Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Kaikki tekniikkaan liittyvä
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Eli nyt ilmeni kyseinen ongelma autossa. Ovi kyllä aukeaa sisältä päin mutta ulkokahvasta ei tapahdu mitään... Tämä vika ilmeni heti sen jälkeen kun vaimo oli käyttänyt "keskusta lukkoa" eli sitä ovenpielessä olevaa lukitusta ettei ulkoa päin pääse kukaan sisään.
Muut ovet kyllä aukeaa nätisti mutta tuo repsikan ei :/ Olen yrittänyt saada sitä auki painelemalla tuota nappia mutta ei auta. Joutuukohan tässä nyt aukaisemaan tuon ovipahvi ja katsomaan onko siellä joku vipu irti vai meneekö sähkö ongelmiin?
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
trsqr
Viestit: 31
Liittynyt: 28.9.2010 14:13
Paikkakunta: K-nummi

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Kas kun omassa kärryssäni ilmeni sama vika pari päivää sitten. Vika alkoi kun ovet avattiin samaan aikaan, kun tyttö nyki kahvaa ulkoa päin. Joskus oli sama vika aiemminkin, mutta korjautui itsestään parissa kuukaudessa. :?:
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Juu itsellänikin vika taas katosi kun työkaveri aukasi oven aamulla :D Mystisiä laitoksia nämä Volkkarit kun korjaa itse itsensä :lol:
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
trsqr
Viestit: 31
Liittynyt: 28.9.2010 14:13
Paikkakunta: K-nummi

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja trsqr »

mankinen kirjoitti:Juu itsellänikin vika taas katosi kun työkaveri aukasi oven aamulla :D Mystisiä laitoksia nämä Volkkarit kun korjaa itse itsensä :lol:
Sitä odotellessa. Parkkitutkan sensori rikki, kuljettajan sähkölasi rikki, rekisterikilven valo pätkii, sähkökäkkäri antaa välillä parking brake fault herjaa, kuskin puolen turvavyövaroitin huutaa vähän väliä... Onneksi en ostanu sähkövikaista italialaista tai ranskalaista autoa, voisi olla vaikka ongelmia.
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja mankinen »

trsqr kirjoitti:
mankinen kirjoitti:Juu itsellänikin vika taas katosi kun työkaveri aukasi oven aamulla :D Mystisiä laitoksia nämä Volkkarit kun korjaa itse itsensä :lol:
Sitä odotellessa. Parkkitutkan sensori rikki, kuljettajan sähkölasi rikki, rekisterikilven valo pätkii, sähkökäkkäri antaa välillä parking brake fault herjaa, kuskin puolen turvavyövaroitin huutaa vähän väliä... Onneksi en ostanu sähkövikaista italialaista tai ranskalaista autoa, voisi olla vaikka ongelmia.
:lol: Juu onneksi!
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
volkkaristi
Viestit: 2
Liittynyt: 8.12.2013 10:14

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja volkkaristi »

Toivottavasti olet saanut tietoosi jotain toista kautta kikkaa oven toimivuuteen. Itselläni esiintynyt myös samainen homma apukuskin ovessa. Asiaan auttaa seuraava kikka. Ikkuna auki ja vedä molemmista kahvoista samaan aikaan, siis sisä- ja ulkokahvaa. Tämän jälkeen mulla on ainakin toiminut ovi taas normaalisti.
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja mankinen »

volkkaristi kirjoitti:Toivottavasti olet saanut tietoosi jotain toista kautta kikkaa oven toimivuuteen. Itselläni esiintynyt myös samainen homma apukuskin ovessa. Asiaan auttaa seuraava kikka. Ikkuna auki ja vedä molemmista kahvoista samaan aikaan, siis sisä- ja ulkokahvaa. Tämän jälkeen mulla on ainakin toiminut ovi taas normaalisti.
Tartteekin tuota kokeilla seuraavan kerran kun menee jumiin :)
Tosiaan alkoi taas itsellään toimimaan
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
trsqr
Viestit: 31
Liittynyt: 28.9.2010 14:13
Paikkakunta: K-nummi

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Näin kävi täälläkin, mutta olen huomannut, että ongelma alkaa usein tilanteesta, jossa oven kahvaa nyitään silloin kun lukkoja avataan. Joten tuollainen toimenpide saattaisi hyvinkin "nollata" tilanteen.
3AHG
Viestit: 38
Liittynyt: 23.12.2012 9:19
Paikkakunta: Napapiiri

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja 3AHG »

Täällä pohojoosessa on passatissa tullu tänä talvena sellanen onkelma, että kuskin ovi ei halua aueta ulkoa jos on -20 tai kylmempää, toimii vasta kun auto on lämmin tai pakkanen lauhtuu. Ei auta nykimiset eikä mitkään...
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C repsikan ovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Nyt oli mennyt taas repsikan ovi "lukkoon". Testasin tuota yhtäaikaa nykäsyä niin alkoi heti toimimaan o.O
Mahtaakohan tuolla olla joku mikrokytkin rikki tai menee jumiin kun noin tekee...
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Vastaa Viestiin