edullisesti...
Huomasin yllättäen että coming home valot toimii vaikka ei olisikaan sumareita. Ihmettelin kun "valot päällä" häläri ei hälyttänyt kun valot oli asetettu päälle asentoon, avaimet irroitettu ja ovi avattu, parkeilla kylläkin hälytti. Noh, aikani siinä kääntelin ja vääntelin ja pistin ovet lukkoon ja odottelin hetken niin kappas ne sammuikkin. Aika jees!! Eli vagcomilla ruksattu coming & leaving home valot päälle ja kivasti pelittää. Tosiaan tuo valokatkaisin pitää olla siis jatkuvasti "päällä" asennossa ja toimii aina auton virran ekan katkaisun jälkeen ei esim. niin että avaatkin ovet heti uudestaan ja suljet saman tien, silloin valotkin sammuvat heti. (tajuskohan ketään.. ) Googlettelin ja löysin video linkin samasta hommasta.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Juu ei näissä klonksvaageneissa saattovalot toimi sumuvaloissa vaan ajovaloissa.
Edelliseen Passat 3C:hen sai myyjä myytyä minulle sumaritkin kun oli puhetta noista saattovaloista, mutta kun auton sain niin lähivalothan siinä jäi palamaan. Pettymys oli melkoinen, eikä tuota koodaamalla saa muutettua. Ainoa vaihtoehto on kuulemma uusien piuhojen veto sumuvaloille
Sama homma on nykyisessä Golfissa vaikka on alkuperäisillä xenoneilla.
Hieno Passat sulla on alla, vanteet sopii kuin nenä päähän
Edit: Tulipa tuossa mieleen että pitäisikö tämä siirtää tuonne kävijöiden kärryt puolelle?
Edelliseen Passat 3C:hen sai myyjä myytyä minulle sumaritkin kun oli puhetta noista saattovaloista, mutta kun auton sain niin lähivalothan siinä jäi palamaan. Pettymys oli melkoinen, eikä tuota koodaamalla saa muutettua. Ainoa vaihtoehto on kuulemma uusien piuhojen veto sumuvaloille
Sama homma on nykyisessä Golfissa vaikka on alkuperäisillä xenoneilla.
Hieno Passat sulla on alla, vanteet sopii kuin nenä päähän
Edit: Tulipa tuossa mieleen että pitäisikö tämä siirtää tuonne kävijöiden kärryt puolelle?
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Joo, olen kyllä tyytyväinen vanne valintaan, sais kyllä olla melkeen 20". Onko noi coming & leaving home valot lisävaruste? hinta?T.Kiviharju kirjoitti:Juu ei näissä klonksvaageneissa saattovalot toimi sumuvaloissa vaan ajovaloissa.
Edelliseen Passat 3C:hen sai myyjä myytyä minulle sumaritkin kun oli puhetta noista saattovaloista, mutta kun auton sain niin lähivalothan siinä jäi palamaan. Pettymys oli melkoinen, eikä tuota koodaamalla saa muutettua. Ainoa vaihtoehto on kuulemma uusien piuhojen veto sumuvaloille
Sama homma on nykyisessä Golfissa vaikka on alkuperäisillä xenoneilla.
Hieno Passat sulla on alla, vanteet sopii kuin nenä päähän
Edit: Tulipa tuossa mieleen että pitäisikö tämä siirtää tuonne kävijöiden kärryt puolelle?
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 29.12.2008 21:23
- Paikkakunta: Tampere
Sorbas, tuon kysymyksen olen missannutronaldo09 kirjoitti:Onkos Ta Technixin alusta toiminut hyvin? Siinä on ainakin säätövaraa 20-70mm ja 70mm ylikin menee jos tarve mutta sit ei katastus miehet tykkää. Se olis tosiaan korkeus ja jäykkyys säädettävä. Aika vähän juttua siitä merkistä.Joni Sairanen kirjoitti:Noniin! Tuosta vielä vähän stuukkia alaspäin niin siisti ku sika pienenä!
On toiminu hyvin, oon tykänny. Vuoden se on nyt alla ollu ja kausi kun vaihtunu ni kierteitä jumpattu. Madallusta sarja ainakin mahdollistaa ihan tarpeeks, itellä on vielä 80mm kierrettä jäljellä alaspäin
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Jep, näin olen tehnyt, mutta mietin vaan miksi ne ei ole vakiona toiminnossa jos sellaiset kerran on. Jos ostaa auton uutena niin tuosta varmaan joutuu maksamaan ylimääräistä lisävarusteen muodossa...Pia kirjoitti:Leaving ja coming home-toiminnot saa vag-comilla ruksittua päälle... Semmonen 5min juttu. Mut jos vie liikkeeseen ni ne joutuu sielä koodaamaan ne päälle, hinta varmaan sen mitä vikakoodien lukuki maksaa.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Mä heitin ton alustan pääsiäisenä alle. Matalalle päsee todellakin, mutta ei ole mikään rata-alusta. En semmoista kivirekeä kyllä toivonutkaan. Toimii normaaliajossa kohtuu hyvin, mitä nyt joissain sopivissa painaumissa tuntuu välillä vähän pompauttavan. Kaikenkaikkiaan hintansa väärti varmasti. Kestävyydestä ei tietenkään ole mitään takeitaOnkos Ta Technixin alusta toiminut hyvin?
