1.8T AWT jakopään vaihto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
--hartsa--
Posts: 67
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

1.8T AWT jakopään vaihto

Post by --hartsa-- »

anteeks jos asia on jo monesti käsitelty, en haulla löytäny ku dieseleistä juttua.

Ens alkuun että mikä on virallinen vaihtoväli AWT koneessa hihnan vaihdolle? Toisekseen kun osassa sarjoista tulee mukana vaimenninkin hihnalle niin onko se pakko laittaa samalla vai pärjääkö pelkillä rullilla ja vesipumpulla? Kannattaisiko vesipumppu hakea marmoritiskiltä vai onko tarvikkeena saatavilla mitään hyviä pumppuja? Tullu niin vähän pelattua volkkarin parissa kun on vaan käyttöpeli että kaikki perustiedotkin ihan hukassa vielä :roll: Mut oisin kiitollinen kun sais huomioitavista asioista hyvän listan :D Itse kumminkin se remmi vaihdettava ni osais ennakkoon varautua yllätyksiin, äänetön se jakopää on mutta eihän se välttämättä kaikkea kerro. Mikähän ois paras vaihtoehto? Alkuperänen, Conti, SKF, Gates? Vielä sen verran että onko kukaan laittanut Dayco merkkistä jakohihnasarjaa? Hinta houkuttelis mutta vääräpaikka säästää jos laatu ei oo sitä mitä mainostetaan :) Niin, remmi on vaihdettu 190tkm kohdilla viimeks ja nyt on mittarissa jo 275tkm :?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Se hydraulikiristin vaihdetaan aina jos se on vuotanut öljyä pihalle. Jos täysin kuiva niin menee se vanhallakin.
Villi veikkaus että se virallinen vaihtoväli vois olla 120tkm. Eipä noista muita hajoa kuin vesipumppuja, jos ajellaan paljolti yli vaihtovälin.

Ite laitoin gatesin hihnasarjan omaan autoon, kaippa se siellä pyörii yhtälailla kuin skf:ät ja muut.
Jos alkuperäset osat haet niin nykyisen vesipumpun on oltava alkuperäinen, vesipumppu kun on vaihto-osa, ja hinta pompsahtaa reilusti jos ei ole alkuperäistä vesipumppua antaa vaihdossa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
--hartsa--
Posts: 67
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Post by --hartsa-- »

Pasi Häkli wrote:Se hydraulikiristin vaihdetaan aina jos se on vuotanut öljyä pihalle. Jos täysin kuiva niin menee se vanhallakin.
Villi veikkaus että se virallinen vaihtoväli vois olla 120tkm. Eipä noista muita hajoa kuin vesipumppuja, jos ajellaan paljolti yli vaihtovälin.

Ite laitoin gatesin hihnasarjan omaan autoon, kaippa se siellä pyörii yhtälailla kuin skf:ät ja muut.
Jos alkuperäset osat haet niin nykyisen vesipumpun on oltava alkuperäinen, vesipumppu kun on vaihto-osa, ja hinta pompsahtaa reilusti jos ei ole alkuperäistä vesipumppua antaa vaihdossa.
Tossa jatkoin googlettelua ja löyty lista vaihtoväleistä

http://www.seatclubfinland.com/filet/mo ... ulukko.pdf

AWT 180tkm vaihtoväli :shock:
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo, viralliset vaihtovälit voi välillä olla aika rajuja, niinkuin on näemmä tossa awt koneessakin. Mutta suosittelisin vaihtamaan 120tkm välein.. Kyllähän nykyään ajetaan samalla ilmanputsarillakin 90tkm. Mitään järkeä siinä ei ole, mutta näin saadaan huoltokustannukset pienemmäksi, ainakin paperilla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply