Elikkäs... vaihdoin uudet ledipolttimot, mut valot ei pala kuin n. 5 sekkaa ja se oli siinä. Sit jos laitan ovet lukkoon ja takas auki palaa taas sen 5 sekkaa vikakoodia näyttää auton omalla näytöllä, mutta miksi ku valot toimii kuiteskin hetken.
Ne ledit kuluttaa niin vähä virtaa, että auton oma vikadiagnostiikka luulee lampun olevan rikki ja sen takia lopettaa virransyöttämisen ko.lampulle muutaman sekunnin kuluttua.
Saman havainnon tehneenä, tosin rekisterikilven valoilla, päädyin samaan tulokseen. Sen jälkeen kaivelin miljoonalaatikon pohjalta pieniä <100 ohmin vastuksia ja juotin ne kiinni ledivalon rinnalle. Eli lisäsin vastusta, jolloin järjestelmä luulee normaalin hehkulankakuluttajan olevan paikoillaan ehjänä. Nyt toimii halutulla tavalla ja ero on huomattava aiempaan verrattuna.
Voiko moisen lisävastuksen lisätä lasikantaLED-polttimoon, en tiedä.
Ei suoraan polttimoon ehkä mutta kantaan johtojen väliin, saman asianhan se ajaa. Ja kai sen lasikantaankin saa juoteltua jotenkin niin että polttimo menee vielä kantaansa ja vastuskin pysyy kiinni.
Kokonaisvastushan pienenee kun polttimon rinnalle lisää vastuksen, eli virrankulutus kasvaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vag-comilla ottaa pois päältä sen palaneen polttimotestauksen niin sen jälkeen pitäis pysyä päällä ja ehkä jopa kestääkin ledit sitten.
Itellä kesti canbus-ledit n.4kk koska aina käynnistäessä vilkauttaa muistaakseni 3krt niitä päälle ennen sytyttämistä, kun testaa onko ne ehjät.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91