Subikotelo Mk3 Varianttiin

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Subikotelo Mk3 Varianttiin

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

No niin tulipahan vihroon ja viimeen aloiteltua toi subikotelon teko uusille subeille (oli kyllä aikakin koska uudet subit ollu kaapissa 8kk :oops: ).
Eli sahailtiin tossa äkkiseltään levyt valmiiksi joista pitääs kotelon syntyä, ajanpuutteen vuoksi ei vielä saatu vielä koteloa kasattua mutta tossa on pari kuvaa levytavarasta. Joku jopa saattaa levyjen määrästä ja muodosta päätellä mitä on tulossa :wink:

Kuva
Kuva
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

Montakos umbbaria on? Johan noista levyistä teekeepi 400 litraa koteloa.. :wink:
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

2 kipaletta spl dynamicsin Pro12D4 on tulossa.
Toki vähemmälläkin pärjäisi mutta onhan se mukava välillä herättää pahennusta kanssa autoilijoissa :twisted:
Nii ja kotelo tilavuutta tulee olemaan 57 litraa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Vihiroonki aikataulu antoo myöten tehä tota koteloa.
Nyt kotelo on puutavaran puolesta valmis, toki hiottavaa ja kitattavaa
piisaa vielä aivan omiks tarpeiks.
Nuo ruuvien reiät täytyy kitata koska ne muuten näkyys
verhoilun alta.
Tos kuva etuseinästä liimauksen aikana
Kuva
Ja tossa kasassa olevasta kotelosta.
Kuva
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Haapala
Viestit: 154
Liittynyt: 11.11.2003 7:46
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Haapala »

Tolla todellakin saa painovoimaista madallusta. ;/
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

duodanoin...onko ton tarkoitus soida vasten selkänojaa, vai miksi ihmeessä elementtien reijät on viistoseinällä? ei tuolla ratkaisulla ainakaan tilaa säästä (siis jos suunta on taakse) ja väittäisin, että variantissa soisi nuo elementit paremmin suunnattuna suoraan taaksepäin!

---jatkakaa---
Octavia 2,0TDI Combi -06
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^^Eikä tuo kotelo oo ees vielä lopullisessa painossaan :wink:

^Kyllä elementit todellakin tulee selkänojaa kohti. Tähän
ratkaasuun on kaksi syytä: Ensinmäänen on se et koiran kuljetus on mukavampaa ku ei tartte peljätä elementtien puolesta. Toinen on se jotta sisätilat on pyritty pitämään mahdollisimman orkkiksena. Esim. kaikki kaiutinritilätkin orginaaleja. Joten nyt kun nuo elementit tulee selkänojaa päin ni se mahdollistaa asennuksen jota ei äkki vilkaasulla asiaan vihkiytymätön huomaa.
Ja kyllä nuo elementit hifikuunteluun soi takuulla riittävästi myös noin päin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

jeh, perustelut oli niin hyvät, että (jopa minä) tajusin sun pointin...ja oikeassa olet, kyllä noilla soundibasso irtoo vaikka ne olis suunnattu mihin... :D
Octavia 2,0TDI Combi -06
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Nyt rupiaa olemaan kotelo mallillaan :D
Pikkaasen viimeistely kittauksia ja hiontoja on vielä jäljellä mutta ne on sellaasia pikaasia juttuja.
Nii ja pitääs vielä kotelo nostaa autoon ja sovitella kohilleen jotta saa kiinnitysreikien paikat mitattua.
Tuosta sovittelusta tuleekin mielenkiintoista sillä kotelosta tuli sellaane sopivan järeä :roll:
Ja vahvistin paikatkin on valmistunu tuossa kotelon teon ohessa.
Vahvistimien ympäriltä puuttuu vielä alumiinikehykset mutta ne sahataan sunnuntaina kun meen käymään velipoijan luona. Niitä ei aivan viiti käsipelillä yrittää sahata oikeaan kulmaan.
Ja koska ittellä ei ole vieläkään digikameraa :oops: niin kuvia tulee vasta huomenissa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Lupailin niitä kuvia ni tos nyt on yks otos siitä mitä kotelo pitää sisällään
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... osislt.jpg

Ja kun totesin että kotelosta tuli järeä ni tos on sille väitteelle vähän tukea. Tuo kotelo tilavuus on 55 litraa.
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... opaino.jpg

Ja tuos vielä pari kuvaa noista vahvistin paikoista
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... paikat.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... lknoja.jpg

Tarkootus olis ensviikolla saara subeista ekat törähdykset pihalle.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Nyt sitte on kotelo saatu autoon tukevasti kiinni, kotelossa on verhoilu, subit paikallaan ja ekat töräytykset soiteltu :D
Ja kuvia tulee taas johonain vaihees...
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

Hyvä hyvä.. päästään paukuttaan sulta akku tyhjäksi mökillä.. :lol:
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Taitaa musiikin soitto loppua johonki muuhun ku akun loppumiseen.
Esim. virkavallan käskystä, meinaan sen verrran hyvin tuntuus uuret subit humppaavan :mrgreen:
Tässä taannoin soittelin 4 tuntia putkeen aikaslailla lujaa eikä ainakaan silloon ollu minkään näköösiä käynnistys ongelmia 8)
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Eiköhän noilla kuulu Radio Suomi jo hyvin... :D
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Itse kyllä kuuntelen mieluiten iskelmäradiota :lol:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Sami P
Viestit: 382
Liittynyt: 6.3.2005 20:08
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami P »

Eiköhän noilla poppis kuulu :!: :!: :wink:
A4 Avant 1.8T 2005
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

No kokeillaan mimmoinen kerroin saadaan, eli kuinka kauan menee ko koppalakit tulee mökille.. Vai pitääkö vaihtaa kanava kisssssss fmmm:lle :twisted:
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vanhahan topikki tämä on, johon vastataan..
Ei ole paras kotelontekoaine toi lastulevy (tuo taitaa olla lattiawilhelmiä, eli pontattua lattialastulevyä)..
1. se mahdollisesti kostuu ja turpoaa autokäytössä
2. sen rakenne ei ole tiivis, joten itse levy voi sisältää ilmarakkuloita jotka elää musiikintahdissa..
Itse suosin em. syiden takia mdf-levyä, joka ei hintansa puolesta ole kalliimpaa (Ehkä johtuu suhteista ja ostopaikastakin..)
Muuten 10 arvoinen suoritus, kun selityskin noiden elementtien asennussuunastakin tuli.
--Jatkakaa--
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Tuo vahvarien upotus on kyllä esimerkillisen hieno! Bravo :P
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^^Pakko sen verran vastata et kyllä se mdf-levykin kosteutta imee, ja sen myötä hapertuu.
No mulle tuo lastulevy on kelvannu vallanmainiosti. Ei meinaan oo vielä kerinny kotelo olla autos niin kauaa että olis turvonnu toi levy. Tämä kotelo kerkes olla autos parisen vuotta eikä kyllä ollu pehmentyny yhtään.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Näin ihan nippelitietona....

Lastulevyä saa kosteudenkestävänä (vihreä P5). Sen liimaaminen tavallisella PVAc dispersioliimalla (esmes kiilto 66 tai B3) on hivenen hankalampaa. Liima ei nimittäin imeydy kovinkaan hyvin lastuun ja sauma jää heikoksi. Paremman sauman saa PUR (polyuretaani) liimalla ja parhaimman hartsiliimalla.

Lastulevy on akustisilta ominaisuuksiltaan parempi kuin mdf tai vaneri. Hyvän rakenteen saa esimerkiksi twin lastulevy-mdf rakenteella. Eli sisäpuoli lastulevyä, pinta mdf:ää. Mdf:n voi korvata myös vanerilla. Twin rakenteessa kannattaa kiinnittää huomiota levyjen kiinnityksessä toisiinsa. Levyt nimittäin kosketuselävät eri tavalla toisiinsa nähden. Hyvän liitoksen saa tri rakenteella, eli lastulevy-hiekkahartsi-mdf/vaneri. Ulkopuoli pitää sitten tietysti vielä käsitellä erikseen kosteutta vastaan.

8)
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Vastaa Viestiin