paffa's G3 Variant SA-int Edition
Posted: 9.3.2013 15:27
Lyhyestä virsi kaunis. Pikkuisen isompi detailing projekt, eli purku-maalaus-kasaus ja siinä ohessa vikojen fiksailua.
Lähtötilanne ennen purkua, oli tosin minulle tullessa täysin vakioalustalla sekä eri vanteilla. Noissa kuvissa takakaarista pokkaukset laikattu ja rullattu, jotta mahtuu kesävanteet pyörimään.
On sitä pestykin välillä.
Joku mukamas taiteellinen kuva
Pientä lukkohuoltoa tehty myös ennen talvea
Asennettiin apujouset, jotta lukot ei jäätyisi kiinni talvella. Ei tosin auttanut, vaan piti tehdä vielä ns. nippuside patentti.
Pieniä Tee-Se-Itse patentteja tuli samalla vastaan. Oikealla näkyvä metallitappi oli lukkotappina ja kahvan vetimestä katkennut "kynsi" korvattu jollakin.
Lukkopesän liuottamista valopetroolissa, alkoi haittalevyt liikkumaan ihan eri tavalla.
Kesävanteet Borbet A (made in west germany), taakse 16x9 et15 ja eteen 16x7.5 et25. Eteen joutunee varmaan speiceriä etsimään, mutta tässä pieni tiiseri
* * * * * * * * * * * * *
Ja sitten mennään nykyhetkeen, tallikoira Bruno ihmettelee omistajansa touhuja
Hommathan alkoi purkamisella ja ensimmäisenä heppailtiin ajovalopesureiden reiät umpeen, työhön palkattiin työtön siskon poika Jere =D
Reikä oli alunperin oudon mallinen, joten päätettiin tehdä siitä suorakulmio. Näin homma helpottui kummasti.
Jeren tehdessä töitä, purin sillä välin muita osia, autoonhan tulee vento-keula, joten orkkis pelti joutaa varastoon
Homehtuneiden sivulokareiden irrottelua, oli tiukasti massalla kiinni prkl
Allekirjoittanut vs. etulokari 1-0
Täytepalojen sorvausta
Meanwhile in garage
Close enough
Jeren sovitellessa paikkapaloja, purin turhaa painoa pois keulilta, eli ajovalopesurin letkut ja suuttimet kuuseen. Tallikoiraa ei voisi vähempää kiinnostaa.
Pienempi lisävalojen reikä hepattuna kolvin avulla sisäpuolelta
Maestro työssään
Ei savua ilman tulta... Täytteeksi sulattelin samaa muovia jämäpuskurista mistä palatkin leikattiin
Ja tähän tilaan se tämän päivän päätteeksi jäi
Seuraavaksi vuorossa takakaarien hiomista ruosteesta puhtaaksi, suojaamista ruosteelta sekä etupuskurin tasoittelua ja Venton konepellin hiomista + tuhat muuta pientä asiaa. Päivitellään sitä mukaan kuin projekti edistyy.
Kuvablogina löytyy myös osoitteesta VAGarage
Lähtötilanne ennen purkua, oli tosin minulle tullessa täysin vakioalustalla sekä eri vanteilla. Noissa kuvissa takakaarista pokkaukset laikattu ja rullattu, jotta mahtuu kesävanteet pyörimään.
On sitä pestykin välillä.
Joku mukamas taiteellinen kuva
Pientä lukkohuoltoa tehty myös ennen talvea
Asennettiin apujouset, jotta lukot ei jäätyisi kiinni talvella. Ei tosin auttanut, vaan piti tehdä vielä ns. nippuside patentti.
Pieniä Tee-Se-Itse patentteja tuli samalla vastaan. Oikealla näkyvä metallitappi oli lukkotappina ja kahvan vetimestä katkennut "kynsi" korvattu jollakin.
Lukkopesän liuottamista valopetroolissa, alkoi haittalevyt liikkumaan ihan eri tavalla.
Kesävanteet Borbet A (made in west germany), taakse 16x9 et15 ja eteen 16x7.5 et25. Eteen joutunee varmaan speiceriä etsimään, mutta tässä pieni tiiseri
* * * * * * * * * * * * *
Ja sitten mennään nykyhetkeen, tallikoira Bruno ihmettelee omistajansa touhuja
Hommathan alkoi purkamisella ja ensimmäisenä heppailtiin ajovalopesureiden reiät umpeen, työhön palkattiin työtön siskon poika Jere =D
Reikä oli alunperin oudon mallinen, joten päätettiin tehdä siitä suorakulmio. Näin homma helpottui kummasti.
Jeren tehdessä töitä, purin sillä välin muita osia, autoonhan tulee vento-keula, joten orkkis pelti joutaa varastoon
Homehtuneiden sivulokareiden irrottelua, oli tiukasti massalla kiinni prkl
Allekirjoittanut vs. etulokari 1-0
Täytepalojen sorvausta
Meanwhile in garage
Close enough
Jeren sovitellessa paikkapaloja, purin turhaa painoa pois keulilta, eli ajovalopesurin letkut ja suuttimet kuuseen. Tallikoiraa ei voisi vähempää kiinnostaa.
Pienempi lisävalojen reikä hepattuna kolvin avulla sisäpuolelta
Maestro työssään
Ei savua ilman tulta... Täytteeksi sulattelin samaa muovia jämäpuskurista mistä palatkin leikattiin
Ja tähän tilaan se tämän päivän päätteeksi jäi
Seuraavaksi vuorossa takakaarien hiomista ruosteesta puhtaaksi, suojaamista ruosteelta sekä etupuskurin tasoittelua ja Venton konepellin hiomista + tuhat muuta pientä asiaa. Päivitellään sitä mukaan kuin projekti edistyy.
Kuvablogina löytyy myös osoitteesta VAGarage