Aktiivisubbari pörisee omia aikojaan

Autohifi-jutut
JaakkoKolmonen
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2009 21:17
Paikkakunta: Jkl

Aktiivisubbari pörisee omia aikojaan

Viesti Kirjoittaja JaakkoKolmonen »

Elikkäs takakontissa mulla tuollainen suht tuore blaupunktin 8" aktiivisubbari , joka tuntuu etenkin radio kanavia kuunnellessa "pörisevän" omituisiin väleihin ja ennenkaikkea "pörisee" miten sattuu.
Säätää olen yrittänyt sekä itse subbarista että soittimesta.
Olisko niin että soitin ei oikein osaa ohjata sitä vaan antaa sitä sun tätä signaalia sieltä??

Olen myös huomannut että jos kuuntelen kovemmalla jotain dance shaibaa jossa selkeät bassot niin tuntus toimivan juuri niinkuin pitää.... outoa , eikö ?:roll:

Vinkit tervetulleita.
Smuli-i
Viestit: 55
Liittynyt: 24.10.2010 20:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Smuli-i »

Kaverilla oli aikoinaan autossa putkimallinen aktiivisubi ja pörisi kanssa omia aikojaan radiota kuunnellessa ja tämän lisäksi kun esim poisti cd:n mankasta, kun kone alkoi tuuppaamaan levyä ulos niin subbari pörisi ja mölisi omiaan. Eli jotenkin tuo taitaa olla suht ominaista noille aktiivi vehkeille että ottava häikkää vähän kaikesta.

Ekaksi tulisi mieleen hiukkasen muutella johdostuksia josko ottavat häiriötä. Kokeile pöriseekö jos muutat puhaltimen nopeutta tms.?
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Saatko syötettyä ääntä subille valokuidun kautta?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kuuluuko sitä pörinää muuten kuin radiosta? Siis ollenkaan, itse ole huomannut meinaan radiosta kuuluvan puheen sekaan lähinnä semmosia matalia äännähdyksiä, jotka sopisivat puheeseen muuten mutta ovat aika erillisiä ja matalia taajuudeltaan. Eikä kuulu siis kuin radiosta, eikä kaikilla kanavilla, eikä edes aina. Itse olen moisen pistänyt ihan radiotekniikan tai kanavan lähetystekniikan piikkiin. Jokin vaan aiheuttaa moista ja se siitä. Muutetaan käsitystä paremman tiedon tai laitteiston hajoamisen myötä :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
JaakkoKolmonen
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2009 21:17
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JaakkoKolmonen »

Joo huomattu on että radiossa noita "ylimääräisiä" matalia ääniä , mutta eipä niillä nyt oleellista vaikutusta asiaan.
Huomasin nääs tuossa eilen autoa pakitellessa että ottaa häiriötä kierrosten mukaan.
Kierrosten laskiessa alle tuhannen kuului samalla subbarista taas pörinää..
Kyllästyin samalla kuuntelemaan sitä ja nappasin rca piuhat pois ja taidan pistää koko pömpelin joko myyntiin tai sit mahdollisesti takas kauppaan..
palikka
Viestit: 37
Liittynyt: 15.8.2010 14:41
Paikkakunta: varkaus

Viesti Kirjoittaja palikka »

Itellä teki aikoinaan samaa ja sitten välillä sillein et jäi humisee itekseen vaikka otti volumet pois... Aina piti sit sammuttaa soitin että loppu huminä. Tähän autto kun vaihoin subiin uuden virtaliittimen. Oli onneksi helppoi homma ja hoitui itsekkin tekemällä. Ei tarvinnut juotella yms. Kyseessä siis oli pioneerin vastaava mutta eiköhän noissa oo aikalailla samaa tekniikkaa kaikissa!
VW Golf -97, 1.8l bensa Variant, farmari
Soitin: Pioneer DEH-4200SD
Sub1: Bayeriche Power 800W vahvistin & Bayeriche Power 10" suljetussa kotelossa
Sub2: Pioneer TS-VX210a 10" aktiivi
Navi: Mio M3000 Nordigc
Lisävalot: Hella Comet FF100
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Yksi mikä voi olla ongelma aiheuttaja... mankan ja subbarin välinen huono maakontakti. Virtaa kyllä tulee mutta subbarin ja mankan väli ns. kelluu vähän kuten galvaanisesti erotettu olisi niin tuo voi aiheuttaa rca-piuhojen kautta säröä ääneen. Tuo parhaiten korjautuisi jos ääni kulkisi valokaapelin kautta.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
jonneilari
Viestit: 364
Liittynyt: 1.12.2009 9:04
Paikkakunta: Dead city

Viesti Kirjoittaja jonneilari »

onko kellään tullu kohilleen ikinä et subi olis herenny kuulumasta??Mul meni yksi kaksi 12" tuumanen pimeeksi..vahvistimessa ei ole vikaa(toisella kokeiltu)mikä niistä voi mennä pimeeksi??
Vastaa Viestiin