Passat ja EPC-valo
Passat ja EPC-valo
Vian kuvaus:
Välillä käyntiin lähtö hankalaa ja startata saa parikin kertaa pitkään ennenkuin lähtee käymään ja tuolloin jää mittaristoon keltainen "EPC"-valo palamaan. Käy kuitenkin normaalisti (?).
Sammutus, ja uudelleen käynnistys. Lähtee käyntiin ja EPC-valo ei pala.
Mikähän mahtaisi olla?
Vikakoodien lukulaitetta ei ole..
Välillä käyntiin lähtö hankalaa ja startata saa parikin kertaa pitkään ennenkuin lähtee käymään ja tuolloin jää mittaristoon keltainen "EPC"-valo palamaan. Käy kuitenkin normaalisti (?).
Sammutus, ja uudelleen käynnistys. Lähtee käyntiin ja EPC-valo ei pala.
Mikähän mahtaisi olla?
Vikakoodien lukulaitetta ei ole..
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tervehdys,
Hankin elämäni ensimmäisen Volkkarin reilu kuukausi sitten. Passat Variant Trendline 2.0 vm-03, 157tkm.
Ensimmäinen viikko meni hyvin, mutta sitten alkoivat täsmälleen samanlaiset ongelmat.
Alkuvaiheessa vaikutti, että ilmiö esiintyi vain moottorin ollessa lämmin.
Tilanne on tullut vastaan sittemmin myös kylmänä. Välillä voi olla useampikin
päivä ilman mitään ongelmia.
Avain ulos virtalukosta, pieni odotus ja hörähtää normaalisti käyntiin. Ongelman ilmetessä ensimmäisiä kertoja
ei EPC-valo palanut, mutta nyt palaa lähes joka kerta kun starttiongelma ilmenee. Häviää lähes poikkeuksetta
uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Kerran valo lähti pois moottorin käydessä, kun painoin hennosti kaasua. Eilen uutena ilmiönä jälleen parin epäonnisen käynnistysyrityksen jälkeen (kylmä moottori) auto jäi tilaan, jossa kaasupoljin ei toiminut lainkaan.
Vaikuttaa, että menee kokoajan hieman pahempaan suuntaan. Lisäksi EPC-valo jää palamaan monesti nyt myös muuten normaalilta vaikuttavan startin jälkeen. Olen tosin mielestäni havainnut silloin tällöin, että moottori hieman jurahtaa ja käy lievästi epätasaisesti, kun EPC valo palaa.
Vikakoodin lukulaitetta ei ole vielä hankittuna, mutta naapuri lupasi lainata omaansa, pitää yrittää tsekata löytyykö mitään.
------
Otso
Hankin elämäni ensimmäisen Volkkarin reilu kuukausi sitten. Passat Variant Trendline 2.0 vm-03, 157tkm.
Ensimmäinen viikko meni hyvin, mutta sitten alkoivat täsmälleen samanlaiset ongelmat.
Alkuvaiheessa vaikutti, että ilmiö esiintyi vain moottorin ollessa lämmin.
Tilanne on tullut vastaan sittemmin myös kylmänä. Välillä voi olla useampikin
päivä ilman mitään ongelmia.
Avain ulos virtalukosta, pieni odotus ja hörähtää normaalisti käyntiin. Ongelman ilmetessä ensimmäisiä kertoja
ei EPC-valo palanut, mutta nyt palaa lähes joka kerta kun starttiongelma ilmenee. Häviää lähes poikkeuksetta
uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Kerran valo lähti pois moottorin käydessä, kun painoin hennosti kaasua. Eilen uutena ilmiönä jälleen parin epäonnisen käynnistysyrityksen jälkeen (kylmä moottori) auto jäi tilaan, jossa kaasupoljin ei toiminut lainkaan.
Vaikuttaa, että menee kokoajan hieman pahempaan suuntaan. Lisäksi EPC-valo jää palamaan monesti nyt myös muuten normaalilta vaikuttavan startin jälkeen. Olen tosin mielestäni havainnut silloin tällöin, että moottori hieman jurahtaa ja käy lievästi epätasaisesti, kun EPC valo palaa.
Vikakoodin lukulaitetta ei ole vielä hankittuna, mutta naapuri lupasi lainata omaansa, pitää yrittää tsekata löytyykö mitään.
------
Otso
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Ex: BMW 318iS vm-96
Noniin, vikakoodit luettu nyt täällä. Kiitokset naapurille.
Tällaiset tulivat esille -->
Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl
Component: 2.0L R4/5VS 0002
Coding: 0011501
1 Fault Found:
17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
P1517 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-----
Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl
Part No: 3B0 920 829
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04
Coding: 05115
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
----
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
-----
Otso
Tällaiset tulivat esille -->
Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl
Component: 2.0L R4/5VS 0002
Coding: 0011501
1 Fault Found:
17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
P1517 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-----
Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl
Part No: 3B0 920 829
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04
Coding: 05115
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
----
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
-----
Otso
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Ex: BMW 318iS vm-96
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Noniin, auto kävi määräaikaishuollossa ja kun oli tosiaan hiljattain hankittu käytettynä Volkswagen Center Airportista
meni vianselvittely ja korjaus VV-auton piikkiin. Relettä vaihdettu ja ainakin toistaiseksi näyttää ihan lupaavalta. Ennen huoltoa generoitui itseasiassa vielä yksi OBD puolen vikakoodi (P0688 "ECM/PCM Power Relay Sense Circuit).
Pitää vielä ajella muutama päivä, jotta näkee tuliko parannusta tilanteeseen. Viimeaikoina tuppasi taas olemaan monta päivää putkeen ilman mitään ongelmia.
meni vianselvittely ja korjaus VV-auton piikkiin. Relettä vaihdettu ja ainakin toistaiseksi näyttää ihan lupaavalta. Ennen huoltoa generoitui itseasiassa vielä yksi OBD puolen vikakoodi (P0688 "ECM/PCM Power Relay Sense Circuit).
Pitää vielä ajella muutama päivä, jotta näkee tuliko parannusta tilanteeseen. Viimeaikoina tuppasi taas olemaan monta päivää putkeen ilman mitään ongelmia.
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Ex: BMW 318iS vm-96
Tänään teki auto niin että ihan kesken ajon nykäisi (hyytyi) ja kierrosmittari kävi nollilla. Aivan kuin olisi sammunut hetkellisesti. Matka jatkui pysähtymättä ja tuo kirottu EPC-valo syttyi. Stoppi kaupan pihaan ja startti.. käynnistyi mutta valo palaa.. kotimatkalla havaittavissa tasakaasulla heijaamista. Tyhjäkäynti normaalin kuuloinen/tuntuinen.
Ollappa se lukulaite.... prkl...
Myös tuo moottorin-kuvainen valo palaa..
EDIT. Täytynee löytää aikaa että saa vaihdetuksi myös ne huohotinputket.. Jospa korjaisi edes vähän asiaa.
Ollappa se lukulaite.... prkl...

Myös tuo moottorin-kuvainen valo palaa..
EDIT. Täytynee löytää aikaa että saa vaihdetuksi myös ne huohotinputket.. Jospa korjaisi edes vähän asiaa.
Olen tässä nyt vaihtamassa huohotinputkia ja totesin että kannattanee irroitella tuo kaasuläppärunko kahdestakin syystä.
- Sen puhdistus samaan rupeamaan
- Sen irrottamalla päässee parhaiten käsiksi tuohon imusarjan alle menevään putkeen
Kysymys tässä viestissä piilee siinä että kuinka tuo kaasuläpän perussäädön tekeminen ja sopeutus käytännössä tapahtuu?
Täytyykö auto kasauksen jälkeen hinata tai traileroida korjaamolle operaatiota varten?
Niin ja paljonkohan tuokin sessio tulee maksamaan...?
- Sen puhdistus samaan rupeamaan
- Sen irrottamalla päässee parhaiten käsiksi tuohon imusarjan alle menevään putkeen
Kysymys tässä viestissä piilee siinä että kuinka tuo kaasuläpän perussäädön tekeminen ja sopeutus käytännössä tapahtuu?
Täytyykö auto kasauksen jälkeen hinata tai traileroida korjaamolle operaatiota varten?
Niin ja paljonkohan tuokin sessio tulee maksamaan...?
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Mulla omassa välillä palaa ja toi epc valo. antaa vikakoodin kaasuläppäkotelosta. alkaa olee vissii tiensä päässä. ei auta perussäätö eikä putsaus ainakaan minun tapauksessa. auto kyllä viel toimii. mutta samaa heijaamista tasakaasulla havaittavissa.
ja syttyy samaan aikaan myös se moottorin keltainen kuva myös.
ja syttyy samaan aikaan myös se moottorin keltainen kuva myös.
3BG 2.8 30V 4Motion