3B Tdi Pasuunan venttiilikopan tiivisteprikat
3B Tdi Pasuunan venttiilikopan tiivisteprikat
Onkohan noita venttiilinkopan tiivisteprikkoja saatavana muualta kun marmorilta? Tuntus valuvan öljyä melkein kaikista.
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kopan tiivistesarjan mukana tulee uudet kummit kopan alle ja päälle siihen pultin ympärille... muistaakseni pitää normiprikoillakin uusien kumien kans, ne kumit ainakin vaihtoon
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
"tein sen itse,säästin kympin, hyvä tuli"
joskus ne on oikeen rikki ettei sika auta, sen takia parempi vaihtaa suoraa ehjät, jos kummit kunnossa on niin pitää ilman tiivisteliimojakin

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli vaihettua tuo tiiviste tuohon venakopan väliin, mutta ilokseni pellin alle kurkkasin 160kilsan ajelun jälkeen ja huomasin et motti oli öljyn peitossa.
Tuntu ettei sitä koppaa saa kovin tiukkaan siihen noilla normiprikoilla ni lisäsin siihen yhet isot prikat alle, saapi nähdä pitääkö nyt vai lisätäänkö prikkoja. Tätäkö tero.h tuolla "pitää normiprikoillakin ihan hyvin" tarkotti??

Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
Itse painin tuossa saman ongelman kanssa.
Kokeilin parilla eri merkkisellä tiivisteellä ja uudella venttiilikannella, ei apua.
Kansikin tuli rempattua välissä mutta tihkuminen jatku. Lopulta tiivisteliiman kanssa tiiviste paikalleen ja pari paksua prikkaa kumin päälle jotta sai lisää kiristys voimaa. Nyt on pysynyt viikon kuivana.
Jotain mätäähän tossa on... kyllähän se pitäis pelkällä tiivisteellä pitää. Tuntuis vaan että tiiviste on liian ohkanen.
Huohotus ja alipaine letkujen kunto kannattaa myös tarkistaa.
Kokeilin parilla eri merkkisellä tiivisteellä ja uudella venttiilikannella, ei apua.
Kansikin tuli rempattua välissä mutta tihkuminen jatku. Lopulta tiivisteliiman kanssa tiiviste paikalleen ja pari paksua prikkaa kumin päälle jotta sai lisää kiristys voimaa. Nyt on pysynyt viikon kuivana.
Jotain mätäähän tossa on... kyllähän se pitäis pelkällä tiivisteellä pitää. Tuntuis vaan että tiiviste on liian ohkanen.
Huohotus ja alipaine letkujen kunto kannattaa myös tarkistaa.
mätää joo, ku eihän se alkuperänen kiristys tiukkuuskaan oo noissa kopan muttereissa ku ihan tosi pieni. Pitää kait se käyttää vielä irti ja vetää jonku tiivistesörsselin kanssa siihen kiinni. Ja pakko tosiaan lisätä niihin kumien päälle isoja prikkoja jos meinaa et saa yhtään tiukempaan sitä.
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo