Passat ALZ 1.6 moottori vaihtoon

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
PabloF
Posts: 2
Joined: 13.5.2009 11:32

Passat ALZ 1.6 moottori vaihtoon

Post by PabloF »

Hei,

Kyseessä 2001 mallin passatti, varustettuna kyseisellä moottorilla. Moottorissa sen verran vakavia vaurioita, ette moottorin vaihtaminen tulee edullisemmaksi kuin vanhan korjaaminen. Kovasti olen yrittänyt etsiä, mutta tuntuu kiven alla olevan kyseiset moottorit (harvinainen?). Löytyykö tuota vastavaa moottoria muista VAG konsernin autoista (golf). Kuinkas muuten tekniikan vaihto, jos haluaisi esimerkiksi 1.8T:n pistää tilalle. Kenelläkään kokemusta tai vinkkejä antaa aiheeseen liittyen?

Kiitoksia avusta.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Kyllä se 1.6 on helpompi sinne tilalle sujauttaa kun 1.8t. Muuten saa laitella alustaa ja jarruja aikalailla uusiksi.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Puhumattakaan sähkötöistä. Moottorin johtosarjat joutuu vaihtamaan muunmuassa, ohjainlaite täytyy uusia, koodauksista ajonesto täytyy sopeuttaa moottorin ohjainlaitteeseen. yms. Ja se 1.6 koneen perässä oleva vaihteistokaan tuskin on sama kuin 1.8T:ssä.

Ite kyllä metsästäisin sen 1.6 bensan sinne.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jonku 1.8T mällipelin kun ostaa edullisesti niin saa tarvittavat osat. Työtä siinä varmasti on vaikka osat olis "helposti".
Jarruja ja alustaa ei taida tarvita 3BG korissa vaihtaa, eikös näissä oo 288mm etujarrut kaikissa, pl. 312mm jarruilla varustetut. Eli työtä olisi lähinnä konehuoneessa ja sitten elektroniikkapurkkien saaminen keskenään toimiviksi.

Kyllähän se ehdottomasti helpointa olisi samanlainen kone löytää. Mitä vaurioita koneessa on, verrattuna että ostaisi vaihtokoneen tai muun tekniikan? Hintoihin tulee äkkiä nämäkin vaihtoehdot, tosin onhan 1.8T kuitenkin eripeli kun 1.6 vapari.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Veikkaisin että tuossa on edessä 280mm jarrut, ainakin 3B mallista löytyy tätä jarrukokoa.
Varaosahausta löytyy kaksi tollasta moottoria, ei tarvii kuin kivi kääntää niin ei ole enää kiven alla :lol: :
116tkm ajettuna 1200€.
158tkm ajettuna 1200€.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

No voip olla, jotenkin semmonen mielikuva noista jarruhaahuiluista jääny vaan että 3BG olis jo kaikki 288mm kokosena, voin toki olla väärässäkin. Sinänsä tuo päivitys samalla tehdä ei olisi huono asiakaan kyllä jos 1.8T konetta lähtisi nostamaan nokalle. Eikös 2001 vuosimalli ole jo 3BG ainakin?

Mutta ei taida kyllä tolla 1200 eurolla vielä onnistua se vaihto.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

En mäkään väitä olevani yhtään enemmän oikeassa tuossa asiassa, voi hyvinkin olla kaikissa 3BG malleissa 288 jarrut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply