^ Nimenomaan ja aamen. Onneksi joku muukin ymmärtää tuon eron noissa venttiileissä. Aina tyypit on innoissaan ostamassa dumppeja autoihin joissa sitä ei alunperin kuulu olla, suhinaa pitää olla sano...Micco wrote:Mainittakoon, että alkuperäisenä 1.8t moottorissa on bypass venttiili, eikä mikään blowoffi... Joka terminä viittaa ulos puhaltavaan venttiiliin kuten dumppikin, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- ViitalaMikko
- Posts: 19
- Joined: 2.8.2011 15:51
- Location: Oulu
En viitti omaa topikkia alottaa tän takia eli kirjoitellaan tänne. Elikkä 3b variantti passatin apukuskin puolen parkki ja takavalo ei toimi. Lähivalot, pitkät ja jarruvalot toimii normaalisti. Kuskin puolella toimiii kaikki. Sulakkeet katottu ja on kunnossa. Mistä lähdetään hakemaan vikaa? Valokatkaisin?
En tiedä onko yleinen vika, mutta mahdollista kyllä, että vaikuttaa vaan toisen puolen valoihin. Näyttäis noita tarvikkeenakin saavan muutamasta paikasta, mutta en tiedä onko orkkiksen ja tarvikkeen (hinta)ero kuinka suuri.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Uuden ostin, mallia motonet. Oli kyllä sellainen että käy myös sumuvalollisiin malleihin. Itsellä niitä ei ole. Mutta tuskin sen takia olis molemmat sammunut. Takavalot on ledilliset ja n.2kk vanhat, että ei kai polttimo vika oo kun uuden katkaisimen vaihdon jälkeen sammu toinenkin. Täytyy kait tutkia tuleeko sinne edes virtaa konttiin asti. Joku johto poikki tai joku maadoitus häikkä? entiijä, tutkitaan
Edit; Jenkkiparkkeja kun laitoin niin silloin tuon takavalo/toinen parkki vian huomasin. Entiedä onko ollut ennen sitä vai onnistuinko jotenkin itte sössimään niitten asennuksen yhteydessä jotain
Edit; Jenkkiparkkeja kun laitoin niin silloin tuon takavalo/toinen parkki vian huomasin. Entiedä onko ollut ennen sitä vai onnistuinko jotenkin itte sössimään niitten asennuksen yhteydessä jotain
- ViitalaMikko
- Posts: 19
- Joined: 2.8.2011 15:51
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- ViitalaMikko
- Posts: 19
- Joined: 2.8.2011 15:51
- Location: Oulu
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ei vaan se hätävilkkukytkin on se vilkkurele, pienellä meisselillä sivuilta kampeamalla lähtee.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- ViitalaMikko
- Posts: 19
- Joined: 2.8.2011 15:51
- Location: Oulu
- ViitalaMikko
- Posts: 19
- Joined: 2.8.2011 15:51
- Location: Oulu
Omassa pasuunassa mietityttää tuo kytkin. Ottaa aika lailla ylhäällä ja on kohtuuttoman jäykkä, aj 204tkm ja vm -01 3bg 96kw:nen. Serkulla saman lainen paitsi -03 4-motion ja ajettu 163 tkm. Siinä kytkin tuntuma "normaali" ja viis kertaa herkempi?
Vänkärin ovessa mikrokytkin riiki. Takaluukku ei aukea ollenkaan avaimen napista? Lämmöt ei nouse. Takajarrut laahaa. tukivarsi kolkkaa edessä. Takana myös kolisee joku? Turvavyö ei meinaa imeä sisään? Pikkase on tuota laitoa talveks. Muuten kyllä mukava peli näin äkkiseltään.
Missä lukemissa on muuten yleensä se pitempiaikainen kulutusmittari näissä pyöriny?
Vänkärin ovessa mikrokytkin riiki. Takaluukku ei aukea ollenkaan avaimen napista? Lämmöt ei nouse. Takajarrut laahaa. tukivarsi kolkkaa edessä. Takana myös kolisee joku? Turvavyö ei meinaa imeä sisään? Pikkase on tuota laitoa talveks. Muuten kyllä mukava peli näin äkkiseltään.
Missä lukemissa on muuten yleensä se pitempiaikainen kulutusmittari näissä pyöriny?
Huomioithan tuossa takaluukun avausnapissa että sitä pitää painaa noin sekunnin ennenkuin lukko aukeaa..?mikok wrote:Omassa pasuunassa mietityttää tuo kytkin. Ottaa aika lailla ylhäällä ja on kohtuuttoman jäykkä, aj 204tkm ja vm -01 3bg 96kw:nen. Serkulla saman lainen paitsi -03 4-motion ja ajettu 163 tkm. Siinä kytkin tuntuma "normaali" ja viis kertaa herkempi?
Vänkärin ovessa mikrokytkin riiki. Takaluukku ei aukea ollenkaan avaimen napista? Lämmöt ei nouse. Takajarrut laahaa. tukivarsi kolkkaa edessä. Takana myös kolisee joku? Turvavyö ei meinaa imeä sisään? Pikkase on tuota laitoa talveks. Muuten kyllä mukava peli näin äkkiseltään.
Missä lukemissa on muuten yleensä se pitempiaikainen kulutusmittari näissä pyöriny?
Itsellä myös aika tehoton tuo turvavyön kelaus.
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ne lähettimet "kuluu" ajanmyötä just noin ettei ota enää ku läheltä. Patterin vaihto ei auta, uutta lähetintä kehiin.
Lasien tummentaminen ei vaikuta. Paitsi jos ajaa autolla jossa keskuslukituksen antenni sijaitsee lasissa ja lasit tummennettu ja samalla katkastu mattopuukolla takasivulasissa sijaitsevan antennin langat Näitäkin tapauksia löytyy.
Lasien tummentaminen ei vaikuta. Paitsi jos ajaa autolla jossa keskuslukituksen antenni sijaitsee lasissa ja lasit tummennettu ja samalla katkastu mattopuukolla takasivulasissa sijaitsevan antennin langat Näitäkin tapauksia löytyy.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Hyvä tuokin tietää. Ajattelin, et tummennukset vois vaikuttaa, kun mullakin on samaa ongelmaa.Pasi Häkli wrote:Ne lähettimet "kuluu" ajanmyötä just noin ettei ota enää ku läheltä. Patterin vaihto ei auta, uutta lähetintä kehiin.
Lasien tummentaminen ei vaikuta. Paitsi jos ajaa autolla jossa keskuslukituksen antenni sijaitsee lasissa ja lasit tummennettu ja samalla katkastu mattopuukolla takasivulasissa sijaitsevan antennin langat Näitäkin tapauksia löytyy.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Joo avain oli paska. Uudella ottaa tosi kaukaa. No ilmeni taas yks uus vika, rupes pissapojan vedet häviämään jonnekkin! Täällä oli vissiin juttua moisesta viasta? Outoa että rupes vaivaamaan yks kaks...
Ja ovien toiminnasta vielä sen verran että mikään vikakoodi ei viittaa mihinkään mikrokytkimeen? Silti vänkärin etuovi ei sytytä valoa ja jne. Takaluukku ei aukea kaukkarin takakakontin avaus napista ollenkaan, ja välillä lukko ei aukea normikäytännön mukaankaan. Jostain kuulin että kuskin jalkotilassa olis joku matolaatikko mikä vois aiheuttaa juurikin näitä ongelmia?
Ja ovien toiminnasta vielä sen verran että mikään vikakoodi ei viittaa mihinkään mikrokytkimeen? Silti vänkärin etuovi ei sytytä valoa ja jne. Takaluukku ei aukea kaukkarin takakakontin avaus napista ollenkaan, ja välillä lukko ei aukea normikäytännön mukaankaan. Jostain kuulin että kuskin jalkotilassa olis joku matolaatikko mikä vois aiheuttaa juurikin näitä ongelmia?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei siitä vikakoodeja tule. Eihän se ole vika jos ovi on "kiinni". Uutta lukkoa vaan.mikok wrote:Ja ovien toiminnasta vielä sen verran että mikään vikakoodi ei viittaa mihinkään mikrokytkimeen? Silti vänkärin etuovi ei sytytä valoa ja jne. Takaluukku ei aukea kaukkarin takakakontin avaus napista ollenkaan, ja välillä lukko ei aukea normikäytännön mukaankaan. Jostain kuulin että kuskin jalkotilassa olis joku matolaatikko mikä vois aiheuttaa juurikin näitä ongelmia?
Tohon takaluukkuhommaan. Mulla teki samaa että sai välillä kaukosäätimestä pari kolme kertaa painaa ovet auki että takaluukun sai auki. Takaluukun aukeamisongelmaan on olemassa semmonen diodikorjaus sisävalon johdon väliin. Toimi ainakin mulla tuo.
Se kaukosäätimessä oleva takaluukun avausnappi ei varsinaista lukkoa avaa. Vain keskuslukituksen takaluukun osalta, jolloin takaluukun saa auki, mutta muut ovet pysyy kiinni. Ja kun sen jälkeen luukun sulkee, niin se jää myös lukkoon.
Mutta joo voihan siellä mukavuusohjainlaitteessakin olla vettä, sijaitsee kuskin jalkatilassa lattiamaton alla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pasi Häklille+muillekkin... ostin 1kk sitten Passat 1,9tdi 3B variantin vm. 2000 ja siinä oli kuskin takaovessa ja on vieläkin semmonen vika että se ei aukea ulkoa eikä sisältä niistä kahvoista. Eikä siinä näy koko ovinuppiakaan vaan pelkkä tyhjä reikä. Takaovissa on ikkunat veivillä, keskuslukosta aukeaa/lukittuu kyllä muut ovet. Myyjä sanoikin että tämmönen vika
mutta kun oli se autokuume ainakin 42c niin aattelin että ei se niin oven päälle ole.. mutta nyt olen ruvennut ajatteleen että oishan se hyvä auetakkin varsinkin jos tulee enempi porukkaa autoon ja joutuvat nyt taakse kömpiin apparin puolen takaoven kautta... ois ehkä pitänyt ootella toista pasuunaa, mutta kun sain halavalla ja puotti 200e kun siitä ovesta vänkäsin ja auto tuntu muuten tosi hyvältä ja oli muutamaa viikkoa ennen katsastettukin...
mutta kun oli se autokuume ainakin 42c niin aattelin että ei se niin oven päälle ole.. mutta nyt olen ruvennut ajatteleen että oishan se hyvä auetakkin varsinkin jos tulee enempi porukkaa autoon ja joutuvat nyt taakse kömpiin apparin puolen takaoven kautta... ois ehkä pitänyt ootella toista pasuunaa, mutta kun sain halavalla ja puotti 200e kun siitä ovesta vänkäsin ja auto tuntu muuten tosi hyvältä ja oli muutamaa viikkoa ennen katsastettukin...
3B 1.9 TDi 81kw/110hv, AVG, 4-Motion, 1999, 330000km
Muutama kuukausi sitte tuli hommattua kyseinen auto ja kaikin puoli tyytyväinen ollut. Edellinen omistaja ottanut jostain syystä penkinlämmitäjien sulakkeen pois, liekkö tyhjentänyt akkua? Pitäisi tutkailla ennen pakkaisia. Auton alkuperäismaa rakas naapuri Ruotsi, tuotu 2008 Suomen puolelle ja ollut yhdellä omistajalla täällä ennen minua.
Tälläinen sitte kiinostaisi tietää että auton ostin lliikkeestä, mutta soittelin edelliselle omistajalle ennen ostoa. Edellinen omistaja kertoi, että autoon laitettu lastu joskus ruotsin aikoina, niin mistä tiedän että mitä autolle tehty silloin. Onko mistään mahdollista tietää?
Muita ongelmia:
Perus kuskin ovi ja peräluukun ongelmat.
Etupäässä joku vähän väljä, mutta ei vielä haittaa
Muutama kuukausi sitte tuli hommattua kyseinen auto ja kaikin puoli tyytyväinen ollut. Edellinen omistaja ottanut jostain syystä penkinlämmitäjien sulakkeen pois, liekkö tyhjentänyt akkua? Pitäisi tutkailla ennen pakkaisia. Auton alkuperäismaa rakas naapuri Ruotsi, tuotu 2008 Suomen puolelle ja ollut yhdellä omistajalla täällä ennen minua.
Tälläinen sitte kiinostaisi tietää että auton ostin lliikkeestä, mutta soittelin edelliselle omistajalle ennen ostoa. Edellinen omistaja kertoi, että autoon laitettu lastu joskus ruotsin aikoina, niin mistä tiedän että mitä autolle tehty silloin. Onko mistään mahdollista tietää?
Muita ongelmia:
Perus kuskin ovi ja peräluukun ongelmat.
Etupäässä joku vähän väljä, mutta ei vielä haittaa
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vag-comilla voi logata ahtoja, joista näkee onko lastutettu, syöttöjä en muista näkeekö?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
No niin Pasuuna 1,9tdi ollut 1,5kk ja seuraavat teetetty:
1. Madallusjouset vaihettu normi jousiin.
2. Öljypohjan ajoin madalluksen aikana eka viikkona halki sen irroitus hitsaus kasaus.
3. Pohjapanssarin laitatus.. (varmuuden vuoksi) muovit olikin päreinä... panssari koy sheriff ja hyvä tuli
4. Nyt ensi maanantaina pelkääjän puolen uloimman vetonivelen vaihto (rutisee oikealle käännössä kun puristelis näkkileipä pakettia)
1. Madallusjouset vaihettu normi jousiin.
2. Öljypohjan ajoin madalluksen aikana eka viikkona halki sen irroitus hitsaus kasaus.
3. Pohjapanssarin laitatus.. (varmuuden vuoksi) muovit olikin päreinä... panssari koy sheriff ja hyvä tuli
4. Nyt ensi maanantaina pelkääjän puolen uloimman vetonivelen vaihto (rutisee oikealle käännössä kun puristelis näkkileipä pakettia)
passat variant 1,9tdi ahu 66kw-00
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mutta ovessa näyttää sisäpuolelta se verhoilu kuivalta... täytyy testata sillä konstilla minkä täältä luin että ovi auki ja kastelukannulla lasin yläosaan (ulkopuolelle) vettä ja kattoo mistä se vesi oikein tulee.. tuleeko se oven alta vai sisältä.. niin kai se meni.. miten ne välipellit tiivistetään ja millä matskulla paras tehdä se.
passat variant 1,9tdi ahu 66kw-00
Sainpas itteäni tempastua riittävästi niin nyt se opas syntyi tonne DIY-osioon. Sieltä löytyy nyt alkupaloja ongelman ratkaisuun. Kuvia saisi olla paljon lisää kun aika paljon purkamista tähän kuivaamiseen liittyy. Toivottavasti DIY-ohjeeseen kertyy tarkentavia kommentteja ja kuvia että siitä tulee oikeasti helppo ja selkeä paketti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Väliaika-tietoja:Henkka83 wrote:AjH wrote:Hyvä hyvä, siis että vika löytyi laakista. Ilmeisesti Forte on laittanu mönjät liikkeelle.
Öljypumppu on aika väkevä laite, miettii mimmosta tahnaa on pakkasella öljy ja sitten on ahtaat kanavat, suodatin... Ei siinä tukkosta sihtiä kyllä enää tarvittais.
Joskus ohimennen mietin että mikä sen sihdin virka oikeasti on, suodatinkin sieltä kierrosta löytyy? Vai onko se että sihti suodattaa isommat ennen pumppua ja sitten suodatin ottaa hienompaa putua pois?
Kai sen tarkotus on että suurimmat paskat jäis sinne öljypohjaan. Tässä tapauksessa ne kyllä oli kertyny siihe sihtiin ja ö.pohja oli suht puhdas.
EDIT: Loppu muuten rallattelu kylmänä käynnistäessä.
15000km rullattu --> ei vikoja! hyvä peli
Terve! Viime torstaina liityin VW -joukkoon ja hommasin Passatin. 2.8 V6 manuaali variant 4motion -99 ja ajettu 240tkm. Autossa webasto, aut. ilmastointi mutta eipä muita.
Sain tämän mielestäni aika huokealla (4800€) ja tiesin, että jotain vikoja löytyy. Alla kirjattuna muutamalla kysymyksellä höystettynä.
- takalasinpyyhin ei toimi => Onko tämä helppo irrottaa, putsata ja laittaa takas . Kuulemma jumittuu. Vai vienkö liikkeeseen?
- kuskin jakkaran lämmitys ei toimi => Katsoin eilen tätä. Kaksi piuhaa mennyt poikki. Jäänyt ilmeisesti nalkkiin siihen kiskoon. Yritin tunnin verran korjata, mutta sinne ei kädet mahdu. Kysymys: Onko penkki helppo irrottaa? Onko jopa mahdollista, että ottaa pultit auki siitä kiskon etupäästä ja kippaisi penkkiä taaskepäin? Paljon tilaa ei tarvitsisi.
==> PÄIVITYS 18.1.2012 NYT TOIMII! Eli tosiaan ne muovit saa aika näpsysti taivutettua pois edestä kun ottaa ne kaksi ristipääruuvia siitä edestä irti ja vain "väkisin" taivuttaa ne siitä edestä. Sen jälkeen ne kaksi mutteria irti siitä kiskosta, niin tuolimekanismin voi kipata taaksepäin. Riittävästi jäi tilaa korjata katkenneet piuhat ja nyt toimii
- ulkolämpötila näyttää noin. 7 astetta liian kylmää. (jos ulkona -5, niin mittari näyttää -12)
- moottorin lämmöt laskee kun ajaa maantienopeutta. Paikallaan lämpömittari keskiasennossa, ajossa putoaa ihan ensimmäisille viivoille. Ei kuumaa ilmaa lämppäristä, vain semmoista haalean lämmintä. ==> Korjaamolle varattu aika tästä. Luultavasti termari vuotaa mutta katsotaan. Kysymys tähän liityen: Eilen katsoin ilmastoinnin kautta vikokoodit => tuli 000 444 eli ei mitään. Sitten yritin katsoa sieltä diagnostiikkapuolelta moottorin lämpöjä mikä pitäisi olla rivi 45. Noh, itsellä loppuu rivit numeroon 44? Mitä tuo tarkoittaa?
Ja kannattaako se toimilaitetarkistus ajaa läpi? Mitä siinä tarkoitti että ennenkuin ajaa, niin akun varauksen pitää olla 15 < 15.5V? En tajunnut.
- Muotiritilä hajonnut siitä tuulilasin alareunasta. Se minkä läpi pyyhkijät tulee. Lumi sataa suoraan akun päälle. Tähän eilen väkästelin vähän kumilappuviritystä, mutta olisihan se uusi osa ihan kiva. Suattaapi maksaa vaan aika vidusti.
- Ei muita isompia vikoja ainakaan vielä. Lattiamatot kuivat joten ei tule vettäkään vielä sisään.
Sain tämän mielestäni aika huokealla (4800€) ja tiesin, että jotain vikoja löytyy. Alla kirjattuna muutamalla kysymyksellä höystettynä.
- takalasinpyyhin ei toimi => Onko tämä helppo irrottaa, putsata ja laittaa takas . Kuulemma jumittuu. Vai vienkö liikkeeseen?
- kuskin jakkaran lämmitys ei toimi => Katsoin eilen tätä. Kaksi piuhaa mennyt poikki. Jäänyt ilmeisesti nalkkiin siihen kiskoon. Yritin tunnin verran korjata, mutta sinne ei kädet mahdu. Kysymys: Onko penkki helppo irrottaa? Onko jopa mahdollista, että ottaa pultit auki siitä kiskon etupäästä ja kippaisi penkkiä taaskepäin? Paljon tilaa ei tarvitsisi.
==> PÄIVITYS 18.1.2012 NYT TOIMII! Eli tosiaan ne muovit saa aika näpsysti taivutettua pois edestä kun ottaa ne kaksi ristipääruuvia siitä edestä irti ja vain "väkisin" taivuttaa ne siitä edestä. Sen jälkeen ne kaksi mutteria irti siitä kiskosta, niin tuolimekanismin voi kipata taaksepäin. Riittävästi jäi tilaa korjata katkenneet piuhat ja nyt toimii
- ulkolämpötila näyttää noin. 7 astetta liian kylmää. (jos ulkona -5, niin mittari näyttää -12)
- moottorin lämmöt laskee kun ajaa maantienopeutta. Paikallaan lämpömittari keskiasennossa, ajossa putoaa ihan ensimmäisille viivoille. Ei kuumaa ilmaa lämppäristä, vain semmoista haalean lämmintä. ==> Korjaamolle varattu aika tästä. Luultavasti termari vuotaa mutta katsotaan. Kysymys tähän liityen: Eilen katsoin ilmastoinnin kautta vikokoodit => tuli 000 444 eli ei mitään. Sitten yritin katsoa sieltä diagnostiikkapuolelta moottorin lämpöjä mikä pitäisi olla rivi 45. Noh, itsellä loppuu rivit numeroon 44? Mitä tuo tarkoittaa?
Ja kannattaako se toimilaitetarkistus ajaa läpi? Mitä siinä tarkoitti että ennenkuin ajaa, niin akun varauksen pitää olla 15 < 15.5V? En tajunnut.