Yhtenä miinuksena talvea ajatellen on, että perän säätövarat ylöspäin vaikuttivat melko säälittävältä.
Settihän taitaa olla sama jota myydään mm. V-maxx ja Raceland merkeillä ainakin.
Tuolta löytyy ainakin joku v-maxx testiartikkeli ---> http://www.autovaruste.net/files/pdf/15224/redline.pdf
Passat 2.0 TDI DPF Variant Highline -06
Ex- Passat 1.9 TDI Variant 4Motion Trendline -02
Ex- Passat 1.9 TDI Variant 4Motion Trendline -02
Stailaus päivityksiä:
putken päät "kiillotettu", "brembot" asennettu ja vähän kangas mattoa sisälle.
Antakaapa muuten mielipiteitä tuosta jarrusatuloiden punaisesta väristä. Onko liian tuning? Mietin myös ihan mustaa, voisi olla aika käheän näköinen. Toisaalta tuo punainen tuo sitä pientä piristystä muuten mustaan väriin, vielä kun tulee tummat kalvot...
Alustasarjaa ei siis vielä ole, mutta sain vähän esimakua madalluksesta epätasaisen parkkipaikan takia.
Aika pieneltähän nuo 19" vanteetkin tuon passatin möhkön alla näyttää...
Melkovarmasti jos vain raaskii, niin tuon FK Königsportin alustan asennutan. Kauhea hinku olisi saada myös nuo kalvot ikkunoihin. Onkos edelleen "rikos" asentaa kalvot myös etusivulaseihin?
putken päät "kiillotettu", "brembot" asennettu ja vähän kangas mattoa sisälle.
Antakaapa muuten mielipiteitä tuosta jarrusatuloiden punaisesta väristä. Onko liian tuning? Mietin myös ihan mustaa, voisi olla aika käheän näköinen. Toisaalta tuo punainen tuo sitä pientä piristystä muuten mustaan väriin, vielä kun tulee tummat kalvot...
Alustasarjaa ei siis vielä ole, mutta sain vähän esimakua madalluksesta epätasaisen parkkipaikan takia.
Aika pieneltähän nuo 19" vanteetkin tuon passatin möhkön alla näyttää...
Melkovarmasti jos vain raaskii, niin tuon FK Königsportin alustan asennutan. Kauhea hinku olisi saada myös nuo kalvot ikkunoihin. Onkos edelleen "rikos" asentaa kalvot myös etusivulaseihin?
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
Vanteen väri ja huuli tekeen sen että ne näyttää pieniltä. Mut ihan hyvännäkönen silti.ronaldo09 kirjoitti: Aika pieneltähän nuo 19" vanteetkin tuon passatin möhkön alla näyttää...
Onkos edelleen "rikos" asentaa kalvot myös etusivulaseihin?
Kyllä ne kalvot etulaseissa on edelleen rikos. Poliisisetä pakottaa poistamaan ne ja katsastuksessakaan eivät mee läpi, ellei inssi kato vähä sormien läpi.
Satulat sointuu kyllä punasena tohon musta-kromi-ilmeeseen, ja takavaloissakin vähän punasta sivulle näkyy.
Jos vielä kapeempaa värimaailmaa hakee niin musta tai ehkä jopa hopea väri satuloihin? Punainen on kyllä semmonen väri jarrusatulassa että se sopii 4-mäntäsiin ja isompiin, pienemmissä se on vähän semmonen että huomio herää ja sitten "pläähh" kun onkin tavan nyrkkisatulat.
Jos vielä kapeempaa värimaailmaa hakee niin musta tai ehkä jopa hopea väri satuloihin? Punainen on kyllä semmonen väri jarrusatulassa että se sopii 4-mäntäsiin ja isompiin, pienemmissä se on vähän semmonen että huomio herää ja sitten "pläähh" kun onkin tavan nyrkkisatulat.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Samoja asioita pohdin itsekkin. Toisaalta Passatissa on kyllä ihan kivan kokoiset ja näköiset nuo jarrut. Kokeillaan punaisella vähän aikaa kunnes saa madalluksen ja kalvot.AjH kirjoitti:Satulat sointuu kyllä punasena tohon musta-kromi-ilmeeseen, ja takavaloissakin vähän punasta sivulle näkyy.
Jos vielä kapeempaa värimaailmaa hakee niin musta tai ehkä jopa hopea väri satuloihin? Punainen on kyllä semmonen väri jarrusatulassa että se sopii 4-mäntäsiin ja isompiin, pienemmissä se on vähän semmonen että huomio herää ja sitten "pläähh" kun onkin tavan nyrkkisatulat.
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
^No se säätöhän ei varsinaisesti ole jäykkyyden säätö vaan vaimennuksen säätö.
Ja lähestulkoon aina jos vaimennukselle on vain yksi säätö, niin se säätö on paluuvaimennusta varten.
