Page 1 of 1
					
				Passat 1999 tdi startti?
				Posted: 7.1.2012 15:38
				by Temes^
				Mikä mahtaa olla kun käynnistää kylmänä ja ääntää jännästi noin 1-2 sekuntia? Eli siis kyseessä 1.9tdi moottori ja auto on vm. 1999.
			 
			
					
				
				Posted: 7.1.2012 16:05
				by Tero Häkli
				rääkäsee ? ihan täysin normaalia 

 lähes joka toinen VAG pitää semmosta =)
 
			
					
				
				Posted: 7.1.2012 16:57
				by Zeussii
				Startti?
			 
			
					
				
				Posted: 7.1.2012 18:58
				by Temes^
				en oikein usko etttä startti jos se häviää sitä mukaa kun moottori lämpenee...
			 
			
					
				
				Posted: 7.1.2012 19:00
				by Temes^
				onko tero tuolle äänelle ihan joku selitettäväkin syy?
			 
			
					
				
				Posted: 7.1.2012 20:25
				by Juhizz
				Starttia veikkaisin minäkin. Omassakin ilmenee silloin tällöin tuota "rääkäisyä". Kylmänä startin rasvat jähmeitä ja solenoidi ei palaudu heti. Putsaus ja rasvaus startille voisi auttaa.
			 
			
					
				
				Posted: 8.1.2012 6:19
				by Dubsonic
				Mulla tekee kanssa kylmällä kelillä silloin tällöin tuota hyvin tyypillistä startin rääkäsyä. Ei lämpösellä koneella kun startin akselin/pendixin rasvat on lämpösempiä/notkeampia.
			 
			
					
				
				Posted: 8.1.2012 13:01
				by Tero Häkli
				juu startti nimenomaan, kuten tossa jo sanottiinkin =)
			 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 16:02
				by Temes^
				kertokaa vielä viisaammat missä on passatissa sulakkeet? ei huvittaisi tuola pakkasessa mennä etsiskelemään, pakkasen ansiosta keskuslukitus alkoi toimia  

 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 16:37
				by Satelite
				Temes^ wrote:kertokaa vielä viisaammat missä on passatissa sulakkeet? ei huvittaisi tuola pakkasessa mennä etsiskelemään, pakkasen ansiosta keskuslukitus alkoi toimia  

 
Aukaise kuskin ovi niin kojelaudan päässä näkyy luukku jonka reunassa on lovi josta saa vaikka avaimella tai isolla talttapääruuvarilla kammettua varovasti luukun pois ja sulakkeet on tämän luukun takana. Raota varovasti koska nuo kiinnikkeet joilla kansi on kiinni ovat tiukassa.
Tuossa vielä kuvalliset ohjeet 
http://danzuc.blogspot.com/2010/11/pass ... ation.html (HUOM! kuvassa brittimalli eli älä siis rupea turhaan kampeamaan apparin puolta auki  

 )
 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 16:41
				by Temes^
				kiitos, vähä sähkön migreeniä on tuossa omassa yksilössä ja ajattelin ihan tuolta aloittaa tutkimisen
			 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 19:03
				by Temes^
				mitenkähä lähtis ratkasemaan ongelmaa kun ei penkin lämppärit toimi vaikka sulake on ehjä ja katkaisijat on ehyet? onko kellään kokemusta?
			 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 20:25
				by Tero Häkli
				ton ikäsessä usein jo vastuksetkin palanu...
			 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 20:42
				by Kapteeni
				No kappas, kirjotan tähän jos vaikka saisi vastauksen. Aamusella laitoin saman tuonne 3B vikalistaosioon.
Eli itsellä oli kuskin penkin lämmitin kanssa hajalla. Syy oli penkin alla olevien piuhojen tarttuminen penkin siirron yhteydessä siihen kisko-osaan ==>piuhat poikki. Taskulampulla sinne just näkee ja ainakin sitä vaihdekepin puolen muovia pystyy raottamaan nätisti. Edestä ruuvi pois ja taittaa siitä edestä "väkisin" irti.
Itse en saanut noita piuhoja korjattua koska sinne ei mahdu kuin vihaisen miehen vasen käsi. Kuorittua sain, mutta muuta ei pysty tekemään. Oma kysymys oli, että jos siitä edestä ottaa kiskosta pultit irti, niin saako penkin kipattua nätisti taakse ilman, että "jotain" tapahtuu.
Vai täytyykö suosiolla ottaa koko penkki irti? Jos koko penkki täytyy irrottaa, niin onko helpoin ottaa mekanismeineen, vai pelkkä jakkaraosa?
			 
			
					
				
				Posted: 10.1.2012 20:53
				by Sami Jalonen
				Penkki lähtee tosi helposti irti, eli kannattaa vaan ottaa pois ni mahtuu tekemään. Edestä kaks pulttia auki ja kiskojen muovit veke ni muistaakseni sen jälkeen taakke päin liu`uttamalla lähtee.
			 
			
					
				
				Posted: 11.1.2012 12:40
				by Temes^
				kiitoksia vastauksista, kaikkee pientä lasten tautia on tuossa omassa basuunassa, mut jospa se siitä 