- Muotiritilä hajonnut siitä tuulilasin alareunasta. Se minkä läpi pyyhkijät tulee. Lumi sataa suoraan akun päälle. Tähän eilen väkästelin vähän kumilappuviritystä, mutta olisihan se uusi osa ihan kiva. Suattaapi maksaa vaan aika vidusti.
- Ei muita isompia vikoja ainakaan vielä. Lattiamatot kuivat joten ei tule vettäkään vielä sisään.
Last edited by Kapteeni on 18.1.2012 14:24, edited 1 time in total.
3B Passat Variant 2.8L V6 manuaali-99
Vielä muistin kolme asiaa ja päälle yksi tiedustelu:
- Kuskin oven kun avaa, niin sisävalo ei syty. En katsonut vielä sitä haitariputkea ja onko kaikki johdot ok
- Avain ei työnny takaluukun lukkoon laisinkaan ja apparin oveenkin vain sentin. Luultavasti pitäisi työntyä? Ei taida auttaa muu kun uudet lukkopesät?
- Radio kuuluu huonosti? Onko näissä joku antennivahvistin jossain mikä pimenee? Bemarin farmareissa oli vähän semmoista vikaa.
Ja tiedustelu. Sanottiin, että tässä autossa on ajotietokone. Muijalla on Golf -04 ja myös siinä sanottiin olevan ajotietokone. Kuitenkaan en saa kummastakaan "ajotietokoneesta" irti tietoa paljon tankilla voi vielä ajaa. Se on tärkein tieto mitä itse kaipaan ajotietokoneelta? Kulutukset ym. löytyy, mutta ei siis tätä tietoa? Pitäisikö olla?
- Kuskin oven kun avaa, niin sisävalo ei syty. En katsonut vielä sitä haitariputkea ja onko kaikki johdot ok
- Avain ei työnny takaluukun lukkoon laisinkaan ja apparin oveenkin vain sentin. Luultavasti pitäisi työntyä? Ei taida auttaa muu kun uudet lukkopesät?
- Radio kuuluu huonosti? Onko näissä joku antennivahvistin jossain mikä pimenee? Bemarin farmareissa oli vähän semmoista vikaa.
Ja tiedustelu. Sanottiin, että tässä autossa on ajotietokone. Muijalla on Golf -04 ja myös siinä sanottiin olevan ajotietokone. Kuitenkaan en saa kummastakaan "ajotietokoneesta" irti tietoa paljon tankilla voi vielä ajaa. Se on tärkein tieto mitä itse kaipaan ajotietokoneelta? Kulutukset ym. löytyy, mutta ei siis tätä tietoa? Pitäisikö olla?
3B Passat Variant 2.8L V6 manuaali-99
Laitetaanpa viat tännekin
Tuossa aamusella syttyi ja jäi palamaan luistoneston valo, kun piti hiukan hidastaa.
Joku reilu 10km myöhemmin alkoi sitten hehkun valo vilkkumaan ja tuli Engine workshop ilmoitus.
Hakua jo käytinkin ja firman pihassa tarkistelin sitten jarruvaloja. Lisäjarruvalo ainakin toimi, mutta takavalojen yhteydessä olevista en ihan varma ole. Lumiharja kiilattuna penkin ja jarrupolkimen väliin ei kovin luotettavalta vaikuta. Pitää kotiin lähtiessä katsoa vähän tarkemmin ja todeta varmaan ettei vakkarikaan toimi.
Voisko tuo "engine workshop" ilmoitus kuitenkin johtua siitä jarruvalokytkimestä?
Tuossa aamusella syttyi ja jäi palamaan luistoneston valo, kun piti hiukan hidastaa.
Joku reilu 10km myöhemmin alkoi sitten hehkun valo vilkkumaan ja tuli Engine workshop ilmoitus.
Hakua jo käytinkin ja firman pihassa tarkistelin sitten jarruvaloja. Lisäjarruvalo ainakin toimi, mutta takavalojen yhteydessä olevista en ihan varma ole. Lumiharja kiilattuna penkin ja jarrupolkimen väliin ei kovin luotettavalta vaikuta. Pitää kotiin lähtiessä katsoa vähän tarkemmin ja todeta varmaan ettei vakkarikaan toimi.
Voisko tuo "engine workshop" ilmoitus kuitenkin johtua siitä jarruvalokytkimestä?
Etuoviin 120 euroa kipale sarjoitettuna ilman avaimia ja takaluukkuun (sedan) 150€/kpl taitaa olla hinta sama farkussakin. eli hunajaa maksaa... itse tuon operaation kerran päätin teetättää kun tarkoitus on päästä autoon ihan avaimella eikä rikkomalla ikkunaa jos keskuslukko menee pimeäksi tai akku sattuisi tyhjenemään.Kapteeni wrote:- Avain ei työnny takaluukun lukkoon laisinkaan ja apparin oveenkin vain sentin. Luultavasti pitäisi työntyä? Ei taida auttaa muu kun uudet lukkopesät?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Ajattelin uutena "jäsenenä" laittaa hieman omaa vikalistaani, olen nauttinut Passatin omistamisesta 1,5 vuotta ja kohta 40 tkm, minkä aikana autoa on korjattu seuraavasti:
-Mukavuusohjausyksikkö vaihdettu
-Vaihdelaatikko vaihdettu 100tkm ajettuun purkulaatikkoon (laakerivika)
-Kummankin puolen vetonivelet vaihdettu (toiseen lisäksi hieman myöhemmin kumi uusittu)
-Toinen etuvalon umpio vaihdettu
-Syyläri vaihdettu
-Takakontin avausmekanismi purettu ja puhdistettu (eli ei siis periaatteessa korjattu, mutta laitan sen tähän että lista näyttää pidemmältä)
-Ilmastoinnin flekti vaihdettu
Tämän päälle kun lisää Webaston temppuilut, mikä ei tietenkään ole Passatin vika, (jälkiasennus Webasto) niin voi kuvitella, kuinka monta verisuonta auton takia on meinannut päästä katketa. Webasto vaihdettiin uuteen lopulta onneksi takuuna. Tämän päälle tietysti normaalit huollot.. Itsellä lienee käynyt hieman huono tuuri tämän auton suhteen, tutuilla kyllä on vastaavia kapistuksia, eikä niissä näitä kaikkia vikoja ole ollut. Kieltämättä hieman on merkkiuskollisuus horjunut..
No, on autossa onneksi hyviäkin puolia, matka-autona mukava, sopivan tehokas ja melko taloudellinenkin. Ja ihan hyvillä varusteilla tuo oma yksilö, vaikkakin on Comfortline-malli.
Ja autollahan on ajettu 163 tkm nyt... Tulevat pari vuotta näyttää kyllä onko seuraavakin auto Passatti vai joku aivan muun merkkinen.. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään vannoutuneen Passattimiehen mieltä, antipatioilleni lienee syynsä..
-Mukavuusohjausyksikkö vaihdettu
-Vaihdelaatikko vaihdettu 100tkm ajettuun purkulaatikkoon (laakerivika)
-Kummankin puolen vetonivelet vaihdettu (toiseen lisäksi hieman myöhemmin kumi uusittu)
-Toinen etuvalon umpio vaihdettu
-Syyläri vaihdettu
-Takakontin avausmekanismi purettu ja puhdistettu (eli ei siis periaatteessa korjattu, mutta laitan sen tähän että lista näyttää pidemmältä)
-Ilmastoinnin flekti vaihdettu
Tämän päälle kun lisää Webaston temppuilut, mikä ei tietenkään ole Passatin vika, (jälkiasennus Webasto) niin voi kuvitella, kuinka monta verisuonta auton takia on meinannut päästä katketa. Webasto vaihdettiin uuteen lopulta onneksi takuuna. Tämän päälle tietysti normaalit huollot.. Itsellä lienee käynyt hieman huono tuuri tämän auton suhteen, tutuilla kyllä on vastaavia kapistuksia, eikä niissä näitä kaikkia vikoja ole ollut. Kieltämättä hieman on merkkiuskollisuus horjunut..
No, on autossa onneksi hyviäkin puolia, matka-autona mukava, sopivan tehokas ja melko taloudellinenkin. Ja ihan hyvillä varusteilla tuo oma yksilö, vaikkakin on Comfortline-malli.
Ja autollahan on ajettu 163 tkm nyt... Tulevat pari vuotta näyttää kyllä onko seuraavakin auto Passatti vai joku aivan muun merkkinen.. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään vannoutuneen Passattimiehen mieltä, antipatioilleni lienee syynsä..
