Koko päivä Särkänniemessä. Aika rankkaa ilman tätä hellekeliäkin
Onneks ei vielä ole kesälomaruuhkat, oli suorastaan väljää siellä mennä ja tulla. Noinniinku vinkkinä jos joku muukin on suunnitellu...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
tänään vaihtui jarrulevyt ja palat joka kulmaan. Vanhat oli niin surkeat että jos katsastusmies olisi huomannut niin olisi varmaan raiskannut takahuonessa ensin ja sitten piessyt radionantennilla julkisella paikalla. On ne uudet aika hyvät!
smaisseli wrote:^paljon tuli hintaa? ois itelläki edes täs kuus
n.150,- itte laitoin alle
kannattaa vähän kattella että ostaa samat osat kun alkuperäiset mutta ilman sitä vw leimaa niin tulee kohtuu edukkaaksi vielä... laakkosella taisi olla vastaava setti jossakin +450,-
smaisseli wrote:^paljon tuli hintaa? ois itelläki edes täs kuus
n.150,- itte laitoin alle
kannattaa vähän kattella että ostaa samat osat kun alkuperäiset mutta ilman sitä vw leimaa niin tulee kohtuu edukkaaksi vielä... laakkosella taisi olla vastaava setti jossakin +450,-
joo siis niin olis tarkotuski ostaa tarvikkeena eikä alkuperäisiä. saa muuten maksaa ittensä kipeeks ei vaa taida toi taito riittää alle laittamiseen! ...
Golf 1.6TDI -10
Exät;
BMW 320d xDrive e91 -10, BMW 525d e61 -08, BMW 320d e90 -08, Passat 2.0 FSI -06, Golf 1.6 16V BCB -04, Passat 1.8 20V -99
Passatin etuoven ja takaoven listojen irroitus ja ruosteet pois... huomenna jos ottais ovipahvit irti ja ruuvais suojalevyt veks oven ja ovipahvin välistä että pääsee listan alla olevien reikien toiselle puolelle käsiksi... sitten kun on toiseltakin puolelta reiät siistiny niin ei muuta kuin pohjamaalia pintaan.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
smaisseli wrote:^paljon tuli hintaa? ois itelläki edes täs kuus
n.150,- itte laitoin alle
kannattaa vähän kattella että ostaa samat osat kun alkuperäiset mutta ilman sitä vw leimaa niin tulee kohtuu edukkaaksi vielä... laakkosella taisi olla vastaava setti jossakin +450,-
joo siis niin olis tarkotuski ostaa tarvikkeena eikä alkuperäisiä. saa muuten maksaa ittensä kipeeks ei vaa taida toi taito riittää alle laittamiseen! ...
ei oikeastaan paha homma, ainoastaan hyvi erikoistyökalu on näppärä jarrumännän sisääntyöntäjä. Muuten pärjää perustyökaluilla. samalla kannattaa jarrujen liukutangot puhdistaa ja rasvata huolella.
Kliks <- Suomen hienoin Super Farmi-luokan traktori. Klaks <- Yksi Euroopan parhaista Pro Stock-luokassa. Kloks <- Tässä oli vääntöä vaikka muille jakaa.
12r viritelty putkistoo kovin..power commander suuttimet..plus plus räplätty...ensi viikonloppuna sit jns ja lentokenttä...toivotaan kovasti et keli on kohillaan...sillä sit mennään yli 300kmh
^ Toisilla perkele rahaa, on autoo, jettiä, pärrää... Tai ainakin todisteita olleista rahoista. Köyhä täällä huutelee.
Eilisen projektina yhdet rippijuhlat ja sitten yöllä rustattiin Subbeen alle OZ vanteet, ei tarvinnu kun takaa vähän rullata ja eteen vaihtaa STI loksut ja puskuri.
Ei menny ihan niinku Strömsössä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Piti käydä katsastamassa ja kerrasta läpi.
Kerrankin oli mukava käydä katsastamassa kiitos siitä jkl:n Q-katsastukselle.
Tuolla asemalla katsastajat ovat nuoria jotka eivät turhasta nipota. Itselläkin takajarrulevyt olivat ihan alarajalla ja itse asiassa toinen levy oli mittauksessa jo millin alarajan allakin, mutta kaveri tuumas, että on pidetty millin toleranssia ja kehotti vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta.
Kämpän ulko-ovi tuli vaihdettua, samalla sen ympärystä sai uudet ulkovuoripaneelit ja listotukset yms.
Vielä täytys sama homma tehdä terassin ovelle.. Perseestä kun uudet ovet on erikokoisia, täytyy koko seinä "räjäyttää".
H80K wrote:Piti käydä katsastamassa ja kerrasta läpi.
Kerrankin oli mukava käydä katsastamassa kiitos siitä jkl:n Q-katsastukselle.
Tuolla asemalla katsastajat ovat nuoria jotka eivät turhasta nipota. Itselläkin takajarrulevyt olivat ihan alarajalla ja itse asiassa toinen levy oli mittauksessa jo millin alarajan allakin, mutta kaveri tuumas, että on pidetty millin toleranssia ja kehotti vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta.
portterin katsastus oli eilen ajankohtainen.... hylättyhän sieltä tuli raidetangon pää välyksellinen ja valot edessä lukumäärä virheellinen.... perkele ja noista sit maksaa 24€ uusinta näytös... rahastusta sanon minä.... (lisävaloissa parkit niistä tuli tuo virheellinen lukumäärä)
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
H80K wrote:Piti käydä katsastamassa ja kerrasta läpi.
Kerrankin oli mukava käydä katsastamassa kiitos siitä jkl:n Q-katsastukselle.
Tuolla asemalla katsastajat ovat nuoria jotka eivät turhasta nipota. Itselläkin takajarrulevyt olivat ihan alarajalla ja itse asiassa toinen levy oli mittauksessa jo millin alarajan allakin, mutta kaveri tuumas, että on pidetty millin toleranssia ja kehotti vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta.
portterin katsastus oli eilen ajankohtainen.... hylättyhän sieltä tuli raidetangon pää välyksellinen ja valot edessä lukumäärä virheellinen.... perkele ja noista sit maksaa 24€ uusinta näytös... rahastusta sanon minä.... (lisävaloissa parkit niistä tuli tuo virheellinen lukumäärä)
Viimeks kun mä katsastin pakun niin peitin muovipussilla ylimääräset valot.. Katsuri ei sanonu mitään. takaa oli työvalot/peruutusvalot myös peitettynä.. mulla on 4 kpl lisäpitkiä ja toisissa on kanssa lisäparkit. Nyt ei oo paikallaan yhtään lisävaloa kun valorauta on irti.
Eilen olin porin raviradalla beach futis-tapahtumassa. Sanoisinko että ilma meni aika rajuksi siellä, sormenpään kokosia rakeita alkoi tulemaan vaakatasossa niskaan niin oli pakko hakeutua sisätiloihin. Telttoja romahti ja kaiutinstandit kaatui. Sähköt meni poikki jne. Sieltä saunatiloihin, josta jazzeille ryyppäämään. Aika jees ehtoo pitkästä aikaa
Viime yön projektina oli jarrulevyjen ja palojen vaihto joka nurkkaan. Aikataulun sotki välillä päälle noussut ukkosmyrsky
Edit: Niin ja erikoistyökalun virkaa hoiti mallikkaasti Biltemasta hommattu työkalu. Toimi myös edessä kun pyöritteli vanhaa männässä kiinni olevaa jarrupalaa vasten.
CRC ilmastoinnin raikastinta kokeilin. Ainakin pari päivää se on nyt ollu vähän raikkaammalla tuulella, ei tule sitä kosteaa löyhähdystä kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:CRC ilmastoinnin raikastinta kokeilin. Ainakin pari päivää se on nyt ollu vähän raikkaammalla tuulella, ei tule sitä kosteaa löyhähdystä kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.
Pakko kysyä kun kaverin riisikippoa ajelin (KIA=Killed In Action ) niin mites kun yhdessä vaiheessa ilmastoinnista olin haistavinani ihan kuin vanhan pierun hajun eli olisiko kenties kenno putsauksen tarpeessa? Vaikea itse sanoa kun kaikki autot mitä pihasta löytyy on varustettuna ilmastoinnilla mallia ikkuna auki.