Ja mielestäni tuo säätö/säädöt on tarpeelliset. Toki mulla on varmaan alustan suhteen "hiukka" erilaiset vaatimukset kuin suurimmalla osalla muista foorumilaisista.
Paluuvaimennuksen määrällä on iso vaikutus mukavuuden tuntuun hitaammissa nopeuksissa. Vähemmän vaimennusta tuottaa mukavamman tuntuusen kyydin mutta isommissa nopeuksissa saattaa kyyti olla leijuvan tuntuista.
Lisäämällä paluuvaimennusta mukavuus saattaa hieman kärsiä hitaammalla nopeudella mutta isommissa nopeuksissa meno on sitten vakaampaa. Tosin liian kireä paluuvaimennuksen säätö rupeaa jo vähentämään pitoa koska silloin rengas alkaa jo "hypätä" kuoppien yli eikä näin ollen vastaa tiehen kuopan kohdalla.
Omien kokemuksien mukaan tarvittavaan paluuvaimennuksen määrään vaikuttaa aika paljonki jo pelkästään jousittamattoman massan määrä.
Esim. mulla oli edellisessä autossa kesä- ja talvivanteilla aivan erilaiset paluuvaimennuksen säädöt.
Ja lähestulkoon aina jos vaimennukselle on vain yksi säätö, niin se säätö on paluuvaimennusta varten.
Ja mielestäni tuo säätö/säädöt on tarpeelliset. Toki mulla on varmaan alustan suhteen "hiukka" erilaiset vaatimukset kuin suurimmalla osalla muista foorumilaisista.
Paluuvaimennuksen määrällä on iso vaikutus mukavuuden tuntuun hitaammissa nopeuksissa. Vähemmän vaimennusta tuottaa mukavamman tuntuusen kyydin mutta isommissa nopeuksissa saattaa kyyti olla leijuvan tuntuista.
Lisäämällä paluuvaimennusta mukavuus saattaa hieman kärsiä hitaammalla nopeudella mutta isommissa nopeuksissa meno on sitten vakaampaa. Tosin liian kireä paluuvaimennuksen säätö rupeaa jo vähentämään pitoa koska silloin rengas alkaa jo "hypätä" kuoppien yli eikä näin ollen vastaa tiehen kuopan kohdalla.
Omien kokemuksien mukaan tarvittavaan paluuvaimennuksen määrään vaikuttaa aika paljonki jo pelkästään jousittamattoman massan määrä.
Esim. mulla oli edellisessä autossa kesä- ja talvivanteilla aivan erilaiset paluuvaimennuksen säädöt.
Uudet sarjat on yleensä optimoitu toimimaan iskari+jousi keskenään, jos puhutaan laatumerkeistä. Halvemmissa sitten homma on "sinnepäin" hyvä. Sitten jos haluaa alustalta ja ajettavuudelta enemmän kuten Tero niin säädöt on oleelliset.
Suurin osa mun tutuista keillä on säätöjä eivät niitä juuri ole ruuvailleet, arkiajoon sopiva säätö kohdille ja sillä sitten. Ehkä radalle ovat ruuvanneetkin vähän mutta sekin tuntuu useimmilla olevan vaan että radalle kireäksi, mikä on tietysti väärä tapa.
Säädöstä siis kannattaa maksaa jos tietää mitä sillä tekee, muuten tulee melkoisella varmuudella toimeen ilmankin. Ainakin ne alustasarjat mitä olen omiin autoihin laittanut on olleet ilman vaimennussäätöjä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ehkä viilaamalla olisi paremmatkin ajo-ominaisuudet saanut, tiedä sitten.
Suurin osa mun tutuista keillä on säätöjä eivät niitä juuri ole ruuvailleet, arkiajoon sopiva säätö kohdille ja sillä sitten. Ehkä radalle ovat ruuvanneetkin vähän mutta sekin tuntuu useimmilla olevan vaan että radalle kireäksi, mikä on tietysti väärä tapa.
Säädöstä siis kannattaa maksaa jos tietää mitä sillä tekee, muuten tulee melkoisella varmuudella toimeen ilmankin. Ainakin ne alustasarjat mitä olen omiin autoihin laittanut on olleet ilman vaimennussäätöjä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ehkä viilaamalla olisi paremmatkin ajo-ominaisuudet saanut, tiedä sitten.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tilaan pelkällä korkeus säädöllä tuon coiloverin. Mites kun settiä tilatessa tarvitsisi antaa seuraavat tiedot:
"onko "suspension-strut" eli tolpan vahvuus 49,6mm vai 55mm ja onko akselinmassat edessä 1105kg vai 1190kg"
Rekkarista löytyi etu akselimassalle vain 1040kg... Mistäs noista sitten tietää?
"onko "suspension-strut" eli tolpan vahvuus 49,6mm vai 55mm ja onko akselinmassat edessä 1105kg vai 1190kg"
Rekkarista löytyi etu akselimassalle vain 1040kg... Mistäs noista sitten tietää?
VW Passat 2.0FSI Comfortline -06
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava