G4 TDI ASZ vauhtipyörä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
MarkoR
Posts: 105
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

G4 TDI ASZ vauhtipyörä

Post by MarkoR »

Tere!

Öljynsuodatinta vaihtaessa huomasin että konehuoneessa lohkon ja vaihdelaatikon kiinnityskohdassa on kolo/reikä jota ei ole peitetty. Tästä kolosta näkyy selkeesti vauhtipyörän kehää..

Onkohan toi nyt ihan normi juttu? Vai kuuluisiko tuossa olla joku tulppa?
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä siellä tulppa pitäis olla, joko sellanen vihreä kierteelle ruuvattava tai musta kuminen joka pysyy "kauluksella" paikoillaan. Eihän siitä nyt mitään haittaa silti ole vaikka se sieltä puuttuisikin...

Ideana sillä kurkkausluukulla on, että näkee vauhtipyörän merkin, jos jakoa tarkastaa tai jakohihnan vaihtaa.
Vauhtipyörässä on pieni lovi ja siinä reiän reunassa "nuoli" vauhtipyörään päin.

PS. Eräät sankarit on joskus sen reiän kautta vaihdellut vaihteisto-öljyjäkin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
static
Posts: 24
Joined: 4.10.2010 8:05
Location: TRE/JKL

Post by static »

Pasi Häkli wrote:Kyllä siellä tulppa pitäis olla, joko sellanen vihreä kierteelle ruuvattava tai musta kuminen joka pysyy "kauluksella" paikoillaan. Eihän siitä nyt mitään haittaa silti ole vaikka se sieltä puuttuisikin...

Ideana sillä kurkkausluukulla on, että näkee vauhtipyörän merkin, jos jakoa tarkastaa tai jakohihnan vaihtaa.
Vauhtipyörässä on pieni lovi ja siinä reiän reunassa "nuoli" vauhtipyörään päin.

PS. Eräät sankarit on joskus sen reiän kautta vaihdellut vaihteisto-öljyjäkin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eipä mullakaan tota tulppaa ole enää siellä paikallaan, nyt kun vielä kerrot mikä kierre siinä reiässä on niin katon hyllystä sopivan tulpan siihen eli suomeksi sanottuna olen sen verran laiska etten jaksa tulppakasan kanssa kokeilla olisko noissa joku sopiva :D
Golf IV variant TDI PD130
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

static wrote:
Pasi Häkli wrote:Kyllä siellä tulppa pitäis olla, joko sellanen vihreä kierteelle ruuvattava tai musta kuminen joka pysyy "kauluksella" paikoillaan. Eihän siitä nyt mitään haittaa silti ole vaikka se sieltä puuttuisikin...

Ideana sillä kurkkausluukulla on, että näkee vauhtipyörän merkin, jos jakoa tarkastaa tai jakohihnan vaihtaa.
Vauhtipyörässä on pieni lovi ja siinä reiän reunassa "nuoli" vauhtipyörään päin.

PS. Eräät sankarit on joskus sen reiän kautta vaihdellut vaihteisto-öljyjäkin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eipä mullakaan tota tulppaa ole enää siellä paikallaan, nyt kun vielä kerrot mikä kierre siinä reiässä on niin katon hyllystä sopivan tulpan siihen eli suomeksi sanottuna olen sen verran laiska etten jaksa tulppakasan kanssa kokeilla olisko noissa joku sopiva :D
Muista sitten ettet liian pitkää tulppaa laita ettei vauhtipyörään ota kiinni.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

en muista yhtään minkä kokonen se reikä on, niitäkin on ainakin kahta eri mallista reikää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
static
Posts: 24
Joined: 4.10.2010 8:05
Location: TRE/JKL

Post by static »

Omassa autossa ei ole ollenkaan kierteitä tossa reiässä, joten jonku kumitulpan vaatisi. Kone siis ASZ ja laatikko ERF.
Golf IV variant TDI PD130
Post Reply