Sana vapaa

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

makevee kirjoitti:suap nähä lähteekö wolkkari pihasta ja tilalle tulee joku toinen...ei volkkari.
Kun ei oikein tiedä. :?
Et sitten myy autoasi niillä suuttimilla ;) Niille voi olla hyvinkin kysyntää kun DSS:n suuttimista on nyt penkitetty 20hv enemmän kun Bosion Raceista.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

makevee kirjoitti:suap nähä lähteekö wolkkari pihasta ja tilalle tulee joku toinen...ei volkkari.
Kun ei oikein tiedä. :?
Eikä, petturi! No ei vaa, mitäs tilalle tulossa?
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
makevee
Viestit: 397
Liittynyt: 19.7.2006 19:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja makevee »

ehkä tuollainen bmw 330D farkku. Katsotaan nyt. Ja en mä teitä jätä :D
Vw T5
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

Osta sitten edes 330XD.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Avatar
HarriV
Viestit: 339
Liittynyt: 18.3.2005 16:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja HarriV »

Tänään tuli haettua auto maalaamosta delta autosta. Maalasi sikkenssin edustaja tuon peräkontin uudelleen mitä itse pariin kertaan yritin ja kummallakin kertaa maali rupesi lohkeilemaan. Syynä oli tosiaan spray lakka jossa oli liikaa kovetinta. En osaa muuta sanoa kun nostan hattua sikkenssin edustajalle joka otti vastuun tuosta maalauksesta ja teki tuon homman uudelleen kiitettevästi. On se hyvä kun tuommoisia yrityksiä vielä löytyy.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

makevee kirjoitti:bmw 330D farkku
Toivottavasti tää järkytys laskee pikkujouluihin mennessä. :shock:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

Pia kirjoitti:
makevee kirjoitti:bmw 330D farkku
Toivottavasti tää järkytys laskee pikkujouluihin mennessä. :shock:
Jos se nyt laskis edes uuteenvuoteen mennessä :shock:
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

makevee kirjoitti:ehkä tuollainen bmw 330D farkku. Katsotaan nyt. Ja en mä teitä jätä :D
Hiphei, GT2260V vakiona :)
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

JukkaA kirjoitti:
makevee kirjoitti:ehkä tuollainen bmw 330D farkku. Katsotaan nyt. Ja en mä teitä jätä :D
Hiphei, GT2260V vakiona :)
Millanen kierukka toi sitten on? Onko reservissä tehoja?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Kutoskoneessa semmoinen 300hv kierukka :)
makevee
Viestit: 397
Liittynyt: 19.7.2006 19:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja makevee »

sepä siinä pikkuisen "syyhyttääkin"
Vw T5
Avatar
Musti
VCF Member
Viestit: 789
Liittynyt: 12.6.2005 21:22
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Musti »

makevee kirjoitti:ehkä tuollainen bmw 330D farkku.
Suosittelen lääkärillä käyntiä... :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Siis aivan mieletön flunssa ja tosi ärsyttävä sellainen on päällänsä.
Lihaskipua, pääkipua, kurkkukipua, korvat tukossa, silmät punaset... ei jumal.... Sitten viime yönä 02-04 välillä oli kuuma ja välillä niin perhanan kylmä... Ja klo herätti 5.30 töihin... Wau :cry:
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mikä helvetti ihmisiä vaivaa...? :x

Pommiuhkaki tuos aiva nurkalla. :?
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Kaikenlaista kahelia sitä liikkuu, yhdeksän kuoli taas turhan takia :( , ei heru paljon sympatioita sairaalassa makaavalle ampujalle...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
KakePro
Viestit: 210
Liittynyt: 27.7.2008 16:37
Paikkakunta: Ulvikylä.

Viesti Kirjoittaja KakePro »

^
eipä onneksi selvinnyt ampujakaan. Jos nyt näin kylmästi voi sanoa.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

No kyllä voi sanoo. Sääliä ei heru ainakaan täältä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

Juu ei heru. Mikä voi päässä noin naksahtaa, että tekee tuollaista? Hyvä vielä, kun kaveri oli ollut poliisin kuulustelussa edellis päivänä...
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Hmmm kuis kaikki aina ajattelee että on hyvä kun tekijä kuolee?? mielestäni olis saanu jäädä eloon ja antaa oikeen isän kädestä... :?
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Olis saanu jäädä eloon, tajuta sen verran muttei mikään toiminto toimis. Tai siis niin. Ei voi ymmärtää..
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

totta kyllä tuoki.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Mika-Matti Mattila
Viestit: 412
Liittynyt: 17.7.2006 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Mika-Matti Mattila »

Sami Mäkinen kirjoitti:Hmmm kuis kaikki aina ajattelee että on hyvä kun tekijä kuolee?? mielestäni olis saanu jäädä eloon ja antaa oikeen isän kädestä... :?
Nimenomaan! Olis kyllä saanu jäädä henkiin ja kärsiä tyhmyydestään.
VW Passat Variant 1.9TDI -04 Highline & Buell S1 Lightning -96
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Mika-Matti Mattila kirjoitti:
Sami Mäkinen kirjoitti:Hmmm kuis kaikki aina ajattelee että on hyvä kun tekijä kuolee?? mielestäni olis saanu jäädä eloon ja antaa oikeen isän kädestä... :?
Nimenomaan! Olis kyllä saanu jäädä henkiin ja kärsiä tyhmyydestään.
..Samaa mieltä.. Ja pitäisi laittaa kävelemään samaan kouluun kädet sidottuna pitkin käytävää "kunniakujaa" pitkin. Sen jälkeen pyytämään anteeksi jokaisen tapauksen vuoksi menehtyneen vanhemmalta.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Kyllä sitä tänään taas töissä mietti hiljaisen hetken aikana, että mitä kaikkea päivä voi tuoda tullessaan... Käsittämätöntä.
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

perjantaina olis työhaastattelu, jaiks.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Joo-o, kylläpä taas.... Ollaan Kuopiossa jumissa ku konetie on tupaten tukossa Sorsasalosta Leväselle kolarin takia. Just luokkakaveri soitteli, ku tuli Siilistä, et siel ois kuutisen autoo kasassa ja radiossa sanottiin, et purku kestää puoltoista tuntia....ehe
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Sanokaas nyh ku isän autossa (audi a6 -01) on alkuperänen soitin vetäny ittensä jumeksiin. Eli se pyytää sitä koodia joka on 0010 mutta soittimessapa ei oo nollia. Joten mites saadaan raatio taas raikaan?
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Vaihtamalla se "olympia taunus" autoon 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

Pia kirjoitti:Sanokaas nyh ku isän autossa (audi a6 -01) on alkuperänen soitin vetäny ittensä jumeksiin. Eli se pyytää sitä koodia joka on 0010 mutta soittimessapa ei oo nollia. Joten mites saadaan raatio taas raikaan?
audiclubin puolelta lunttasin, nappeja painellaan, niin, että ykköstä niin monta kun koodin ekaa numeroa on, kakkosta samoten jne.jne.

eli: Jos koodi on 3213, niin nappeja ei paineta 3,2,1,3, vaan 1-1-1, 2-2, 3, 4-4-4.


toivottavasti toimii tolleen, en lupaa mitään, mutta kannattaa koittaa.. nolla voi olla 0 tai 10 painallusta, kannattaa koittaa molempia..
Octavia 2,0TDI Combi -06
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

luultavasti kerran niin tulee nolla... ja joissain tarvii hyväksyä se jotain nappia painamalla pohjassa hetken... esim AT tai joku...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Voi jösses että osaa olla riisikippoon (BB T12 1.8T) vaikeeta saada oikeat takaiskarit ja iskarin yläpään osat, kun joka paikassa ollaan eri mieltä sopivuudesta. :?
Kohta varmaan pitää lähteä käymään ihan maahantuojalla...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

laita alustanummero niin voin antaa tarkat tiedot =) nisun ohjelmat viä töissä koneella vaikka nissan-huolto häviskin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Tekis ihan törkeesti mieli vaihtaa alaa. On jo useemman kuukauden mielessä pyöriny.. Reilu puoltoista vuotta tehny nyt listotushommia, ja jotenki autoala vetää puoleensa. Ottaa todella paljon päähän et tuli haksahdettua puualalle amiksessa. Tietäkös kukaan et onko mahdollista kouluttautua autoasentajaks vaikka oppisopimuksella? Ainoo mikä siinä mättää on palkkaus, mitä nyt oon netistä surffannu.. Ainaki näyttäis siltä et aluks palkka on mitä on, sit ku kokemus ja vaikeusaste kasvaa ni saa vähän enemmän liksaa. Mitäs täällä tätäkin avautumista lueskelevat asentajat tienaa? Kova toive olis joskus saaha oma monttu mis pääsis tekee töitä ns. omassa pihassa.
Avatar
Pekka H
Viestit: 341
Liittynyt: 5.9.2005 19:34
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pekka H »

Oho onko täällä muitaki jotka valitsi 15 vuotiaana väärän alan? :wink:
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ite autoalalla olevana tulee välillä sama olo että miks hemmetissä menin autoalalle, missään ei taida olla hyvä. Palkka ei päätä huimaa, vaikka korjaamon tuntivelotus olis 100€/h.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Varmaan aika harvassa sellaiset työpaikat joissa ei hommiinsa tympääntyysi.
Kyllä ittekkin on välillä niin tympääntyny omaan työhön. Mut vaihtaakkaan ei oikeen kannata koska mun koulutuksella(kokki) en kuitenkaan saisi sellaista työtä jossa palkka olis edes lähellä nykyistä ansiotasoa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Ite käyny Automaatio ja koneasentajan kurssin ja päivääkään koulun jälkee tota tehnyt...
Armeijan jälkeen alotin Varastomiehen hommat oppisopimuksella ja paikkana sama jossa olen ollu 15 kesäsestä saakka hommissa ja edelleen, välillä on kanssa olo että pitäskö viel hankkii 3 ammatti vaikka jotain ihan muuta kuten kokki :D
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
Pekka H
Viestit: 341
Liittynyt: 5.9.2005 19:34
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pekka H »

Ite oon kans kokki ammatiltani eikä kyllä vois vähempää kiinnostaa. Hulluna hommia, paskat työajat eikä palkkakaan vissiin päätä huimaa.. Mieluummin teen mattoja Scanialle.. :)
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

En oo muuten päivääkään tehnyt koulutustani vastaavaa työtä.
Oon armeijan jälkeen ollu elintarvikealalla yhen pohojalaasen pikkufirman palveluksessa ja varmaanki oon eläkeikään saakka.
Enkä kyllä varmaan kovin helposti tohtisi lopareitakaan ottaa mukavamman työn toivossa.
Ko. firma kun ei kuitenkaan aivan pikkulamasta mee nurin, joten työpaikka on todellakin varma.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Eihän ne firmat missä on pienimmät palkat yleensä meekkään nurin 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

No alkaa täälläkin olla sellanen elin jo otsassa että John Holmeskin olisi kateellinen. Kohta vuosi täynnä samassa firmassa. Silloin kun alotin, sanoin itselleni ja pomolleni että tulen vain vähäksi aikaa hommiin. No eipä sen jälkeen ole oikein ollut tarjolla yhtäkään sellaista työpaikkaa jossa tietäisin viihtyväni ja palkka olisi sellainen että työ kannattaisi ottaa.

Nyt onkin nykyisen pomon kanssa palkkaneuvottelut käynnissä, minä en enää jaksa vääntää paskaduunia ilman pekkasia, ylitöitä tai muita yleissitovia lisiä. Tuntipalkka on sama teki mitä hommia hyvänsä, oli sitten ajossa nollat taulussa, laivassa firman edustajana tai pihalla korjaamassa firman autoja. Laivahommissa tarvii oikeesti kielipäätä, laskupäätä, organisointikykyä, järkeä ja todellisia ihmissuhdetaitoja. Silti siitä maksetaan samaa liksaa kun muistakin hommista. Joku työpäivä saattaa olla tunnin-pari, joku taas 22 tuntia ilman taukoja. Silti joka tunnilta sama palkka. Tuntipalkka ei sitten ole mikään tähtitieteellinen, mutta kuitenkin parempi kuin kaupan alan tes. Työsopimuksessa lukee noudatettavan työehtosopimuksen kohdalla Kaupan alan TES.

Nykyään muut firman äijät soittelee pitkin niitä harvoja vapaapäiviä ja keskellä yötä ajohommista. Pomoa kun ei saa kiinni, tai se ei tiedä mistään mitään, niin minä olen se jolle soitetaan lopuksi ja saa hoitaa homman ja järjestellä asiat niin, ettei asiakkaalle koidu suurempia ongelmia. Jos firman äijät ei soittele, soittelee asiakkaat ja kyselevät/valittavat/varmistelevat sovituista ajoista ja niiden järjestelyistä. Omassa työsopimuksessa ei ole sanallakaan mainittu näistä asioista mitään, eikä niistä myöskään makseta mitään. Kaikki työajan ulkopuolella olevat hommat saa hoitaa omalla autolla ja omalla puhelimella, myöskin ilman korvausta. Parhaimmillaan saa lähtä keskellä yötä tai aikaisin aamusta antamaan työkaverille auton avaimia, kun pomo on illalla järjestellyt seuraavan päivän ajot uusiksi ja unohtanut hoitaa käytännön työt. Jos pomolle tulee eteen erikoisempi tilaus, oli se sitten kuljetus-, laiva- tai muu tilaus, ja ei osaa sitä itse pähkäillä, jää sen suunnittelu, organisointi ja käytännön järjestely minulle. Jos koku firman äijistä huomaa (mikä on harvinaista) että omasta ajokistaan on vaikkapa jokin poltin palanut, on se pimeänä niin kauan kunnes joku, eli minä, olen sen vaihtanut, tai auto on ollut määräaikaishuollossa. Minä olen se joka vie ja hakee auton määräaikaishuollosta. Minä olen myös se, joka kertoo pomolle että mikä auto pitää milloinkin huoltaa, katsastaa tai korjata.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ei se näemmä oo helppoa muillakaan..
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Eihän ne firmat missä on pienimmät palkat yleensä meekkään nurin
Palkkahan on aina liian pieni.
Toki jos ihan rehellisiä ollahan ni onhan mulla koulutukseen nähen perkuleen hyvä palkka, vaikka välillä tuntuukin ettei sekään riitä. Verokarhu tuntuu nappaavan aika hyvän siivun.
Joskus piruuttani laskin että 36% bruttopalkasta menee aivan jonnekki muualle ku mun taskuun.
Joku työpäivä saattaa olla tunnin-pari, joku taas 22 tuntia ilman taukoja. Silti joka tunnilta sama palkka
Monet kaveritkin valittavat juurikin samaa. Eli ylitöistä ei saa kunnollista korvausta jotenka silloin niitä ylitöitä ei edes kiinnosta tehdä.
Itte onneksi saan ylitöistä TESsin mukaaset ylityökorvaukset, eli vrk ylitöistä 2 ekaa tuntia 50%:sta ja siitä ylimenevät 100%sta. Ja viikkoylitöistä (la-su tehtävät) ekat 8 tuntia 50%:sta ja siitä yli menevät 100%:sta.
Kyllähän niitä ylitöitä tulee tehtyäkin kun niistä oikeasti tienaakin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

Mulla myös suurtalouskokin paperit. Ei todellakaan voisi vähempää tämä ala kiinnostaa. Oppisopimuspaikkoja olen katsellut, se on oikeastaan ainoa vaihtoehto kun en halua pelkälle opintotuellekaan jäädä. Toivottavasti pian tärppäis...
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
haisuli
Viestit: 181
Liittynyt: 10.7.2008 9:50

Viesti Kirjoittaja haisuli »

Ei se valittamalla parane ja hyvin harvoin kyllä vaihtamallakaan. Mutta työ pitää olla mielekästä, jolloin sillä paikalla ei ole niin väliä. Pienemmillä tuloilla on pienemmät verot ja ei tuu niin paljoo tuhlattuakaan, kun ei ole mitä tuhlata. ja kyllä työnsä kunnolla tekevälle töitä löytyy vaikka ei pätevyyttä olisikaan ja toiseen firmaan vaan jos ei pomo maksa mitä pitäisi tai muuten on vittumainen.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Mulla on paperit ravintola-alalle. Tällä hetkellä teen töitä ammattikorkeakoulun keittiöllä.
Normi työpäivä meneekin heiluessa ku hullu... Meillä on vähän työvoima pulaa, sen takia kaikkien meidän harteille kerääntyy "ylimääräistä" ja tauot on niinkin minimissä, että 2xkahvit juodaan työnlomassa ja syöntiin kuluu sen 20min.
Vaikka ois kuinka kiire ja tuntuis että "jumal..." niin meidän työporukka on niiiiin ihana ja mahtava, että kaiken hulluuden keskellä me vaan heitetään läppää ja nauretaan! Ja mikä parasta, mulla on hyvä fiilis mennä töihin joka aamu. Valehtelematta! Suurin kiitos menee työporukalle, joka on parasta Aa ryhmää :wink:
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Markku Duus
Viestit: 369
Liittynyt: 4.9.2006 17:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Markku Duus »

Riikka kirjoitti: Ja mikä parasta, mulla on hyvä fiilis mennä töihin joka aamu. Valehtelematta!
Omalta kohdalta pystyn nykyduunissa sanomaan täysin samaa. Yhtenäkään aamuna ei ole vituttanut herätä töihin. Edellisessä se alkoi olla joka aamuista, joten alan vaihto oli paikallaan, vaikkakaan kokonaan en malttanut jättää tätä kotimaista pörssiyhtiötä.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Kauppalehdessä luki että uusi golv VI variant tulee jo ens kesänä :shock:
Golf iv variant 1.6 -03
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

MIKU kirjoitti:Kauppalehdessä luki että uusi golv VI variant tulee jo ens kesänä :shock:
Tekniikan Maailma 17/08 kirjoitti: "Variantin seuraaja lienee valmis runsaan vuoden päästä. Golf Plus -mallin seuraaja esitellään jo ensi keväänä. Touranin ja Jettan mallivaihdosta odotellaan vuonna 2010"
Se mikä täytyy sanoa niin nyt näyttää hyvältä 4motionin suhteen. Ei ole enää 2.0 vaparibensaa jonka yhteyteen ainoa bensanelikko tulisi :twisted: Tosin ei ole nelikosta edes tietoa vielä. Mutta saisivat ympätä 1.4TSI kanssa 4motionin, se houkuttelisi.
Passattiakaan ei kunnon bensapannulla saa 4motionina, 2.0FSI ei ole vaihtoehto...
Viimeksi muokannut AjH, 30.9.2008 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

Pitäiskös siitä sitte saada nelosella alkavia teholukemia, että vois sanoo kunnon koneeks? 8)
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Viestiketju Lukittu