Mk3 nykiminen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Mk3 nykiminen

Post by PEELO »

Taas palasi vanha vika eli läpimäksi ajettuna alkoi nykiminen n. 2500-3000 kierroksen alueella... kävin tankilla ja laitoin 98 tankkiin (koko ajan olen käyttänyt 98 ) en tiedä on yhteyttä tankkaukseen? Harvakseltaa nyykii... ei vielä häiritse mutta kumminkin.
Vaihdettu ohjausboxi, ruiskuyksikkö, tyhjäkäyntimoottori, virranjakaja... loppuu huumori kohta.

Toinen vika joskin ei häiritsevä on että välillä tyhjäkäynti on vain 500-600 ja taas välillä normi 1000. Lämpötiloilla (moottorin/ulkoilman) ei vaikutusta? Tyhjäkäyntimoottori uusi.

Ei tällähetkellä mahdollisuutta lukea vikakoodia.
Ideoita?
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Itsellänihän on sellaista kevyttä nykimistä kierrosalueella 1000 - 3000. Kone on 1,8 66kW abs. Edellinen omistaja vaihtanut, tulpanjohdot, virranjakajankannen, pyörijän (mahdollisesti koko jakajan), tulpat, ruiskun kumitiivisteen, bensan suodattimen ja ilman suodattimen. Itse vaihdoin tulpat, joitakin ilmaletkuja ja lambda-anturin, nykiminen jatkui. Testattu ehjällä puolalla, ei vaikutusta.

Viime viikolla ruiskutuspumppu teki tiltin. Lähti kopautuksella toimintaan. Otin irti ja putsasin kuitenkin ja letkut puhalsin puhtaaksi. Ei vaikutusta. -> mittautin bensapaineet ja tuoton, ei ongelmaa. Luettiin vikakoodit, ei merkkejä vioista. Säädettiin sytytyksen perusennakko oletusarvoon. Tunnin verran oltiin pajalla puuhailemassa, niin saipahan aika paljon mahdollisia ongelmapisteitä rajattua pois. Nykiminen ainakin vähentyi, vielä ei täyttä varmuutta asiasta.

Eli sytytyksen säätöön ja vikakoodien lukuun ensimmäiseksi.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Pitikö mennä kehumaan.... Nyt loppu nykiminen. Eli oletettavasti se bensapumppu nyt sitten hyytyi uudestaan. Pitääpä hakea moponetistä uusi tilalle ja kerronpa lisää tarinaa sitten lähiaikoina.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
User avatar
Juhizz
Posts: 1208
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Post by Juhizz »

Kolmosissa kannattaa aina tarkistaa se kaasariruiskun kumijalka. Tyyppivika niissä vehkeissä. Eli murtuu ajan myötä.

Itsellä aikanaan Ventossa oli koko ruisku irti imusarjasta.
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Kumilaipan tarkastanut/vaihtanut... tuo bensapumppu vois olla seuraava, ehkä.
PEELO
Posts: 44
Joined: 21.3.2011 17:08
Location: Pohjois-Savo, Maaninka

Post by PEELO »

Nuo tyhjäkäynnin matalat kierrokset vielä kummasttuttaa ainakin kun tuo talvi on tulossa.
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Pumppu vaihdettu, mätänetistä 69,90e. Nyt tuntuu taas toimivan ihan hyvin.

Vanhakin toimii, ei toimii, toimii, ei toimi. Eli ilmeisesti 275tkm on riittänyt ja alkaa olla lopussa. Vaihtotyönähän tuo ei ole kovin kummoinen.
Pumppu on aika tiukassa jos sitä käsin yrittää kääntää. Mutta siinä on päällä sellaiset kolot joihin käy esim putkipihtien käsiosat, jolloin pihtipäästä puristaessa saa sen verran pitoa ja apuvartta, että pumppu kääntyy kohtuullisen helposti.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Post Reply