Passat 2001 1.9PWD nykii

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Passat 2001 1.9PWD nykii

Post by tjjr91 »

Omistan vw passatin 1.9PWD 2001. Nyt on kuitenkin usko alkanut hiipumaan kun passattini alkoi nykimään. Elikkä kiihyttäessä 1900-3500 kierroksien välissä nykii kuin vanha fiiatti. Vakionopeudensäädin päällä rytkyttää kun ylämäkeä on tulossa.
Kertokaa kaikki mailman vaihtoehdot mitä voi olla.. en halua luopua vielä pois tuosta joten se pitää saada mahd nopeaa kuntoon.
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Post by Zeussii »

Polttoainesuodatin on varmastikin vaihdettu joskus?
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Vikakoodien luku auttaa, maffi vois olla mahdollinen.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tai suuttimien johtosarja vois olla yks. Mutta vikakoodeista varmasti jotain selviää.
Yleensä maffi aiheuttaa tehottomuutta mutta ei rykimistä. Yleensä, siis.
Tai tankissa oleva polttoainepumppu rikki, mikäli sellanen siellä on. Kaikissa ei ole, ihme kyllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

joo polttoaine suodatin vaihdettu joku aika taaksepäin.. vikakoodia ei voi lukea jostain syystä:O ilmamassamittari tarkistettu ja kunnosa on.. :veryangry :wow
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Miksi vikakoodeja ei voi lukea?
Ja miten se ilmamassamittari on tarkastettu?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
bnito
Posts: 113
Joined: 27.2.2011 14:05
Location: Valkeakoski

Post by bnito »

Oma ääni menis suutinten johtosarjaan. Vika koodit kuitenkin auttaisi varmaan aikalailla ettei tarvitse turhaa puolta konetta uusia arpoen..
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

vikakoodia ei voi lukea koska ei pääse "sisään". eli kone ei anna lukea jostain syystä.. BMW:n vikakoodit pystyy samalla ohjelmalla ja koneella lukemaan mutta tuota passattia ei voi enään.. olemme lukeneet aikaisemmin pari kertaa mutta nyt ei yksinkertaisesti pääse sisuksiin... ilmamassa mittäria kokeilin ottamalla johdon pois ja ajoin ja laitoin takaisin ja auto muuttui täysin erinlaiseksi. voimat hävisi täysin ja nykimenen kuitenkin jatkui... ja jos ilmamassamittari olisi rikki niin kulutus olisi lähelle 15L/100km..
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Sit kannattanee lähteä liikkeelle siitä, että saa yhteyden sinne ohjainlaitteelle. Millä ohjelmalla olet sinne yrittänyt?
Ennen yhteyksiä ei kannata korjata mututuntumalta mitään. Sit kun on yhteydet niin näet suuttimien korjausarvoja ja ne vikakoodit jne.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
bnito
Posts: 113
Joined: 27.2.2011 14:05
Location: Valkeakoski

Post by bnito »

Kale wrote:Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Itse juuri maffin vaihdoin viikko sitten ja teki sen että ei kulkenut mihinkään, silti ainakaan ajotietokone ei nostanut keskikulutusta yli 10 litran vaikka vedit kaasu pohjassa kokoajan kun ei vaan kulkenut mihinkään. Ei savutellut eikä muitakaan oireita kuin ettei vaan kulkenut mihinkään. En toki koittanut ajaa maffin piuha irti.

Maffi vika taasen edellisessä autossa teki sitä että ei kiertänyt millään yli 2700rpm, oli kuin ois rajoittajaan paukuttanut kokoajan...ja paukutti putkeen niin suatanasti, bensa turbo tosin kyseessä mutta vikoja maffin suuntaan monenlaisia.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Bensakoneisissa voi aiheuttaa rytkytyksiä, mutta diiseleissä tehottomuutta. Maffin johto irti kun ajelee niin siellä on kiinteä ilmamassa-arvo eculla. Jos johto irti ajellessa rykii edelleen, niin vika on muualla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Reindeer
Posts: 8
Joined: 11.2.2009 12:00
Location: Vihti

Post by Reindeer »

Itsellä tuo ECU:n vastaamattomuus ilmeni jonkin muutoksen jälkeen juuri noin, auttoi kun oli yön yli akku irti.

Eihän tuo nykiminen nyt ole sitten kuitenkaan sen iloisen kaksoismassan nykimistä? MAF:n arvot muuten saa mitattua sillä VAGCOMilla myöskin niin saa itselleen mielenrauhan siitäkin, jos jaksaa mittailla.

Timo
2004 TDI variant trendline
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

Joo käytin piuhan nokassa autoa ja autoCom:lla pääsi sisään. Moottorinesteen lämpötila anturia valitti. Ei muuta.. valitti se maffiakin mutta sen takia koska käytin maffin pistoketta pois ja ajelin ja kokeilin.. :wow
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

joo vaihdoin anturin Ja eikä mitää vaikutusta.. väittivät kahdella korjaamolla että vika on siinä.. alakaa konstit loppumaaan ja ennenkaikkia raha :veryangry :veryangry :warning
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Veikkaisin edelleen sitä suuttimien johtosarjaa. Tai huonolla tuurilla viallisia suuttimia.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

ei johtosarjassa eikä suuttimissa ole mitään.. käyn kuitenkin suutintesterissä. Kylmällä koneella ei nykinyt vaan aina kun kone lämpeää yli 75asteen niin sitten alakaa nylykytys :veryangry
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
bnito
Posts: 113
Joined: 27.2.2011 14:05
Location: Valkeakoski

Post by bnito »

Itse vaihdoin suutinten johtosarjan kun lämpimänä ryskytti keveyesti aina välillä ja espin valo syttyi. Nyt vaihdon jälkeen on tuota tehnyt satunnaisesti. Vikana todennäköisesti suutinten johtosarjaan tuleva johtonippu joka oli ainakin itsellä jotenkin runnottu aivan solmuun. Nyt eilen sen oioin ja ei ole enää taas rynkyttänyt...
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

joo no hyvä tietää. katson sen.. nykiikö sulla vakionopeuden säädin päällä ja kovassa vaihdissa <80km/h.. mulla rykii ihan koko ajan se ja tuntuu välillä että moottori lähtee irti.. ja lämpimällä koneella kun kiihyttää niin tuosa 2500kierroksen kohdalla rykii aika reilusti!! :!:
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

Nyt tyhjäkäynti on todella epätasaista ei kuitenkaan aina vaan silloin kun ajaa ja auto rupiaa pätkimään niin ettei voi enään ajaa silloin tyhjäkäinti roklottaa ja pätkii.. koitin ottaa maffin pistokkeen irti niin silti jatkui.. eli maffi ei ole rikki.. nyt alkaa hermo menemään.. kai se pitää alkaa tutkimaan suutinten johtosarjat... :?: :?: :veryangry
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
bnito
Posts: 113
Joined: 27.2.2011 14:05
Location: Valkeakoski

Post by bnito »

Suutinten johtosarja laakkoselta sen 88€. Avaat vena kopan ja jos yleismittaria niin piippailet kaikki johdot läpi että on yhteys kunnossa, silmämääräisesti myös vilasu piuhoille. sulla vissiin kone poikittain, jolloin johtosarja tulee kait kivuttomasti pois...
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

minulla on kone pitkittäin.. katselin tänään sitä ja aika vaikealtahan tuo näyttää ottaa pois.. joo no mittailen täsä niin jos löytyis:)
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
bnito
Posts: 113
Joined: 27.2.2011 14:05
Location: Valkeakoski

Post by bnito »

No itsellä myös pitkittäin. Ite vedin sen alkuperäisen sarjan palasiksi, joku vinkkas perästäpäin että ois voinu kuumapuhaltimella taivuttaa..., sisään sain vain kun pistin tukitangon puoliksi..suosittelen lämpöpuhallinta ja taivutusta.
User avatar
tjjr91
Posts: 13
Joined: 30.1.2011 13:13
Location: oulainen

Post by tjjr91 »

joo no minäpä katson että jos sen saisi suosiolla irti.. kiitos neuvoista. tulen varmasti kyselemään vielä täälä tyhymiä :twisted: :twisted:
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
Post Reply