Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nonni! Nyt on passatissa uusi ja kestävämpi kytkin.
Paikalle "heilahti" G60 kiintee vauhtis ja VR6:sen levy asetelmineen. Samalla uusittiin painelaakeri, työsylinteri ja kampiakselin stefa.
Hommanhan luonnollisesti hoiti Team Paalanen, vanhemman tiimiläisen tallissa. Tilat oli jälleen ahtaat, mutta työ saatiin tehtyä siitä huolimatta. Aseina parit tunkit, puutavaraa, liinoja ja kasa työkaluja. Ja kyllä, laatikko otettiin pois ja laitettiin takaisin käsivoimin.
Auto oli vieman vinottain tallissa että vaihdelaatikon puolelle saatiin enemmän tilaa. Repsikan puolelta pääsi juuri ja juuri sivuttain hivuttautumaan pois tallista. Kun autoa nostettiin pukeille, huomattiin että takapuskuri ottaa tallin oviin kiinni. Ei auttanu kun laittaa jotain pehmustetta väliin.
Perjantaina iltapäivällä alettiin purkaan konehuoneesta kaikki pois edestä jotta laatikkoon pääsisi käsiksi. Illalla olikin jo laatikkokin lattialla. Siitä selvittiin ilman apurungon irrotusta.
Laatikon nostelua paikalleen.
Lauantaina autoa alettiin kasamaan ja se olikin nipussa ennätysajassa. Iltapäivällä kun kaikki oli valmista ja vikakooditkin tyhjättynä, autoa startattiin. Eikä sitte millään käyntiin.
RISTUS!
Samantien Terolla ja Mikalla välähti että missä vika. Ja sitä vikaa ei voi korjata ellei pura kaikkea sitä mikä oli juuri saatu kasaan, laatikkoa myöten. Ei auttanu itku markkinnoilla ja takaisin auton kimppuun. Poikia kiinnosti kun kilo paskaa jos näin suoraan sanotaan.
Minä joka jännitin koko projektia muutenki ihan hulluna, päätin että siirryn vähin äänin takavasemmalle ja lähin pois tallista etten oo tiellä.
Sitten iski tenkkapoo. Mistä kuuden aikaan lauantai-iltana uudet vauhtiksen pultit? Ne kun pitää aina vaihtaa. Pari tuntia mietiskelyä ja soittelua. Sitte mulla välähti että meillähän on se täysin uusi vakio kytkinpaketti Teron isän luona tallissa (n.30km). Ei muutaku hirveetä vauhtia hakemaan niitä ja pojat jäi purkamaan auto sillä välin. Samalla nappasin mukaan koneen lukitustapit joita olisi tarvittu jos edellisenä iltana.
Syy miksi auto ei lähtenyt käyntiin oli purku vaiheessa liikaa innostuneet pojat jotka ei muistanut eikä huomannut lukita konetta yläkuolo kohtaan. Siis täysin inhimmillinen virhe. Eikös harjoitus tee mestarin?
Kampiakselin stefan mukana tulee triggeripyörä josta kampiakselin asentotunnistin lukee kampiakselin asennon. Ja luonnollisestihan se pyörä pitää asentaa oikealle kohdalle.
Viimein sunnuntaina kolmen aikaan auto oli taas kasassa ja käynnistystä vailla. Virrat päälle, vikakoodit tyhjiksi ja... käynnistys. It's alive! Hienosti käy ja kukkuu. Ja vaihteetkin toimii normaalisti.
Testin lenkin jälkeen omistaja oli yhtä hymyä!
Ahtoputkestakin tuli ihanaa mömmöä.
Tero ja Mika lisätköön jos unohin jotain oleellista...
Paikalle "heilahti" G60 kiintee vauhtis ja VR6:sen levy asetelmineen. Samalla uusittiin painelaakeri, työsylinteri ja kampiakselin stefa.
Hommanhan luonnollisesti hoiti Team Paalanen, vanhemman tiimiläisen tallissa. Tilat oli jälleen ahtaat, mutta työ saatiin tehtyä siitä huolimatta. Aseina parit tunkit, puutavaraa, liinoja ja kasa työkaluja. Ja kyllä, laatikko otettiin pois ja laitettiin takaisin käsivoimin.
Auto oli vieman vinottain tallissa että vaihdelaatikon puolelle saatiin enemmän tilaa. Repsikan puolelta pääsi juuri ja juuri sivuttain hivuttautumaan pois tallista. Kun autoa nostettiin pukeille, huomattiin että takapuskuri ottaa tallin oviin kiinni. Ei auttanu kun laittaa jotain pehmustetta väliin.
Perjantaina iltapäivällä alettiin purkaan konehuoneesta kaikki pois edestä jotta laatikkoon pääsisi käsiksi. Illalla olikin jo laatikkokin lattialla. Siitä selvittiin ilman apurungon irrotusta.
Laatikon nostelua paikalleen.
Lauantaina autoa alettiin kasamaan ja se olikin nipussa ennätysajassa. Iltapäivällä kun kaikki oli valmista ja vikakooditkin tyhjättynä, autoa startattiin. Eikä sitte millään käyntiin.
RISTUS!
Samantien Terolla ja Mikalla välähti että missä vika. Ja sitä vikaa ei voi korjata ellei pura kaikkea sitä mikä oli juuri saatu kasaan, laatikkoa myöten. Ei auttanu itku markkinnoilla ja takaisin auton kimppuun. Poikia kiinnosti kun kilo paskaa jos näin suoraan sanotaan.
Minä joka jännitin koko projektia muutenki ihan hulluna, päätin että siirryn vähin äänin takavasemmalle ja lähin pois tallista etten oo tiellä.
Sitten iski tenkkapoo. Mistä kuuden aikaan lauantai-iltana uudet vauhtiksen pultit? Ne kun pitää aina vaihtaa. Pari tuntia mietiskelyä ja soittelua. Sitte mulla välähti että meillähän on se täysin uusi vakio kytkinpaketti Teron isän luona tallissa (n.30km). Ei muutaku hirveetä vauhtia hakemaan niitä ja pojat jäi purkamaan auto sillä välin. Samalla nappasin mukaan koneen lukitustapit joita olisi tarvittu jos edellisenä iltana.
Syy miksi auto ei lähtenyt käyntiin oli purku vaiheessa liikaa innostuneet pojat jotka ei muistanut eikä huomannut lukita konetta yläkuolo kohtaan. Siis täysin inhimmillinen virhe. Eikös harjoitus tee mestarin?
Kampiakselin stefan mukana tulee triggeripyörä josta kampiakselin asentotunnistin lukee kampiakselin asennon. Ja luonnollisestihan se pyörä pitää asentaa oikealle kohdalle.
Viimein sunnuntaina kolmen aikaan auto oli taas kasassa ja käynnistystä vailla. Virrat päälle, vikakoodit tyhjiksi ja... käynnistys. It's alive! Hienosti käy ja kukkuu. Ja vaihteetkin toimii normaalisti.
Testin lenkin jälkeen omistaja oli yhtä hymyä!
Ahtoputkestakin tuli ihanaa mömmöä.
Tero ja Mika lisätköön jos unohin jotain oleellista...
Viimeksi muokannut Pia, 23.1.2012 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Vanteet tilattu ja hybridi tekeillä. Kaikkea kivaa!
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Vanteiden arvioitu saapumispäivä on 14.3. Kävi vaan niin kivasti että en saakkaan sen värisiä vanteita kuin olisi halunnu ja mitkä olin tilannut. Vannevalmistaja ei enää tee kyseisellä värillä niitä vanteita. Ehdottivat mustia vanteita -> no way in hell! sanon minä. Onneks päästiin yhteisymmärrykseen ja sain pikkusen eri sävyset vanteet samaan hintaan vaikka ne olisi oikeasti kalliimmat kuin ne mitkä alunperin tilasin. Jäämme odottelemaan niiden saapumista.
Renkaiden kooksi on nyt päätymässä 225/35 r20. Tuossa koossa on aika suppeesti myös noita vaihtoehtoja. On erittäin huonoja, huonoja ja sitte ihan jeessis kamaa. Ne jeessikset joudutaan nyt unohtaan koska sijotin osan budjetista tuohon hybridiin. Mut kaippa niillä huonoillaki ajelee hetken, ompahan taas sitte renkaat mitkä haukkua.
Renkaiden kooksi on nyt päätymässä 225/35 r20. Tuossa koossa on aika suppeesti myös noita vaihtoehtoja. On erittäin huonoja, huonoja ja sitte ihan jeessis kamaa. Ne jeessikset joudutaan nyt unohtaan koska sijotin osan budjetista tuohon hybridiin. Mut kaippa niillä huonoillaki ajelee hetken, ompahan taas sitte renkaat mitkä haukkua.
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Vanteet saapui viikon etuajassa. Päivän pelastui totaalisesti. Perjantaina renkaat päälle ja jos viikon päästä vahailis sitte.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Mitkä keskilätkät meinasit noihin? Hyvä vannevalinta niin ulkonäöllisesti kuin (vissiin) ajettavuudeltaakin.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
On niin perkeleen isot ettei ees kuvaan mahdu
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Eiköhän niihin tuu Ozin omat lätkät.Basu kirjoitti:Mitkä keskilätkät meinasit noihin?
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Paljonko leveyttä vanteella? Millaset kumit tulos? Helkkarin komiat on kyl!
Nykyään Seat-miehiä mutta hengessä mukana!
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Vanteet on 8x20" ja kumit tulee olemaan 225/35. Ja tosiaan Ozin omat lätkät laitetaan. Ei kehtaa lähtee häpäseen noita vanteita.
Vanteitahan ei valittu ulkonäöllisistä syistä vaan puhtaasti painon perusteella. Tiä sitte onko ne yhtään passatin näköset vanteet mutta eipä tuo meinaa mittään. Juuri punnitsin vanteen, 10,3kg/vanne.
Perjantaina käydään laittamassa renkaat vanteille niin saadaan lopullinen paino.
Vanteitahan ei valittu ulkonäöllisistä syistä vaan puhtaasti painon perusteella. Tiä sitte onko ne yhtään passatin näköset vanteet mutta eipä tuo meinaa mittään. Juuri punnitsin vanteen, 10,3kg/vanne.
Perjantaina käydään laittamassa renkaat vanteille niin saadaan lopullinen paino.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
"Ozzillat" onhan noi nyt jumankekka valtavat! Ja helevatan hienot, mun mielestä ihan toistamuuta kun ne aiemmat. Onnittelut, valinta meni nappiin!
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ottaisin jo oman vakuutuksen noille vanteille Noi ku ajaa kieroksi niin harmittaa.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^ Niinpä, ei taida olla ihan halvimmasta päästä. Luulis silti että laatuvanteet ei ihan herkästä kieroksi mene.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Joo eihän ne ihan halvimmat ollu. Mut missäs ne ny kieroon menis? Pitää osata ajaa. ;D
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^ Heheh, mistäs se sit johtuu että passatin kesäpyöristä kolme oli vähän kierossa. Tais olla taattua replica-laatua.
Tai sit tosiaan en vaan osaa ajaa
Tai sit tosiaan en vaan osaa ajaa
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Taisi numero alkaa kakkosella ja kolme nollaa perässä? Vai menikö ihan metsään?Pia kirjoitti:Joo eihän ne ihan halvimmat ollu. Mut missäs ne ny kieroon menis? Pitää osata ajaa. ;D
Mistä tilasit kiekot? Germany?
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^Kyllä se kakkosella alko, ei ollu ku yks nolla perässä.
Ihan kotimaasta nuo on ostettu. Saksassa nuo olis ollu vielä kalliimmat.
Ihan kotimaasta nuo on ostettu. Saksassa nuo olis ollu vielä kalliimmat.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nyt on renkaat vanteilla ja alko ihan sikana sylettää nuo renkaat. Olisivat saaneet olla 215-leveet. Nyt vanne ja rengas on ihan tasan. Mutta mistäs taiot 215-leveet 20"? Noh näillä mennään. Nyt odottelevat varastossa mun vapaa päivää niin pääsen peseen ja vahaan ne.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Mikäs se lopullinen paino ny o? Onko noi gummit ihan kauheet lyijykiekot vai kohtuupainoset sentään?
Ja kuvat olis tietty kiva
Ja kuvat olis tietty kiva
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^21,6kg renkaan kanssa.
Mielestäni erittäin kohtuullinen paino tuon kokoluokan setille.
Mielestäni erittäin kohtuullinen paino tuon kokoluokan setille.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Siinä hätäset kuvat. Paremmat sitte ku on puunattu. On niis vaan liikaa kumia päällä...
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Rölli närii vähä kumeista painoo pois
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Millä ETllä nuo OZ on? En huomannu, että olisit maininnu.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
ET45 eli pitäis jäädä kaaren sisälle. Sitä tässä haettiin että autolla pystyis ajamaan ilman kaarikosketuksia, mut saa nähä miten sopii alle. Sitte pitää jo alkaa keksimään kikka kolmosia että takapäätä sais nostettua. Takana ei enää oo kierteitä jäljellä.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Itellä oli edelliset vanteet 8" ja ET45 niin jäi kyllä takana liiankin sisään, mutta helpompi tuosta sisälle jäännistä on päästä eroon kun toistepäin
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Liiankin sisään? Jäikö niin sisään, että rengas ei raapinut kiinni vaikka mitä teki? Kestämätön tilanne!
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Just just...Vissiin ahdisti jotenki minun viesti sinua?JukkaA kirjoitti:Liiankin sisään? Jäikö niin sisään, että rengas ei raapinut kiinni vaikka mitä teki? Kestämätön tilanne!
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Kyllä ahdisti.
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tarkotus olis käydä radalla ajelemassa ni sielä ne ei saa raapia yhtään.
Edelliset vanteet oli tosiaan 9x20" et40 ja ne tuli kaaresta ulos --> raapi kaariin niin että renkaan kyljessä kunnon ura koko matkalta. Ei kiitos enää.
Edelliset vanteet oli tosiaan 9x20" et40 ja ne tuli kaaresta ulos --> raapi kaariin niin että renkaan kyljessä kunnon ura koko matkalta. Ei kiitos enää.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tämä topicci muuten siirtyy muutaman viikon sisällä Members only osioon
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ai tuleeko Piastakin jäsen
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Paino on kyllä oikein asiallinen tommoselle paketille.
Kuvan perusteella hankala sanoa mutta ehkä tosiaan kylki on aika pysty. Ottakaas mitta tosta kulutuspinnan leveydestä, onko noi Nexenit sarjassa leveää? Esimerkkinä Kumho KU31 on taas melkosen kapea kumi, ainakin kun Federal SS595 tilalle semmoset tuli yksille vanteille.
Kuvan perusteella hankala sanoa mutta ehkä tosiaan kylki on aika pysty. Ottakaas mitta tosta kulutuspinnan leveydestä, onko noi Nexenit sarjassa leveää? Esimerkkinä Kumho KU31 on taas melkosen kapea kumi, ainakin kun Federal SS595 tilalle semmoset tuli yksille vanteille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No perkele. Pitikö se taas kuvetta kaivaa.Tero Paalanen kirjoitti:Tämä topicci muuten siirtyy muutaman viikon sisällä Members only osioon
Ensin ne vei rallit maksukanaville ja sitten Pian Passattitopiikin....
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Heh heh. Tottapa sää Sami tierät et Pia o njo jäsen.Sami Mäkinen kirjoitti:Ai tuleeko Piastakin jäsen
Syynä siirtoon on se et Pia rupee ahdistelijaks, eiku perkule ahtaajaks.
Vai olikohan sittenkin ahtajaks? No oli miten oli, joka tapaukses topicci siirtyy tonne jäsenpuolelle
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Muah! :D Joo ei kestä enää päivänvaloa noi seuraavat muutokset mitä autoon tulee niin parempi että ne on memberi puolella. Että sinne vaan Leroy!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nyt kun tämä topic on siirretty tänne "pimeälle" puolelle, niin on aika kertoa mitä lähipäivät tuo tullessaan...
Eli nyt hieman tarinaa jämäosilla virittämisestä
Emäntähän ilmoitti mulle jo syksyllä, jotta se sitten ottaa mun Golffin suuttimet Passattiin.
No siitähän se ajatus sitten lähti liikkeelle.
Kytkinhän päivitettiin pitävämpään joku aika sitten tulevien muutosten takia.
Vauhtipyörä ja asetelma ostettiin käytettynä Mikko.P:ltä kun hän joutui päivittämään Golffiinsa entistä järeämmän kytkimen (ja laatikon).
Turboksi kaavailtiin alunperin Garretin GT1749VB:tä (PD150:sen ahdin). Koska sopivan hintasta VB:tä ei tuntunut löytyvän, niin JukkaA esitti mielenkiintoisen ajatuksen.
Jukalla oli myynnissä Mersusta peräisin oleva Garretin GT18V, joten hän ehdotti et tehdään mun Golffin vakioturbon kuoriin hybridiahdin. No Jukkahan sitten otti yhteyttä Finturbolle ja kysääsi hintaa ko. modille.
Hinta oli varsin kohtuullinen, joten minä lähetin Finturbolle mun Golffin alkuperäisen jo väljistyneen GT1749VA:n ja Jukka lähetti samaan osoitteeseen tuon GT18V:n.
Tässä vaiheessa pitää kiittää Jukkaa tuosta GT18V:stä.
Hän nimittäin lahjoitti tuon turbon Pialle. Ja muutenkin Jukan apu on jälleen kerran ollut korvaamatonta.
---Kiitos Jukka!---
Finturbolla sitten noihin 1749VA:n kuoriin sovitettiin GT18V:n sisuskalut, mukaanlukien GT18:sen leveä vnt-siivikko.
Samalla tietenkin turbo laakeroitiin sekä tasapainotettiin.
Tämän näköösenä ahdin palasi Finturbolta.
Viime viikonloppuna asensin ahtimeen vielä alipainekellon paikalleen.
Seuraavaksi onkin vuorossa osien asennus.
Tulevana maanantaina Passatti ajetaan talliin ja aloitetaan ahtimen vaihto.
Sen jälkeen vaihdetaan suuttimet.
Niiden pitää olla torstai-iltaan mennessä asennettuna, koska perjantai aamulla lähdemme Passatilla ajamaan Jyväskylään VCF:n vuosikokoukseen.
Eräs tuttava sitten hakee Passatin lauantaina mökiltä ja vääntää siihen uuren softan.
Toivotaan että saaraan sunnuntaina lähteä kotiapäin hieman tehokkaammalla Passatilla.
Ns. virallinen tehotavoite on 210hv/450Nm. Vakiona tuossa BKC-koneessa on tehoa 105hv/250Nm.
Eli nyt hieman tarinaa jämäosilla virittämisestä
Emäntähän ilmoitti mulle jo syksyllä, jotta se sitten ottaa mun Golffin suuttimet Passattiin.
No siitähän se ajatus sitten lähti liikkeelle.
Kytkinhän päivitettiin pitävämpään joku aika sitten tulevien muutosten takia.
Vauhtipyörä ja asetelma ostettiin käytettynä Mikko.P:ltä kun hän joutui päivittämään Golffiinsa entistä järeämmän kytkimen (ja laatikon).
Turboksi kaavailtiin alunperin Garretin GT1749VB:tä (PD150:sen ahdin). Koska sopivan hintasta VB:tä ei tuntunut löytyvän, niin JukkaA esitti mielenkiintoisen ajatuksen.
Jukalla oli myynnissä Mersusta peräisin oleva Garretin GT18V, joten hän ehdotti et tehdään mun Golffin vakioturbon kuoriin hybridiahdin. No Jukkahan sitten otti yhteyttä Finturbolle ja kysääsi hintaa ko. modille.
Hinta oli varsin kohtuullinen, joten minä lähetin Finturbolle mun Golffin alkuperäisen jo väljistyneen GT1749VA:n ja Jukka lähetti samaan osoitteeseen tuon GT18V:n.
Tässä vaiheessa pitää kiittää Jukkaa tuosta GT18V:stä.
Hän nimittäin lahjoitti tuon turbon Pialle. Ja muutenkin Jukan apu on jälleen kerran ollut korvaamatonta.
---Kiitos Jukka!---
Finturbolla sitten noihin 1749VA:n kuoriin sovitettiin GT18V:n sisuskalut, mukaanlukien GT18:sen leveä vnt-siivikko.
Samalla tietenkin turbo laakeroitiin sekä tasapainotettiin.
Tämän näköösenä ahdin palasi Finturbolta.
Viime viikonloppuna asensin ahtimeen vielä alipainekellon paikalleen.
Seuraavaksi onkin vuorossa osien asennus.
Tulevana maanantaina Passatti ajetaan talliin ja aloitetaan ahtimen vaihto.
Sen jälkeen vaihdetaan suuttimet.
Niiden pitää olla torstai-iltaan mennessä asennettuna, koska perjantai aamulla lähdemme Passatilla ajamaan Jyväskylään VCF:n vuosikokoukseen.
Eräs tuttava sitten hakee Passatin lauantaina mökiltä ja vääntää siihen uuren softan.
Toivotaan että saaraan sunnuntaina lähteä kotiapäin hieman tehokkaammalla Passatilla.
Ns. virallinen tehotavoite on 210hv/450Nm. Vakiona tuossa BKC-koneessa on tehoa 105hv/250Nm.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Kiitos kiitos. Kyllä tuota tavaraa on lahjoiteltu ihan toiseenkin suuntaan.Tero Paalanen kirjoitti:Jukalla oli myynnissä Mersusta peräisin oleva Garretin GT18V, joten hän ehdotti et tehdään mun Golffin vakioturbon kuoriin hybridiahdin. No Jukkahan sitten otti yhteyttä Finturbolle ja kysääsi hintaa ko. modille.
Hinta oli varsin kohtuullinen, joten minä lähetin Finturbolle mun Golffin alkuperäisen jo väljistyneen GT1749VA:n ja Jukka lähetti samaan osoitteeseen tuon GT18V:n.
Tässä vaiheessa pitää kiittää Jukkaa tuosta GT18V:stä.
Hän nimittäin lahjoitti tuon turbon Pialle. Ja muutenkin Jukan apu on jälleen kerran ollut korvaamatonta.
---Kiitos Jukka!---
Finturbolla sitten noihin 1749VA:n kuoriin sovitettiin GT18V:n sisuskalut, mukaanlukien GT18:sen leveä vnt-siivikko.
Samalla tietenkin turbo laakeroitiin sekä tasapainotettiin.
Tämän näköösenä ahdin palasi Finturbolta.
Viime viikonloppuna asensin ahtimeen vielä alipainekellon paikalleen.
Jännityksellä odotan mikä on Passatin tilanne tasan viikon päästä...
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Pojat täällä jakelee Pian tavaraa
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Sanos muuta.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tänään hieman valmisteltiin tulevia asennuksia.
Tein pakopainemittarin lähdön valmiiksi, putsailin suuttimet ja tein heittokellon magneettijalalle telineen jonka saa ruuvattu kanteen kiinni.
Huomenna olis tarkootus nypätä orkkis turbo irti. Jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan, nii eiköhän tuo hybridikin heilahda paikalleen jo huomenna.
Josko tiistaina sitten pääsis jo suutinten kimppuun.
Tein pakopainemittarin lähdön valmiiksi, putsailin suuttimet ja tein heittokellon magneettijalalle telineen jonka saa ruuvattu kanteen kiinni.
Huomenna olis tarkootus nypätä orkkis turbo irti. Jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan, nii eiköhän tuo hybridikin heilahda paikalleen jo huomenna.
Josko tiistaina sitten pääsis jo suutinten kimppuun.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tulipahan taas todettua et kun joku alkaa vastustamaan, niin se sitte vastustaa loppuun asti
Yhen perkuleen pultin kanssa tuhrautu tuntitolkulla aikaa.
No sain sentään muutaman osan irtikin.
Huomenna pitää töiden jälkeen hakea muutama letkuyhde, jotta saadaan egr-cooleri poistettua.
Itseasiassa tuo egr-cooleri tuli mulle pienoisena yllätyksenä. Olen elänyt siinä uskossa jotta tuossa Passatissa ei sitä olisi.
No taas opittiin jotain uutta.
Yhen perkuleen pultin kanssa tuhrautu tuntitolkulla aikaa.
No sain sentään muutaman osan irtikin.
Huomenna pitää töiden jälkeen hakea muutama letkuyhde, jotta saadaan egr-cooleri poistettua.
Itseasiassa tuo egr-cooleri tuli mulle pienoisena yllätyksenä. Olen elänyt siinä uskossa jotta tuossa Passatissa ei sitä olisi.
No taas opittiin jotain uutta.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tämä on niin tuttua, niin tuttua..Tero Paalanen kirjoitti:Tulipahan taas todettua et kun joku alkaa vastustamaan, niin se sitte vastustaa loppuun asti
Ja joo siellähän se egr-cooleri majailee lohkon taakse pultattuna, eikös se niin ollut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^Paremminkin imusarjan takana.
Turbon imuputki ym. hilppeet peittää ton coolerin kyllä niin hyvin et sen takia en oo sitä aikaasemmin huomannu.
Turbon imuputki ym. hilppeet peittää ton coolerin kyllä niin hyvin et sen takia en oo sitä aikaasemmin huomannu.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Jotaki saatu irti. Uus ahdin paikallaan jo.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tosi ahtaaseen paikkaan tulee Downpipen laippa. Onnea muttereiden kiinnitykseen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nyt muuten hieman jännittää.
Pitääs asentaa suuttimet paikalleen.
Pitääs asentaa suuttimet paikalleen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Suuttimet paikallaan.
Pitää vielä tarkistaa jotta ne o suorassa, sitte lopullinen kiristys.
En kyllä muista koska oisin jännittäny jonkun työvaiheen aikana yhtä lujaa ku nyt
Pitää vielä tarkistaa jotta ne o suorassa, sitte lopullinen kiristys.
En kyllä muista koska oisin jännittäny jonkun työvaiheen aikana yhtä lujaa ku nyt