Passat 3B, bensamittari "seilaa"

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Riku

Passat 3B, bensamittari "seilaa"

Post by Riku »

Osaakos joku sanoa syytä mistä voisi johtua tuollainen että bensamittarin se viisari huitoo siinä edestakas? Näyttää täyttä, sitten taas toisella sekunnilla tyhjää ja oikeestaa kaikee siltä väliltä! Eipä tuossa muuta haitaa oo mutta alkaa ottaa päähän se kun se näyttää tyhjää niin kuuluu vähän väliä se bensanmerkkivalon ääni! Auto siis Passat 3B -97 1.8i
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Patek

Post by Patek »

Kannattaa kattoa polttoainesäilön päässä olevaa liitintä onko se hapettunu?! Mulla oli omassa passatissa samanlainen ongelma, tosiaan se liitin siellä oli aivan hapettunu ja ruosteessa. Putsaus ja liitin paikoilleen niin jo rupes toimii.
Riku

Post by Riku »

Pitääkin tutkia se! Tosiaan mitä oon nyt puolen vuotta tota ongelmaa jo seuraillut omassa autossani niin tuntuu että tasasilla kierroksilla se vähän pysyy kohdillaan mutta kun helppaa kaasusta tai kiihdyttää niin melkein aina silloin se mittarin viisari oikeen innostuu seilaan edestakas :)
Riku

Post by Riku »

Samalla voisin tässä topikissa kysyä onko normia että tankin täyttöluukusta kuuluu aikamoista ilman suhinaa? Korkin kun avaa niin pääsee ilmaa aikalailla pois, en nyt muista onko tää ihan kokoaikaista mutta vähän väliä näin ainakin on.
Patek

Post by Patek »

Riku wrote:Samalla voisin tässä topikissa kysyä onko normia että tankin täyttöluukusta kuuluu aikamoista ilman suhinaa? Korkin kun avaa niin pääsee ilmaa aikalailla pois, en nyt muista onko tää ihan kokoaikaista mutta vähän väliä näin ainakin on.
Siellä on alipaine tankissa. Kyllä pikku suhaus on minun mielestä ihan normaalia, mutta jos tankki menee läjään niin sitten kannattaa olla huolissaan. Näin kaverille kävi kerran, siellä on minun tietääkseni tankissa alipaineventtiili joka säätelee tätä painetta.
Post Reply