Page 2 of 3
Posted: 5.4.2009 21:18
by Patu
Osku.T wrote:et 35 leveys 8,5"
Mulla oli edellisessä 3B passatissa 8,5*18 tuuman vanteet 225 gummeilla, ET35 ja reilusti madallusta, kaks kolem senttiä enemmän mitä nykyisessä niin ei silloinkaan ollut mitään ongelmia gummien raapimisen kanssa.
Nykyisessä 8,5*18, ET35 ja gummit myös 225 niin ei mitään ongelmia tuolla nykyisellä madalluksella ja tuskin sittenkään kun tiputan autoa enemmän.
Posted: 5.4.2009 22:18
by Patu
Micco wrote:Niin onko sulla patu nyt eessä se 33cm ja takana 34cm
Paljonkohan mulla nyt on
Pitänee mitata. Iitin testipätkältä juuri palanneena joutuu myöntämään, että autoa on nostettava kesäksi.
Mulla talvella oli jossain välin 32cm kaikki nurkat, pitää tarkistaa onko painunut vielä lisää. Raapii kyllä ilkeesti.
Tosin jos mulla on alusta pehmenny muutenkin painuessaan, niin voi joustot olla pidemmät heitoissa ja raapii senkin takia. Kerrohan kokemuksia kun ajelet ja säätelet. Mun H&R alustalla on ajettu 100+ tkm. Tolpat huollettu kerran.
E: Kävin vähän mittailemassa. Auto ei ollut ihan tasaisella, niin mulla on jotain 31.5-32cm luokkaa edessä. Renkaassa tai sisälokarin kiinnikkeessä ei näkynyt juuri jälkiä, joten enää en osaa olla varma mistään. Joku ottaa kyllä ilkeen kuuloisesti kiinni heitoissa, voisiko sittenkin roiskeläpät yltää maahan joka kerta...
Olin satavarma että osuu jo talvirenkaillakin kaareen, kun kesäpyörillä oli ongelmia. Pienestä on kiinni näköjään. Eiköhän se viimestään kesäpyörien laiton yhteydessä selviä, että mistä kiikastaa.
Juurin tuon verran mulla on madallusta eli edessä 33.cm ja takana 34cm keskiöstä kaareen. Edellisessä Passatissa huomasin että kun ruvetaan madaltamaan paljon niin sillä ei niinkään ole väliä että onko se 28,30 taai 32cm keskiöstä kaareen vaan enemmän merkkaa se iskarin sisäänjousto. Edellisessä passatissa ei ollut mitään ongelmaa reilullakaan madalluksella kun sisäänjousto oli säädetty aika jäykäksi.
Oletko muuten madaltanut roiskeläppiä?Jos et ole niin veikkaan että ne siellä raapii tienpintaa, niistä tulee yllättävän ilkeä ääni kun ovat niin kovaa materiaalia.
Posted: 5.4.2009 22:30
by Micco
En oo katkonu roiskeläppiä. H*lvetin matalallahan ne viistää. Olin niin sata varma, että osuu renkaat kaariin, kuten "kantikkailla" kesärenkailla viime kesänä. Mutta voihan se olla, että kun talvirenkaat on matalammat kuin kesärenkaat, niin todellakin yltää nyt vähän painuneena juuri hipomaan läpät tiehen. Nooh, kesärenkailla se selviää, että osuuko kaariin, läpät tiehen tai sekä että. Nyt on aavistuksen pyöreäolkaisemmat renkaat, muttei paljoa.
Saattaa olla että nostan autoa sen painuman verran joka tapauksessa. Katsoo nyt. Mulla alkaa alustalla olla jo ikää sen verran, että jos se nostokaan ei auta enää, niin on alettava katselemaan uutta settiä.
Todella hyvin on tähän asti kyllä palvellut. Vanha ystävä...
Posted: 5.4.2009 23:17
by Patu
Pyysin tuolla FFp:llä tekemään hieman photosoppausta passatille, eli pyysin vanteiden puolat mustiksi ja tässä tulos:
http://kuvaton.com/k/TRE.jpg
VS alkuperäinen:
http://picasaweb.google.fi/Jonni.Pessin ... 7090643026
Kuulisin mielelläni teiltä mielipiteitä että kumpi on parempi. Mä jotenkin sairaalla tavalla pidän noista vanteista puolat mustana enemmän.
Posted: 6.4.2009 6:53
by narri
Oivoi.. kumpikin on kyllä tosi hienot että vaikea on sanoa..
Toisaalta meneekö liian mustaksi jos vanteetkin viel kiskasee.. En tiiä..
Eipä mun mielipiteestä ny paljo apua sitte ollutka mutta olen
itse paininut tässä saman ongelman kanssa että pitäisikö
maalata mustiksi vai antaa olla vaa hopeana.. Että molempi parempi
Posted: 6.4.2009 8:58
by Osku.T
mustaksi vaan.ois kyllä aika makia.
Posted: 6.4.2009 18:15
by Kiviharju
^^^Itse tykkään noista mustista. Mutta toisaalta, niinkuin emännyskin sanoi, nuo hopeiset puolat saavat vanteet näyttämään suuremmilta...
Aika paha päättää...
Posted: 6.4.2009 18:48
by Micco
Jättäsin maalaamatta. Mustaksi maalaus hävittää vanteita alle. Toki jos se on tarkoituksena, niin sitten. Tuossa shopatussa kuvassa nuo näyttää vielä melko hyvältä, mutta mitä on sit käytäntö.
Oon huomannu etten tykkää täysin mustasta väristä vanteissa, hävittävät/häivyttävät vannetta liikaa. Joku grafiitin harmaa/gunmetal taas häivyttää sopivasti, muttei liikaa. Toki molempiin tapauksiin omat poikkeuksensa. Kokonaisuushan sen ratkaisee, että mikä käy.
Posted: 6.4.2009 19:31
by Patu
Kyllä ne vanteet jää maalaamatta, meikäläisenkin emäntä sanoi että liikaa mustaa jos vanteiden puolat mustat ja lisäksi vanteet näyttää pienemmiltä. Ja kait taidan itsekin olla samaa mieltä, se olis eri jos olis vaikka 20.tuumaset vanteet ja paljon enemmän huulta.
Posted: 6.4.2009 19:35
by pebe
nainen 1 - Patu 0
Posted: 6.4.2009 19:38
by Osku.T
tossu!!ei niinhän se mullaki kävi ku laitoin dotzit tummaksi niin tuntu et ne pieneni tuumalla. mut nyt ne loistaa autossa edessä18" ja takana 20"
huomenna kaaret mankeloimaan ja maalit lohkeilee!!
Posted: 6.4.2009 20:15
by narri
Mulle o tulossa noi Alutec:in Kyro:t 19" ja ajatuksena oli maalailla mattamustaksi puolat
ja jättää huuli kirkkaaksi.. passatin väri on tumman harmaa..
Posted: 6.4.2009 20:47
by kotka
Henk.koht. mielipide: En ole vielä kertaakaan nähnyt autoa, johon sopivat mustat vanteet. Sama on ajaa peltivanteilla, jos haluaa ne vanteet hävittää pois näkyvistä. Kyllä täytyy myöntää, että naisesi on kerrankin oikeassa
-> EI mustia vanteita mihinkään!
Posted: 16.4.2009 12:38
by Patu
Nyt on
rengaskulmat tarkistettu ja säädetty. Kyllä muuttui ajettavuus todella paljon.
Lisäksi vanteista on takuuneuvottelut käynnissä kun vesi on päässyt lakan alle ja näin hapettanut alumiinia.
Posted: 16.4.2009 15:53
by Osku.T
^^paitsi jos on SUV jossa on 24"-28" vanteet.32" on jo hirveen näköset jo kokonsa puolesta
http://image.automobilemag.com/f/118880 ... h_rims.jpg
Posted: 30.4.2009 16:50
by Patu
Täs nyt yksi kuva ulkoasusta mistä puuttuu enää maskin muokkaus, spacerit, jarrut ja pakoputken päät. Sen jälkeen Pasuunan ensimmäinen versio on valmis. Niin ja tuossa kuvassa madalluskin säädetty jo kohilleen. Viikonloppun pitäis käydä vahaamassa auto kesäkuntoon.
Posted: 30.4.2009 18:46
by Osku.T
himppasen voisit laskea vielä
komia ku sika pienenä.
