Päivän projekti...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Olisitte tullu juttusille, minä (ylväänä) kannoin clubin hupparia päällä koko v-lopun, eikä kukaan uskaltautunut porinoille.Pia wrote:Viikonlopun rojektina oli viettää Runi-porukan kanssa kesäkauden päättäjäiset ja viettää lauantai ja sunnuntai Härmässä Tractor pullingin EM-kisoissa.
Olihan sitte pojjaat härskejä vehkeitä!! Kerrassaan mahtava viikonloppu!!![]()

Ja joku on saattanut bongata erittäin likaisen passatin välillä Alahärmä - Kärsämäki. Oli mökki soratien takana...


Passat variant 1.8t -98
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kuvia löytyypi täältäPia wrote:Viikonlopun rojektina oli viettää Runi-porukan kanssa kesäkauden päättäjäiset ja viettää lauantai ja sunnuntai Härmässä Tractor pullingin EM-kisoissa.
Olihan sitte pojjaat härskejä vehkeitä!! Kerrassaan mahtava viikonloppu!!![]()
Huomenna vaihtuu uus laatikko / kytkin... Samalla käyn koeajamassa pari audia...Musti wrote:Uppina... Eli "viallinen" kaksoismassa vaihdettuMusti wrote:Golffin kaksoismassa päätti tehdä itsestään rikkinäisen kaksoismassan...ei apua... Vika löytyi muualta
Uusi vaihdelaatikko tilattu... Hoh hoijaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ite tykkään kans, mukavan kevyesti liikkuu vaikka on iso auto ja kevyt ohjaus tekee siitä niin vaivattoman ajaa.molskit wrote:Möin passatin poijes ja nyt on koeajossa a6 audi 3.0tdi. On muuten mahtava auto ajaa...
Jos rahaa olis enemmänkin niin voisin jopa ostaa moisen, farkkuna tietty. Itse moottoristakaan ei ihan valtavasti ole pahaa sanottavaa. Jotain pientä tietty.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vaihtelin pihassa Passattiin Jomin alle. Tai muuten, mut toinen takaiskarin yläpää vastusti sen verran et täytyy vaihtaa toinen kerta. Reilu kaks tuntia meni kun joutu tappelemaan ton kanssa..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Golfin hakeminen jakopäärempasta, vähän tuli enempi hintaa kun piti erinäisiä tiivisteitä vaihdella isommalla kädellä ja moniurahihnan kiristin, mut jospa ne sit kestäis auton eliniän... tai ainakin seuraavaan jakopääremppaan. 

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Bosch Touring 190 lisävalot ruuvattu keulalle. Ei vielä kokemuksia, testiin parin tunnin päästä.
Aiemmassa autossa oli Hellan 1000FF lisävalot night breakereillä ja täytyy kyllä sanoa, että olivat hyvät lisävalot tuohon kokoluokkaan. Sopivasti oli pituutta ja leveyttä valokeilassa. Ainut iso miinus niistä valoista oli polttimoiden vaihto. Valot joutui irrottaan autosta kokonaan pois ja purkaan koko umpion, jotta sai polttimon vaihdettua.
Aiemmassa autossa oli Hellan 1000FF lisävalot night breakereillä ja täytyy kyllä sanoa, että olivat hyvät lisävalot tuohon kokoluokkaan. Sopivasti oli pituutta ja leveyttä valokeilassa. Ainut iso miinus niistä valoista oli polttimoiden vaihto. Valot joutui irrottaan autosta kokonaan pois ja purkaan koko umpion, jotta sai polttimon vaihdettua.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Tuli vaiheltua murroksen suojakumit molemminpuolin Passattiin, ekalla puolella meni neljä tuntia tuskaillessa, toinen puoli meniki reilussa tunnissa
Jarrupalat piti myös vaihtaa eteen, mut ei ollu 7mm kuusiokoloavainta että ois liukutapit saanu pois, nii jäipä ne sit ens kertaan
Miten muuten sen taaemman alatukivarren saa kotikonstein irti korin puolesta? oisin ottanu sen irtaalleen ku lähti pallosta suojakumi irti ku pallonivelen ulosvetäjällä irrotin pallot, no ei sieltä korin puolesta se puslan pultti mahdu tulemaan näköjään pois.. Pitääkö apurunkoa laskea senkin takia, vai onko helpompi auton pohjaan lyödä pikku lommo, että mahtuu pultti tulemaan?
Pistin sen pallon suojakumin sit paikalleen siellä paikallaan ollessa.
Etupyörän laakerikin ilmeisesti jurnuttaa taas, ei ollu motonetin laakeri pitkäikänen, vuosi sitten tuli molemminpuolin vaihatettuu.. Ja apparin puolen etuiskari oli päältä märkä, iskariremppaanki pääsenee siis pian, alkaa nuo kilsat olla sellaset, että kaikki kulutusosat menee vaihtoon (254tkm)
Että siinäpä projektia kerrassaan tälle päivälle


Miten muuten sen taaemman alatukivarren saa kotikonstein irti korin puolesta? oisin ottanu sen irtaalleen ku lähti pallosta suojakumi irti ku pallonivelen ulosvetäjällä irrotin pallot, no ei sieltä korin puolesta se puslan pultti mahdu tulemaan näköjään pois.. Pitääkö apurunkoa laskea senkin takia, vai onko helpompi auton pohjaan lyödä pikku lommo, että mahtuu pultti tulemaan?

Pistin sen pallon suojakumin sit paikalleen siellä paikallaan ollessa.
Etupyörän laakerikin ilmeisesti jurnuttaa taas, ei ollu motonetin laakeri pitkäikänen, vuosi sitten tuli molemminpuolin vaihatettuu.. Ja apparin puolen etuiskari oli päältä märkä, iskariremppaanki pääsenee siis pian, alkaa nuo kilsat olla sellaset, että kaikki kulutusosat menee vaihtoon (254tkm)
Että siinäpä projektia kerrassaan tälle päivälle

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
^ Niinhän tuo tahtoo itelläkin olla, että ne minulle sopivat autot on siellä duunaririvistössä takimmaisena autoliikkeissä ja mittarissa on +200tkm ja kun ne on sitten ajossa välin +200tkm - +300tkm niin tahtoo siiinä välissä olla kaikki kuluvat osat vaihtokunnossa
Töissä joutuu kuunteleen kun porukka ostaa uusia autoja ja ajaa sen max.180tkm ja kehuvat, että ei oo mitään ollu

Töissä joutuu kuunteleen kun porukka ostaa uusia autoja ja ajaa sen max.180tkm ja kehuvat, että ei oo mitään ollu

2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Lyhkäsiin valoihin Diamond visionit polttimoiksi, onhan se aika valkoista valoa, mutta nyt Osram cool blue parkit on aika keltaset.. Olihan siinä sen verran vääntämistä, että saavat siellä pysyä oli valkoista tai keltaista valoa
Niin ja kuluneen vaihdekepin pussin tilalle TDI teksteillä varustettu korvike.

Niin ja kuluneen vaihdekepin pussin tilalle TDI teksteillä varustettu korvike.
Golf IV variant TDI PD130
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Menin vaihtamaan katsastusrenkaita alle ni kaikki tyhjinä, vuoti pirusti venttiilin juuresta. Kiva huomata su iltana kun huomenna aamulla jälkitarkastus..
Onneks löyty tutulta yhet Mersun vanteet alle ni pääsee katsastukseen
Jommikin oli laskenu keulasta melkein pari senttiä, joutu uuestaa ruuvaamaan katsastuskorkeuteen.


