Auton laskemisen riemua...

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

minusta noi on ihan sopivasti kaarien sisällä en laittele palaa väliin.Ja tänään lähen kahen tunkin kera nosteleen autoa ja ruuvaileen alustaa.pitää kysellä pomolta huomena renkaita oisko sillä jotain mulle.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Jy_ri
Viestit: 5
Liittynyt: 22.4.2008 16:14

Viesti Kirjoittaja Jy_ri »

Terve! Olisi tarkoitus tilata autoon (Golf4 variant) H&R:n 35/35 alustasarja, ja nyt kysynkin mielenkiinnolla niiltä, jotka samaa autoa ovat madallelleet, että jääkö auto tasaisella madalluksella ns. keulimaan? Kesärenkaina 225/40R18

Mittailin vakioalustalla ja kesärenkailla mittoja renkaan yläreunasta lokarinkaareen ja sain seuraavat lukemat, etupää 65mm
takapää 80mm. vaikka näiden mukaan auton ei pitäisi jäädä "keulimaan" ei se kuulemma silti tarkoita sitä. Miten on asian laita...???

-KIITOS-
Avatar
Sami P
Viestit: 382
Liittynyt: 6.3.2005 20:08
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami P »

ota niitä mittoja mielummin vanteen keskeltä kaareen kun pyörän päältä.. jokaisella on varmaan eri kokoiset gummit :lol:
A4 Avant 1.8T 2005
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

ja toi auton perän muotoiluki minusta pienentää tota vannetta takana.Livenä noi näyttää paljon paremmilta kuin kuvissa.Mut kuitenki on noi myynnisä ja hakusessa ois 19" vanteet.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

meniskö tän kokoset valssit 3bg pasuuna farkkuun.10x19" et 30 jako 5x112.Tai 20" vanteet ilman peltitöitä??
Tai tämän kokoset Etu vanteet: leveys: 8", et 32 ja huulta 1,5"
Taka vanteet: leveys 9,5", et 35 ja huulta 3,5"
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
JannePee
Viestit: 268
Liittynyt: 4.3.2007 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JannePee »

Pienien ongelmien jälkeen alustasarja olisi vihdoin haettavissa slamitilta 8) Jos tänään tuon hakisi ja lähiaikoina suuntaisi Savonlinnan suuntaan asennuskeikalle. Alkanutkin raapimaan tuo vakioalusta jo maahan kiinni offroad reissuilla. :lol:
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Kimmo H.
Viestit: 375
Liittynyt: 20.10.2007 11:40
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kimmo H. »

Noniin... asennuksen jälkeen sitten kuvia kehiin. :wow
Golf GT Variant -94 2E
Jy_ri
Viestit: 5
Liittynyt: 22.4.2008 16:14

Viesti Kirjoittaja Jy_ri »

Sami P kirjoitti:ota niitä mittoja mielummin vanteen keskeltä kaareen kun pyörän päältä.. jokaisella on varmaan eri kokoiset gummit :lol:
En nyt kysynytkään sitä madalluksen määrää, vaan sitä, että jos madallan etu ja takapäätä molempia sen 35mm niin pysyykö auto vakaana vai alkaako "keuliin"? Koska ei se todellisuudessa madallu tämänhetkisestä juuri sitä mitä luvataan.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Erikoisinta näissä on aina se että keulalle ei kuormata tavaraa, vaan konttiin, eli luulisi että perä jäisi kasarimalliin ylös ilman kuormaa. Jos siis jotain epätasapainoa madalluksesta korkeuksiin tulisi. Säädettävä alusta rok, ei tartte ainakaan auton keulimista pelätä...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Kävin tänään varaan kaksi uutta rengasta koska edestä on kaaret ottanu sen verran kiinni renkaisiin.Laitan eteen jotka on takana ja uudet taakse koska ne on 235/40/18,ei löytynyt samoja ku vanhat jotka oli 225/40/18.Ja pitää nyt nostaa kunnolla keulaa että ei syö noita renkaita.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Taitaa olla väärä et sulla vanteissa?
Golf iv variant 1.6 -03
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

voi olla.mut ei voi mitään pitää nostaa reilusti keulaa.Ois kyllä uskonu että 35et sopii.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Osku.T kirjoitti:voi olla.mut ei voi mitään pitää nostaa reilusti keulaa.Ois kyllä uskonu että 35et sopii.
Ei noilla renkaan leveyksillä, varsinkaan ilman kaarien levitystä..
Nimim. ET35..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

pitäskö olla 215/40??
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Markus V
Viestit: 266
Liittynyt: 4.3.2007 21:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Markus V »

19" vanteet vaihtumassa vähän pienempiin mutta sitäkin leveämpiin. Joten kysymys kuuluu miten leveitä vanteista farkku iv golfissa on ollut?
Itselle tulossa eteen 9"x16" ja taakse 10"x16"
mahtuuko noi ongelmitta? autoa laskettu weitecin alustalla 35mm.
ET lukemaa en täl hetkel viel tiedä, mut se selviää kun myyjä mulle tietoa kertoo, samoin renkaan leveys.

tällaista tiedossa -----> http://mak383.lite.fi/kuvat/Baijeri/060508_4.jpg
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

No jos et Et:tä tiedä, niin tosi vaikea sanoa sopiiko vai ei. Ei tuo 35mm madallus meinaa oikein mitään, eli tuskin sen takia raapii kiinni. 9" menee kyllä eteen pienillä kaaritöillä, oikealla ET:llä ja kaposella renkaalla. Taakse 10" melkein sama juttu, se vaan ettei takakaaria voi muokata niin paljoa kuin etukaaria. Takana oikea ET on ehdottoman tärkeä. Liian suuren ET:n saa korjattua spacerilla, liian pientä ei sitten korjata juuri millään. Itellä on takana 8x18" ET35 + 15mm spacer, eli loppu ET 20. Raapii 80mm madalluksella kevyesti kaareen. Sisäpuolella on sitten kyllä enempi tilaa. 10" voisi mennä jollain ~ET25.

Tuo 16" ja 35mm voipi vaan näyttää aika huvittavalta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Markus V
Viestit: 266
Liittynyt: 4.3.2007 21:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Markus V »

Tuo 16" ja 35mm voipi vaan näyttää aika huvittavalta.[/quote]

Empä kysynytkään mielipidettäsi miltä se näyttää vaan sitä että mahtuuko, kiitos siitä sinulle.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
tai täältä
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html

Meinaan että on alustasarjat ja jouset edukkaita. En sitten tiedä tuleeko muita kuluja postien lisäksi?!
ei tuo berliini oikein taivu niin on aika öö aapisen reunalla.

Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Nakkisormi kirjoitti:Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Puolitoista vuotta sitten tilasin tuolta Eibachin sarjan. Tilauksen kanssa oli ongelmia, taisi olla väkisin mulla lähetysmaana Saksa. Maililla ja englanniksi asiat hoitui hienosti.
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

kahe kirjoitti:
Nakkisormi kirjoitti:Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Puolitoista vuotta sitten tilasin tuolta Eibachin sarjan. Tilauksen kanssa oli ongelmia, taisi olla väkisin mulla lähetysmaana Saksa. Maililla ja englanniksi asiat hoitui hienosti.
Tuolta toisesta paikasta katselin eibachin pro-systemiä niin 523€+ ilmeisesti postitus 30€. Ohjehintahan tuolle sarjalle olisi 803€. pro-kit ois 174€. Saas nähdä joutuuko veronpalautukset laittaa meneen saksaan :)
Weitecin ultra gt:tä ja konin street-kitiä sais täältä oulusta polarautovarusteesta 475€ ja 448€, mutta tuota eibachia niin paljon kehutaan, että siihen olisin kyllä kallistumassa. Ei tullu kysyttyä paljo polarissa olis tuo eibach ollu..dummy :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
maikki
Viestit: 88
Liittynyt: 19.11.2003 12:52
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja maikki »

Luuri vain käteen ja kysymään paljonko eibachit maksaa.

Omassa passatissa eibachit+sachsin advantaget eikä voi moittia.

Sitten kun laitatat alustan paikalleen niin varmista että säätävät camberitkin kun osa paikoista on niin laiskoja etteivät viitsi tehdä sitä kun joutuu apurungon kanssa jumppaamaan.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Autoa olis mukava laskea alemmas, mut pitäis ainakin takaata lokarin kantit taittaa ja vaihtaa vakio etulippa takas :evil:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Tuli tosiaan tilattua Kw sport suspension -35mm sarja ja olen miettinyt että ite ruuvailis alle. Löytyiskö mistään näppärää ohjetta miten tuohon bg passattiin alustasarja laitetaan. En ole vielä tuon auton alustaan yms. tutustunu niin pieni vinkki vinkkinen ois kiva :)
Yritin tuossa etsiä, mutta en oikeen löytänyt..
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Nakkisormi kirjoitti:Tuli tosiaan tilattua Kw sport suspension -35mm sarja ja olen miettinyt että ite ruuvailis alle. Löytyiskö mistään näppärää ohjetta miten tuohon bg passattiin alustasarja laitetaan. En ole vielä tuon auton alustaan yms. tutustunu niin pieni vinkki vinkkinen ois kiva :)
Yritin tuossa etsiä, mutta en oikeen löytänyt..
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... 4&start=48

