Passat 3BG viritys
Passat 3BG viritys
Ois tämmönen Passatti 2001 3BG 1.9 tdi 130hp, konetyyppi awx. Tarkoitus on laittaa isompi turbo, suuttimet, cuuleri ja lastu.
Pitäis saada vauhtipyörä ja kytkin jossa olisi 500nm kesto, osaako joku auttaa asiassa? Eka VW Passatti jota olis tarkoitus viritellä..
Pitäis saada vauhtipyörä ja kytkin jossa olisi 500nm kesto, osaako joku auttaa asiassa? Eka VW Passatti jota olis tarkoitus viritellä..
Helpoin ahdin muutos taitaisi olla Finturbon hybridi, tuon kaveriksi kunnon välijäähdytin keulalle, vähän putkisto muutosta ja ohjelmaa. Pääsee 200 hepan tienoille, hieman ylikin. Isommat ahtimet taitaa vaatia jo hieman muutoksia downpipen puolelle? Mutta tarve riippuu omasta tavoitteesta. Suuttimet tarvii tuon 200 hepan jälkeen vaihtaa suurempiin, myös kohtuullinen kuluerä koska kyseessä PD moottori. Samalla kun tuon tekee, liekin jo kannattavaa samalla hieraista hieman nokkaa uuteen profiiliin, kyhätä öljyruiskut nokkaa varten ja ja..
Kytkimeksi esim tuollainen: http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64

Kytkimeksi esim tuollainen: http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Muuten menee kaikki suoraan BV43:ssa mutta ahtoputken lähtö on isompi kun vakiossa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kiitoksia, joo tarkotuis oisi saada 200 hp konepellin alle. Vielä jäi mietityttämään tuo kytkin http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64 täytyykö siihen tehä mitään muutoksia vai meneekö noin kiinni? kiitoksia kaikille avusta!! 

- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
menee heittämällä paikalleen =) itellä samaa pakettia ... ihmeen halvalla kyl pystyy noita myymään
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Hyvä viriahdin, vaatii lukuisia muita muutoksia toimiakseen optimaalisesti, ei PnP.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Tuossa päivällä tuli hiukan lueskeltua virittämisestä, kun ylinmääräistä aikaa oli. ja mielenkiinto heräsi. Niin haluaisin muutamaan kysymykseen selvennyksiä.
Sanotaan että tavoitteena olisi +250hepoa ja vääntöä +500nm. Onko tämä vaikea tavoite taikka kannattamon tälläisestä AVF koneesta? Onnistuisiko se esimerkiksi minulta? Onko jotakin mahdottomuuksia mitä ei itse saisi tehtyä?
Kyllä tiedän että tarvitaan ainakin:
- Turbon vaihto *Mahdollisesti bemmin turbo -> GTB2260VK parempia ehdotuksia. Mitenkä, kun tuossa näyttäisi olevan jonkinlaista elektroniikkaa ja tossa vanhassa ei ole niin mitenkä sen asian laita? Onko turbon asennuksessa joitakin yli pääsemättömiä ongelmia? Tiedän pakosarja ei käy heittämällä, mutta ilmeisesti uudella laipalla selviäisi? Eikä myöskään ahtoputket eikä öljylinjat käy tietenkään suoraan.
- Kytkimen vaihto *jo ylempänä linkitetty http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64 olisiko parempia ehdotuksia? Mitenkä tuo pasuunan kytkin, käykö tuo kiinteä vautipyörä heittämällä paikoilleen vai pitääkö asiasta tietää jotain enemmänkin?
- Nestepään 12mm? *Aina puhutaan nestepäästä mitä tämä oikeasti tarkoittaa? Nestepää eli mikä? Vähän jos saisi selvennystä asiaan, kiitos
Voiko vaihdon tehdä itse? Mitä kaikkea nestepäänvaihto vaatii?
- Suuttimet *Selvennykseski riittääkö pelkät päät vai tarvitaanko myös rungot? Ilmeisesti 520 racet ei olisi mikään kauhean pieleen mennyt valinta? Voiko päät vaihtaa itse vai vaatiiko erityisosaamista / säätöä?
- Ilmanotto
- Cooleri keulille
- Putkisto * ilmeisesti välttämätön ettei pakopaineet nouse liian koviksi? Laitteisitteko kattia vai ainoastaan näköis pöntän katsastusmiehien iloksi. Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 3" putki yhdellä vaimentajalla...
Olenko unohtanut ottaa huomioon jotakin?
Paljonko kansi virtaa vakiona? Kestääkö alapää koskemattomana? Laukeaako jokin paikka heti ja kannattaisi huoltaa ennen yllämainittuja operaatioita?
Olisin kiitollinen jos kysymykseni herättäisivät hiukan edes keskustelua, jos vaikka saisimme yhden hiukan rivakammin liikkuvan pasuunan lisää.
Sanotaan että tavoitteena olisi +250hepoa ja vääntöä +500nm. Onko tämä vaikea tavoite taikka kannattamon tälläisestä AVF koneesta? Onnistuisiko se esimerkiksi minulta? Onko jotakin mahdottomuuksia mitä ei itse saisi tehtyä?
Kyllä tiedän että tarvitaan ainakin:
- Turbon vaihto *Mahdollisesti bemmin turbo -> GTB2260VK parempia ehdotuksia. Mitenkä, kun tuossa näyttäisi olevan jonkinlaista elektroniikkaa ja tossa vanhassa ei ole niin mitenkä sen asian laita? Onko turbon asennuksessa joitakin yli pääsemättömiä ongelmia? Tiedän pakosarja ei käy heittämällä, mutta ilmeisesti uudella laipalla selviäisi? Eikä myöskään ahtoputket eikä öljylinjat käy tietenkään suoraan.
- Kytkimen vaihto *jo ylempänä linkitetty http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64 olisiko parempia ehdotuksia? Mitenkä tuo pasuunan kytkin, käykö tuo kiinteä vautipyörä heittämällä paikoilleen vai pitääkö asiasta tietää jotain enemmänkin?
- Nestepään 12mm? *Aina puhutaan nestepäästä mitä tämä oikeasti tarkoittaa? Nestepää eli mikä? Vähän jos saisi selvennystä asiaan, kiitos

- Suuttimet *Selvennykseski riittääkö pelkät päät vai tarvitaanko myös rungot? Ilmeisesti 520 racet ei olisi mikään kauhean pieleen mennyt valinta? Voiko päät vaihtaa itse vai vaatiiko erityisosaamista / säätöä?
- Ilmanotto
- Cooleri keulille
- Putkisto * ilmeisesti välttämätön ettei pakopaineet nouse liian koviksi? Laitteisitteko kattia vai ainoastaan näköis pöntän katsastusmiehien iloksi. Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 3" putki yhdellä vaimentajalla...

Olenko unohtanut ottaa huomioon jotakin?
Paljonko kansi virtaa vakiona? Kestääkö alapää koskemattomana? Laukeaako jokin paikka heti ja kannattaisi huoltaa ennen yllämainittuja operaatioita?
Olisin kiitollinen jos kysymykseni herättäisivät hiukan edes keskustelua, jos vaikka saisimme yhden hiukan rivakammin liikkuvan pasuunan lisää.
Riippuu sinusta.Zeussii wrote:Sanotaan että tavoitteena olisi +250hepoa ja vääntöä +500nm. Onko tämä vaikea tavoite taikka kannattamon tälläisestä AVF koneesta? Onnistuisiko se esimerkiksi minulta? Onko jotakin mahdottomuuksia mitä ei itse saisi tehtyä?
Toi VK on ihan hyvä vaihtoehto. Turbo menee välilaipalla pakosarjaan. Tarviit tehdä pakoputken lähdön, öljytulon ja paluun, imuputken ja ilmanputsarin ja ahtoputken lähdön. Aika perus kaura mutta paljon työtä. Sähköisen kellon tilalle vaihdetaan alipainekello, lyhennetään kellon vipua ja lisätään rajoitinruuvi.Zeussii wrote: - Turbon vaihto *Mahdollisesti bemmin turbo -> GTB2260VK parempia ehdotuksia. Mitenkä, kun tuossa näyttäisi olevan jonkinlaista elektroniikkaa ja tossa vanhassa ei ole niin mitenkä sen asian laita? Onko turbon asennuksessa joitakin yli pääsemättömiä ongelmia? Tiedän pakosarja ei käy heittämällä, mutta ilmeisesti uudella laipalla selviäisi? Eikä myöskään ahtoputket eikä öljylinjat käy tietenkään suoraan.
Ei tarvitse tietää sen enempää. Vaihda asetelma ja kytkinlevy SRE mallisiin, niin pitää varmasti.Zeussii wrote: - Kytkimen vaihto *jo ylempänä linkitetty http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64 olisiko parempia ehdotuksia? Mitenkä tuo pasuunan kytkin, käykö tuo kiinteä vautipyörä heittämällä paikoilleen vai pitääkö asiasta tietää jotain enemmänkin?
UNOHDA. Pumpparissa ei ole nestepäätä.Zeussii wrote: - Nestepään 12mm? *Aina puhutaan nestepäästä mitä tämä oikeasti tarkoittaa? Nestepää eli mikä? Vähän jos saisi selvennystä asiaan, kiitosVoiko vaihdon tehdä itse? Mitä kaikkea nestepäänvaihto vaatii?
520 racet on jakajapumpun suuttimet. Tartteet pumpparin racet. Varaa suutinhommaan joku 800-1200€.Zeussii wrote: - Suuttimet *Selvennykseski riittääkö pelkät päät vai tarvitaanko myös rungot? Ilmeisesti 520 racet ei olisi mikään kauhean pieleen mennyt valinta? Voiko päät vaihtaa itse vai vaatiiko erityisosaamista / säätöä?
Vakio kansi voisi riittää teetetyn nokan kanssa 250hv asti. Tosin saksan pojat ovat vilautelleet 300hv lukemiakin vakio kannelle. Alapää kestää AVF:ssä.Zeussii wrote: Paljonko kansi virtaa vakiona? Kestääkö alapää koskemattomana? Laukeaako jokin paikka heti ja kannattaisi huoltaa ennen yllämainittuja operaatioita?
Eikös tuon suuttimien asennuksen sentään voi tehdä itse?JukkaA wrote:Kärjet n.400e, kärkien asennus runkoihin n.200-400e, suuttimien testaus n.200e, suuttimien asennus autoon n.200e. Käytettynä? No ei sentään.
Nokka-akseli vakiosta hiomalla, sen voi teettää R-koneistuksella 200-240e.
