Tänään tuli haettua auto maalaamosta delta autosta. Maalasi sikkenssin edustaja tuon peräkontin uudelleen mitä itse pariin kertaan yritin ja kummallakin kertaa maali rupesi lohkeilemaan. Syynä oli tosiaan spray lakka jossa oli liikaa kovetinta. En osaa muuta sanoa kun nostan hattua sikkenssin edustajalle joka otti vastuun tuosta maalauksesta ja teki tuon homman uudelleen kiitettevästi. On se hyvä kun tuommoisia yrityksiä vielä löytyy.
Siis aivan mieletön flunssa ja tosi ärsyttävä sellainen on päällänsä.
Lihaskipua, pääkipua, kurkkukipua, korvat tukossa, silmät punaset... ei jumal.... Sitten viime yönä 02-04 välillä oli kuuma ja välillä niin perhanan kylmä... Ja klo herätti 5.30 töihin... Wau
Sami Mäkinen wrote:Hmmm kuis kaikki aina ajattelee että on hyvä kun tekijä kuolee?? mielestäni olis saanu jäädä eloon ja antaa oikeen isän kädestä...
Nimenomaan! Olis kyllä saanu jäädä henkiin ja kärsiä tyhmyydestään.
..Samaa mieltä.. Ja pitäisi laittaa kävelemään samaan kouluun kädet sidottuna pitkin käytävää "kunniakujaa" pitkin. Sen jälkeen pyytämään anteeksi jokaisen tapauksen vuoksi menehtyneen vanhemmalta.
Joo-o, kylläpä taas.... Ollaan Kuopiossa jumissa ku konetie on tupaten tukossa Sorsasalosta Leväselle kolarin takia. Just luokkakaveri soitteli, ku tuli Siilistä, et siel ois kuutisen autoo kasassa ja radiossa sanottiin, et purku kestää puoltoista tuntia....ehe
Sanokaas nyh ku isän autossa (audi a6 -01) on alkuperänen soitin vetäny ittensä jumeksiin. Eli se pyytää sitä koodia joka on 0010 mutta soittimessapa ei oo nollia. Joten mites saadaan raatio taas raikaan?
Pia wrote:Sanokaas nyh ku isän autossa (audi a6 -01) on alkuperänen soitin vetäny ittensä jumeksiin. Eli se pyytää sitä koodia joka on 0010 mutta soittimessapa ei oo nollia. Joten mites saadaan raatio taas raikaan?
audiclubin puolelta lunttasin, nappeja painellaan, niin, että ykköstä niin monta kun koodin ekaa numeroa on, kakkosta samoten jne.jne.
eli: Jos koodi on 3213, niin nappeja ei paineta 3,2,1,3, vaan 1-1-1, 2-2, 3, 4-4-4.
toivottavasti toimii tolleen, en lupaa mitään, mutta kannattaa koittaa.. nolla voi olla 0 tai 10 painallusta, kannattaa koittaa molempia..
Voi jösses että osaa olla riisikippoon (BB T12 1.8T) vaikeeta saada oikeat takaiskarit ja iskarin yläpään osat, kun joka paikassa ollaan eri mieltä sopivuudesta.
Kohta varmaan pitää lähteä käymään ihan maahantuojalla...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Tekis ihan törkeesti mieli vaihtaa alaa. On jo useemman kuukauden mielessä pyöriny.. Reilu puoltoista vuotta tehny nyt listotushommia, ja jotenki autoala vetää puoleensa. Ottaa todella paljon päähän et tuli haksahdettua puualalle amiksessa. Tietäkös kukaan et onko mahdollista kouluttautua autoasentajaks vaikka oppisopimuksella? Ainoo mikä siinä mättää on palkkaus, mitä nyt oon netistä surffannu.. Ainaki näyttäis siltä et aluks palkka on mitä on, sit ku kokemus ja vaikeusaste kasvaa ni saa vähän enemmän liksaa. Mitäs täällä tätäkin avautumista lueskelevat asentajat tienaa? Kova toive olis joskus saaha oma monttu mis pääsis tekee töitä ns. omassa pihassa.
Ite autoalalla olevana tulee välillä sama olo että miks hemmetissä menin autoalalle, missään ei taida olla hyvä. Palkka ei päätä huimaa, vaikka korjaamon tuntivelotus olis 100€/h.
Varmaan aika harvassa sellaiset työpaikat joissa ei hommiinsa tympääntyysi.
Kyllä ittekkin on välillä niin tympääntyny omaan työhön. Mut vaihtaakkaan ei oikeen kannata koska mun koulutuksella(kokki) en kuitenkaan saisi sellaista työtä jossa palkka olis edes lähellä nykyistä ansiotasoa.
Ite käyny Automaatio ja koneasentajan kurssin ja päivääkään koulun jälkee tota tehnyt...
Armeijan jälkeen alotin Varastomiehen hommat oppisopimuksella ja paikkana sama jossa olen ollu 15 kesäsestä saakka hommissa ja edelleen, välillä on kanssa olo että pitäskö viel hankkii 3 ammatti vaikka jotain ihan muuta kuten kokki
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Ite oon kans kokki ammatiltani eikä kyllä vois vähempää kiinnostaa. Hulluna hommia, paskat työajat eikä palkkakaan vissiin päätä huimaa.. Mieluummin teen mattoja Scanialle..
En oo muuten päivääkään tehnyt koulutustani vastaavaa työtä.
Oon armeijan jälkeen ollu elintarvikealalla yhen pohojalaasen pikkufirman palveluksessa ja varmaanki oon eläkeikään saakka.
Enkä kyllä varmaan kovin helposti tohtisi lopareitakaan ottaa mukavamman työn toivossa.
Ko. firma kun ei kuitenkaan aivan pikkulamasta mee nurin, joten työpaikka on todellakin varma.
No alkaa täälläkin olla sellanen elin jo otsassa että John Holmeskin olisi kateellinen. Kohta vuosi täynnä samassa firmassa. Silloin kun alotin, sanoin itselleni ja pomolleni että tulen vain vähäksi aikaa hommiin. No eipä sen jälkeen ole oikein ollut tarjolla yhtäkään sellaista työpaikkaa jossa tietäisin viihtyväni ja palkka olisi sellainen että työ kannattaisi ottaa.
Nyt onkin nykyisen pomon kanssa palkkaneuvottelut käynnissä, minä en enää jaksa vääntää paskaduunia ilman pekkasia, ylitöitä tai muita yleissitovia lisiä. Tuntipalkka on sama teki mitä hommia hyvänsä, oli sitten ajossa nollat taulussa, laivassa firman edustajana tai pihalla korjaamassa firman autoja. Laivahommissa tarvii oikeesti kielipäätä, laskupäätä, organisointikykyä, järkeä ja todellisia ihmissuhdetaitoja. Silti siitä maksetaan samaa liksaa kun muistakin hommista. Joku työpäivä saattaa olla tunnin-pari, joku taas 22 tuntia ilman taukoja. Silti joka tunnilta sama palkka. Tuntipalkka ei sitten ole mikään tähtitieteellinen, mutta kuitenkin parempi kuin kaupan alan tes. Työsopimuksessa lukee noudatettavan työehtosopimuksen kohdalla Kaupan alan TES.
Nykyään muut firman äijät soittelee pitkin niitä harvoja vapaapäiviä ja keskellä yötä ajohommista. Pomoa kun ei saa kiinni, tai se ei tiedä mistään mitään, niin minä olen se jolle soitetaan lopuksi ja saa hoitaa homman ja järjestellä asiat niin, ettei asiakkaalle koidu suurempia ongelmia. Jos firman äijät ei soittele, soittelee asiakkaat ja kyselevät/valittavat/varmistelevat sovituista ajoista ja niiden järjestelyistä. Omassa työsopimuksessa ei ole sanallakaan mainittu näistä asioista mitään, eikä niistä myöskään makseta mitään. Kaikki työajan ulkopuolella olevat hommat saa hoitaa omalla autolla ja omalla puhelimella, myöskin ilman korvausta. Parhaimmillaan saa lähtä keskellä yötä tai aikaisin aamusta antamaan työkaverille auton avaimia, kun pomo on illalla järjestellyt seuraavan päivän ajot uusiksi ja unohtanut hoitaa käytännön työt. Jos pomolle tulee eteen erikoisempi tilaus, oli se sitten kuljetus-, laiva- tai muu tilaus, ja ei osaa sitä itse pähkäillä, jää sen suunnittelu, organisointi ja käytännön järjestely minulle. Jos koku firman äijistä huomaa (mikä on harvinaista) että omasta ajokistaan on vaikkapa jokin poltin palanut, on se pimeänä niin kauan kunnes joku, eli minä, olen sen vaihtanut, tai auto on ollut määräaikaishuollossa. Minä olen se joka vie ja hakee auton määräaikaishuollosta. Minä olen myös se, joka kertoo pomolle että mikä auto pitää milloinkin huoltaa, katsastaa tai korjata.
Eihän ne firmat missä on pienimmät palkat yleensä meekkään nurin
Palkkahan on aina liian pieni.
Toki jos ihan rehellisiä ollahan ni onhan mulla koulutukseen nähen perkuleen hyvä palkka, vaikka välillä tuntuukin ettei sekään riitä. Verokarhu tuntuu nappaavan aika hyvän siivun.
Joskus piruuttani laskin että 36% bruttopalkasta menee aivan jonnekki muualle ku mun taskuun.
Joku työpäivä saattaa olla tunnin-pari, joku taas 22 tuntia ilman taukoja. Silti joka tunnilta sama palkka
Monet kaveritkin valittavat juurikin samaa. Eli ylitöistä ei saa kunnollista korvausta jotenka silloin niitä ylitöitä ei edes kiinnosta tehdä.
Itte onneksi saan ylitöistä TESsin mukaaset ylityökorvaukset, eli vrk ylitöistä 2 ekaa tuntia 50%:sta ja siitä ylimenevät 100%sta. Ja viikkoylitöistä (la-su tehtävät) ekat 8 tuntia 50%:sta ja siitä yli menevät 100%:sta.
Kyllähän niitä ylitöitä tulee tehtyäkin kun niistä oikeasti tienaakin.
Mulla myös suurtalouskokin paperit. Ei todellakaan voisi vähempää tämä ala kiinnostaa. Oppisopimuspaikkoja olen katsellut, se on oikeastaan ainoa vaihtoehto kun en halua pelkälle opintotuellekaan jäädä. Toivottavasti pian tärppäis...
Ei se valittamalla parane ja hyvin harvoin kyllä vaihtamallakaan. Mutta työ pitää olla mielekästä, jolloin sillä paikalla ei ole niin väliä. Pienemmillä tuloilla on pienemmät verot ja ei tuu niin paljoo tuhlattuakaan, kun ei ole mitä tuhlata. ja kyllä työnsä kunnolla tekevälle töitä löytyy vaikka ei pätevyyttä olisikaan ja toiseen firmaan vaan jos ei pomo maksa mitä pitäisi tai muuten on vittumainen.
Mulla on paperit ravintola-alalle. Tällä hetkellä teen töitä ammattikorkeakoulun keittiöllä.
Normi työpäivä meneekin heiluessa ku hullu... Meillä on vähän työvoima pulaa, sen takia kaikkien meidän harteille kerääntyy "ylimääräistä" ja tauot on niinkin minimissä, että 2xkahvit juodaan työnlomassa ja syöntiin kuluu sen 20min.
Vaikka ois kuinka kiire ja tuntuis että "jumal..." niin meidän työporukka on niiiiin ihana ja mahtava, että kaiken hulluuden keskellä me vaan heitetään läppää ja nauretaan! Ja mikä parasta, mulla on hyvä fiilis mennä töihin joka aamu. Valehtelematta! Suurin kiitos menee työporukalle, joka on parasta Aa ryhmää
Riikka wrote: Ja mikä parasta, mulla on hyvä fiilis mennä töihin joka aamu. Valehtelematta!
Omalta kohdalta pystyn nykyduunissa sanomaan täysin samaa. Yhtenäkään aamuna ei ole vituttanut herätä töihin. Edellisessä se alkoi olla joka aamuista, joten alan vaihto oli paikallaan, vaikkakaan kokonaan en malttanut jättää tätä kotimaista pörssiyhtiötä.
MIKU wrote:Kauppalehdessä luki että uusi golv VI variant tulee jo ens kesänä
Tekniikan Maailma 17/08 wrote:
"Variantin seuraaja lienee valmis runsaan vuoden päästä. Golf Plus -mallin seuraaja esitellään jo ensi keväänä. Touranin ja Jettan mallivaihdosta odotellaan vuonna 2010"
Se mikä täytyy sanoa niin nyt näyttää hyvältä 4motionin suhteen. Ei ole enää 2.0 vaparibensaa jonka yhteyteen ainoa bensanelikko tulisi Tosin ei ole nelikosta edes tietoa vielä. Mutta saisivat ympätä 1.4TSI kanssa 4motionin, se houkuttelisi.
Passattiakaan ei kunnon bensapannulla saa 4motionina, 2.0FSI ei ole vaihtoehto...
Last edited by AjH on 30.9.2008 23:37, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.