Saako tosta mitään osviittaa asiaan, kuvia aiheesta löytyy varmaan netistä hakemalla mutta ei se oikeasti mikään paha homma ole.

Toisaalla pohdit etta pääsekö enää kulkemaan madalluksen kera, mutta kyllä se ainakin mulla on vielä onnistunut. Pitää vaan sisäistää että maavarasta vähän uupuu ja kiertää ne möykyt ja kuopat miten parhaiten pystyy.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kyllä madalletulla autolla pystyy ajamaan ihan normaalisti, jos vähänkään on oma asenne kohdallaan.
Riippuu tietty siitä kuinka matala se on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

AjH: Kiitos linkistä!
Ainoa mielenpäällä oleva tuon madalluksen suhteen on mökkitie 20 km soratietä. Nyt ropisee välillä pohja kiinni niin kyllä se madalluksen kanssaki ottaa, mutta ei voi mitään pitää ajaa varovaisemmin. :) Volvolla saatto ajaa 80-90km/h, mutta tuon passatin kun laitto niin 60-70 voi ajaa. tulis nyt vaan tuo sarja niin pääsis hiplaileen sitä :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Yllättävän hyvin pääsee pieniäkin mettäteitä vaik itelläki on -50mm edestä. Ajelee vaan toiset renkaat keskellä. Mut noi hiekkatiet on sit asia erikseen, riippuu tietenki alustasta mut kivasti rämähtelee läpi kuopat ku ajaa vähänki kovempaa..
Nopeesti se "kuoppatutka" tulee ku matalalla ajaa :D
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Orkkis pohjamuovi kannattaa heittää mäkeen ja teetättää teräksestä kunnollinen, jos reilummin madaltaa. Orkkis metallipanssarista ei ole kokemuksia, mutta ilmeisesti siinä kiinnitykset on sellaiset, että tiputtaa maavaraa entisestään? -35mm ei pitäisi olla kyllä mitään ongelmia, jos tosiaan omaa yhtään pelisilmää tien suhteen. Niinkuin edellä on mainittu, niin niitä rännin pohjia pitkin ei kannata ajella, saa pohjan monessa paikkaa osumaan liki vakiokorkeudellakin...
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
haisuli
Viestit: 181
Liittynyt: 10.7.2008 9:50

Viesti Kirjoittaja haisuli »

Kuskista se on kiinni ja siitä miten ajaa. Kyllä madalletulla autolla kanttikivimaastureille (tai niiden kuskeille) pärjää. Ja yleensä madallettu alusta on jäykempi kuin orkkis / normaali, niin se ei niiaile töyssyissä ja montuissa, niin pystyy ajamaan jopa huomattavasti kovempaa kuin edellisellä versiolla. Mutta jos madallus on luokkaa formula niin sitten asia on tietenkin aivan toinen.

Täälläpäin nuo 'mökkitiet' (lue: soratiet) on lähes säännönmukaisesti paremmassa kunnossa kuin kaikki asfaltoidut tiet, lukien myös 'valta- ja moottoritie'. Että niillä ajaminen pelottaa kuoppien/vanteiden puolesta huomattavasti enemmän.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

olihan se tuskaa ajaa kesäsäädöillä nyt ku tuli lunta hyvin ja tänä aamuna ku oli loskaa.Pohja oli kokoajan jossakin kiinni.Pitäs varmaan ostaa se alustapanssari.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Samaa miettiny, mut kun on jo nyt jokapaikassa pohjasta kiinni ni laita tohon sitte vielä 20mm paksumpi panssari. Vanhasta muovisesta ei kylläkään oo mitään jäljellä..
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Riippuu missäpäin asuu,mut ite käyn usein kuusamossa ja tietty välillä ois kiva ku ois reilusti maavaraa :D
Viimeksi muokannut MIKU, 2.12.2008 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf iv variant 1.6 -03
Timppa
Viestit: 59
Liittynyt: 25.2.2005 14:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tuo koivusen panssari ei muuten madalla autoa ollenkaan... mulla ainakin tuo jäi itseasiassa hiukan korkeammalle kuin alkuperäinen muovikötöstys. Eilenkin tuolta kainuusta tullessa tuli taas huomattua tuon panssarin hyvyys. Matkan aikana kuului reilut 10 kertaa kolaus panssarista kun autoista tippuneita jääpalasia kolisi panssareihin... 8)
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Tässä vielä alustasarjaa ootellaan..jospa se tällä viikolla tulis! Ois hallipaikkaki valmiina..
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

No niin nyt on alustasarja ruuvailtu ja sorvailtu alle. Tuli omasta mielestä vähän takapainoinen, eli keula ei laskeutunut suhteessa perään. Keulivaksi jäi. Mistä moinen ja mikä lääkkeeksi?

http://s362.photobucket.com/albums/oo64 ... =Ennen.jpg
ennen

http://s362.photobucket.com/albums/oo64 ... Jlkeen.jpg
Jälkeen
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
COH
Viestit: 10
Liittynyt: 22.7.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja COH »

Minkä alustasarjan nakkisormi laittoi? Lääkkeeksi voisi harkita madaltavia jousilautasia eteen. Kannattaa kuitenkin katella miten alusta asettuu ajan kuluessa. Voipi mennä vielä vaateriin.
teppis
Viestit: 58
Liittynyt: 9.11.2008 20:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja teppis »

Mikä olisi hyvä alusta sarja 4motion 3bg pasuunaan kun kesä alut 19", 235/35 19 ja renkaan/kaaren välissä n.3 cm väliä?!
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ton "jälkeen" kuvan perusteella keulii ihan huolella, ehkä asia on toisin kuvassa jossain valosassa, suoraan sivusta ja silleen ;)
Perä on ainakin asiallisella korkeudella, keula vielä samoihin. Odotuskin voi tosiaan vähän auttaa mutta pitää muistaa että ne atkajousetkin asettuvat, eli ei välttämättä etu-taka suunnassa tapahtu muutosta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Vaihat mun kans päiksee, mulla on liian korkeet takajouset jotka tarvis noin matalat tilalle, saatais molemmat autot vaateriin :D
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

COH kirjoitti:Minkä alustasarjan nakkisormi laittoi? Lääkkeeksi voisi harkita madaltavia jousilautasia eteen. Kannattaa kuitenkin katella miten alusta asettuu ajan kuluessa. Voipi mennä vielä vaateriin.
Kw sport suspension -35mm setin Slamitiltä laitoin. Pitää ootella, tosiaan, että rupeaako tapahtumaan muutoksia. Alusta muuten ihan hyvä. Loppu keulimiset eikä omasta mielestä ole liian pintakova, että on miellyttävä ajaa.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
maikki
Viestit: 88
Liittynyt: 19.11.2003 12:52
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja maikki »

Mittasitko ennen-jälkeen mitan renkaan keskiöstä lokasuojan reunaan?
Hondas are like tampons....every pussy has one
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

maikki kirjoitti:Mittasitko ennen-jälkeen mitan renkaan keskiöstä lokasuojan reunaan?
No arvaa muistinko siinä tohinoissa ja sehän ottaapi päähän :(
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Mulla on kanssa tuossa omassa Passatissa KW:n Sport Suspension...Asennuksen jälkeen itsekin vähän zoomailin, että autossa oli hieman takapainoinen ryhti. Nyt ollut puoli vuotta alla ja nokka on tippunut kyllä aika reilusti siitä mitä se heti asennuksen jälkeen oli. Tuollaisen 10mm vajonnut siitä, mitä katsastusmies mittasi (kävin muutoskatsastamassa kolme päivää asennuksen jälkeen). Mulla on kyllä nuo madaltavat jousilautaset (Bonrath, -10mm, Slamitilta 65€) hyllyssä odottelemassa kevättä...Saisi se keulasta vielä himpun matalampi olla. Pitää kattoa, jos löytäisin kuvan tämän hetkisestä tilanteesta..

