Neuvoja Golf IV:n etuovien purkamiseen vaimennusta varten

Autohifi-jutut
Terda
Viestit: 14
Liittynyt: 10.1.2010 15:39
Paikkakunta: Joensuu

Neuvoja Golf IV:n etuovien purkamiseen vaimennusta varten

Viesti Kirjoittaja Terda »

Olen tuore vm 2002 farkkugolffin omistaja ja tarkoitus olisi kevään aikana vaimentaa etuovet ja asentaa niihin paremmat kaiuttimet. Olen pariin aiempaan autoon (Pösö ja Nissan) tehnyt ovien vaimennuksen ja Golfin kanssa on tarkoitus tehdä samat temput.

Löysinkin perusteellisen selostuksen farkkugolffin vaimentamisesta, mutta siinä ei ollut kuitenkaan kerrottu ovien sisäpellin irrottamisesta. Tarkoituksena olisi siis vaimentaa myös se ulkopelti sisäpuolelta. En ole vielä siis purkanut ovia lainkaan, katsellut vain muiden projektikuvia.

Tästä linkistä http://www.saunalahti.fi/ylonemi1/pics/ ... iginal.JPG löytyvässä kuvassa näkee, että sisäpelti on ruuveilla kiinni, jotka on varmastikin helppo irrottaa. Mietityttää vaan nuo lukuisat johdot ja ikkunan mekanismit. Joutuuko niitäkin purkamaan vai saako sisäpellin jätettyä jotekin niin "roikkumaan" ilman täydellistä irrotusta, että mahtuu ujuttamaan vaimennusmattoa ulkopeltiin? Tarkoitus olisi nyt siis välttää emävirheet, ettei tulisi korjaamoreissua omien mokien takia. Kaikki vinkit otetaan kiitoksella vastaan.

Lisäksi kiinnostaisi tietää, saako oviin miten helposti ujutettua kaiutinjohdot alkuperäisten johtojen lomaan (ovesta pitäisi siis saada johdot konttiin vahvistimelle).
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kyllä siihen hommaan ohjeita netistä löytyy ihan varmasti, en osaa kyllä hakemista sen paremmin auttaa.

Ainakin ennen sisäpellin avaamista irrotetaan lasi hisseistä ja teipataan yläasentoon oven karmiin, sitten muistaakseni lukkomekanismi löysättiin ja olikohan jotain muuta vielä? Sitten pellin ruuvit irti ja johdot sun muut silleen ettei mikään estä ja pelti irtoaa ihan siististi pois eikä jää tielle haittamaan ollenkaan. Ikkunan hissimekanismit tais olla pellissä kiinni tai ovirungossa eikä nekään pahemmin estele matotusta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

VW Golf Variant 2.0TDI -08
Terda
Viestit: 14
Liittynyt: 10.1.2010 15:39
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Terda »

okram83 kirjoitti:TOssa on ainaki jotain http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107
Hyvät ohjeet, mutta tuossa oli vain tuon ovipahvin irrotuksesta. Siihenkin on toki neuvot tarpeen. Hieman mutkikkaalta kuulostaa tuo ikkunamekanismin kanssa leikkiminen, kun irrottaa sisäpeltiä. Aiemmissa projektiautoissa ei ole tarvinnut lainkaan koskea ikkunamekanismeihin, koska sisäpelti on ollut kiinteäosa ovea. Sisäpellin reikien kautta on niissä päässyt laittamaan vaimennukset ulkopeltiin.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kuulostaa monimutkaiselta mutta jos jostain löydät tarkempia ohjeita niin aika simppelihomma loppusissaan.

Tuolla on jotain kuvia aiheesta, Seat Ibiza autona mutta näyttää aika samalta että voinee melko paljon ottaa vinkkiä:

http://www.kalliojarvi.net/ibiza/vaimen ... nus-7.html
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Dubsonic
VCF Member
Viestit: 569
Liittynyt: 6.9.2009 22:39
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Voi siinä mennä jopa 20min kun golffin oven purkaa jos tekee rauhalliseen tahtiin. Ensikertalaiselta voi mennä jopa puolituntia.

Ovipahvi ja kaikki piuhat irti ja sitten lasi kiinnikkeistään irti ja teipillä ovenkarmiin kiinni ylös. Sitten lukko irti ja ovipellin pultit irti ja pelti tulee pois ovesta. Hiukan saa varoa sitä lukkolaitetta ja sen sähköjohdon kun muistaa viel ottaa irti.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Vastaa Viestiin