Passat Variant 3bg 1,9 tdi 96kw -05
Jahas, projektia taas tiedossa..
Ollaan tässä parin viikon ajan emännän kans huomattu molemmat, että joku käry haisee pidemmän ajon jälkeen auton etuosassa, no oon ollu siinä luulossa että suolakura siellä vaan käryää pakoputken päällä.. no tänään töistä tullessa tuntu niin tahmeasti liikkuvan ja kulutuskin näytti yli 10litraa 80km/h nopeudessa maantiellä(35km matkalla keskikulutus 10.5l).. no sit kotiin tultuu kokeilin, apparin puolen etuvanne niin kuuma ettei kärsi koskea, jarruhan siellä on jumissa, eikä mikään suolakuran käry!
Muutama viikko sit vaihdoin eteen jarrupalat, huomasin jo sillon että sen puolen mäntä oli aika tiukka painaa sisään ja suojakumi oli ympäriltä hajalla, no nytpä se sit vissiin meni lopullisesti jumiin..
Onko tohon nyt halvin, helpoin ja nopein vaihtoehto, ku käyn motonetistä suoraan uuden vaihtosatulan ja taas uudet palat? palat varmaan on vaihtokunnossa ainaki oikeelta puolelta, ku nyt puoltaa jarrutellessa niin perkeleesti
Edit: on tohon näköjään tiivistesarjakin saatavilla ku tarkemmin kattelee, taidanki sen ja jarrunestettä purkin käydä huomenissa hakemas ja lauantaina puran sen satulan, pakko ois saada mahollisimman nopeesti taas ajokuntoon
Käykös tohon ihan normi jarruneste, vai pitääkö olla jotain spesiaalia?
Ollaan tässä parin viikon ajan emännän kans huomattu molemmat, että joku käry haisee pidemmän ajon jälkeen auton etuosassa, no oon ollu siinä luulossa että suolakura siellä vaan käryää pakoputken päällä.. no tänään töistä tullessa tuntu niin tahmeasti liikkuvan ja kulutuskin näytti yli 10litraa 80km/h nopeudessa maantiellä(35km matkalla keskikulutus 10.5l).. no sit kotiin tultuu kokeilin, apparin puolen etuvanne niin kuuma ettei kärsi koskea, jarruhan siellä on jumissa, eikä mikään suolakuran käry!
Muutama viikko sit vaihdoin eteen jarrupalat, huomasin jo sillon että sen puolen mäntä oli aika tiukka painaa sisään ja suojakumi oli ympäriltä hajalla, no nytpä se sit vissiin meni lopullisesti jumiin..
Onko tohon nyt halvin, helpoin ja nopein vaihtoehto, ku käyn motonetistä suoraan uuden vaihtosatulan ja taas uudet palat? palat varmaan on vaihtokunnossa ainaki oikeelta puolelta, ku nyt puoltaa jarrutellessa niin perkeleesti
Edit: on tohon näköjään tiivistesarjakin saatavilla ku tarkemmin kattelee, taidanki sen ja jarrunestettä purkin käydä huomenissa hakemas ja lauantaina puran sen satulan, pakko ois saada mahollisimman nopeesti taas ajokuntoon
Käykös tohon ihan normi jarruneste, vai pitääkö olla jotain spesiaalia?
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Normi jarruneste ja vaihda suosiolla kerralla koko satula... männän saaminen takaisin paikalleen tiivisteen vaihdon jälkeen varsinkin talvella on muutamaa kirosanaa vaativa homma. Vaihda suosiolla koko satula... mielummin maksaa about 50 euroa uudesta satulasta kun helpottaa hommaa ja paljon.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kaveri tilasi omaan 3BG koriseen passattiin tuon "muotiritilän" kun oli samanlailla rikki. Maksoi muistaakseni alle 40e ja tuskin 3B koriseen sen kalliimpi. Saattaa ehkä jopa olla täysin sama. (kysyy esim slamitilta tai speed-autoteile)Kapteeni wrote: - Muotiritilä hajonnut siitä tuulilasin alareunasta. Se minkä läpi pyyhkijät tulee. Lumi sataa suoraan akun päälle. Tähän eilen väkästelin vähän kumilappuviritystä, mutta olisihan se uusi osa ihan kiva. Suattaapi maksaa vaan aika vidusti.
1.8T Passat variant -99