Joo eli otsikon mukainen ongelma tuossa 2002 Golf variantissa. Avasin ovet kaukosäätimestä, laitoin avaimet virtalukkoon ja laitoin oven kiinni ja menin tarkistamaan öljyjä. No ovethan napsahtivatkin lukkoon takaisin ja avaimet virtalukossa ja vara-avaimetkin sisällä.
Mikäs neuvoksi? Onko ainoa keino tilata uusi avain? Vai mitä tehdä...
Luulen, että autosta on oven tunnistin rikki. Ei siis tunnistanut oven avausta ja laittoi ovet takaisin lukkoon 30 sekunnin kuluttua kuten ohjekirjassa lukee.
Halvin ja helpoin keino on tilata uusi avain. Lasien rikkominen tulee usein kalliimmaksi ja työläämmäksi.
Jälkiviisaus on tosiaan hanurista, mutta aina täytys olla vara-avaimet...
Itselläni kävin samalla tavalla Vw Venton kanssa. Avasin ovet kaukosäätimellä, käynnistin auton ja menin ulos putsaamaan tuulilasia. Ovet sitten napsahtivat lukkoon ja auto käynnissä.
Soitin hinauspalveluun ja he pumppasivat oveen raon jollain tyynyllä ja sieltä raosta tunkivat pitkän tikun, millä veivattiin ikkuna auki ja sitä kautta sitten saatiin ovi auki.
Kertokaapas.
Tarvitsen vara-avaimen. Ohjekirjassa lukee että uutta avainta ei voi teetättää ellei ole jotain muovinauhaa jossa on jotain numeroita? Luki myös että vain VW liikeestä voi uuden saada.
Auton mukana ei kyseistä muoviliparetta tullut.
Avain itsessään ei paljoa maksa, mutta toimitus maksaa usean kympin. Laittakaa vaikka YV:tä jos kiinnostaa ruveta kimppaan. Todisteeksi luotettavuudesta voin vaikka vilauttaa huuto.netin palautteitani. Tilaan avaimet jos saamme vaikka 4 tilaajaa kasaan.
Mutta mitäs jos tekee vain sen avaimen millä saisi ovet auki. Se koodattu avainhan on siellä sisällä joten sillä saa sitten sen jälkeen varashälyttimen hiljaiseksi????
Niin, ainakin kun se auto jo käykin, ei tartte hälyä hiljentää, muuta kun lähtee ajaan.
Mutta kuka oikeasti jaksaa ja muistaa kantaa kahta avainta aina mukana?
Näitä juttuja tässä jokusen vuotta lukenu niin oon ruvennu varovaiseksi, jos auto käy niin en lyö ovea kiinni asti ulos noustessa. Tai sit sammutan auton ja otan avaimet mukaan. Vähentää jännittämisen tarvetta ainakin vähän matkaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
mulla esim on pakussa vara-avain auton ulkopuolella jemma nimisessä paikassa. mutta tässäkin toki on riskinsä että todella huonolla tuurilla joku löytäis sen.. aikonaan kun keskuslukko temppuili useesti ja löi ovet lukkoon vähän väliä niin tein ton tempun, nykysellään tolle ei ole tarvetta, mutta en ole poiskaan avainta ottanut.. käsien ulottuvilla mutta avainta ei näe. en viiti sanoa missä se on, mutta helpossa paikkaa..
^ Löydettiin joskus huollossa T5 portterista kaukosäätimellä varustettu avain nippusiteellä etujousessa kiinni
Hetken aikaa ihmeteltiin että mitä helvettiä
mulla se avain oli takasumarin sisällä, eli sen joka on vaan rekvisiittaa.. lähtee ilman työkaluja irti, ja pysyy kuivassa.. Nyt ei oo avainta siellä enää.
Onko volkkareihin mahdollista teettää missään halvalla pelkkää mekaanista vara-avainta (ilman kauko-ohjainta ja ajonestoa), jolla pääsisi pelkästään autoon sisälle?