Tuli oltua kohtuu pitkään mersumiehenä, mutta linja-autokortin omistajana on pitemmän aikaa ollut haaveena oma bussi ja mersulla ei oikein ole järkeviä vaihtoehtoja. Naapurikunnasta löytyi vm. -95 T4 rekisteröitynä 10+1 linja-autoksi, joten tinkaamaan piti lähtiä ja käsiinhän se jäi.
Tämmösen näkösenä se pihaan saapui:
Eli 2.4d voimakoneella varustettu kapistus. Alunperin taksina ollut joten sisältä löytyy Regon sisusta toimivasta sähkösestä sivuovesta lähtien. Ei ehkä kylän nätein T4, mutta kyllä sillä kaikki ajot hoitaa.
Portteria en olisi ikinä pihaan ottanut ellei se tosiaan olisi rekisteröity linja-autoksi ihan parin syyn takia:
- Vuosittaiset verot 0 euroa
- Ei pysäköintiongelmia kun joka paikasta löytyy ilmaista pysäköintitilaa linja-autoille
- Vetokoukku ja tilaa löytyy joten isompien romujen kuljetuksessa ei ongelmia
Tällä hetkellä mittarissa pikkasen päältä 615 000 km ja hyvin tuntuu pelaavan. Naftaa palaa motariajosssa n. 9.5 litraa sataselle mikä lienee noinkin painavalle ja tehottomalle autolle ihan ok?
Heti oston jälkeen tuli vaiheltua termostaatti kun tupa ei oikein lämmenny ja startti kun käyntiinlähtö oli aina vähän niin ja näin
Tehtävälistalla:
- Webaston asennus
- Takaosaston ikkunoiden tummentaminen
- Kesän koittaessa auton ylimaalaus
- Kojelaudan toimimattomat valot. Ainoastaan mittariston ja ajovalokatkasijan valot pelaa
- Perseenlämmitin ei pelaa
- Lämppärin kenno vuotaa pikkasen nestettä
mfl:n T4 Transportteri
Re: mfl:n T4 Transportteri
Tulipa tossa masenneltua mersusta ylijääneet päiväajovalot portteriin. Aluksi roikkuivat puskurin nurkissa ja nyt jaksoin viritellä ne tuon maskin/ritilän sisään.
Kerrankin hyvin onnistunut asennus