3C Passat ja webaston telestartin boksin sijainti

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
akm8553

3C Passat ja webaston telestartin boksin sijainti

Post by akm8553 »

Ensimmäistä kertaa tällä foorumilla jäsenenä, mutta sivuja on tullut selattua kolmen passatin aikana. Variantteja kaikki, tietysti!

Siis tämä uusin on viikon vanha perheessä, -07 3C variant, 2.0 TDi koneella. Siinä on tehdasasennettuna webasto, mutta myyjä ei enää löytänyt kauko-ohjainta lämmittimille. Ratin nappuloilla sen ajastaminen onnistuu tai sitten kytkettyä climatronicin painikkeesta päälle.

Koskapa epäilen myyjän enää innostuvan puuhaamaan avainta, joka sitten pitäisi lähettää postissa minulle, joudun melkoisella varmuudella ostamaan vaikka eBaysta uuden kauko-ohjaimen (auto myyty, rahat saatu, case closed). Jotta osaisin hommata oikeanlaisen ohjaimen, pitäisi jostain päin autoa löytää webaston telestartin boksi: osaako kukaan kertoa, missäpäin se sijaitsee? Nopeasti katsottuna sitä en moottoritilasta tunnistanut ja itse lämmitintäkin näkyy vain vähän alalaitaa. Liekö samassa tilassa piilossa? Kyseessä lienee T91 kauko-ohjaussysteemi, luulisin.

Sen kauko-ohjaimen koodaaminen lämmittimelle ei ole monimutkainen juttu, kun löytää vain webaston sulakkeet. Siitäkin tiedosta olisin kiitollinen, vaikka se onkin edessä vasta myöhemmin.
mla
Admin

Post by mla »

Tehdasasennetulla Webastolla ei ole samalla tavalla sulakkeita kuten jälkiasennetuissa. Webaston sulakkeet löytyvät auton sulakkeiden joukosta ja sieltä löytyy myös Telestartin sulake 1-5A kokoisena (osassa olen huomannut sen olevan 1A toisissa jopa 5A jostain syystä). Auton sulakekaaviosta sen itse olen joka kerta löytänyt ilmastointi ja lämmitysnimikkeiden alta tuon koon perusteella - tosin vain kokeilemalla sen voi varmistaa mikä se niistä on varmasti.

Telestart purkki on takaluukussa. Se ei ole vedenkestävä ja on suojattava vedeltä ja kuralta. Takaluukun muistaakseni vasemman puoleisen verhoilun takaa löytyy tuo VW:n logoilla varustettu Telestart purkki ja siihen jotkut väittävät päässeensä käsiksi ilman että ovat purkaneet verhoilua. Touranissa joudun purkamaan verhoilun pois tieltä jotta pääsin siihen käsiksi.

Uuden kaukosäätimen paritus onnistuu tosiaan tuota sulaketta irti käyttämällä ja kun se laitetaan takaisin niin painaa OFF nappia kaukosäätimestä oliko 5s sisään -> paritus tapahtuu.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
akm8553

Post by akm8553 »

Kiitoksia tiedoista!

Yritän etsiä purkkia takaluukun sisältä, toivottavasti verhoilu lähtee irti ilman muovien rikkomista.

Löytyykö mistään netistä helposti sulake- tai sähkökaavioita? Auton mukana kun ei tullut edes käyttäjän ohjemanuaalia, tosin sitä en edes muistanut kysyä. Vai onko sulakekartta jossakin autossa tarrana (vast)?
akm8553

Post by akm8553 »

Käytin takaluukun muoveja irti ja enpä löytänyt ohjausboksia sieltä. Seurasin kaikki johdot, mitä takaluukkuun tuli ja kaikille löytyi joku toimilaite.

Uusia vinkkejä? ...vai puuttuuko koko toiminnallisuus autosta? Eli onko kaikissa tehdasasenteisissa webastoissa kauko-ohjaus mukana? Auto on Saksan tuonti.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

akm8553 wrote:Eli onko kaikissa tehdasasenteisissa webastoissa kauko-ohjaus mukana? Auto on Saksan tuonti.
Ei ole, se on lisävaruste. Alkuperäisiä webastoja joissa on kaukosäätö näkyy muutenkin tosi harvoin, lähes kaikki on jälkiasennettuja mitä mä olen nähnyt. Mutta webasto on kaikissa diisseleissä alunperinkin. Ainakin niissä mitkä suomen tuontiohjelmassa on. Saksantuonneissa ei ole välttämättä vakiona webastoa..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mla
Admin

Post by mla »

Saksassa tuota tehtaan Webaston kellosarjaa on saanut ilman kaukosäätöäkin, Suomessa kaukosäätö on aina mukana siinä kellosarja/2. akku paketissa.

Jos kaukosäätö puuttuu tehtaan kellosarjan rinnalta niin W-bus johtosarjalla ja koodauksella sen sai ainakin Octaviaan toimimaan tehtaan kellosarjan rinnalle ja siihen löytyy ihan jälkiasennuspaketti. Luulisi sen onnistuvan myös Passattiin josta kaukosäätö puuttuu.
akm8553

Post by akm8553 »

mla wrote:Telestart purkki on takaluukussa. Se ei ole vedenkestävä ja on suojattava vedeltä ja kuralta. Takaluukun muistaakseni vasemman puoleisen verhoilun takaa löytyy tuo VW:n logoilla varustettu Telestart purkki ja siihen jotkut väittävät päässeensä käsiksi ilman että ovat purkaneet verhoilua. Touranissa joudun purkamaan verhoilun pois tieltä jotta pääsin siihen käsiksi.
Siis jos passatissani on kauko-ohjaus webastolle, sen ohainpurkki löytyy takaluukusta?
Sori tämä veivaaminen, mutta eBaysta löytyy joko pelkkä avain, avain+ohjauspurkki tai sitten combo, jossa on edellisten lisäksi johtosarja väylään liitettäväksi. Ja tietysti yritän päästä mahdollisimman vähällä eteenpäin.
mla
Admin

Post by mla »

Jos takaluukun verhoilun sisässä on telestart ohjainpurkki niin silloin riittää pelkkä kaukosäätimen lisäys. Jos purkkia ei löydy niin purkki on ensin lisättävä jotta kaukosäätimillä on vastaanotin.
Post Reply