Tietysti noilla autojen keulapainoilla on vaikutusta miten paljon se keulasta laskee, voihan se vähän heitellä, kun kiinteästi madaltavat sarjat on kysymyksessä. Tuo minun sarjahan käy 1.6, 1.8.T ja 2.0 moottoreille. Varmaan 1.6 koneella olisi jäänyt vielä himpun enemmän keulimaan (tämä siis mun hlökohtaista "mutua") :wink:
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Leroy kirjoitti:Mulla on kanssa tuossa omassa Passatissa KW:n Sport Suspension...Asennuksen jälkeen itsekin vähän zoomailin, että autossa oli hieman takapainoinen ryhti. Nyt ollut puoli vuotta alla ja nokka on tippunut kyllä aika reilusti siitä mitä se heti asennuksen jälkeen oli. Tuollaisen 10mm vajonnut siitä, mitä katsastusmies mittasi (kävin muutoskatsastamassa kolme päivää asennuksen jälkeen). Mulla on kyllä nuo madaltavat jousilautaset (Bonrath, -10mm, Slamitilta 65€) hyllyssä odottelemassa kevättä...Saisi se keulasta vielä himpun matalampi olla. Pitää kattoa, jos löytäisin kuvan tämän hetkisestä tilanteesta..

Tietysti noilla autojen keulapainoilla on vaikutusta miten paljon se keulasta laskee, voihan se vähän heitellä, kun kiinteästi madaltavat sarjat on kysymyksessä. Tuo minun sarjahan käy 1.6, 1.8.T ja 2.0 moottoreille. Varmaan 1.6 koneella olisi jäänyt vielä himpun enemmän keulimaan (tämä siis mun hlökohtaista "mutua") :wink:
Juu jos löytyy kuvvee niin laita näkyileen.
En tiiä kuvittelenko vai johtuuko siitä ettei ikinä ole autoissani alustasarjaa ollu, mutta jotenki pomppivan oloinen keula ku tuossa pikkusen kylänpinnassa pyöriny tuolla. Oonkohan nyt liian kriittinen?!
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Tervetuloa "kengurukerhoon" vaan.... :D. Kyllä se siitä ainakin vähän ajan oloon tasoittuu (ainakin mulla teki niin), tai sitten perse ja korvien väli tottuu. Sitten kun Oulun puolella liikut, niin mukulakivillä on hampaissa amalgaamit aika löysässä, ihan pieni varoituksen sana vaan...Kaiken kaikkiaan tuo on kyllä aika pintakova alusta, tai jotenkin se "rebound" -ilmiö tuntuu välillä aika häijynä pikkuheitoissa. Rehellisyyden nimissä jos nyt saisin toisen mahdollisuuden valita, niin varmaan oisin johonkin toiseen (lue:säädettävä) ratkaisuun päätynyt...Edellisen auton Eibachit tuntui jotakuinkin ilmajousitetulta S -Mersulta tähän KW:n alustaan verrattuna...Noin niinkuin mukavuuden suhteen. :lol:
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

No tuossa yksi aika huono kuva noin reilun kuukauden takaa...(kaikki muut jo hävitetty)

http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... 008052.jpg

Nuo Autot -osiossa olevat kuvat on otettu asennuksesta seuraavana päivänä, joten jos niistä jotain tolkkua saa, niin voi verrata. Keula on tosiaan tippunut sentin puolessa vuodessa...
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Nyt tuntuu että olis hieman laskenu ku otettiin isäukon kans auto ylös. Renkaat pois, löysättiin iskarin alapään kiinnitykset. sitte alas ja kiristys. Kiristettiin sarjaa asentaessa se alapäänkiinnitys ku auto oli nosturin nokassa ja tukivarret roikku. Oiskohan joku sentti tullu nyt alas, tai sitte oon niin päissään että en enää erota :D
Näin neuvottiin heynesin korjausoppaassa joka tarttu kirjastosta mukaan :)
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

sitte oon niin päissään että en enää erota
Mikäs kirja se alkaa "Korkkaa kossupullo, ota reilu huikka, nosta auto ylös..." :D
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Sami Jalonen kirjoitti:
sitte oon niin päissään että en enää erota
Mikäs kirja se alkaa "Korkkaa kossupullo, ota reilu huikka, nosta auto ylös..." :D
Minun osalta kaikki 8) Yleensä luen ohjeet väärin tai jää jotain huomaamatta :)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Tuossa mökillä ollessa nappasin nokialla kuvan, että miten on auto asettunu. Ainakin kuvan perusteella ihan hyvä omasta mielestä. Lie miten auto sitten tuossa kallellaan :) Vielä pitäs se 4-pyöräsuuntaus ja muutoskatsastus teetättää..ku sais aikaiseksi.

Kuva
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Viestiketju Lukittu