
Pakoputken rakennus ja asennus
-
- Posts: 209
- Joined: 11.6.2015 11:34
Pakoputken rakennus ja asennus
Ajattelin piristellä nykyistä pasuunaa otsikon mukaisesti ja nyt tartteis vinkkejä ja muutenkin voi tänne laittaa omia kokemuksia uuden putken tekemisestä, elikkäs autona toimii tuo mainitsemani passat 2L _vapari_ elikkä nyt on vapari hommia
, siitä päästäänkin ensimmäiseen kysymykseen elikkä minkä paksusta tuo vakioputki tahtoo olla? onko putken paksuudella turbottomassa mitään väliä? poikkeaako 3.5" paljonkin 3", olin itse ajatellut 3", tiedän että itse vapaammin virtaava putki ei tehollisesti tuo mainittavaa eroa auton käyttäytymisen kannalta, enimmäkseen nyt miellyttäisi paremmat äänet, toinen kysymys onkin että onko porukka käyttänyt putkikiristimiä putken teossa vai onko hitsattu? olin ajatellut liittää uuden putken putkikiristimillä mihin lisään vielä pakoputken asennustahnaa, kokemuksia hommasta? ja niin vielä lopuks että jos joku on sitä mieltä että turhaa hommaa jne voi sen sanoa, mietin kaikki läpi ja nyt asia on vielä suunnittelu vaiheessa. kiitos jo etukäteen.

Re: Pakoputken rakennus ja asennus
3" on liian isoa vapariin varsinki 2.0 moottoriin. 2-2,5" väliltä löytyy sopiva riippuen tehosta. jos sulla on vakio moottori ni en lähtis kovin paljoa isontaa putkea. pöntöt vain paremin virtaaviin.
ite testailen kisaautojen pakosarjat ja pakoputket dynossa kohileen.
ite testailen kisaautojen pakosarjat ja pakoputket dynossa kohileen.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T 
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto

vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine

skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pakoputken rakennus ja asennus
Itte tekisin pakolliset katkopaikat v-bandeilla ja loput hitsaten.
V-bandit o mun mielestä paljon fiksumpia kuin putkikiristimet.
V-bandit o mun mielestä paljon fiksumpia kuin putkikiristimet.