Kaikki 3B:n hifiasennuksista (tietopankin tynkää)

Autohifi-jutut
Mikki
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2010 0:43

Kaikki 3B:n hifiasennuksista (tietopankin tynkää)

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Moi! Tänne voisi kai kerätä vinkit jokaisen normaaleihin ongelmiin....

Olen nyt asentanut 3B5:n diskantteihin uudet ja porannut ovienkin niitit auki, mutta miten olette saaneet soittimen johtosarjan mahtumaan 1Din aukkoon? Siinähän on takana melko nollatila, mutta soittimen yläpuolella on väljää kojelaudan sisällä. Olen kokeillut kahta johtosarjaa ja 2 soitinta, eivätkä ne mene 1-2cm syvemmälle kojelaudan uumeniin. Ei vaikka mitä tekee. Olen katkonut jopa normaalit ISO-johdot kaiuttimilla ja muutenkin siistinyt koko johtonipun. Ei vaan mene, vaikka kuinka tunkee ja yrittää ohjata johtoja oikeaan suuntaan. Siinä on niin paljon piuhaa ja ahdas rako, että kyllä menee sumppuun...

Etuoviin menee ulkohalkaisijaltaan 165mm, sekä sisähalkaisijaltaan luokkaa 145mm. Vakiokaiuttimen korotus on muistaakseni 35mm, sekä syvyys noin vajaa 50mm. Senverran testailin kuitenkin ihan oikeaa tietoa, että 63,5mm syvä kaiutin menee hienosti 40mm kauluksella eli sinne jää reilusti 2,5cm tilaa ikkunakoneistoon. 4kpl popniiteillä per ovi. Saisikohan tuohon kierreniitit, vai koriniiteiksikö sanotaan?

Muita mittoja otin summittain ja farkussa levein osa konttia on n. 120cm ja kapea 100cm. Molemmilla sivuille, sinne luukkujen taakse mahtuu melkoinen määrä tavaraa. Itse aion uhrata oikean puolen, jossa oli varapolttimot, Kickerin jakosuotimien tielle. Eikä tavitse mitään purkaa, että sinne menee melko miehekkään kokoiset jakosuotimet ihan vaan liimalla tai teipillä. Vasemmalle (kuskin) puolelle menee helposti esimerkiksi pieni vahvistin tai DSP-prosessori kuten PXA-H701.

Ovipahvit on kiinni hemmetin tiukoilla klipsuilla molemmista ovikahvoista (molemmat jalopuut halki) sekä 2 torxilla (T20 tai T25) oven alareunasta. Sen jälkeen on 6 klipsua jotka irtoaa parhaiten mm. Motonetistä saatavalla muovisella purkurautasarjalla, joten ei riko kiinnikkeitä. Tämän jälkeen kun laskee ikkunan alas että pääsee sormilla käsiksi ovipahvin taakse "ikkunarakoon" ja nostaa, niin pitäisi irrota suurimmaksi osaksi. Kiinni on vielä 2kpl (?) sähköliittimiä (kaiutin alareunassa ja sähköikkuna) sekä avausmekanismin metallinen koukkku. Kaikenkaikkiaan aika simppeli homma, kunhan katsoo kaikki paikat eikä ala repimään väkivalloin. Ainoa mikä on tosissaan kiinni, on apparin kahvan sisäpuoli.

Varapyörän koteloon menee reilu 40L lasikuitukotelo, jos laskee 205/55/16 renkaan mukaan. Pohjalla on hyvä kiinnitysreika siinä mihin varapyöräkin kiinnittyy.

Hanskalokero kannattaa irrottaa jos haluaa pelata enemmän johtojen kanssa. Se on kiinni molemmilla sivulla olevilla muovipaloilla, oikealla isompi ja vasemmalla pienempi. Yhden PH2-ruuvin takana molemmat muistaakseni. Sitten on itse lootassa 7 torxia, kooltaan 20 tai 25. Myös lokeron yläreunassa on kolmella klipsulla kiinni, jotka tulevat ulos suoraan itseenpäin vetäen. Kannattaa olla varovainen hanskalokeron valon kanssa, siinä on liitin joka pitää irrottaa mutta myös itse valo on hankala saada ulos johtuen tästä rakenteesta. http://farm7.static.flickr.com/6001/593 ... 06087d.jpg eli siinä pitää saada tuo on/off -klipsu aukosta läpi. Itse hajotin omani... (samasta kolosta muuten saa pienin vahingoin Ipodin piuhan sisään. Irrottaminen antaa todella paljon lisätilaa.


Tässä nyt tylsän Pe-illan ajantuotokset. Paljon jäi varmaan unohduksiin, mutta olisi kiva jos tästä saisi kerättyä tietopankin muille hifistelijöille....Jatkakaamme!
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

kyl mul mahtuu mankan/climan taakse piuhoja ku vähä työnteli niitä sivuu ja climan reviirille.. itellä on on siel subi 2x rca, 4kanava 4xrca,digiboksi 3xrca ja kuvan ulostulo mankasta 1xrca ja sit vedin sieltä ovien ja lankun väliset kaiutinpiuhat. ja tietenki ne normi piuhat on siel myös... piti kyl olla kaveri mukana et saatii mankka kiinni :lol:
Mikki
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2010 0:43

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Mitä kaikkea puritte? Ongelma on juuri se, miten saada johtoniput kulkemaan oikeaan paikkaan, näpeille ei ole tilaa oikein missään.
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

mul on clima ylimmäisenä ja sit mankka.. kummatki irti. clima 4:llä 20 vai 25 kokosella torxilla kiinni ja sit otettii kuskin puolelta se iso palikka mis on valosäätimet. eli se ratin alla oleva jätti palanen jalkojen yläpuolella. seki on 4:llä torxilla kiinni 2 sulaketaulun luona ja 1 kummassakin kolos/lokeros mitkä on ratin alla. ja sen jälkeen vaa kättä sisää ja valoa :D

on kyllä se tie vähä ahdas työnnellä niitä johtoja mut kyl ne menee..
Vastaa Viestiin