Hei,
Kyseessä 2001 mallin passatti, varustettuna kyseisellä moottorilla. Moottorissa sen verran vakavia vaurioita, ette moottorin vaihtaminen tulee edullisemmaksi kuin vanhan korjaaminen. Kovasti olen yrittänyt etsiä, mutta tuntuu kiven alla olevan kyseiset moottorit (harvinainen?). Löytyykö tuota vastavaa moottoria muista VAG konsernin autoista (golf). Kuinkas muuten tekniikan vaihto, jos haluaisi esimerkiksi 1.8T:n pistää tilalle. Kenelläkään kokemusta tai vinkkejä antaa aiheeseen liittyen?
Kiitoksia avusta.
Passat ALZ 1.6 moottori vaihtoon
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Puhumattakaan sähkötöistä. Moottorin johtosarjat joutuu vaihtamaan muunmuassa, ohjainlaite täytyy uusia, koodauksista ajonesto täytyy sopeuttaa moottorin ohjainlaitteeseen. yms. Ja se 1.6 koneen perässä oleva vaihteistokaan tuskin on sama kuin 1.8T:ssä.
Ite kyllä metsästäisin sen 1.6 bensan sinne.
Ite kyllä metsästäisin sen 1.6 bensan sinne.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Jonku 1.8T mällipelin kun ostaa edullisesti niin saa tarvittavat osat. Työtä siinä varmasti on vaikka osat olis "helposti".
Jarruja ja alustaa ei taida tarvita 3BG korissa vaihtaa, eikös näissä oo 288mm etujarrut kaikissa, pl. 312mm jarruilla varustetut. Eli työtä olisi lähinnä konehuoneessa ja sitten elektroniikkapurkkien saaminen keskenään toimiviksi.
Kyllähän se ehdottomasti helpointa olisi samanlainen kone löytää. Mitä vaurioita koneessa on, verrattuna että ostaisi vaihtokoneen tai muun tekniikan? Hintoihin tulee äkkiä nämäkin vaihtoehdot, tosin onhan 1.8T kuitenkin eripeli kun 1.6 vapari.
Jarruja ja alustaa ei taida tarvita 3BG korissa vaihtaa, eikös näissä oo 288mm etujarrut kaikissa, pl. 312mm jarruilla varustetut. Eli työtä olisi lähinnä konehuoneessa ja sitten elektroniikkapurkkien saaminen keskenään toimiviksi.
Kyllähän se ehdottomasti helpointa olisi samanlainen kone löytää. Mitä vaurioita koneessa on, verrattuna että ostaisi vaihtokoneen tai muun tekniikan? Hintoihin tulee äkkiä nämäkin vaihtoehdot, tosin onhan 1.8T kuitenkin eripeli kun 1.6 vapari.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Veikkaisin että tuossa on edessä 280mm jarrut, ainakin 3B mallista löytyy tätä jarrukokoa.
Varaosahausta löytyy kaksi tollasta moottoria, ei tarvii kuin kivi kääntää niin ei ole enää kiven alla
:
116tkm ajettuna 1200€.
158tkm ajettuna 1200€.
Varaosahausta löytyy kaksi tollasta moottoria, ei tarvii kuin kivi kääntää niin ei ole enää kiven alla

116tkm ajettuna 1200€.
158tkm ajettuna 1200€.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No voip olla, jotenkin semmonen mielikuva noista jarruhaahuiluista jääny vaan että 3BG olis jo kaikki 288mm kokosena, voin toki olla väärässäkin. Sinänsä tuo päivitys samalla tehdä ei olisi huono asiakaan kyllä jos 1.8T konetta lähtisi nostamaan nokalle. Eikös 2001 vuosimalli ole jo 3BG ainakin?
Mutta ei taida kyllä tolla 1200 eurolla vielä onnistua se vaihto.
Mutta ei taida kyllä tolla 1200 eurolla vielä onnistua se vaihto.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila