Passat kiikarissa

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
Tona
Posts: 24
Joined: 14.4.2008 13:41

Passat kiikarissa

Post by Tona »

Tere!

Joo eli sattui silmään tollanen edullinen (?) 1998 vuoden Passat 1.8 bensakoneella ja climatronic
askilla.
Onkohan kellään kokemusta samanmoisesta pirssistä?
Autolla on ajettu 235tkm, mitenhän noissa noi laatikot on kestänyt?
Minkälainen kulutus? Hirveetä bensasyöppöä en oo etsimässä kun nyt löytyy 1.6 Golffi, joka ei hirveesti kuluta.

Mitä muuta noista pitäis oikein katsoa?

Itellä ei yhtään autoa ole ollut automaatilla varustettuna niin kiinnostaisi vähän kuulla...

Auto sijaitsee noin 500kilometrin päässä niin ei viitti ihan huvikseen lähtee kattomaan.

Laitetaan nyt vielä linkki tähän autosta www.nettiauto.com/4085900

Ei oo sattumoisin kukaan käynyt kurkkaamassa? :D
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

älä automaattia ota, ovat aika riskaabeleita ja kalliita huoltaa...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Passat kiikarissa

Post by Pasi Häkli »

Tona wrote:Passat 1.8 bensakoneella ja climatronic askilla.
Mikäs toi tommonen climatronic aski on :lol: *nusnus*
Mut joo, samaa mieltä kuin sami, älä osta automaattia ellei ole muutamaa touhutonnia takataskussa löysää koko ajan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Juu ei ehkä paras vaihtoehto... Muista koskaan törmänneeni tommoseen ei-tiptronic vaihteistoon... Ja sitä climatronic:ia kutsutaan ilmastoinniksi... :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Tona
Posts: 24
Joined: 14.4.2008 13:41

Post by Tona »

Oho sattui pieni ajatuskatkos. :D

Aika selkee vastustus automaatille, täytyy katella sitten manuaaleja.

Jotenkin oon aina noita automaatteja vältellyt vaikka oliskin mukava ajella.

Jatketaan etsiskelyä, kiitokset!
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Ei automaatissa sinällään vikaa ole... Mut noilla kilsoilla ja ton ikänen automaattiauto voi olla yllättävän kallis harrastus...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Lassi Jyrkkänen
Posts: 192
Joined: 30.3.2007 0:00
Location: Vähäkyrö
Contact:

Post by Lassi Jyrkkänen »

Mikä noissa automaattilaatikoissa sitten alkaa retajamaan? Itsekkin katselen tässä farkku passattia... Laittaisiko joku tähän hyvän perustelun miksi ostaisin manuaalivaihteisen enkä automaattia? Lista hyvistä ja huonoista puolista olisi hyvä ja mitkä asiat kannattaa tsekata kun autokaupoille alkaa...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Tässä tulee vain huono perustelu täysin omalta fiilispohjalta: 10 vuotta foorumeita seuranneena on kynnys hankkia VAG konsernin automaatti melko korkealla. Kaikkihan menee aikanaan rikki, se on selvää. Voihan ne laatikot toimiakin koko omistusiän, ja valtaosalla varmaan niin tekeekin.

Todennäköisyys tähän ei ole ehkä ihan venäläisen ruletin luokkaa, mutta silti... :shock: Itselle jäänyt vähän sellainen mielikuva, että jos konsernin automaatti on ihan pakko hankkia, niin pysymällä multitronicista kaukana pärjää jo jollakin tavalla. Ja syynä tähän on lähinnä laatikkojen/remonttien hinnat.

Yksittäisenä esimerkkinä kaverin isältä paukahti 2.5tdi:n perästä multitronicci. Ei löytynyt käytettyä mistään, ja käyttöauto kyseessä. Paikallisen laakkosen loppulasku oli muistaakseni 7800 tai 8700e. En muista kumminpäin, mutta ei liene oleellista merkitystä. :shock:

Tiedän, tämä on käytännössä perustelematonta liibalaabaa, yksittäistapauksia jne... Mutta internet on myrkyttänyt mieleni, enkä ihan vähästä alkaisi omilla rahoillani testailemaan sattuuko se laatikko kestämään nipussa vai ei...

Paljonkohan ne surullisenkuuluisat RS6:n laatikot mahtanee maksaa... :shocked
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Post Reply