Page 1 of 1

Pakoputken rakennus ja asennus

Posted: 13.9.2015 12:32
by passatkuski01
Ajattelin piristellä nykyistä pasuunaa otsikon mukaisesti ja nyt tartteis vinkkejä ja muutenkin voi tänne laittaa omia kokemuksia uuden putken tekemisestä, elikkäs autona toimii tuo mainitsemani passat 2L _vapari_ elikkä nyt on vapari hommia :D, siitä päästäänkin ensimmäiseen kysymykseen elikkä minkä paksusta tuo vakioputki tahtoo olla? onko putken paksuudella turbottomassa mitään väliä? poikkeaako 3.5" paljonkin 3", olin itse ajatellut 3", tiedän että itse vapaammin virtaava putki ei tehollisesti tuo mainittavaa eroa auton käyttäytymisen kannalta, enimmäkseen nyt miellyttäisi paremmat äänet, toinen kysymys onkin että onko porukka käyttänyt putkikiristimiä putken teossa vai onko hitsattu? olin ajatellut liittää uuden putken putkikiristimillä mihin lisään vielä pakoputken asennustahnaa, kokemuksia hommasta? ja niin vielä lopuks että jos joku on sitä mieltä että turhaa hommaa jne voi sen sanoa, mietin kaikki läpi ja nyt asia on vielä suunnittelu vaiheessa. kiitos jo etukäteen.

Re: Pakoputken rakennus ja asennus

Posted: 29.7.2016 10:38
by jaketech
3" on liian isoa vapariin varsinki 2.0 moottoriin. 2-2,5" väliltä löytyy sopiva riippuen tehosta. jos sulla on vakio moottori ni en lähtis kovin paljoa isontaa putkea. pöntöt vain paremin virtaaviin.
ite testailen kisaautojen pakosarjat ja pakoputket dynossa kohileen.

Re: Pakoputken rakennus ja asennus

Posted: 29.7.2016 11:56
by Tero Paalanen
Itte tekisin pakolliset katkopaikat v-bandeilla ja loput hitsaten.
V-bandit o mun mielestä paljon fiksumpia kuin putkikiristimet.