Vois kaverille vaan ehdottaa tuota kennon putsausta... kylmänä ei hajua pukannu mut muistaakseni kylmällä koneella startatessa tais tulla tuo haju... voi olla että ehkä sammuttaessakin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Myös terassin oven sain vaihdettua eilen. Kyllä kannatti, on niin paljon paremman näkönen ja järkevämpi kun ei ole väliovea enää. Vielä tarttis jätkän huone rempata katosta lattiaan, tarvikkeet hain just. Sit saa vähäks aikaa riittää remontointi. Vaikka tekemistä vielä olisi, se ei lopu koskaan kun vanhassa omakotitalossa asuu.
Ei menny tänään meidän autonhakureissu ihan putkeen. Oltiin siis matkalla Jyväskylään hakemaan autoa, ku myyjä myi auton meidän nenän edestä, vaikka kaikki oli jo eilen sovittu. Onneks ehittiin vaan Tampereelle asti. Haettiin mulle sit tollanen golfi Tampereelta.
Päivän projekti oli sigun sedaniin laittaa keskikonsoli paikalleen käsijarrukahvan vaihdon jälkeen ja etuoven saranan vaihto. Myös kuskinpuolen ovet sai viimeiset maalikerrokset listojen alle (vanhojen alta alkoi ruostumaan niin otin listat irti ja hommasin uudet+hionta ruostekohdista pellille niin laajalta alueelta ettei ruostetta enää löytynyt)
Keskiviikkona pitäis Motoparkkiin lähteä että pitää pitää peukkua että saa leiman autoon huomenna. Viime viikon maanantaina meni leima vanhaksi mutta auto kun on ollut työnalla niin nyt vasta pääsee katsille viemään. Jos ens viikon alussa kelit sallii niin sit pientä hiontaa ja kirkaslakan suihkuttelua oviin ois luvassa... jos ei muuten niin sitten motoparkin jälkeen
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Veneen kaiteita muutaman iltaa väsäilly. Perse edellä puuhun touhua kun piti vaan kiinnikelaput tehä uusiksi ja olihan ne putket jo vääntyilly ettei ihan osunu korkeudet ja paikat kohdilleen.
Tulipahan harjoteltua ja enskerralla paremmin.
Arkkupakastinkin tuli haettua, nyt pitäis 400 litraa tavaraa saada talvea varten kylmäksi. 12 litraa sai jo kaupanpäälliseksi vaniljajäätelöä mukaan.
Ja oman maan perunoitakin tänään keiteltiin, nam.
Edit: ilmastoinnista pukkas siis haju vaan kun otti jäähdytyksen pois päältä, ei muulloin. Tämä tosin on mun ainoa kokemus ilmastoidusta autosta näin käyttäen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tiivistin vasemman takaoven sisäpellin alaosan, vuosi vedet sieltä lattialle (yllätys yllätys). Nyt ei pitäisi vuotaa mistään enää..
AjH, mulla myös tulee outo haju kun pistää econin päälle, ilmastointi päällä ei mitään hajuja. Varmaan tarttis laittaa joku forte jalkatilaan pihisemään tms.
Sieltä se tulla napsahti... nimittäin tuore leima paperiin
Ei tullu merkintöjä paperiin mutta pitää jossain vaiheessa takajarrut pistää uusiksi... alkaa olee takalevyt aika loppuunajetut... palat varmaa korvaa kuluneen pinnan kun jarrut silti toimii ihan ok.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Nyt se on todistettu että akryylikynsien kans voi vaihtaa autoon jarrupalat. Samalla tää oli elämäni ensimmäinen kerta kun vaihdoin jarrupalat autooni. Teron pienellä opastuksella tietty. Mutta silti voittajaolo!
Ja perkeleen iso kiitos sille joka on aikasemmin vaihtanu tuohon passattiin etujarrupalat. On sitte onnistunu murjoon palan tunnistimen liittimen ihan paskaks. Kiitos vielä niistä kuparitahnoista liukutapeissa........
Last edited by Pia on 15.7.2011 21:17, edited 1 time in total.
Mitäs vikaa kuparitahnassa liukutapeissa, paitsi että sottaavaa kamaa on se?
Pasi, CRC on ainakin hyväksi todettu nyt. Se purkki siis jossa on letkun pätkä mukana ja mitä ruutataan sinne raitisilmasuodattimen alle vaahtomuodossa. En oikein innostunu näitten jalkatila-sisäilmankierrätys-pullojen ajatuksesta.
Tosin kyllä toikin aika tuoksun autoon tuotti, vaikka vaan neljänneksen annostuksesta laitoin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.