Sivu 1/1

Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 9.5.2010 11:41
Kirjoittaja maukka
Onko kokemuksia madallusjousista neloskoppaseen bensa variantiin esim. eibach -30mm, h&r -35mm ja oettinger -35mm? Ja mahdollisesti kuvia millainen madallus on saatu näillä aikaiseksi. Vai kannattaako laitaa suoraan joku alustasarja esim. h&r cup kit. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada maltillinen madallus eikä tehdä mitään kivirekeä.

Lähetetty: 9.5.2010 11:51
Kirjoittaja Tero Paalanen
Tässä kuva nelosgolffista jossa alla Eibachin -30mm jouset.
Renkaina 225/45R17.
Ei ollut mikään kivireki.

Lähetetty: 9.5.2010 16:50
Kirjoittaja juha212
Juuri asensin tdi iv golffiin eibachin pro kitit -30mm. Todellista madallusta ei tullut edes tuota mutta olen tyytyväinen koska haenkin mahdollisimman vähää madallusta mutta jämäkämpää ajo tuntumaa. Auto jäi tasapainoiseen asentoon ja kivireki käsitettä ei tarvitse todellakaan käyttää.

Lähetetty: 9.5.2010 20:37
Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen
Ittellä GTS sportin iskarit ja H&R:n jouset kiinteällä 35mm madalluksella, autot osiossa kuvia. Ollut pirun hyvä ajaa, haittapuolena tuo keuliminen.

Lähetetty: 9.5.2010 21:21
Kirjoittaja Joona
Täältä löytyy Eibach Pro-Kit jouset. Madallusta tuli ainakin ne luvatut 30 mm lievällä etukenolla mikä sopii minulle vallan mainiosti. Vakioiskarit kannattaa kyllä vaihtaa toisiin jos ne on paljon ajettu. Omaani vaihdoin parisen kuukautta sitten Bilsteinin iskarit mitkä paransivat alustan toimivuutta entisestään.

alusta

Lähetetty: 10.5.2010 18:35
Kirjoittaja okram83
Itellä kans Eibach Pro System -30mm Alustasarja. Ja tosi tyytyväinen

Lähetetty: 10.5.2010 19:45
Kirjoittaja TomBa
Itteltä löytyy tollanen Halppis alusta Weitec -30mm jouset ja edessä lisäksi madaltavat jousilautaset (-10mm)
Iskareiksi vaihdettu eteen ZX:sät Sporttialustaan tarkoitetut (Motonet)
Väittäisin alustaa hieman pintakovaksi jokapäiväiseen ajoon.

Tuollainen:
Kuva

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 25.1.2014 19:03
Kirjoittaja golfan
onko kellään kuvaa tuosta sarjasta:
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... -1J-2WD-12" onclick="window.open(this.href);return false;

hakusessa on mahdollisimman pieni madallus mutta en halua että auto keulii niin kuin taitaa olla tapana jos samanverran pudottaa edestä ja takaa

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 26.1.2014 21:21
Kirjoittaja Joona
Laita vaan ne Eibachin Pro-Kit jouset, madaltaa sen minkä lupaa ja ei keuli.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 31.5.2014 19:56
Kirjoittaja Kleinbusfahrer
Tulipa otettua vaihdossa tuollainen erittäin huonosti pidetty kiertopalkinto kartanonelkku.
Alla oli pari vuotta vanha JOMin säätöalusta joka oli ihan kamala ajaa, toinen takaiskari hengetön ja muutenkin aivan liian löysä, perä roikkui vaikka oli melkein säätö max. korkeudessa ja vetari raapi joka montussa vakaajaa. Hankin sitten kun halvalla sain käytetyn Supersportin 35/35 setin ja ruuvasin alle. No nyt on jo huomattavasti parempi ajaa eikä ole mitenkään kovakaan, just hyvä muuten mutta.... se vetari osuu vieläkin töyssyissä vakaajaan.

Oletteko vaihtaneet koiranluita lyhyemmiksi näillä miedommilla madallussarjoilla?
Madallus näyttää aika samalta kuin esim. tuossa TomBan kuvassa.

