Auton laskemisen riemua...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jops tolpan nappaa pois ja puristimella painaa jousta vähän kasaan, niin kai se rengas sieltä irtoaa sahaamattakin, irroittamatta on kyllä aika vaikee uutta lukitustakaans saada paikalleen.
Edit: tosin paikan ja työkalut / tekijän tuokin vaatii.
Editedit: saakelin mininäppis kun tulee pelkkiä typoja....
Edit: tosin paikan ja työkalut / tekijän tuokin vaatii.
Editedit: saakelin mininäppis kun tulee pelkkiä typoja....
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Jos siinä tolpassa on lähes täysi madallus, niin silloin se tulee pois paikaltaan ihan ilman mitään jousipuristimia. Kulma ylös ja tolppa auki ja irti. Kaveri jos avittaa ylälautasen irrotuksessa, niin ei välttämättä tarvitse sillonkaan niitä puristimia. Riittää kun jollain työkalulla painaa sitä apujousta kasaan -> apujousen ja ylälautasen väliin tulee rako ja ylälautasen voi irroittaa. Sitten vaan koko jousipaska pois ja alalautanen rautasahalla poikki. Uusi alalautanen paikalleen, iskarin ilmaus, jouset paikalleen, ylälautanen kiinni ja tolppa takaisin. Ei pitäis mennä kun 30min kun pultitkin on lähiaikoina olleet auki.
Tietysti ihan ekana kannattaa jonkin aikaa uittaa alalautasta crc:ssä ja putsata huolellisesti kaikki irtopaska pois lautasen ylä ja alapuolelta. Crc:tä ruiskuttaa niin kauan/useasti ettei lautasen välistä tule enää likasta crc:tä ulos. Myös bräkleen sopii tähän hommaan ja itse asiassa se puhdistaakin paremmin. Bräkleenin jälkeen kannattaa sitten laittaa sitä crc:tä ennen kuin lähtee alalautasta pyörittämään, bräkleen kun vie kaiken voitelun pois välistä ja lautanen saattaa jumahtaa kunnolla kiinni. Tällä kikalla se lautanen saattaa lähtä liikkeelle ilman tolpan irroitusta. Mutta oletan että Osku on nämä jo kokeillut?
Tietysti ihan ekana kannattaa jonkin aikaa uittaa alalautasta crc:ssä ja putsata huolellisesti kaikki irtopaska pois lautasen ylä ja alapuolelta. Crc:tä ruiskuttaa niin kauan/useasti ettei lautasen välistä tule enää likasta crc:tä ulos. Myös bräkleen sopii tähän hommaan ja itse asiassa se puhdistaakin paremmin. Bräkleenin jälkeen kannattaa sitten laittaa sitä crc:tä ennen kuin lähtee alalautasta pyörittämään, bräkleen kun vie kaiken voitelun pois välistä ja lautanen saattaa jumahtaa kunnolla kiinni. Tällä kikalla se lautanen saattaa lähtä liikkeelle ilman tolpan irroitusta. Mutta oletan että Osku on nämä jo kokeillut?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ja kun tuon tolpan saa pois paikoiltaan ja osat purettua pois paikoiltaan, niin kierteiden puhdistukseen voi käyttää pientä hammasharjatyylistä kupariharjaa. Se ei vaurioita kierteitä ja sillä lähtee suurin osa lioista pois, sitten suihkii Bräkleeniä reilusti.. Crc:n ruosteenirrotus/voiteluöljy saattaa irrottaa, mutta myös ns. kylmäspray reilusti suihkittuna antaa ns. lämpöshokin niille osille. Kyllä se pitäisi hajottamatta irrota, jos ei joku ole hakannut kierteitä ihan rikki..
Jos jousia pitää jostain syystä puristaa kasaan ilman jousipuristimia, niin hätätilassa pienillä räikkäliinoilla voi pikkuisen avittaa purkuvaiheessa.. <- hätä keinot keksii, tosin onhan noita avattu ihan ilman mitään ilman suurempia vaurioita..