Jommikin oli laskenu keulasta melkein pari senttiä, joutu uuestaa ruuvaamaan katsastuskorkeuteen.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Siskon A4 avanttiin takaiskarit ja eteen jarruletkut vaihettiin. Samalla oman Boran pesu.
Viime viikolla Boraan kuskin puolelle ulompi vetarinkumi ja laturin hihnapyörä, oli se vapaakytkin jumissa, joka aiheutti ikävä kolinaa tyhjäkäynnillä...
Leimakin tuli haettua Boraan viime viikolla. Ei ollut muuta sanomista kun parkkipoltin ja valojenkorkeuden säätö. Jäi laittamatta joskus umpioita vaihdettaessa koko korkeudensäätö moottorit
Ei tosin papereihin mitään laittanut, paitsi vanteet jotka muutoskatsastettiin.
Edit. Ainiin isompi ahdinkin odottelee asennusta.
Viime viikolla Boraan kuskin puolelle ulompi vetarinkumi ja laturin hihnapyörä, oli se vapaakytkin jumissa, joka aiheutti ikävä kolinaa tyhjäkäynnillä...
Leimakin tuli haettua Boraan viime viikolla. Ei ollut muuta sanomista kun parkkipoltin ja valojenkorkeuden säätö. Jäi laittamatta joskus umpioita vaihdettaessa koko korkeudensäätö moottorit

Edit. Ainiin isompi ahdinkin odottelee asennusta.
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Eilen lähti Passatista vaihtoon vasen takajarrusatula, takaiskarit kumeineen, iskareiden "kupit", puslat, takajarrulevyt & palat. Myös etuvalojen polttimot tuli pienen sekoilun myötä vaihdettua... luulin että vika on muualla mutta polttimosta se kiinni olikin kun ensiksi vaihtoi väärät lamput 

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
No eihän sekään mennyt putkeen perkele. Nyt testeri herjaa oikeaa takasatulaa. Ei saa vikaa nollattua... Satulaa irrottaessa irtosi apikot itse liittimestä. Sain ne takaisin nätisti ja loksahtivat lukkoon.leevi wrote:2005 A6 Quatron jarruremppa... Plaah mikä homma takajarruissa lattialla.
Kellään ideoita??
G3 Variant 1.8 Europe
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
saakko testerillä männät auki ja kiinni ? pitäs sillä lähtee
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Auki lähtivät kyllä, mutta nyt oikea ei sano mitään... Saako noita apikoita edes väärinpäin kiinni, epäilen? Mulla oli käytössä semmoinen biilteeman haistakakka jarrutesteri. Kaveri käytti tänään sen toisella kaverilla ihan VAG comin päässä, ja se herjasi tuota oikeata puolta. Mites tuo niiden ohjainyksikkö, ei kai molemmille ole omaa. Olettaisin että jos olisi Boksissa vika, niin silloin olisi molemmat puolet pimeenä..
G3 Variant 1.8 Europe
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Siellä on yksi ohjainlaite joka syöttää virtaa molemmille jarrusatuloille, se voi kyllä temppuilla niinkin että herjailee vain toista puolta. Erikseen se niitä ohjaa. On aika harvinaista että ne temppuilee vaihdon yhteydessä, mutta on niinkin käynyt.
Ainakin 3c passattiin muistan päivittäneeni käsijarrun ohjainlaitteen + tekeväni kaikenmaailman kikkailuja(akunkenkää irti jne), jotta saatiin käsijarru pelaamaan jarrupalojen vaihdon jälkeen. Välillä osaavat olla vittumaisia..
Kerran jouduttiin koko ohjainlaite uusimaan kun mikään ei auttanut. Olisko ollu joku 500 euron paukku sekin.
Ainakin 3c passattiin muistan päivittäneeni käsijarrun ohjainlaitteen + tekeväni kaikenmaailman kikkailuja(akunkenkää irti jne), jotta saatiin käsijarru pelaamaan jarrupalojen vaihdon jälkeen. Välillä osaavat olla vittumaisia..
Kerran jouduttiin koko ohjainlaite uusimaan kun mikään ei auttanut. Olisko ollu joku 500 euron paukku sekin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kävimpä hakemassa Oulun motonetistä repullisen polttimoita ja sain vaihdettua lyhkäset H7 ja lisävaloihin H3:t vaan siihempä tyssäs. Onko oikeasti joku vaihtanu pitkien H1 polttimot nelos golffin umpioihin ilman muiden ympärillä olevien osien purkamista? Tai sitten nämä mun pianistin kädet eivät vain mahdu
Ei edes nähny pitkien polttimoiden liitintä saatika, millasella hakasella ne on kiinni, parkkipolttimon liitin vain näkyy kun yrittää kurkistella sinne sisälle.
Kuskin puolella saattais saada vaihdettua, jos akun irrottaa, mutta vänkärin puolella joutuis ottaan pesurin säiliö irti ja mahdollisesti ahtoputkea kans?
Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

Kuskin puolella saattais saada vaihdettua, jos akun irrottaa, mutta vänkärin puolella joutuis ottaan pesurin säiliö irti ja mahdollisesti ahtoputkea kans?
Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Uuden Downpipen suunnitteluu. Turbolta lähtee 69mm vbandilla, siitä supistajalla 76mm rosterikäyriin ja lopuksi taas supistajan ja vband liitoksen jälkeen haitariin. Haitari ja loppuputki onkin legendaarista AjH:n tekemää rosteriränniä, joka on palvellut jo useammassa kokoonpanossa. Kannatti joskus aikoinaan sijoittaa niin ei tartte joka kerta uusiksi tehdä.
Täh onko Troijan kebsumestoja muuallakin kuin Jyväskyläs?Jonsekki wrote:Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Koskas siitä on jo legendaa tulluJukkaA wrote:Uuden Downpipen suunnitteluu. Turbolta lähtee 69mm vbandilla, siitä supistajalla 76mm rosterikäyriin ja lopuksi taas supistajan ja vband liitoksen jälkeen haitariin. Haitari ja loppuputki onkin legendaarista AjH:n tekemää rosteriränniä, joka on palvellut jo useammassa kokoonpanossa. Kannatti joskus aikoinaan sijoittaa niin ei tartte joka kerta uusiksi tehdä.

Ei olis pitäny sillon nuukailla vaan heti suorilta tehty se alku 76mm matskusta, olis sekin kuosissa.
Päivän projektina kosteusvahingon kuivattelua ja vuotokohdan umpeen muurausta.
Parin viime yön projektina ollu kaverin drifteriin tehdä 2JZ paketille kannakkeita.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt on pitkienkin polttimot vaihdettu. Vänkärin puolella homma olikin helppo (ei ilmastointia) kun vähän katseli peilin avulla umpion taakse (ja auttaa kummasti kun päivän valossa tuumailee). Kuskin puolella jouduin irrottamaan akun, jotta mahtu käsi sinne umpion sisälle, umpion ympärillä oli muovinen kehikko, johon kiinnittyy kuskin puolen suojamuovit. Loppujen lopuksi ei paha rasti ollenkaan.Jonsekki wrote:Kävimpä hakemassa Oulun motonetistä repullisen polttimoita ja sain vaihdettua lyhkäset H7 ja lisävaloihin H3:t vaan siihempä tyssäs. Onko oikeasti joku vaihtanu pitkien H1 polttimot nelos golffin umpioihin ilman muiden ympärillä olevien osien purkamista? Tai sitten nämä mun pianistin kädet eivät vain mahduEi edes nähny pitkien polttimoiden liitintä saatika, millasella hakasella ne on kiinni, parkkipolttimon liitin vain näkyy kun yrittää kurkistella sinne sisälle.
Kuskin puolella saattais saada vaihdettua, jos akun irrottaa, mutta vänkärin puolella joutuis ottaan pesurin säiliö irti ja mahdollisesti ahtoputkea kans?
Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää
Samalla alko kestotesti näille prosentti polttimoille,
Lähivalot H7 Osram silverstar (saa nähä miten valoautomatiikka tappaa nämä valot)
Pitkät H1 Philips Vision plus
Lisäpitkät H3 Night Breaker Plussat
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila