Tässähän tuli mielenkiintoista asiaa. Taitaapa olla itsellä sama vaiva.
Tänään alkoi sitten Passatin hälyt temppuilemaan. Aamusella tuli ajoa n. 120km, jonka jälkeen työpaikan parkkipaikalle. Ehti seisomaan puolisen tuntia, niin hälyt huutaa. Kävin kuittaamassa ja vartin päästä sama uusiks. Toistui viitisen kertaa, jonka jälkeen jätin ovet lukitsematta.
Töistä lähtiessä kesken ajon ajotietokone herjasi, että takaluukku on auki - pysähdyin, kiinni oli. (tässä vaiheessa aukesi normaalisti) Kilometrin päästä piippasi uudestaan. Sitten alkoi merkkivalo ja piippailu disko. Vähän väliä piippasi että takaluukku on auki. 
Kotona kurkistin takaluukun lukkoon, sieltä valui paskaista nestettä. = vettä tms. missä seassa rasvaa.
Rouvan hiusfööniä lainaten ja talouspaperia käyttäen kuivasin lukon ja heitin uudet rasvat sisään. 
Koeajolla toimi ehkä vartin verran, jonka jälkeen taas alkoi merkkivalodisko.
Äsken rassasin lisää, eikä tunnu enää toimivan tuo kontin aukaisukaan. Avaimella kääntämällä kyllä aukeaa, mutta ei kahvasta vetämällä. Ehkä joka kolmannella kahvasta vetäisyllä sähkölukko päästää pienen äänen, ja lukko avautuu "puoliksi", eli konttia saa kyllä raotettua, mutta ei kokonaan auki...?
Varsin vi*tumainen ropleema. Ovet sain nyt yöksi laitettua lukkoon siten, että takapenkin kautta kurottelin kuskinoven lukituslämiskästä ovet lukkoon, eli ovat nyt lukossa ilman hälyttimiä - mutta eipä tarvii yöllä heräillä piippailuunkaan.
Oisko vinkkejä/neuvoja mitenkä sietäis edetä? Onko mikrokytkin tms. rikki? Mitä maksaa? Onnistuuko vaihtaminen kotikonstein, vai tarvitaanko ammattimiestä?
Nopeimmalle vastaajalle/avun antajalle tarjoon kaljan.  