Vähän OT:na;
Eukon New Beetleen laitoin n. puoli vuotta sitten Eibachin -30/30 sarjan ja ei mitään raapimisia tms. En muista onko siinä vakaaja samanlainen kuin Golfissa. En jaksa mennä pihalle kyykkimään vaan mieluummin spekuloin täällä :oops: NB on vähän pintakova Eibachin jousilla. Siinä oli aiemmin TA Technixin surkea säätösarja joka oli aivan karsean kova.

Kuva

P.S. Olen kiinnostunut ostamaan TDI:n vakiojouset!
:warning

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 31.5.2014 20:09
Kirjoittaja Kleinbusfahrer
Nalkutanpa vielä kun tätä aihetta ehkä tutkailee useampikin alustan ostoaikeissa oleva Golfisti.
Tältä näyttää pari vuotta vanha JOMin alusta kun jouset on pehmenneet ja iskarit vuotaneet mehut ulos. Takana on säädöt melkein aivan yläasennossa eikä tuon ylemmäs noussut.
Ajaminen oli jännää, erilaisia vapinoita ja kolahduksia riitti. Vetokoukun johtosarja on poikki kun koukun töpseliosa on osunut johonkin töyssyyn/kanttariin ja taittunut. Perä ei kantanut yhtään kuormaa.

Kannattaa harkita voisiko rahat sijoittaa johonkin järkevämpään kuin vaikkapa hinnat alkaen alustoihin...

Kuva

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 31.5.2014 23:47
Kirjoittaja MarkoR
Mielenkiintoinen aihe.. Mistä mahtanee johtua se että joillakin ottaa vetoakseli kiinni 35mm madalluksella, joillakin 45mm - joillakin taas ei ota kiinni +50mm madalluksellakaan. 1.9 TDI kyseessä siis, vakio osilla. Joissa pitäisi olla saman paksuinen vakaajatanko (23mm). Onko nämä niin yksilöitä koska hankaa kiinni vai mistä mahtaa johtua?

Säädettävistä koiranluista: Aika monessa on tarjolla säätövälillä 12.5cm - 16/17mm se säätöalue. Mittasin oman originaalit, kiin.pisteiden väli oli aika liki 11cm.. eli pienempi kuin säädettävillä... what? :)

-marko-

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 2.6.2014 7:40
Kirjoittaja Dubsonic
Jos vaikka olis eri tehoversioissa eri paksuista vetoakselia? Ihan mutua sitten tämä teoria. Omassa autossa GIV 1.9TDIPD 100hv rupesi raapimaan vetari vakaajaan noin 45mm madalluksella ja nyt pitäisi tehdä runkopalkkiin lovea kun kolisi sitä vasten ikävästi välillä ennen kuin ruuvasin sentin alustaa ylöspäin.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 2.6.2014 20:32
Kirjoittaja MarkoR
Jopas.. Ensimmäistä kertaa kuulen että 45mm madalluksella ottaa runkoon vetari kiinni.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 5.6.2014 22:18
Kirjoittaja Dubsonic
Ei runkoon vaan vakaajaan. Nyt siis 17" vanteella kaaresta vanteen reunaan noin 8cm matkaa ja raapii isommissa montuissa runkopalkkiin.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 5.6.2014 22:28
Kirjoittaja MarkoR
Ok.

Tuntuu olevan hieman työläämpi "tontittaa" tuo G4 kuin moni muu malli, jos haluaa enempi madaltaa niin joutuu jonniin verran tekemään muokkauksia.. näköjään :)

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 22.6.2014 19:41
Kirjoittaja MarkoR
Dodii.. päivitystä omaan alustaan. Tänään pistin coiloverit alle. Edestä madallusta about se 50mm, takaata samanverran. Ei ota kiinni mihinkää vaikka kuinka yrittää. Which is nice. Ihan orggis vakaaja + vakaajantangot.

Enempää en viiti madaltaa, tuo on riittävä :) En tiedä sitten kuinka lähellä tuo on ottaan kiinni mutta ei äkkiseltään testattuna jos jonkimoisessa röykytyksessä --> ei hankaa kiinni.

-marko-

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 29.7.2014 21:34
Kirjoittaja MarkoR
Etupäätä ruuvattu sentti/kaks ylemmäs. Pohjaa moottorinpohjalevy/suoja aeeka kovin helposti.
Onko tosiaan niin ettei tätä G4:sta saa vatsalleen ilman että öljypohja/suojalevy whatever on heti raapimassa maata :shock:

Ei tuo kuitenkaan vielä niin "hirveen" matala ole, silti tässä kuvassa (renkaan ja kaaren väliin menee just 1 sormi)moottorinsuojalevyn ja asfaltin väliin jää n 7-7.5cm.

Kuva

(Kuvassa orkkis Route66 6.5x16 + 205/55/16 Hakka Green renkaat)
-marko-

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 7.8.2014 13:31
Kirjoittaja Jugi
Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.

Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on... :oops:

Re: Vs: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 8.8.2014 19:37
Kirjoittaja Simpe
Jugi kirjoitti:Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.

Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on... :oops:
Ainakin etuvakaaja menee varmasti vaihtoon, jos reilummin ajattelit madaltaa. Alkaa jossain vaiheessa hankaamaan vetariin kiinni.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 8.8.2014 23:48
Kirjoittaja Jugi
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?

Re: Vs: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.8.2014 11:29
Kirjoittaja Simpe
Jugi kirjoitti:http://www.tuningkauppa.com ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
Just tommonen oli mulla. Kyllä tuolla hieman alemmas pääsee, mutta alkaa tuokin jossain vaiheessa hankaamaan vetariin.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.8.2014 12:56
Kirjoittaja Sami Mäkinen
säädettävät koiranluut kaveriks :wink:

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.8.2014 13:57
Kirjoittaja Basu
Kannattaa varautua lyhentämään niitä säädettäviäkin koiranluita jos oikeasti meinaa laskea vakio vakaajan kanssa, kaverilla ei ainakaan riittänyt säätövara vakiomittasissa koiranluissa. Toki hillitymmällä laskemisella voipi riittääkin ja tommosella toisenmallisella vakaajalla.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.8.2014 20:51
Kirjoittaja Jugi
Eli tämä: http://www.revotec.fi/kallistuksenvakaa ... -1627.html ja tämä: http://www.revotec.fi/saadettavat-koira ... p-443.html niin pitäisi olla ok?

Kiitos kaikille auttaneille!

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.8.2014 23:06
Kirjoittaja Sami Mäkinen
^ kyyllä noilla alkuun piäsöö...

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 11.8.2014 12:04
Kirjoittaja MarkoR
Mielenkiinnosta kysyn:

Minkälaisia madallus "senttejä" olette laittaneet että tarvitsee yo osia? Itsellä kokeilu mielessä vedin edestä sen about 6cm madallusta, ei vielä ottanut kiinni mihinkään. Alkoi vain öljypohjansuojamuovit raahata joka notkelmaa..

Onko tuo "reilusti" madallus tyyliin 10cm? Vai mitä se oikeasti tarkoittaa? :roll:

Oisko jollain heittää vakiomittaa pyöränkaaresta vanteen keskelle/napaan?

ps. Säädettävistä koiranluista: Itse pähkäilin saman asian kanssa. Tarviiko vaiko ei. Mittailin kiinnityspisteitä, vakio mallin koiranluun kiin.pisteet ovat kapeammat kuin esim. slamitista saatavat säädettävät koiranluut "pienimmällä asetuksella".. Menin vakio luilla ja madallusta se 6cm. Hyvin riitti, ainakin itsellä.

-marko-

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 11.8.2014 17:01
Kirjoittaja Basu
Kaverilla madaltui n. 6cm, ei tarkka lukema koska ei ollut mittaa mukana. Alustana perus 200e ta technix, edessä 3cm kierrettä jäljellä, takana ei yhtään. Edestä pohjaanlyöntikumeista 2/3 osaa veke ja takana (ainakin vielä) jäljellä kokonaan.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.9.2014 17:42
Kirjoittaja Jugi
Mites tuo etukallistuksenvakaajan vaihto mk4 golffiin, onko kyseessä hirveä työ? Kävin asennuttamassa autooni alustasarjan, ja alkuperäisenä ajatuksena oli vaihtaa samalla kallistuksenvakaaja sekä koiranluut. Paikassa jossa työ tehtiin, sanottiin kuitenkin, että kallistuksenvakaajaa ei kannata lähteä vaihtamaan, koska joutuu mm. raidetankoon kajoamaan ja ohjaustehostimen nesteet vaihtamaan yms.

Tällä hetkellä alla on siis coilit ja säädettävät koiranluut, mutta koiranluiden kiinnityspiste on sen verran jyrkässä kulmassa, etteivät ne tule kestämään. Kannattaako siis lähteä vaihtamaan kallistuksenvakaajaa (ilmeisesti auttaisi tuohon kulman suuruuteen)?

Kyseinen henkilö, joka myös työn teki ehdotti nykyisten fk:n säädettävien koiranluiden tilalle osia, joissa olisi ns. uniball kiinnitys alapäässä, mutta itse en ainakaan tämmöisiä ole löytänyt? Asentaja ehdotti korotuspalaa alapallonivelelle tai vaihtoehtoisesti korotettua alapalloniveltä jos vain saatavilla. Osaisiko viisaammat neuvoa :lol:

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.9.2014 19:11
Kirjoittaja Tero Paalanen
No ei se nyt ihan noin hankala homma oo.

Auto pukeille, irrota koiranluut vakaajasta, ohjausvaihteen pultit irti, vedä joku naru ohjausvaihteen alta ja kiinnitä naru jonnekkipäin konehuonetta niin ettei ohjausvaihde tipu alaspäin.
Irrota apurungon pultit ja esim. tunkkia apuna käyttäen tiputa apurunko hallitusti hieman alaspäin.
Vaihda vakaaja ja kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Suurinpiirtein noin se menee.
Ei siis tartte vaihdella ohjaustehostimen öljyjä tms.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.9.2014 20:21
Kirjoittaja Dubsonic
Juu kyllä mulla jäi ohjausvaihde nätisti roikkumaan raidetankojen ja ohjausakselin nivelen varaan kun otin oman vakaajan pois. Helppo homma.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 10.9.2014 22:26
Kirjoittaja Jugi
Kiitos pikaisista vastauksista :)

Auttaako kallistuksenvakaajan vaihto vastaavasti sitten koiranluun asennuskulmaan, kun nyt koiranluu on ns. vinossa, mitä se ei tule todennäköisesti kestämään...

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 5.4.2015 17:08
Kirjoittaja Tero Tanninen
Madallusta en mitannut mut aika paljon.

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Takapäätä hiukan nostettu kuvan jälkeen ylös. Edessä ei mikään hinkkaa, hankaa tai kolise ja vakiot koiranluut.
Renkaiden halkaisija on lähes sama.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 8.4.2015 22:09
Kirjoittaja MarkoR
^- On se G4 farkku vaan järkky traktori vakiona :) Melkein pää mahtuu takakaaren ja renkaan väliin. Itsellä tippu n. 60mm mutta vielä saisi tiputtaa, alkaa vaan maavara loppua edestä. Öpohja/pohjamuovi ottaa pirun helposti kiinni, vaikka ei edes matala vielä ole.

Millä muut ratkaisseet tämän ongelman?

Btw, 8x18 ET30 vanne ottaa/otti kiinni säätölautaseen edessä. Ei enää, lähti snadi biitti säätölautasen reunasta irti. Ei haittaa enään. Tarttis olla siis max ET28 vanne edessä.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 11.4.2015 21:39
Kirjoittaja MKk
Tuohan näyttää heti paremmalta, mikäs setti tuohon on vaihdettu?

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 13.4.2015 10:22
Kirjoittaja Tero Tanninen
Muistaakseni JOMin halpissarja. On koht 3 vuotta ollu alla ilman ongelmia. Taakse olis kyl toivonu vähän pidempiä iskareita.

Muuten kyl pieniä ihmeellisyyksiä tullut vastaan, kuten alapallonivelen mutua ei saanu pois ellei irrottanut napamutua ja hanttarin puolen orkkistolppaa en saanu pois ilman jousipuristimia. Koska en tajunnu irrottaa napaa.

Re: Golf iv variantin madallus

Lähetetty: 20.3.2016 20:49
Kirjoittaja L-valine
Olisko jollain sellaista kun 30mm tai 40mm madallus ja 17'' tai 18'' vanteet et näkis vähän kuinka paljon madaltuu?