Posted: 30.4.2009 19:16
by Tero Paalanen
Sopivan korkunen tuo on tolle rengastukselle.
Vanteet ei mun silmään istu mut pääasia et omistajaa miellyttää.
Kaikenkaikkiaan kuitenki hyvännäköönen pasuuna.
Voitaas muuten joskus käyrä oikeen kaffilla pohojanmaan porukalla...
Posted: 1.5.2009 8:17
by Pasi Häkli
Mun mielestä myös hyvä korkeus. Vanteetkin on ihan hienot mun silmääni. Kyllä nuo highlinen kromit on sitten hienot
Nätti on auto!
Posted: 1.5.2009 10:32
by Sami Mäkinen
jep, hyvältä madallukselta näyttäs kun kylkilinjaa kattoo... ei kynnä perä maata niinkuin monilla näkee...
Posted: 1.5.2009 12:30
by Patu
Itseasiassa tuo etupää on matalemmalla mitä kuvasta näkyy, noin sentin matalemmalla kuin takapää.
Vanteista sen verran että ne ei oikein istu mun rakentelusuuntaan mutta kyllä mä niistä kuitenkin itse pidän. Kuitenkin olen miettinyt uusia vanteita ja tällä hetkellä olis kaksi vanne ehdokasta mutta en tiedä kumpaan päätyis:
1.
http://www.midlandwheels.com/Shop/C-129-7-x-17.html
Näitä saa ainoastaan tuossa koossa 7*17 mutta ovat suhteellisen edukkaat. jos joku tietää 18.tuuman Fuch kopioita niin vois informoida minua.
2.
http://www.kerscher-tuning.de/raeder/index.php?id=20
Näitä saa minkä kokoisena haluaa ja varmasti ovat laadukkaat, mutta hinta on taaskin aika suolainen.
(3)
TSW Holsten oli myös yksi vaihtoehto mutta sen tiputettiin jo tästä kilvasta.
Posted: 1.5.2009 12:33
by Osku.T
Posted: 1.5.2009 20:29
by kotka
1. ääni kokonaan kromivanteille tuohon mustaan autoon..
Posted: 19.5.2009 15:59
by Patu
Tuli uudet vanteet ja gummit tilattua:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=2198
Vanhat vanteet ja gummit olis nyt myynnissä eli tarjouksia otetaan vastaan.
Posted: 19.5.2009 17:58
by Pia
Heti se kävi tilaamassa leveempää vannetta.
Mutta olihan se ny komeen näkönen se pikku-passatti. Kukas häiskä se muuten oli? FFp:n puolelta ilmeisesti.
Posted: 19.5.2009 22:40
by Patu
Itseasiassa tajusin vasta nyt että nuohan on ihan BBS LM replicat, ainakin näyttää ihan niiltä. Noh, on ainakin selvästi halvemmat kuin BBS:ät ja ei noilla painoakaan nyt niin kauheasti ole (9,6.kg kpl)
Rupes niin tekemään enemmän german lookkeri vanteita mieli ja levempää vannetta taakse. Haussa oli eteen 8,5 tai 9.tuumaa leveät vanteet ja taakse 10.tuumaa leveät vanteet mutta sopivan hintalaatu suhteen omaavia vanteita ja mua miellyttäviä tuollaisia vaan ei oikein löytynyt joten tyydyin hieman kapeempiin. Taitaa olla myös käytännössä hieman mukavempi näin kun autolla tulee 150.km joka päivä työmatkaa päästettyä.
Renkaat tulee olemaan samaa mallia kuin edelliset eli Goodyearit kokoa 225/40 edessä ja 255/35 takana.
Posted: 20.5.2009 19:07
by Sami Jalonen
Kapeempaa rengasta päälle ni sit vasta germanlook täyttyy
Posted: 21.5.2009 13:52
by Ramirez
toivottavasti puolat ei ole liian sisällä vannetta AP-Racingin jarruille. Jos on niin levike palaa väliin. Satula tulee meinaan todella paljon ulos ja itselleni jäi vain minimaalisen vähän tilaa satulan ja puolan väliin... Tai voit sä jos jyväskylässä liikut niin tulla vaik kokeilemaan sopiiko ne vanteet mun autoon jarrujen kanssa ennen kun rupeat ostelemaan satuloita.
Posted: 6.6.2009 10:47
by Patu
Vanteet ja renkaat tuli eilen
Takaläski 255/35/18
Takavanne:
Tänään paiskasen vanteet alle, toivottavasti saan myös muutaman kuvan räpsittyä.
Posted: 6.6.2009 13:24
by AjH
Noi on kyllä aika komeet vanteet farkkuPassatin alle
Posted: 6.6.2009 13:34
by Sami Jalonen
Lemmarit (kopiot) sopii kyl melkeen kaikkiin vageihin
Kuvia odotellessa.. Mites madallus tolla traktorirenkaalla?
Posted: 6.6.2009 16:56
by Leroy
Varmasti komean näköiset mustan Passatin alla..En muista milloin olisin töistä kotiin posotellut tämmöistä vauhtia, kun piti kiiruhtaa kattomaan joko on kuvia vanteista auton alla....
Posted: 6.6.2009 17:28
by Patu
Vantehet auton alla (+omat Picasa 3:sen kokeilut):
Posted: 6.6.2009 17:30
by AjH
Ei muuta sanottavaa.
Posted: 6.6.2009 19:24
by Leroy
Piru vie, että on komee!!
Posted: 6.6.2009 20:23
by Patu
Kiitoksia kommenteista.
Traktorin renkaat asettui taakse todella sopivasti: Kun renkaat roikkui alhaalla niin väliä jousilautaseen oli 2.mm eli aika tiukkaa, mutta auto maassa väliä noin 10.mm. Takana renkaat tulee myös aivan lokasuojien reunaan eli ei kaipaa spacereita. Eli kaikenkaikkiaan todella passeli koko ja näyttää nuo gummit aika hienoilta auton takaa katsottuna.
Edessä ei ollut tietenkään mitään ongelmaa noilla gummeilla. Eteen kaipaa 5-7.mm spaceria jollanen itseasiassa on jo varastossa, Pitää käydä hakees vaan pidemmät pyörän pultit. Kokeilin muuten eteen noita takagummejakin ja nekin sinne mahtuis, tosin siitä en sitten tiedä mihin ottais kiinni renkaita käännettäessä.
Ajossa huomaa että kiihtyvyys on hieman parempaa kun vanteet on huomattavasti kevyemmät kuin edelliset, lisäksi nuo traktorinrenkaat ei mielestäni tuoneet yhtään enempää rengasmelua kapiiniin. Lisäksi ajossa käyttäytyy traktorin renkaiden takia ehkä hieman kuin takaveto auton tapaisesti tai sitten vaan kuvittelen. Jokatapauksessa ei mitään negatiivistä sanottavaan noista vanteista tai gummeista. No tiesin gummit jo todella hyviksi kun edelliset olivat vastaavat.
Posted: 6.6.2009 21:11
by Sami Jalonen
Älyttömän hyvän näkönen! Nappaa viel silleen perästä eteenpäin-kylkikuva ni näkee miten asettuu kaariin.
Enkä tarkottanu mitään pahaa tolla traktorivertauksella
Posted: 6.6.2009 21:20
by kotka
Nyt alkaa olemaan tyyli kohdillaan! Kyllä nuo aina mustat voittaa, vaikken rasistiksi tunnustaudukkaan (kovaan ääneen)
Posted: 6.6.2009 21:25
by Patu
Sami Jalonen wrote:Enkä tarkottanu mitään pahaa tolla traktorivertauksella
En mä sitä loukkauksena ottanutkaan joten ei mittään. Itseasiassa Vaimoke sanoi eilen ihan samaa kun raahasin gummin olohuoneen matolle näytille niin kuin kissa tuo saaliin näytille
Posted: 7.7.2009 10:41
by Patu
Pari kuvaa takaa kun niitä pyydettiin:
Takaluukku tuli tuossa viime viikonloppuna vaimennettua täysin Vibron ja Blestin avulla. Oli vaikutus ajomeluun kyllä todella suuri! Nyt loman aikana pitäs jatkaa vaimentelua ja asennella uusi soitin ja erkkarit eteen myös.
Päivittelin tuonne etusivulle projekti otsikko jo tehdyillä muutoksilla ja tulevilla suunnitelmilla. Varmaan seuraavaksi ryhdyn tuohon katon tasoitus operaatioon. Pyörii kyllä niin villejä suunnitelmia mielessä, mutta katsotaan mitkä niistä toteutuu.
Voin sanoa että auton ensimmäinen versio on nyt valmis, eli kerätään nyt rahaa hetki ja sitten suunnataan versioon 2.0 päin.
Posted: 17.7.2009 22:09
by Patu
Tällaista viime viikolla:
Ennen (Vasemmalla) ja jälkeen (Oikealla) 7.mm Spacerien asennusten. Spacerit Saksan maalta ja pidemmät pultit Vianorilta:
Ja tällaista tällä viikolla:
Ylimmässä kuvassa etuovet vaimennettuna ja erkkarit jo asennettuna ja alimmassa kuvassa ovipaneeli jo paikoillaan. Rainbown erkkari SLG265.20 F3 Hifiluxista, 3.pakettia Vibroa oviin Autostudiolta, johdot, liittimet ja vaimennusmassa vanhasta projektista.
Posted: 19.7.2009 10:41
by narri
Mitenkäs tämä setti on soinut? Hintansa puolesta mukavan olonen..
Harmittaa kun itelle jäi vanhasta autosta hyvät dls 5,25" setti..
Pitänee jättää johonkin toiseen projektiin ne ja hankkia tähän nyt jotkut vaan..
Kuhan olis paremmat ku originellit
Mitenkä nuo diskantit meni paikoilleen?
Jouduitko modaamaan sitä läpeä vai menikö ihan nuin vain?
Posted: 19.7.2009 11:46
by Patu
Ei ole soinut vielä mitenkään kun toinen ovi on vielä kesken ja vahvistinkin asentamatta. Kyllä varmasti paremmin soi kun alkuperäiset...alkuperäisetkin soi paremmin jo pelkällä ovien vaimentamisella.
Diskantit iskin kiinni noissa kupeissaan koska noissa kupeissa niitä saa suunnattua ja käännettyä hieman. Alkuperäisen diskantin kun heivas mäkeen ja dremelillä päästi sen alkuperäisen muoviverkon pois ja suurensi diskantin reikää niin hyvinhän nuo sinne asentui.
Ensin mulle piti tulla se testivoittaja SAX265 malli, mutta se oli loppu varastosta niin laittoivat samaan hintaan tuon setin. Tuo malli SLG265 mikä mulla on pitäs olla muuten sama kuin SAX265 mutta ilmeisesti hieman järeämmällä basso/keskiääni elementtillä. Tämä sopii hyvin koska ei nyt ainakaan alkuun ole tarkoitus subbaria asentaa.
Posted: 26.7.2009 18:59
by Patu
Tällaista tänään:
Piti ostaa talvivanteet pois kuleksimasta kun halvalla sai.
Vanteet on mallia DBV Arizona
Koko 17*7,5 jako 5*112 ET30
Paino 10,3.kg/kpl
Vanteiden väri varmaan pysyy samana mutta keskiöt pitää hankkia ja vanteet fixata, vaatii myös ehkä uuden lakkakerroksen jos priimaa haluaa. Myös gummit noille vanteille on hakusessa.
Posted: 27.7.2009 8:52
by Killer
Noille sitten renkaiksi 205/50/17 jos vaan kantavuus riittää! Mulla on vastaavan kokoiset renkaat samankokoisilla vanteilla ja hyvin sopiva paketti.
Posted: 31.7.2009 22:12
by Patu
No nyt sain Hifitkin toimintaan.
Eli aamulla aloin asentamaan vahvistinta. Kuvassa jo virtakaapeli vedetty konehuoneeseen. Kaapelin suojasin sähköliikkeestä saatavalla haitariletkulla. Kaapelin läpivienti löytyi ilmastoinnin putkien läpiviennistä ja kaapelin suojasin DLS:n 150A:n laatta sulakkeella ja sulakepesän ruuvasin tulipeltiin kiinni. Virtakaapelin kuin maakaapelin koko on 33.mm2
Mietin että asennanko 2-kanavaisen Genesiksen vai 4-kanavaisen Genesiksen niin päädyin kuitenkin suoraan 4-kanavaiseen koska se upposi niin hyvin tuohon ensiapulaukun telineeseen, on kuin siihen tehty. 2-kanavainen olis ollut hieman liian leveä. No nyt on kanavat valmiina subillekin jos sellaisen päätän asentaa. RCA-kaapelit on DLS:n valikoimasta ja vedin myös RCA:n subin kanaville niin ei tarvitse sitten myöhemmin kaikkia muoveja ja soitinta irti repiä jos subin päättää asentaa. 33.mm2 Virta ja maakaapeli pienenevät vahvistimen takana jakoblokeissa 20.mm2 kaapeliksi joka sopii vahvistimen liitäntöihin.
Vahvistin on siis vanha sotaratsu Genesis QX200 joka pukkaa 4*50W/2*220W 4.Ohmiin. Nyt siis vahvari ohjaa pelkästään etupään erillis-sarjaa.
Tässä jo tavaratilan pahvit paikoillaan mutta ensiapulokeron kansi auki.
Ja tässä kansi kiinni. Sinne se vahvistin jäi hyvin piiloon.
Mitä nyt 10.minuuttia ehdin säätöjä hakemaan niin ensivaikutelmat soundista ovat positiiviset:
-Basso on erittäin maukas tuolla Rainbow setillä
-Diskantti on aika neutraali mutta tarkka, ei kuitenkaan mikään supererinomainen
-Keskiääni on hieman tukkoinen ja tuntuu kuin laulaja laulaisi verhon takaa, kuitenkaan ei huono
-Rainbown sarjan parasta on mielestäni dynamiikka, potkii todella hyvin ja kestää tehoa reilusti. Varmaan 2*100W jatkuvaa olis parempi tuolle sarjalle kuin 2*50W.
Mielestäni hyvä hinta/laatu suhde tuolla sarjalla ehdottomasti
Nämä siis ensivaikutelmat soundista. Kuitenkin en ehtinyt testata vielä CD:eillä vaan nuo testit ovat MP3:silla joten sillä varmasti oma osuus soundiin.
Posted: 9.8.2009 21:36
by Patu
Viime viikolla sain viimeinkin kaikki jarrut käytyä läpi.
Edessä ja takana nyt siis Zimmermanin reijitetyt levyt (takana 245*10.mm ja edessä ennen 288*25.mm mutta nyt 312*25.mm). Paloina tuli ne Fedoron palat jokaiseen nurkkaan.
Yksi räpsy takajarruista:
Viikon päästä auto menee pajalle. Pajalla autosta poistetaan kattokaiteen ja antenni jonka jälkeen reiät hitsataan umpeen ja katto maalataan. Eli kliinimpää ilmettä haetaan. Lisäksi noissa kattokaiteissa oli jo hieman syöpymää joten ne nyt joutaakin pois. Pitänee kattokaiteet sitten kunnostaa ja laittaa varastoon.
Ei kellään sattuis olemaan Passatin konepeltiä halvalla myydä?
Posted: 9.8.2009 21:39
by AjH
Mistä hankit kannakkeet etusatuloihin ja oliko kannakkeen pultit piukassa. Itsellä samainen prokkis lähestyy kovaa vauhtia vihdoinkin ja vähän jännittää noiden kannakkeiden irti saaminen.
Posted: 9.8.2009 21:43
by Patu
Kannakkeet tuli Slamitilta. Kannakkeet lähti helposti pois eli ei mitään ongelmia. Tai noh:suurin ongelma oli löytää tallilta 7.mm kuusiokulma avain jolla kannakkeet on kiinni pyörän navassa.
Takana taasen tarvittiin muistaakseni 8.mm kuusiokulma avainta jotta sai kannakkeet pois jotta pääsi levyt vaihtaan.
Takana ei myöskään tarvinnut mitään käsijarrun vaijereita irroitella vaikka Alfamerin korjausopas toisin sanoi.
Kuparitahnaa kannattaa muistaa laittaa pulteille ja jarrujen liukutappeihin koottaessa.
Posted: 9.8.2009 22:15
by AjH
Takana on hommat jo kunnossa, sinne muuten vaihtaa levyt ilman kannakkeitten irrotusta
Toivottavasti ei oo tiukassa noi sitten täälläkään..