Hantin puolen takarengas kulunut kesän aikana sisäpuolelta reunasta 50mm leveydeltä koko matkalta täysin sileeks, lähes kudokset näkyvät.
Renkaina 'Clear 225/40 18" 92 W Xl. Ei madalluksia, oikeella ET:llä, matka-ajoa n.15tkm.
Muut renkaat OK.
Renkaiden kiina?hinta/laatu suhteeseen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, hiljaiset, etc..
Nelipyöräsuuntaus tehty kevät 2010. Jonka kesän jo kyseiset renkaat pyörivät alla tasaisesti kuluen, silloin kilsoja huomattavasti vähemmän ja kaupunki pyörimistä. Autoa EI ole kolhittu eikä mitn muutakaan: ajoa ja ajoa vaan.
Mikä siis mättää?
-Hei lähe mukaan vaan tonne kylmään pohjolaan. Mä näytän sulle pienen maan jossa oudolla tavalla irrotellaan.-
Mulla kävi samalla tavalla vanhoille kesäpyörille.. Vika paikantu pudonneeseen painoon :S oli ilmeisesti pieni paino kun ei ajossa tuntunu... kokeile kattoa onko kaikki painot tallessa
Taka auraus oikea OHJEARVO: MIN 0.3mm, MAX 1.4mm, MITATTU: 1.8mm
Yhteensä OHJEARVO: MIN 0.6mm, MAX 2.7mm, MITATTU 3.0mm
Talvirenkaat pyörinyt nyt reippaat 1300km alla ja useamman kerran tullut jo kyykisteltyä tarkisteleen renkaita. Ei mitään dramaattista näkyvissä.
Tuppaako oleen niin, että toissa kesänä etupäästä alkunsa saanut mitätön reunan kuluma on jatkanut kulumistaan samalta reunalta tripla nopeudella vaan.
-Hei lähe mukaan vaan tonne kylmään pohjolaan. Mä näytän sulle pienen maan jossa oudolla tavalla irrotellaan.-
Matka jatkuu ja kyykistelyt myös: its all right.
Eheip en sulje tod pois tuota renkaan rungon pettämistä, mutta isojen poikien puheista saanut sellaisen käsityksen rungon pettämisestä, että silloin myös matka katkeaa aika pian. Tai ainakin ajotuntumaan vaikuittais hyvin selvästi... Miten lienee..?
Trombone wrote:Matka jatkuu ja kyykistelyt myös: its all right.
Eheip en sulje tod pois tuota renkaan rungon pettämistä, mutta isojen poikien puheista saanut sellaisen käsityksen rungon pettämisestä, että silloin myös matka katkeaa aika pian. Tai ainakin ajotuntumaan vaikuittais hyvin selvästi... Miten lienee..?
Mulla kesti n. 3000km eikä ajotuntumassa huomannut eroa...
Samanlaiset kokemukset, tainnu tänne joskus kuvankin laittaa kun yhdestä renkaasta petti runko, sisäpuolella oli kumin pinnan "sisällä" ilmakupla ja rengas kului toisesta reunastaan, ja vielä pätkittäin ton kuplan alueelta. Ei silti tuntunut ajossa 120km/h vauhdissakaan erikoiselta. Lusikallinen oli tulla kyllä kun rengasliikkeessä toi rengas otettiin vanteelta ja katoin sisäpintaa.
Tietoa ei ole kuinka pitkä matka tossa kunnossa tuli taitettua, mutta ainakin parit ~200km pääasiassa motaria sisältäneet siirtymät.
Mutta eihän tossa, kun se sun rengas on jo romu niin rengasliikkeeseen vaan uusien kanssa ja sit tarkistat sisäpinnan kun rengas on pois vanteelta. Ei sieltäkään välttämättä mitään huomaa kyl.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.