Jos jousia pitää jostain syystä puristaa kasaan ilman jousipuristimia, niin hätätilassa pienillä räikkäliinoilla voi pikkuisen avittaa purkuvaiheessa.. <- hätä keinot keksii, tosin onhan noita avattu ihan ilman mitään ilman suurempia vaurioita..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kun siellä se apujousi on niin purkuhommassa ei ole kyllä vaativuustasoa ollenkaan.
Alapultti irti ja ylhäältä mutterit. Tolppa tulee ulos vaivatta kun se on matalalla ja apujousikin on apuna.
Purkamisessa sama homma, ja sit pääseekin sen alalautasen kimppuun.
Jos uusi alalautanen on jo niin nopein homma varmaan on pistää se jumahtanut kahteen osaan ja roskiin. Ihmeen hyvin nää saa joskus jumiin ihan yrittämättä, mulla ei ole useamman alustan ja säätösession jäljiltäkään vielä yhtään jumittunut.
Alapultti irti ja ylhäältä mutterit. Tolppa tulee ulos vaivatta kun se on matalalla ja apujousikin on apuna.
Purkamisessa sama homma, ja sit pääseekin sen alalautasen kimppuun.
Jos uusi alalautanen on jo niin nopein homma varmaan on pistää se jumahtanut kahteen osaan ja roskiin. Ihmeen hyvin nää saa joskus jumiin ihan yrittämättä, mulla ei ole useamman alustan ja säätösession jäljiltäkään vielä yhtään jumittunut.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
eipä ole paikkaa ja kaluja ton homman tekoon.Ollaan kaikki kokeiltu.lämpöä annettu,crc:tä ruskittu
,jousia puristettu mut ei tykkää liikkua.No kai se pitää jossakin käyttää.
,jousia puristettu mut ei tykkää liikkua.No kai se pitää jossakin käyttää.
Last edited by Osku.T on 8.7.2009 15:45, edited 1 time in total.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Golfia maanläheisemmäksi. Mietin tuossa että jos ostaa säädettävän sarjan golfin alle, niin paljonko takana olette tiputtaneet? Tuossa oli maksimi lasku 40mm, meneeks auto sillä kuin alas. Takapyörät kokoa 10"x18" ET30 ja rengas 225/40-18. Tällä hetkellä autossa weitecin alusta, ei säädettävä ja alemmas haluan 8)
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Alustana Kw variant 2 ja auto golf iv 1.6 16v 77kw. Madallettu on nyt noin 50mm?? Alemmas pitäis päästä. Pelottaa vain puheet vakaajantangosta yms. Kärsiikö mennä vielä kuinka paljon alemmas? Kuvia: http://s586.photobucket.com/albums/ss30 ... %20wheels/
edit: Vanteet ibizasta et41 7" leveät ja 225/45 kumit
edit: Vanteet ibizasta et41 7" leveät ja 225/45 kumit

VW Golf Variant 1.6 16V 2001
Ei se tuv madallus noissa paksuvetarisissa ole kun se -25mm. Omassa alko vetari olla vakaajaa lähellä n.50mm madalluksella. Kyllähän sen näkee miten lähelle se vetari osuu, ajaa vaikkapa sopivasti auton ristiriipuntaan ja sen jälkeen kurkkaa lampun kanssa alle. Pitää sitten nimen omaan ajaa se repsikan puoleinen kulma, se vetari on se pidempi ja paksumpi. Jossain tapauksissa kun liian alas on menty myös kuulee. Omassa ei vielä kuulunut, mutta vetariin alkoi tulla pintaan jälkiä hankaamisesta, ihan riskirajoilla siis mentiin.
Se vakaaja on sellanen pieni investointi, mahdollistaa sen suuremman madalluksen ja ajettavuus paranee vakioon verrattuna hivenen. Niitä pidempiä koiranluita on turha harkita, ne on lyhytaikanen lääke väärään tautiin.
Se vakaaja on sellanen pieni investointi, mahdollistaa sen suuremman madalluksen ja ajettavuus paranee vakioon verrattuna hivenen. Niitä pidempiä koiranluita on turha harkita, ne on lyhytaikanen lääke väärään tautiin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ristiriipunta = tässä tapauksessa repsikan puoleinen eturengas ja kuskin puolen takarengas jonkun kasan päälle tai vastaavasti ne toiset renkaat kuoppiin. Idea siis että saa mahdollisimman paljon painoa repsikan eturenkaalle jotta se painuu mahdollisimman paljon sisään jolloin näkee ottaako se vetari kiinni.
Pitkä selitys josta taas saa mitään selkoa
Pitkä selitys josta taas saa mitään selkoa

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Laske sitten varovasti ja hitaasti. Tuossa nimittäin menee tolppa melkein pohjilleen, eli saattaa helposti rikkoa paikkoja jos on liian kovakourainen. Itse ajoin aikanaan auton etukulman sopivasti kanttikivetyksen päälle siitä loivennetusta kohdasta. Se ajaa periaatteessa saman asian kuin tuo nosturilla laskeminen, mutta on hellävaraisempi. Tuossa nosturissa saattaa alkaa jo akselistosta kuulumaan natinaa
Tuossa on pätkä siitä vakaajan vaihdosta.
http://variantclub.fi/phpbb/posting.php?mode=reply&t=86

Tuossa on pätkä siitä vakaajan vaihdosta.
http://variantclub.fi/phpbb/posting.php?mode=reply&t=86
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kuulostaa tutulle...DJDH wrote:Jaaha, vetarin raapiminen vakaajaan, apu on uusi vakaaja. Vetarin raapiminen runkoon, apu on uusi runko? Not, pakko nostaaVetarissa 10mm leveä kiillottunut kohta ja rungosta vastaavasti massat pois
Nostamisen vaihtoehtona on tilata täältä ohkasempi ja kestävämpi vetari.
Jos vaa etupyörät mahtuus pyörimään raapimatta pienemmällä maavaralla ni mä oisin jo ottanu tuonne yhteyttä

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niinpä! Ei paljon kannattas tommosia "vinkkejä" netissä ladella. Joku hullu saattaa niin vielä tehdäkkin.Tero Paalanen wrote:^Vaikka inssi ei sitä huomaiskaan, niin saattaa silti ko. operaatiolla olla mielenkiintoisia vaikutuksia runkoaisan jäykkyyteen kolari tilanteessa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tää on tää Suomi, 80mm on kuitenkin ihan virallisesti minimikorkeus.Osku.T wrote:Itellä on nyt tämmönen madallus.Konttorilla laskettu 72mm.Sanottiin et just ja jus menee läpi.Mitä matalampi sitä kauniimpi!

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No ei se sen kummempi ole kuin normi jousillakaan, vai mitä ajat takaa. Edellisellä passatilla vaunua paljon vedin ja siinä oli takaa tiputettu noin 6.centtiä ja vaunu tuli perässä ilman ongelmia, mitä nyt vaunua oli hieman hankala perään laittaa kun koukku makas niin alhaalla, mutta muuten OK.hbc_13 wrote:Minkähänlainen Passatti ois vaunun vedossa jos sitä hiukan madaltaisi? Toinen vaihtoehto ois jos vaan jäykemmät takajouset??
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Niin ku tuntuu että ku on teli vaunu ni tulis jotenki keula maassa se vaunu siellä perässä, tekeekö se sit hallaa etummaisille vaunun renkaille??Patu wrote:No ei se sen kummempi ole kuin normi jousillakaan, vai mitä ajat takaa. Edellisellä passatilla vaunua paljon vedin ja siinä oli takaa tiputettu noin 6.centtiä ja vaunu tuli perässä ilman ongelmia, mitä nyt vaunua oli hieman hankala perään laittaa kun koukku makas niin alhaalla, mutta muuten OK.hbc_13 wrote:Minkähänlainen Passatti ois vaunun vedossa jos sitä hiukan madaltaisi? Toinen vaihtoehto ois jos vaan jäykemmät takajouset??
