Sivu 1/1

Passatin etuovien B-pilarit kukkii

Lähetetty: 14.5.2010 21:48
Kirjoittaja Satelite
Oon täs jo jonkun aikaa katellu et noi etuovien B-pilarien korinväriset peltilevyt kukkii alaosasta ja mietin että saisko ne jotenkin irti autosta et jos hiois pellille ja maalais uudestaan? Takaovissa on alalistan alla joku ruuvi siinä peltilätkän kohdalla että oisko noi etuovista jopa mahd. ruuvata irti vai pitääkö autossa kiinniollessa noi hioa ja maalata?

Pitäis myös saada kummankin etuoven ikkunoitten kohdan alalistat vaihdettua... miten noi saa irti? Paljollako marmorilta uudet?

Lähetetty: 16.5.2010 1:47
Kirjoittaja Satelite
Tietäiskö joku... kai nyt joku ees listoja on käyttäny pois jos on vaikka teipauttanu noi pilarit? :roll:

Lähetetty: 16.5.2010 7:49
Kirjoittaja Pasi Häkli
Tarkotat varmaan niitä mustia, kiiltäviä B-pilarin listoja, kyllä ne saa irti. Tähän hätään en muista että miten mutta kyllä siellä ruuvi on jossain piilossa.

Ne ovien ylälistat(eli siis ikkunan alalistat) irtoaa ihan nostamalla ylöspäin. Etuovissa voi peilit vähän hankaloittaa, voi olla että joutuu irrottamaan tai sitten vetää sitä listaa taaksepäin että sen peilinkohdan saa ohitettua.

Lähetetty: 16.5.2010 19:32
Kirjoittaja Satelite
Pasi Häkli kirjoitti:Tarkotat varmaan niitä mustia, kiiltäviä B-pilarin listoja, kyllä ne saa irti. Tähän hätään en muista että miten mutta kyllä siellä ruuvi on jossain piilossa.

Ne ovien ylälistat(eli siis ikkunan alalistat) irtoaa ihan nostamalla ylöspäin. Etuovissa voi peilit vähän hankaloittaa, voi olla että joutuu irrottamaan tai sitten vetää sitä listaa taaksepäin että sen peilinkohdan saa ohitettua.
Tämä kuulostaa jo hyvältä... mites etuovien reunassa kun on se pelti niin näyttäis et ihankuin ois 3 kohti painettu ovea vasten piikillä kasaan sitä peltiä että pysyy ovessa kiinni... onko nuo vaan piikillä painettu vai onko noissa perhana pistehitsi? ois todella hyvä jos noi pellit sais irti niin sais myös takapuolen maalattua... juurikin nuo mustat kiiltävät listat etuovista.

Et ois kiva saada kunnon ohjeet tai räjäytyskuvat miten noi saa irti ja tosiaan noi ovien reunakohdat et onko ne vaan ns. puristamalla paikallaan vai pistehitsillä? Pitäis saada takapuolikin sinkki ja pohjamaalattua kun sielläkin pientä ruostetta on et ois hyvä jos noi sais kokonaan irti ja maalattua.

Kuskin lista kun on päästä kumi puhki ja se listan joku kiinnikepelti mikä tulee oven peltiä vasten on ruosteessa ja apparin puolelta on vähän päästä turvokssisa niin vaihtaa ne pitää.

Lähetetty: 17.5.2010 7:12
Kirjoittaja Pasi Häkli
Ei oo pistehitsillä kiinni. Räjäytyskuvaa ei tähän hätään ole mutta pitikö siitä nyt jotain oventiivisteitä purkaa että ruuveja alkaa löytymään, en muista tarkalleen. Peltisepiltä kun kysyisi niin tietäisivät varmuudella :)

Lähetetty: 17.5.2010 9:34
Kirjoittaja Satelite
Pasi Häkli kirjoitti:Ei oo pistehitsillä kiinni. Räjäytyskuvaa ei tähän hätään ole mutta pitikö siitä nyt jotain oventiivisteitä purkaa että ruuveja alkaa löytymään, en muista tarkalleen. Peltisepiltä kun kysyisi niin tietäisivät varmuudella :)
Jees... jos löytyy räjäytyskuvaa niin ois ok. Meen silti käymään Hämeenlinnassa marmoritiskillä kun ainaskin siellä on peltipuoli ja tiedustelen että paljon noi pellit maksaa ja noi listat kun on nekin huonossa hapessa... listat ainaskin on uusittava... ois vaan helpompi ottaa vanhat ruosteensyömät veks ja uudet tilalle ku rueta hiomaan ja maalin kanssa sotkemaan. :wink:

Lähetetty: 17.5.2010 16:38
Kirjoittaja Satelite
Jees kävin marmorilla... listat 80 euroo kipale ja ne pellit 50 pintaan per kipale MAALATTUNA! et joo taidan vaihtaa kerralla uudet niin säästyy maalaamiselta jne. Sen verran samassa rempassa teen kuitenkin maalihommia että siitä mattapintaisesta takaoven levystä on tiivistenreunassa ihan pien kukkimispaikka... hyvä kun huomaa niin sen verran raotan tiivistettä että hion siitä pellille ja laitan vastaavaa maalia päälle kun suurin osa tosta on tiivisteen alla niin sitä jälkeä tuskin huomaa.

Ne ikkunan reunatiivisteet vaan vetämällä veks ja sieltä paljastuu ruuvit... pitää kahtoo joutuuko peiliä irrottaa mut eihän sekään iso homma oo... ovipahvi ja diskantti veks ja peilin ruuvit taitaa näkyä jo sieltä.

Lähetetty: 22.5.2010 1:59
Kirjoittaja Satelite
Jees nyt on uudet pellit (ne neljä... jätin ne keskimmäiset pellit vaihtamatta kun ne on viel ihan siistis kunnos ja sit etuovien alalistat... katsoin helpoimmaksi et ovipahvit irti ja diskantit veks ja sit peilien ruuvit auki että sai peilit listojen tieltä veks... 6 tunnin homma oli mut ekaa kertaa kun teki jne... listojen vaihdon kanssa meni ehkä eniten aikaa kun ei meinannu saada apukuskin kädensijaa irti. Noh nyt on ihan erinäkönen kärry kun ei oo pellit ruvella 8)

Lähetetty: 22.5.2010 21:31
Kirjoittaja Sami Jalonen
.jpeg?

Lähetetty: 8.6.2010 14:44
Kirjoittaja Satelite
Sami Jalonen kirjoitti:.jpeg?
Otan kuvaa parin viikon sisällä... auto ei ole nyt niin edustavassa kunnossa kun odottaa uutta hansikaslokeroa ja pientä maalipinnan korjausta+pesua ja vahausta. Kummasta enemmän tarviis kuvia siitä että miten noi vaihdetaan vai itse autosta kun ovat paikallaan? toki otan kuvaa että uudet kun on paikallaan niin pitää vanhaa vieressä... kuskin puoli oli aika roisissa kunnossa mut onneks oli toi pelti vaan.

Lähetetty: 8.6.2010 20:50
Kirjoittaja Sami Jalonen
Mistä tuli räpsittyä, itellä sama rojekti jossain vaiheessa edessä..

Lähetetty: 9.6.2010 17:07
Kirjoittaja Satelite
Sami Jalonen kirjoitti:Mistä tuli räpsittyä, itellä sama rojekti jossain vaiheessa edessä..
Ei tullu asennuksen aikana otettua kuvia mutta otan kuvat ja teen tekstin niin saat tehtyä homman tohon ei oikeesti tarvii ku ehkä talttapääruuvarin tiivisteiden irroittamiseen jos ei käsin irtoa ja ristipää ruuveja varten... muuta ei tartte jos ei listoja vaihda.

Lähetetty: 2.9.2010 21:20
Kirjoittaja Sami Jalonen
Juu siis farkun C-pilarin kiiltävän mustat pystylistat pitäs ottaa irti, nopeesti tiivistettä raottamalla en löytäny ruuveja, onko noista jollain tietoa millä kiinni?