Passat 2001 1.9PWD nykii
Passat 2001 1.9PWD nykii
Omistan vw passatin 1.9PWD 2001. Nyt on kuitenkin usko alkanut hiipumaan kun passattini alkoi nykimään. Elikkä kiihyttäessä 1900-3500 kierroksien välissä nykii kuin vanha fiiatti. Vakionopeudensäädin päällä rytkyttää kun ylämäkeä on tulossa.
Kertokaa kaikki mailman vaihtoehdot mitä voi olla.. en halua luopua vielä pois tuosta joten se pitää saada mahd nopeaa kuntoon.
Kertokaa kaikki mailman vaihtoehdot mitä voi olla.. en halua luopua vielä pois tuosta joten se pitää saada mahd nopeaa kuntoon.
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
vikakoodia ei voi lukea koska ei pääse "sisään". eli kone ei anna lukea jostain syystä.. BMW:n vikakoodit pystyy samalla ohjelmalla ja koneella lukemaan mutta tuota passattia ei voi enään.. olemme lukeneet aikaisemmin pari kertaa mutta nyt ei yksinkertaisesti pääse sisuksiin... ilmamassa mittäria kokeilin ottamalla johdon pois ja ajoin ja laitoin takaisin ja auto muuttui täysin erinlaiseksi. voimat hävisi täysin ja nykimenen kuitenkin jatkui... ja jos ilmamassamittari olisi rikki niin kulutus olisi lähelle 15L/100km..
VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Itse juuri maffin vaihdoin viikko sitten ja teki sen että ei kulkenut mihinkään, silti ainakaan ajotietokone ei nostanut keskikulutusta yli 10 litran vaikka vedit kaasu pohjassa kokoajan kun ei vaan kulkenut mihinkään. Ei savutellut eikä muitakaan oireita kuin ettei vaan kulkenut mihinkään. En toki koittanut ajaa maffin piuha irti.Kale wrote:Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Maffi vika taasen edellisessä autossa teki sitä että ei kiertänyt millään yli 2700rpm, oli kuin ois rajoittajaan paukuttanut kokoajan...ja paukutti putkeen niin suatanasti, bensa turbo tosin kyseessä mutta vikoja maffin suuntaan monenlaisia.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Itsellä tuo ECU:n vastaamattomuus ilmeni jonkin muutoksen jälkeen juuri noin, auttoi kun oli yön yli akku irti.
Eihän tuo nykiminen nyt ole sitten kuitenkaan sen iloisen kaksoismassan nykimistä? MAF:n arvot muuten saa mitattua sillä VAGCOMilla myöskin niin saa itselleen mielenrauhan siitäkin, jos jaksaa mittailla.
Timo
Eihän tuo nykiminen nyt ole sitten kuitenkaan sen iloisen kaksoismassan nykimistä? MAF:n arvot muuten saa mitattua sillä VAGCOMilla myöskin niin saa itselleen mielenrauhan siitäkin, jos jaksaa mittailla.
Timo
2004 TDI variant trendline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Itse vaihdoin suutinten johtosarjan kun lämpimänä ryskytti keveyesti aina välillä ja espin valo syttyi. Nyt vaihdon jälkeen on tuota tehnyt satunnaisesti. Vikana todennäköisesti suutinten johtosarjaan tuleva johtonippu joka oli ainakin itsellä jotenkin runnottu aivan solmuun. Nyt eilen sen oioin ja ei ole enää taas rynkyttänyt...
joo no hyvä tietää. katson sen.. nykiikö sulla vakionopeuden säädin päällä ja kovassa vaihdissa <80km/h.. mulla rykii ihan koko ajan se ja tuntuu välillä että moottori lähtee irti.. ja lämpimällä koneella kun kiihyttää niin tuosa 2500kierroksen kohdalla rykii aika reilusti!! 

VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!
Nyt tyhjäkäynti on todella epätasaista ei kuitenkaan aina vaan silloin kun ajaa ja auto rupiaa pätkimään niin ettei voi enään ajaa silloin tyhjäkäinti roklottaa ja pätkii.. koitin ottaa maffin pistokkeen irti niin silti jatkui.. eli maffi ei ole rikki.. nyt alkaa hermo menemään.. kai se pitää alkaa tutkimaan suutinten johtosarjat...




VW PASSAT 3BG PD VM 2001!!