Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Nonii oli mennyt perjantaina apukuskin puolelta lasin nostin vaijeri no lauantaina mätä nettii ja uus koko pelti paska ja jäi kätee ölpän suodatin ja Turtle Wax Headight Lens Restorer alempana kuvaa millasta jälkee tuli ennen ja jälkeen.
Kyllä se pikkasen kirkastui.



Kuva



Kuva
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja ibel »

Ssiiis onko tuos ylemmässä kuvassa umpion pinnassa kuraa vai oliko se noi kiveniskemillä?? :shocked Teitkö veshiomapaperilla viel??
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

En tiiä sit mut ei ainakaa sillä jollain vahalla/pesuaineella lähteny mitä ton paketin mukana tuli nii enimmät samentumat hiottiin, periaattessa niinkuin vesi hiomalla tehty tuo kun ruiskutettiin jtn ainetta umpion pintaan ja hioma tyynyyn ja sit alkaa hioo, http://www.youtube.com/watch?v=y4uBggEBZZg tuossa video kyseisestä tavarasta.
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Terve taas pitkästä aikaa! ollut hiljaista auton suhteen kun koulussa mennyt suurin osa ajasta ja nyt ollu työharjottelussa mutta nyt taas kun kortin saanti lähenee ja 27.3 pitää viimestään käydä näyttämässä leimalle että vaihdettu kuskin puolen raidetanko ja renkaissa oli liian suuri nasta ero, varmaankin saa kesäpalloilla ajella sillon jo (jos nää pakkaset ei jatku..) mutta nyt puraisi viritys kärpänen sen verran että evrymodi varmaan tulee potikka säädöllä kabiiniin ja ja sitte jos pääse nyt mahd. johkun kesätöihin niin isompi tehosen pd koneen turbo ja cooleri ahtoputket uusiksi ja putki. Niin muuten vielä et kannattasko kurkkaa tonne venakopan sisää että onko paininkupit ja nokka millasessa kunnossa kun luin kauhutarinoita kun menny kansia joillakin kun paininkuppi kulunut puhki, autolla kumminki ajettu 363tkm tyhjäkäyntiä käy vähä tus/pussuttamalla ja kierrosten noustessa pieni ihmeellinen sirkutus/kitinä alkaa, yhdellä oli ollut juurikin tuolleen ja oli paininkuppi puhki kulunut ja nokka kaput. Öljyt vaihdettu about n.700-1000km sitten.
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Nonnii, issee oli käyny töide jälkee leimaamas auton ja nyt sais pikku hiljaa haalia evry osat näppeihi ja laittaa kaverin kans pääsiäisenä se sitten kiinni.
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Yks kysymys, onko täs esim mun passatis vnt turbo vai iha normaali ? ja kiitos vastauksesta etukäteen :)
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Avatar
Karkulainen
Viestit: 142
Liittynyt: 17.7.2012 0:14
Paikkakunta: Iisalmi/Sonkajärvi

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Karkulainen »

Eikös noissa kaikissa PD koneissa ole tuo VNT ahdin.
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

juuu okei, jäänyt vähä pimentoo et onko vnt vai ei mut kiitti infost kumminki
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
OskuA
Viestit: 32
Liittynyt: 23.11.2011 17:03
Paikkakunta: Pori

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja OskuA »

Valoista kellastuu ja haalenee se päällikerros en tiedä onko se joku UV-suoja tai vastaava, mutta hio se pois 800 ja siitä 4000 saakka, mieluiten epäkeskolla jossa kierroksia ja saat kompuraan kiinni. Sen jälkeen kun olet saanut hiontavaiheen suoritettua niin Fareclalta seuraavat tuotteet tässä järjestyksessä: G6 - G3 - G10 ja käytä rotary myllytyskonetta noilla kiillottamisee. Näiden jälkeen paras laittaa päälle joku sealant, niitä saa mm. Projetech.

Virktyksestä sen verran että jätä se koolerin vaihto pois. Haaskaat vaan rahojas, se ei siellä pitkään aikaan ahdista. Vakio voi tosin olla tukkoinen joten sen puhdistamista suosittelen. Suosiolla esim. AVF ahdin 300-400€ ja ECU optimointi/ohjelmointi. Saat noilla sen n. 160hp/380nm.

Pset koko keissillä n. 800-900€, jos vaihdat ahtimen itse.

PS. Ei huolta kilometreistä, mulla pian 600tkm mittarissa samalla koneella. Tosin ajettu kilometreistä 90% maantieajoa, on kenkääkin saanut..
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Juujuu, joo kyllä se ahdin melko varmasti itse tullaaan vaihtamaan kun ja jos sen sen saa joskus ostettua :D joo pitää nyt kattoo mitä tolle ahtimen ja imusarjan väliin keksii että putsaako ne ahtoputket vain öljytä ja cooleri samolteen, täs ny kumminki viel sen n1kk aikaa viel tehä ennenkö on 18 ja saa kortin joskus hyvällä tuurilla toukokuussa :)

Edittiä sen verran et ton saa vissiin vain map ohjatuksi ohjelmoimalla toi maffi pois ja egr samoin ?
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Vömbsteri
Viestit: 31
Liittynyt: 10.1.2013 20:47

Re: Pasuuna 3BG 74kw 1,9TDI PD

Viesti Kirjoittaja Vömbsteri »

Kuva


Viälä pitääs myllyttää/vahata :D kolome tuntia tuahonki pesuuhi ja muuhun puunaamisee menny aikaa ja viel pitääs jatkaa, varmaan, tulee gunsmoke kalvo umpiohi, merkitön maski ja jtn pikkupaikkoja hiilariteipillä . ja vanteet kun ja jos pääsee töihi..
VW Passat 3BG 1,9TDI PD
Vastaa Viestiin