3BG V6 4Motion
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
Auton vetokoukun korkeus maanpinnasta EU:n standardin mukaan on 350-450 mm. Muuten joudutaan yhdistelmä ristiinkatsastamaan. Mittaa se vetokoukun korkeus ja laske siitä. Vaunusta kannattaa tarkistaa valmistajan suositus vetokoukun korkeudesta ja ei ylittää/alittaa niitä.
Jos vetokoukun korkeus on liian matala valmistajan suositukseen nähden vaunun etuakselin kuormitus kasvaa. Samalla myös vaunun aisapaino kasvaa. Edellyttäen että vaunun painojakauma on sama. Painopisteen pitäisi oikeaoppisesti olla akselin/akseleiden kohdalla ja aisapainon vetäjään sopiva, silloin se vaunu/kärri on yleensä paras vetää. Jos painopiste tai aisapaino on reippaasti väärin, on vaunu todella vaikea ja vaarallinen vetää. Vaunu saattaa helposti lähteä työntämään vetäjää tai vastaavasti keventää vetäjän perää.
Tuon painojakauman akseleiden kesken voi kyllä vaa'oilla tarkistaa. Joillakin katsastuskonttoreilla on vaakoja ja tietyissä sinivalkoisin tunnuksin varustetuissa transporttereissakin niitä on. Ovat kuitenkin yleensä maksullisia
Jos vetokoukun korkeus on liian matala valmistajan suositukseen nähden vaunun etuakselin kuormitus kasvaa. Samalla myös vaunun aisapaino kasvaa. Edellyttäen että vaunun painojakauma on sama. Painopisteen pitäisi oikeaoppisesti olla akselin/akseleiden kohdalla ja aisapainon vetäjään sopiva, silloin se vaunu/kärri on yleensä paras vetää. Jos painopiste tai aisapaino on reippaasti väärin, on vaunu todella vaikea ja vaarallinen vetää. Vaunu saattaa helposti lähteä työntämään vetäjää tai vastaavasti keventää vetäjän perää.
Tuon painojakauman akseleiden kesken voi kyllä vaa'oilla tarkistaa. Joillakin katsastuskonttoreilla on vaakoja ja tietyissä sinivalkoisin tunnuksin varustetuissa transporttereissakin niitä on. Ovat kuitenkin yleensä maksullisia

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Onko tossa Hobbyssä teli, vai erilliset akselit? Jos teli niin eihän sen mun järjen mukaan pitäisi renkaisiin vaikuttaa kun paino jakautuu teliakselilla tasan. Jos taas on erilliset akselit niin sitten toki painoa on etummaisella rengasparilla enempi.
Omassa Passatissa on originellit sport-jouset n 25mm madalluksella normialustaan nähden, ja jäykemmät iskarit. Heilahdukset vaimenevat paremmin ja jäykkyys kyllä riittää kun eihän koukun kautta perään kohdistu kuitenkaan kuin maksimissaan 75kg. Toki se vipuvarren kautta on taka-akselin kohdalla vähän enempi mutta kyllä vakiojousituksen toi vielä pitää kantaa ongelmitta. Konttiin saa kuitenkin jokusen sata kiloa kuormaa laittaa kantavuuden puitteissa.
Omassa Passatissa on originellit sport-jouset n 25mm madalluksella normialustaan nähden, ja jäykemmät iskarit. Heilahdukset vaimenevat paremmin ja jäykkyys kyllä riittää kun eihän koukun kautta perään kohdistu kuitenkaan kuin maksimissaan 75kg. Toki se vipuvarren kautta on taka-akselin kohdalla vähän enempi mutta kyllä vakiojousituksen toi vielä pitää kantaa ongelmitta. Konttiin saa kuitenkin jokusen sata kiloa kuormaa laittaa kantavuuden puitteissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä siinä erilliset akselit on, mutta voin tarkistaa huomenna vielä asian... Toki noi vakio jousetkin riittää, mutta alkaako kuoleentua pikkuhiljaa.. aisapainoa on noin 60kg. ja yleensä kontissa jonkunverran roinaa, kun reissussa ollaan... vaunu painaa noin 1550kg omamassa ja kokonaismassa 1900kg.
3BG V6 4Motion
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
Kyllähän jouset käytössä kuoleentuu, painuu siis kasaan ja varmaan jousivakiokin pehmenee. Jos ihan perussettiä hakee niin uudet jouset ja hyvät iskarit tekee jo paljon.
Ootko Hobbyä koskaan punninnut, tuli vaan mieleen että taitaa 2.8 nelikossa olla 1800kg kytkentämassa niin toi vaunu on aika hilkulla. Eihän näitä Suomessa koskaan kukaan punnitse mutta Saksaan ei kannata välttämättä lähteä koittamaan.
Auton puolesta tuskin muuten ongelmia on, aika paljon saa kuormaa Passattiin pakata. Olikohan auton kantavuus jotain vajaa 600kg?
Ootko Hobbyä koskaan punninnut, tuli vaan mieleen että taitaa 2.8 nelikossa olla 1800kg kytkentämassa niin toi vaunu on aika hilkulla. Eihän näitä Suomessa koskaan kukaan punnitse mutta Saksaan ei kannata välttämättä lähteä koittamaan.
Auton puolesta tuskin muuten ongelmia on, aika paljon saa kuormaa Passattiin pakata. Olikohan auton kantavuus jotain vajaa 600kg?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juu 1800kg on suurin sallittu kärry, ja mulla se on aikalailla siinä 1700kg tienoilla, kun vaunun omamassassa on laskettu vesisäiliöt puhdas ja harmaavesi sekä vessan huuhteluvesisäiliö ja lämminvesivaraaja.. ja 2kpl 11kg kaasupulloa. sekä kaapelikela. lisäpainoahan tuo vuodevaatteet sekä ruoat, ym tarpeet... Hyvin se kyllä perässä tulee, ei ongelmia..
3BG V6 4Motion
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
S40 2,0
Hobby Excelsior 610 -06
Mitenkäs kova kiire tulee ohjauskulmien säätöön jos neloskoppasta golffia laskee noin 40-50mm.. meneekö kumit heti piloille vai kärsiikö vielä noilla "uusilla" kulmilla ajella mahdollisesti jokunen viikko. Ei viitsisi noita pari viikkoa vanhoja kumeja heti pilata
Takana ei taida edes mitään säätöjä olla, mutta etupään auraus tuossa tulee kuitenkin jonkin verran muuttumaan.

Itsellä ainakin kolmonen söi yhdellä 400km:n reissulla n. puolet kulutuspinnasta renkaan ulkoreunalta kun kulmat oli persiillään. Suosittelen korjauttamaan kulmat mahdollisimman nopeasti mutta lyhyt kaupunkiajo varmasti kuluttaa rengasta vähemmän kuin pitkä matkan ajaminen.
B7 TQ S-line Avant + 3A Variant + G2 + Typ 1
Totean itselleni, aurausta -0,1`ja -0,08`, eli ei mahdottomia mutta liikaa kuitenki.jjj84 wrote:Mitenkäs kova kiire tulee ohjauskulmien säätöön jos neloskoppasta golffia laskee noin 40-50mm.. meneekö kumit heti piloille vai kärsiikö vielä noilla "uusilla" kulmilla ajella mahdollisesti jokunen viikko. Ei viitsisi noita pari viikkoa vanhoja kumeja heti pilataTakana ei taida edes mitään säätöjä olla, mutta etupään auraus tuossa tulee kuitenkin jonkin verran muuttumaan.
Mitenkäs porukka on suorittanut taka-akselilla golfissa pohjaanlyöntikumien muokkausta, oletteko jättäneet vakiomittaiset kumit iskareiden varteen vai oletteko lyhentäneet niitä?
Itselläni ei nyt ole vertailupohjaa miten paljon tuollaisen madalletun alustan tulisi joustaa, mutta tuntuu ettei takana kovin montaa senttiä ole liikevaraa ennen kuin kumit tulevat vastaan.
Eli vakiomittaiset pohjaanlyöntikumit vaiko lyhennetyt?
Itselläni ei nyt ole vertailupohjaa miten paljon tuollaisen madalletun alustan tulisi joustaa, mutta tuntuu ettei takana kovin montaa senttiä ole liikevaraa ennen kuin kumit tulevat vastaan.
Eli vakiomittaiset pohjaanlyöntikumit vaiko lyhennetyt?
Tarkoitatko nyt 4 golfia? Itse lyhensin sen iskarin yläpäähän tulevan kumin puoleen. Suojakumin sai paikalleen muokkaamalla sen elastomeerin muotoa ja nippusiteellä kiinnittämällä. Varsinaiseen pohjaanlyöntikumiin siinä jousikupissa alhaalla en ole koskenut.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Sitäpä juuri. Tarvitsee varmaan itsekin hieman lyhentää, tuo reilu 5cm joustomatka ei ole ehkä ihan parasDJDH wrote:Tarkoitatko nyt 4 golfia? Itse lyhensin sen iskarin yläpäähän tulevan kumin puoleen. Suojakumin sai paikalleen muokkaamalla sen elastomeerin muotoa ja nippusiteellä kiinnittämällä. Varsinaiseen pohjaanlyöntikumiin siinä jousikupissa alhaalla en ole koskenut.

Ja eikös tuo iskarin varressa oleva kumihässäkkä ole juurikin pohjaanlyöntikumi, koska ei omassa autossa ole mitään muuta kumista koko perässä

Onkos muita kumipalikoiden lyhentäjiä?
Passat variant 1.9tdi 4motion highline ja Bora Variant 1.9tdi tiptronic highline, VCDS@turku
Sain ylimääräset iskarin suojat ja meinasin niistä lyhennellä sopivat, mutta kun tutkin iskareita joissa oli auton alkuperäiset suojat niin ne olivat jo valmiiksi pykälää lyhennetyt. Autossa on sportalusta ollut tehtaan peruina, johtuneeko siitä.
Passatti kyseessä mutta tässä tapauksessa tuskin mitään eroa.
Nuo suojaavat iskaria pohjaan lyömiseltä, eivät sinällään jousitusta vaikka toki siinä tehtävässä toimivat oletettavasti. Ei taida Passatinkaan takajousituksessa olla muita pohjaanlyöntikumeja.
Voi siis mielestäni lyhentää kerroksen tai kaksi pois, tuskin iskari kuolee siitä. Toki kannattaa samalla arvioida jousituksen liikematkaa, 5cm joustoa sisään on jo aika paljon kuitenkin.
Passatti kyseessä mutta tässä tapauksessa tuskin mitään eroa.
Nuo suojaavat iskaria pohjaan lyömiseltä, eivät sinällään jousitusta vaikka toki siinä tehtävässä toimivat oletettavasti. Ei taida Passatinkaan takajousituksessa olla muita pohjaanlyöntikumeja.
Voi siis mielestäni lyhentää kerroksen tai kaksi pois, tuskin iskari kuolee siitä. Toki kannattaa samalla arvioida jousituksen liikematkaa, 5cm joustoa sisään on jo aika paljon kuitenkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passatissa apukuskin kaari puhki, hinkannu rengas siihen nii et pokkauksesta revenny. Massat vaa tunki välistä ku aiemmin tosiaan käännetty toi pokkaus sisäänpäi. Kiva ajaa ku ei voi kääntyä vasemmalle kun raapii terävä reuna renkaaseen. Kävin äsken takomassa sitä tunkin varrella ja putkipihdeillä, nyt pääsee tallille vaihtamaan talvirenkaat ja nostamaan vähän autoa..








Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW